صفحه فرود شما مثل «سلام» گفتن به دنیاست. اولین چیزی است که مشتریان، کاربران و مشتریان بالقوه شما میبینند. باید از رایجترین اشتباهات صفحه فرود آگاه باشید.
وقتی سرمایهگذاری کردید تبلیغات گوگل و وقتی موفق شدید افراد را به وبسایت خود در مشهد جذب کنید، نمیخواهید به خاطر صفحهی فرود ضعیف، آنها را فورا از دست بدهید.
خوب است بدانید که صفحه فرود شما به اندازه، یا حتی مهمتر از، هر صفحه دیگری در وبسایتتان اهمیت دارد. اگر تبدیلهای مورد نظرتان را نمیبینید یا نرخ پرش شما خیلی بالاست، ممکن است یکی از این اشتباهات رایج در صفحات فرود را مرتکب شده باشید.
تولید سرنخ ضعیف
اغلب، جذب مخاطب از طریق عناوین برجسته، اطلاعات جذاب و فراخوانهای اقدام، و مواردی از این دست که موجب جلب توجه بازدیدکنندگان وبسایت میشود، انجام میگیرد.
جذب مخاطب و ترغیب او به برقراری ارتباط یا خرید.
اشتباه رایج این است که اطلاعات یا پنجرههای پاپآپ زیادی همزمان فعال باشند که میتواند برای بازدیدکننده بسیار طاقتفرسا باشد. علاوه بر این، عناصر بیش از حد میتوانند سرعت وبسایت شما را نیز کاهش دهند و در نتیجه مشتری را ناامید کنند.
وقت گذاشتن روی بازاریابی جذب سرنخ، زمانی که میبینید سرنخهایتان به مشتری تبدیل میشوند، ارزشش را خواهد داشت. اما اگر اجزای صفحه فرود شما به خوبی با هم کار نکنند، رسیدن به این هدف دشوار خواهد بود.
برای تلفنهای همراه بهینهسازی نشده است
با توجه به اینکه تقریباً همه افراد از تلفن همراه برای مرور اینترنت استفاده میکنند، بهینهسازی سایت برای موبایل کاملاً ضروری است.
نادیده گرفتن این موضوع میتواند به راحتی به دام بیفتد اما برای نرخ تبدیل شما ویرانگر خواهد بود.
بهینهسازی صفحه فرود برای نمایش مناسب در موبایل باید در اولویت باشد. اگر مشتری بالقوهای وبسایت شما در مشهد را در جایی پیدا کند و بخواهد از آن بازدید کند، اما با صفحهای نامتناسب و عجیب روبرو شود، به احتمال زیاد سایت را ترک خواهد کرد.
همچنین گوگل وبسایتهایی را که برای موبایل بهینهسازی شدهاند، رتبهی بالاتری نسبت به وبسایتهای غیربهینهسازیشده میدهد. این امر از سال ۲۰۱۶ و زمانی که گوگل اعلام کرد نمایه سازی اولویت موبایل (MFI) رویکرد اصلی آن در رتبهبندی وبسایتها خواهد بود، به رویه تبدیل شد.
به عبارت دیگر، پیش از سال ۲۰۱۶ گوگل وبسایتها را بر اساس شاخصگذاری اولویت دسکتاپ رتبهبندی میکرد، اما با افزایش محبوبیت تلفنهای همراه، روش رتبهبندی وبسایتها در گوگل نیز تغییر کرد.
گوگل اهمیت بهینهسازی وبسایت برای موبایل را بهوضوح بیان کرده است: اگر نسخههای رومیزی و موبایل وبسایت شما جداگانه باشند، گوگل فقط نسخه موبایل را بررسی میکند. بنابراین، اگر اطلاعات مهم شما در نسخه موبایل موجود نباشد، رتبه گوگل شما بهشدت کاهش مییابد.
در دو سال گذشته، درصد صفحاتی که از نمایه سازی اول موبایل استفاده میکنند ۲۰ درصد افزایش یافته است. ۷۰ درصد صفحاتی که در نتایج جستجوی گوگل ظاهر میشوند به دلیل نمایه سازی موبایل است. با توجه به این ارقام، واضح است که بهینهسازی برای موبایل ارزش پیادهسازی دارد.
رابط کاربری شلوغ
هویت، پیام و پیشنهادات شما باید در صفحه فرود به وضوح مشخص باشند. لوگو و تصاویر با کیفیت حرفی برای گفتن ندارند اگر بازدیدکنندگان متوجه پیشنهادات شما نشوند. ضمن اینکه نمیتوانید آنها را به مشتری تبدیل کنید. استرس گرفتید، اینطور نیست؟ خوشبختانه، راههایی وجود دارد. سازندگان صفحه فرود برای کمک به شما در ساخت صفحات فرود کاربرپسند، شهودی و سفارشی بیایم.
بین شلوغی (چه در دنیای دیجیتال و چه در زندگی واقعی) و محدود شدن توانایی تمرکز و سازماندهی اطلاعات، ارتباطی وجود دارد.
به جای تلاش برای گنجاندن همه چیز در یک صفحه، خودتان را جای بازدیدکننده بگذارید. موتورهای جستجو رتبهبندی خود را بر اساس رفتار کاربران تعیین میکنند.
اگر تعامل کاربران با وبسایت شما در مشهد کم باشد، موتورهای جستجو این را نشانهای از بیربطی یا نامناسب بودن وبسایت شما برای آن کلمه کلیدی میدانند و در نتیجه رتبه شما پایینتر میآید.
تصاویر نامنظم و دلخواه
استفاده از تصاویر آماده، راهی فوقالعاده برای تولید مداوم محتواست؛ اما برای صفحه فرودتان که دروازه شما به دنیاست، استفاده از تصاویر حرفهای و اختصاصی سودمندتر خواهد بود.
مشتریان میتوانند محتوای کلیشهای را تشخیص دهند. به جای اینکه قبل از خواندن هر چیزی، اعتبار و جایگاه خود را نزد آنها از دست بدهید، به شهرت حرفهای خود بپردازید.
وقتی تصاویر وبسایت بهطور حرفهای و اصیل گرفته شده باشند و محصول یا خدمت را بهگونهای نمایش دهند که بازدیدکنندگان خود را در حال استفاده از آن تصور کنند، حس تخصص و مهارت منتقل میشود.
عکسهای استوک برای صفحات دیگر یا حتی پستهای وبلاگ میتوانند عالی باشند، اما برای صفحهای که کسبوکار شما در مشهد را به جهان معرفی میکند، بهتر است از تصاویری استفاده کنید که مختص برند شما باشند.
فراخوانهای مبهم عمل
در نهایت، هدف شما از صفحه فرود، متقاعد کردن بازدیدکننده برای برداشتن گام بعدی به سوی تبدیل شدن به مشتری پرداختکننده است. این امر احتمالا با کمک یک دکمه فراخوان (CTA) اتفاق میافتد.
دکمه فراخوان مبهم میتواند به دلیل ایجاد سردرگمی و گمراهی در مشتری، به تبدیلهای بالقوه آسیب بزند. علاوه بر این، مشتری در مورد نتیجهی کلیک بر روی آن نیز مردد خواهد بود.
به همین ترتیب، اگر دکمههای فراخوان زیادی در صفحه فرود خود داشته باشید، این نیز میتواند مشکلساز باشد. صفحه گیجکننده و حتی گمراهکننده خواهد شد.
هرچند ممکن است مشتریان به ترغیبی برای رفتن به مرحله بعد نیاز داشته باشند، بهتر است به آنها این احساس را بدهید که خودشان تصمیم میگیرند. از رفتار تهاجمی اجتناب کنید.
دستورات را واضح و روشن بیان کنید تا رضایت کاربر حفظ شود.