Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

5 راه برای بهبود نرخ کلیک ایمیل‌های بازاریابی در مشهد

مطالعه سریع مقاله

بازاریابی ایمیلی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای ارتباط با مشتریان جدید و فعلی است! تخمین زده می‌شود که در سراسر جهان، روزانه ۳۴۷.۳ میلیارد ایمیل ارسال و دریافت می‌شود. افزایش ۴.۳ درصدی از سال گذشته، این حوزه بازاریابی بدون شک سودآور است. جلب توجه در صندوق پستی مملو از روش‌های بازاریابی تهاجمی کار دشواری است، اما ما چند نکته‌ی برتر را برای شروع افزایش نرخ کلیک (CTR) شما گردآوری کرده‌ایم. خبر خوب این است که این تغییرات ساده و مؤثر هستند و هر کسی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

CTR چیست؟

نرخ کلیک، به سادگی میزان افرادی است که روی لینک، تصویر یا فراخوان به اقدام در یک ایمیل کلیک می‌کنند. نظارت بر نرخ کلیک، بینشی کلیدی درباره علاقه مخاطبان به محتوای شما ارائه می‌دهد. محاسبه نرخ کلیک به باز شدن ساده است: تعداد افرادی که روی ایمیل شما کلیک کرده‌اند را بر تعداد ایمیل‌های ارسالی تقسیم کنید. سپس عدد به‌دست‌آمده را در ۱۰۰ ضرب کنید تا درصد دقیقی به‌دست آورید.

کدام صنایع بالاترین نرخ کلیک در مشهد را دارند؟

به گفته گت‌رسپانس، میانگین نرخ کلیک ایمیل‌ها در بریتانیا حدود ۳.۵۱ درصد است (در سال ۲۰۲۲). میلِرلایت گزارش داد سه صنعت برتر از نظر نرخ کلیک بالا، رسانه (۱۵.۵۸٪)، ساختمان‌سازی (۱۴.۵۴٪) و معماری و ساختمان‌سازی (۱۴.۲۶٪) بودند. در مقابل، پایین‌ترین نرخ‌ها مربوط به صنایع سیاست (۲.۷۳٪)، نرم‌افزار و برنامه‌های وب (۲.۹۱٪) و رستوران‌ها (۴.۰۵٪) بود.

روی موضوع ایمیل تمرکز کنید

یکی از مهم‌ترین عوامل در بررسی نرخ کلیک ایمیل‌ها در مشهد، موضوع ایمیل است. موضوع باید به‌گونه‌ای باشد که تا حد ممکن کلیک‌خور باشد، زیرا اگر کسی روی ایمیل شما کلیک نکند، در جذب مشتری بالقوه موفق نخواهید بود. اگرچه بهترین شیوه‌ها برای موضوع ایمیل‌ها ممکن است گاهی تغییر کند (مثل اکثر حوزه‌های بازاریابی)، توصیه می‌شود که طول آن‌ها از نه کلمه یا ۶۰ کاراکتر بیشتر نباشد. همچنین بهتر است علائم نگارشی را به حداکثر سه کاراکتر محدود کنید تا ایمیل شما بیش از حد شبیه اسپم به نظر نرسد. کلید موفقیت این است که موضوع ایمیل را تا حد ممکن مختصر، ساده و شخصی کنید. تخمین زده می‌شود که هر شخصی‌سازی موضوع ایمیل‌ها ۲۶ درصد است. احتمال باز شدنش بیشتر است!

آزمایش با قطعه‌بندی

تقسیم‌بندی ایمیل‌ها همیشه امری حیاتی است. به خاطر داشته باشید که در اکثر فهرست‌های ایمیل، همه مشتریان از همه ایمیل‌ها استقبال نمی‌کنند و برخی از آن‌ها را بی‌ربط دانسته و سریعاً حذف می‌کنند. در اینجا اهمیت تقسیم‌بندی مشخص می‌شود! برای افزایش نرخ کلیک کلی، عواملی مانند مکان، سن، جنسیت و غیره را در نظر بگیرید. میل‌چیمپ اعلام کرده است که کمپین‌های تقسیم‌بندی‌شده، نرخ باز ۱۴ درصد بالاتری نسبت به کمپین‌های غیر تقسیم‌بندی‌شده دارند.

بنابراین، واضح است که تقسیم‌بندی لیست‌های ایمیل شما، استراتژی بازاریابی ایمیلی شما را بسیار مؤثرتر می‌کند، زیرا شما می‌توانید افراد درست را با کمپین‌های درست هدف قرار دهید.

قالب ایمیل مناسب را به‌کار ببرید

فرمت صحیح ایمیل می‌تواند تعیین کند که مخاطبان آن را می‌خوانند یا رها می‌کنند. یک راه ساده برای افزایش کاربرپسندی ایمیل، بهینه‌سازی قالب آن برای موبایل است. بیش از ۱.۷ میلیارد نفر از دستگاه‌های همراه خود برای چک کردن ایمیل استفاده می‌کنند، در مقایسه با ۰.۹ میلیارد نفر که از کامپیوتر رومیزی استفاده می‌کنند؛ بنابراین، نباید از این موضوع غافل شد! از طراحی واکنش‌گرا استفاده کنید تا ایمیل‌ها در اندازه‌های مختلف صفحه نمایش، به درستی نمایش داده شوند. همچنین، با آزمایش A/B و متغیرهای مختلف، بهترین گزینه را برای کسب‌وکارتان در مشهد پیدا کنید! مقایسه فاکتورهای مختلف، از ایمیل‌های تصویری تا ایمیل‌های متنی، جهت‌گیری بهتری در استراتژی کلی شما ایجاد می‌کند.

گزینه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

گنجاندن گزینه‌های اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی در استراتژی بازاریابی ایمیلی، روشی عالی برای افزایش نرخ کلیک است. مطالعات نشان داده‌اند که حتی افزودن یک گزینه اشتراک‌گذاری اجتماعی در قالب ایمیل می‌تواند به طور قابل توجهی نتایج را بهبود بخشد.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

افزایش اشتراک‌گذاری اجتماعی در کمپین‌های ایمیل مارکتینگ ساده است. قرار دادن آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی در قالب ایمیل، راهی موثر برای جذب کلیک بیشتر است؛ یا اگر به دنبال راه دیگری هستید، می‌توانید اشتراک‌گذاری اجتماعی را از طریق دکمه فراخوان به اقدام انجام دهید. یک بخش با عنوان «ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید» می‌تواند راهی سریع برای تشویق گیرندگان ایمیل به کلیک روی کمپین شما باشد. حتی یک گزینه اشتراک‌گذاری می‌تواند… تعداد کلیک‌های خود را ۳۰ درصد افزایش دهید و استفاده از سه مورد یا بیشتر، نتایج شما را بیش از 55 درصد افزایش می‌دهد، پس اگر هنوز از آنها استفاده نمی‌کنید، حتما باید به آن فکر کنید.

اقدامی را فراخوانی کنید

در نهایت، اما نه کم اهمیت‌تر، افزودن فراخوان قوی به اقدام (CTA) در ایمیل‌هایتان به‌طور آنی نرخ کلیک را افزایش می‌دهد، زیرا افراد بیشتری را به وب‌سایت شما هدایت می‌کند. آزمایش A/B المان‌های مختلف CTA مانند طراحی و متن، برای یافتن بهترین ترکیب، بسیار مفید است.

دعوت به اقدام می‌تواند هر چیزی از «همین حالا خرید کنید» تا «تخفیف خود را دریافت کنید» باشد. آزمایش فراخوان‌های جذاب مختلف برای استفاده‌ی بهینه از آن‌ها بسیار مهم است. ویژگی‌های یک فراخوان به یاد ماندنی شامل ایجاد حس فوریت و محدودیت زمانی، تمرکز بر تخفیف یا مشوق خاص (مثلاً ارسال رایگان)، و مهم‌تر از همه، توجه به علایق مخاطب است. همچنین نظارت بر عملکرد فراخوان‌های مختلف و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها مفید است. به‌عنوان مثال، فراخوان خرید مجدد می‌تواند «دوباره بخرید»، «امروز مجددا سفارش دهید» یا «موجودی خود را شارژ کنید» باشد، در حالی که فراخوان برای سبد خرید رها شده ممکن است بر «بازگشت به سبد خرید»، «اکنون تسویه حساب کنید» یا «تسویه حساب با ارسال فوری» متمرکز باشد. دانستن اینکه چه زمانی از کدام فراخوان استفاده شود، بی‌شک به افزایش فروش و درآمد در مشهد کمک می‌کند.

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *