تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

5 نکته برای ارائه بازخورد سازنده به آژانس‌های خلاق در مشهد

آنچه در این مقاله می خوانید:

ارائه بازخورد به آژانس‌های خلاقانه می‌تواند کار دشواری باشد، اما بخش ضروری هر رابطه تجاری موفق و دو سویه است. کلید موفقیت، صداقت، دقت و حرفه‌ای‌گری در ارائه اطلاعات است تا آژانس بتواند خروجی خلاقانه‌ای ارائه دهد. چند نکته برای برقراری ارتباط مؤثر با آژانس‌های خلاق و ارائه بازخورد سازنده به آن‌ها.

اما اول، بیایید بفهمیم که «…» چیست.

بازخورد سازنده روشی برای تشویق به پیشرفت است که بر جنبه‌های مثبت تمرکز می‌کند نه منفی. هدف آن کمک به فرد یا سازمان برای شناسایی نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود همراه با ارائه بینش و راهنمایی ارزشمند است. بازخورد سازنده باید صادقانه اما با احترام و بدون قضاوت بیان شود. این بازخورد باید خاص باشد و شامل مثال‌ها و پیشنهادهای مشخص برای بهبود باشد، نه انتقاد مبهم.

برای مثال

مشتری از رنگ صورتی خوشش نیومده و خواسته گزینه‌های دیگری بررسی بشه.

در بازخورد بالا مشخص نیست که چرا رنگ صورتی مورد پسند نیست. آیا به خاطر ظاهر بصری آن است یا با مفهوم کلی هماهنگی ندارد؟ مشتری می‌تواند اطلاعات بیشتری ارائه دهد، ماننداز آنجا که مخاطبان هدف عمدتا مرد هستند، بهتر است رنگی انتخاب شود که برای آن‌ها جذاب باشد. این بازخورد توضیح می‌دهد که چرا استفاده از رنگ صورتی توصیه نمی‌شود و دلایل کافی برای آژانس ارائه می‌دهد تا گزینه‌های جایگزین را بررسی کند.

فهمیدن روند خلاقیت در مشهد

در دنیای بازاریابی، همه چیز آنقدر سریع پیش می‌رود که مشتریان اغلب مهم‌ترین مرحله را از دست می‌دهند؛ یعنی درک چگونگی فرآیند خلاقیت و نقش حیاتی خود در هدایت آژانس به سمت نتیجه مطلوب.

مشاهده این مطلب  چگونه یک طرح کلی وب‌سایت در مشهد ایجاد کنیم

فرآیند خلاقانه، همکاری دو طرفه بین مشتری و آژانس است.

هر سازمان روش کاری خاص خود را دارد، بنابراین تعیین انتظارات شفاف در ابتدای پروژه توصیه می‌شود. در اینجا چند نکته برای درک بهتر فرآیندهای خلاقانه آورده شده است:

  • از آژانس بخواهید روند کار، مراحل انجام آن و نتایج مورد انتظار را توضیح دهد.
  • نمونه کارها و مطالعات موردی آژانس را بررسی کنید تا متوجه شوید پروژه‌های موفق چگونه در گذشته انجام شده‌اند.
  • در طول پروژه به‌طور مرتب به‌روزرسانی‌ها، از جمله گزارش‌های پیشرفت، دریافت کنید. در عین حال، تعادل را بین دریافت اطلاعات صحیح و دادن آزادی عمل کافی به سازمان حفظ کنید.
  • کانال‌های ارتباطی باز و شفافی بین خودتان و آژانس ایجاد کنید تا بفهمید چه چیزی جواب می‌دهد و چه چیزی جواب نمی‌دهد.

مشتریانی که فرآیند خلاقیت را درک می‌کنند، بیشتر به آژانس و توصیه‌های آن اعتماد کرده و در نتیجه، همکاری موثرتری شکل می‌گیرد.

هرگونه تعصب شخصی را کنار بگذارید در مشهد

بیشتر اوقات در مشهد، در ارائه بازخورد بیش از حد به شهود خود متکی هستیم و از استدلال‌های نادرست استفاده می‌کنیم. این امر خلاقیت را محدود می‌کند، روابط کاری را خدشه‌دار می‌کند و به کار بی‌کیفیت منجر می‌شود.

برای ارائه بازخورد سازنده به‌عنوان مشتری، داشتن ذهنی باز بسیار مهم است. در اینجا چند نکته برای اتخاذ رویکرد صحیح آمده است:

  • قبل از نتیجه‌گیری عجولانه، خلاصه پروژه را بخوانید و درک خوبی از اهداف آن به دست آورید تا «چرا»ی پروژه را بفهمید.
  • در هنگام بررسی اثر خلاقانه، مخاطب هدف خود را در نظر داشته باشید و همیشه به این بیندیشید که چه چیزی جواب می‌دهد و چه چیزی جواب نمی‌دهد.
  • وقت کافی برای ارائه بازخورد اختصاص دهید و از آژانس خود بخواهید تا با توضیح روند کار خود، درک بهتری از منطق و تفکر پشت تصمیمات گرفته شده به شما بدهد.
  • روندها، جهت حرکت بازار و میزان مرتبط بودن اثر خلاقانه در چند سال آینده را درک کنید.
مشاهده این مطلب  5 راه برای بهبود نرخ کلیک ایمیل‌های بازاریابی در مشهد

وقتی مشتریان وقت می‌گذارند تا کارهای آژانس را درک کنند، به آژانس نشان می‌دهند که در پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این منجر به همکاری بهتر بین مشتری و آژانس می‌شود.

جزئیات را دقیق بیان کنید.

نبود بازخورد شفاف از سوی مشتری می‌تواند برای شرکت‌ها چالش‌زا باشد، زیرا می‌تواند به سوءتفاهم و سوء ارتباط منجر شود و در نهایت باعث شکست پروژه‌ها شود.

ارائه بازخورد مشخص به عنوان مشتری، هنری است که با تمرین مداوم و بیان روشن و مختصر خواسته‌هایتان حاصل می‌شود. در ادامه چند قدم برای ارائه بازخورد مشخص آمده است:

  • همیشه حق را به حق‌دار بدهید؛ یعنی آنچه را دوست داشتید و دلیل خوب بودن آن را بیان کنید. این به آژانس کمک می‌کند تا بفهمد در مسیر درست قرار دارد.
  • روی مشکل تمرکز کنید و مساله مورد نظر را به طور مشخص بیان کنید. اهداف خود را برای این پروژه به وضوح تعیین کنید.
  • ممکن است خبرگزاری‌ها از تمام پیشینه یا زمینه موضوع آگاهی نداشته باشند. بنابراین در صورت لزوم، به آن‌ها توضیح دهید که این مسئله چگونه بر مخاطبان هدف و بقیه‌ی کسب‌وکار تأثیر می‌گذارد.

با ارائه بازخوردهای مشخص درباره آنچه از اثر خلاقانه می‌پسندند و چه چیزهایی را نمی‌پسندند، مشتریان می‌توانند به آژانس کمک کنند تا اثری تولید کند که بهتر با نیازها و انتظارات پروژه آن‌ها مطابقت داشته باشد.

حرفه‌ای و به‌موقع باشید در مشهد

لحن و به موقع بودن، از جنبه‌های اغلب نادیده گرفته‌شده در ارائه بازخورد سازنده هستند. لحن تند و ناسازگاری‌ها می‌توانند پیامدهای گسترده‌ای مانند آسیب رسیدن به روابط، ایجاد محیط کاری خصمانه و … داشته باشند.

مشاهده این مطلب  جذب بیشتر بیماران مشهدی: راهبردهای بازاریابی گردشگری پزشکی در مشهد برای رشد

ارائه بازخورد مناسب، به اندازه ارائه زمینه درست، اهمیت دارد. نکات زیر به شما کمک می‌کند تا لحن خود را مدیریت کرده و حرفه‌ای باشید.

  • حتی در هنگام ارائه بازخورد انتقادی، لحنی حرفه‌ای و محترمانه را حفظ کنید. از زبان منفی یا حمله شخصی خودداری کنید.
  • به خودتان زمان کافی بدهید و به آژانس اطلاع دهید که چه زمانی پاسخ خواهید داد.
  • بازخوردها را یکپارچه کنید و فرآیندی داخلی برای جمع‌آوری بازخورد از تیم و بخش‌های داخلی خود ایجاد کنید تا از رفت و برگشت‌ها و تکرار کارها جلوگیری شود.یاد بگیرید چگونه باگ‌هرید می‌تواند به شما در جمع‌آوری آسان و به‌موقع بازخورد از تیم‌تان کمک کند.

مشتریانی که به کار و زمانِ آژانس خود احترام می‌گذارند، بیشتر به موفقیت می‌رسند و روابط کاری قوی‌تری برقرار می‌کنند. این موضوع تضمین می‌کند که آن‌ها در مسیر پیشبرد پروژه، شفاف و متمرکز باشند.

باگ‌هر ابزاری پیشرو در جهان برای ارائه بازخورد تصویری و ردیابی اشکالات وبسایت‌ها است. هزاران تیم بازاریابی و آژانس در سراسر جهان به خاطر سهولت و همکاری که در پروژه‌های وبسایت خود ایجاد می‌کند، آن را دوست دارند.

باگ‌هرد شیوه‌ی همکاری مشتریان و شرکت‌ها در پروژه‌های طراحی وب‌سایت را متحول کرده است. این ابزار برای هر کسی که در طراحی و توسعه‌ی وب مشارکت دارد، ایده‌آل است. با استفاده از باگ‌هرد، تیم شما می‌تواند به‌راحتی بازخورد را مستقیما به عناصر خاصی از صفحات وب الصاق کند. این ابزار مانند لایه‌ای شفاف روی وب‌سایت عمل می‌کند که فقط برای شما و شرکتتان قابل مشاهده است. بازخوردها و اشکالات ارسالی به یک تابلو وظایف کانبان مرکزی ارسال می‌شوند که به تمامی ذینفعان دید کاملی از پروژه می‌دهد. این امر موجب کاهش رفت‌وآمدهای اضافی و از دست رفتن بازخوردها می‌شود.

مشاهده این مطلب  بازاریابی محتوا در مقابل تبلیغات پولی: کدام یک برای کسب‌وکار ها در مشهد بهتر است؟

باگ هرد ۱۴ روز آزمایشی رایگان ارائه می‌دهد. امروز ثبت نام کنید و با استفاده از هر آدرس اینترنتی، یک پروژه آزمایشی ایجاد کنید. استفاده از آن آسان است و نیازی به کارت اعتباری ندارد.

همیشه آنچه را دوست داری ذکر کن.

به راحتی می‌توان درگیر جنبه‌های قابل بهبود شد و از نکات مثبت غافل ماند. مهم است که هنگام ارائه بازخورد، آگاهانه روی جنبه‌های مثبت و منفی تمرکز کنیم. این کار به ایجاد بازخوردی متعادل‌تر و هدفمندتر کمک می‌کند. در ادامه، چند پیشنهاد برای اتخاذ رویکردی مثبت ارائه شده است:

  • چیزهایی را که دوست داشتید ذکر کنید و مثلاً بگویید «استفاده از تصاویر در ارائه خلاقانه، درک اطلاعات را آسان‌تر کرد».
  • صادقانه نظر بدهید و مطمئن شوید که بازخوردتان واقعی و از سرِ قدردانی حقیقی است.
  • همیشه حق را به حق‌دارش بدهید و از تیم به خاطر کار فوق‌العاده‌شان تشکر شخصی کنید تا روحیه و اعتماد به نفس آنها تقویت شود.

مطالعه موردی: چگونه باگ هرد به روش اصلی ارتباطی بین تیم بازاریابی دیجیتال نیسان و آژانس تبلیغاتی آن تبدیل شد

قابلیت اسکرین‌شات خودکار در باگ‌هرید ابهام و زمان صرف شده برای توضیح مشکلات را از بین می‌برد. جان‌سپار است.

راس داگل

مدیر ملی تجربه مشتری در نیسان استرالیا

نیسان استرالیا، برند خودرویی شناخته‌شده در جهان، وب‌سایتی پربازدید دارد که نیازمند به‌روزرسانی‌های مداوم و به‌موقع محتواست.

چندین مورد از دارایی‌های آنلاین نیسان استرالیا توسط تیم بازاریابی دیجیتال داخلی این شرکت، در همکاری با یک آژانس وب پیشرو، به‌روزرسانی و تولید می‌شود. ارتباطات شامل ترکیبی از ردیابی ایمیل‌ها، تیکت‌های جیرا، اسناد در دست اقدام و تماس‌های تلفنی است.

مشاهده این مطلب  پنج اشتباه رایج که رتبه‌بندی سئو شما در مشهد را تحت تاثیر قرار می‌دهند

سیستم بازخورد قدیمی و معیوب، روی تحویل پروژه‌ها و عملکرد کلی تأثیر منفی می‌گذاشت. زمان آن رسیده بود که فرایند بازخورد را ساده‌سازی کرده و همه ذینفعان را همسو کنیم. مطالعه موردی کامل را بخوانید.

نتیجه‌گیری در مشهد

دادن یا گرفتن بازخورد هرگز آسان نیست. کلید کار، تمرکز روی پیام و درس‌آموزی‌های احتمالی آن است، نه فردی که آن را ارائه می‌دهد.

برای مفید بودن بازخورد، باید دقیق و عینی باشد، شامل اطلاعات زمینه و پیشینه باشد و با احترام ارائه شود تا گفت‌وگوی سازنده‌ای را امکان‌پذیر کند. بازخورد همچنین باید عملی باشد و شامل گام‌ها یا راهنمایی‌هایی برای پیشرفت سازمان باشد.

در نهایت، بازخورد ابزاری بسیار ارزشمند برای هدایت کارهای آژانس شما در مسیر درست و ایجاد روابط قوی است.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

بهترین ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای صنعت تجارت الکترونیک در مشهد

بهترین ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای تجارت الکترونیک، به کسب‌وکارها در مشهد در جمع‌آوری و تفسیر...

5 راه برای بهبود نرخ کلیک ایمیل‌های بازاریابی در مشهد

بازاریابی ایمیلی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای ارتباط با مشتریان جدید و فعلی است! تخمین زده می‌شود که در...

5 اصل ماندگار برای مدیرانی که می‌خواهند در بازاریابی دیجیتال در مشهد موفق شوند

همه جا در مورد ترفندها و روش‌های انقلابی برای موفقیت در وب می‌شنوید. اگرچه اصول بازاریابی دیجیتال هیچ‌گاه...

سه نکته مهم درباره شبکه‌های رسانه‌ای خرده‌فروشی در تجارت الکترونیک در مشهد

همه‌گیری کووید-۱۹ باعث افزایش چشمگیر فروش خرده‌فروشی آنلاین و نیاز به رسانه‌های خرده‌فروشی شد. در چند...

چرا برند شما در مشهد باید در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، حضور فعال و جذاب داشته باشد؟

رسانه‌های اجتماعی همچنان یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی برای برندها هستند و صرف نظر از آنچه می‌شنوید،...

بهترین روش‌ها برای رشد برند شخصی از طریق وبلاگ‌نویسی در مشهد

چه برای نیازهای شخصی و چه تجاری، وبلاگ‌نویسی می‌تواند به تقویت تصویر برند شما کمک کند. یکی از محبوب‌ترین...

۱۲ روند سئو تجارت الکترونیک برای سال ۲۰۲۴ در مشهد

در این مطلب، ۱۲ روند تجارت الکترونیک را بررسی خواهیم کرد تا به شما در بهینه سازی برای ترجیحات فعلی مشتریان،...

مزایا و چالش‌های بازاریابی محتوا با هوش مصنوعی در مشهد

تصور کنید دیگر هیچ‌گاه با مشکل کمبود ایده در مشهد مواجه نشوید. این قدرت هوش مصنوعی مولد است، دستیار قابل...

ایجاد محتوای عالی با هوش مصنوعی در مشهد

وارد کردن محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی به استراتژی بازاریابی محتوا، مثل قدم گذاشتن به دریای ناشناخته...

9 مزیت مهم بازاریابی محتوا در مشهد

بازاریابی محتوا یکی از محبوب‌ترین و موثرترین روش‌های بازاریابی در مشهد است که امروزه ۹۷ درصد بازاریابان...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570