تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

9 مزیت مهم بازاریابی محتوا در مشهد

آنچه در این مقاله می خوانید:

بازاریابی محتوا یکی از محبوب‌ترین و موثرترین روش‌های بازاریابی در مشهد است که امروزه ۹۷ درصد بازاریابان از آن استفاده می‌کنند. این روش برای رسیدن به بسیاری از اهداف مهم بازاریابی مانند افزایش آگاهی از برند، بهبود سئوی سایت، تولید سرنخ، ایجاد وفاداری طولانی مدت به برند و افزایش نرخ تبدیل بسیار مفید است. با استفاده از رویکرد درست، محتوا شما می‌تواند نسبت به تبلیغات سنتی، سرنخ‌های بیشتری را با هزینه کمتری تولید کند.

با ظهور فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی مولد، هیچ زمان بهتری برای کسب‌وکارها در مشهد در همه صنایع برای استفاده از قدرت بازاریابی محتوا وجود نداشته است. اگر تازه به دنیای بازاریابی محتوا قدم گذاشته‌اید یا به دنبال راه‌هایی برای جذب مخاطب بیشتر و بازدهی بالاتر از استراتژی محتوایی خود هستید، این مقاله مزایای برتر بازاریابی محتوا، بهترین رویکردهای بازاریابی محتوا و نحوه استفاده از محتوای با کیفیت برای رسیدن به مهم‌ترین اهداف بازاریابی دیجیتال شما را شرح می‌دهد.

نکات کلیدی

  • امروزه ۹۷ درصد بازاریابان از بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از استراتژی‌های خود استفاده می‌کنند.استراتژی بازاریابی.
  • 80 درصد از بازاریابان دیجیتال تولید محتوا اولویت اصلی
  • بازاریابی محتوا ۲۶ درصد از بودجه بازاریابی یک شرکت معمولی B2B را به خود اختصاص می‌دهد.
  • ۹ نفر از هر ۱۰ خریدار B2B قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، محتوای مربوطه را در ۲ تا ۷ وب‌سایت مختلف بررسی می‌کنند.
  • بازاریابی محتوا سه برابر بیشتر از تبلیغات پولی، سرنخ تولید می‌کند برای هر یورویی که خرج می‌شود.
  • صرفه جویی در هزینهآگاهی از برند
  • با ظهور هوش مصنوعی مولد و فناوری بازاریابی محتوا، سرمایه گذاری در بازاریابی محتوا از هر زمان دیگری سودآورتر شده است.

 

بازاریابی محتوا در مشهد چیست؟

مفهوم بازاریابی محتوا دهه هاست که وجود دارد، زیرا کسب و کارهای باهوش همیشه قدرت به اشتراک گذاشتن اطلاعات مفید و جذاب را به عنوان راهی برای ارتباط با مشتریان بالقوه می دانستند. با ظهور بازاریابی دیجیتال در دهه 1990، بازاریابان شروع به استفاده از محتوای با کیفیت بالا و رایگان به عنوان راهی برای جذب مشتریان بالقوه به برند خود در فضای آنلاین کردند. امروز،97 درصد از بازاریابان، بازاریابی محتوا را جزئی از استراتژی دیجیتال خود قرار داده‌اند..

۹۷ درصد از بازاریابان از بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از استراتژی دیجیتال خود استفاده می‌کنند.

اینطور می‌توانیم بازاریابی محتوا را در یک جمله خلاصه کنیم:

  • رویکردی استراتژیک برای انتشار اطلاعاتی که به راحتی قابل دسترسی است، اطلاعاتی که مخاطبان را آگاه می‌کند، سرگرم می‌کند و آنها را به سمت برند و محصولات و خدمات شما جذب می‌کند، مخاطبانی که احتمالاً برای برند شما مناسب هستند.
مشاهده این مطلب  بهبود مستمر بازاریابی در مشهد

با وجود اینکه محتوا می‌تواند به شکل‌های مختلفی ظاهر شود، برخی از ویژگی‌های بارز بازاریابی محتوا در مشهد عبارتند از:

  • برخلاف تبلیغات، بازاریابی محتوا به استراتژی بازاریابی ورودی یعنی شما محتوایی رو در کانال‌های خودتون (معمولاً وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی) منتشر می‌کنید و دسترسی به اون رو تا حد ممکن ساده می‌کنید، به طوری که وقتی کسی در اینترنت به دنبال موضوع مرتبطی می‌گرده، محتوای شما رو پیدا کنه. به عبارت دیگه، بازاریابی محتوا باعث میشه که مخاطبان شما به سمت شما بیاین. این برعکس تبلیغات خروجی هست که شما آگهی رو در جایی قرار می‌دید و امیدوار بودید که در زمان مناسب به چشم فرد مناسبی برسه.
  • بازاریابی محتوا از روش‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) برای پیدا شدن آسان‌تر در میان ( … ) استفاده می‌کند.هر روز 4.6 میلیارد مطلب جدید به صورت آنلاین منتشر می‌شود..
  • بازاریابی محتوا به طور آشکار بر فروش تمرکز ندارد. در عوض، هدف آن ایجاد ارزش در ارتباط بین برندها و مخاطبان آنهاست که به شما در رسیدن به طیف گسترده‌ای از اهداف کمک می‌کند (همانطور که در ادامه بررسی خواهیم کرد).
  • محتوا معمولاً به‌طور رایگان یا در ازای دریافت اطلاعات باارزش غیر پولی (مثل آدرس ایمیل، ثبت‌نام یا داده‌های ارزشمند دیگر) در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

۹ مزیت مهم بازاریابی محتوا در مشهد

بازاریابی محتوا با بیش از ۸۰ درصد از بازاریابان دیجیتال که آن را در اولویت خود قرار می‌دهند (که ۲۶ درصد از بودجه بازاریابی برندهای B2B را به خود اختصاص می‌دهد)، به طور واضح یک ابزار بازاریابی محبوب و مفید در مشهد است.

صحبت کردن درباره مزایای بازاریابی محتوا، راهی عالی برای درک عمیق‌تر اهمیت آن و آنچه می‌تواند برای برندتان انجام دهد، است. در اینجا 9 مزیت برتر بازاریابی محتوا آورده شده است.

بازدهی سرمایه گذاری بهتر

تحقیقات نشان می‌دهد که بازاریابی محتو ا۶۲ درصد کمتر از بازاریابی سنتی مانند کمپین‌های تبلیغاتی، صرفه جویی اصلی از این واقعیت نشأت می‌گیرد که شما محتوا را در کانال‌های خودتان مانند وب‌سایت، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید. قیمت بازاریابی محتوا از هزینه تولید محتوا ناشی می‌شود. فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی و فناوری بازاریابی محتوا، فرآیند تولید محتوا را برای برندهایی در هر اندازه، به طور فزاینده‌ای کارآمد و مقرون به صرفه می‌کنند.

در سال‌های اخیر، برندها تمرکز خود را بیشتر روی محتوا گذاشته‌اند و به همین دلیل سهم بیشتری از هزینه‌های بازاریابی خود را به آن اختصاص می‌دهند. امروزه، شرکت‌های متوسط اغلب به اندازه هزینه‌های تبلیغات پولی مانند گوگل ادز، برای تولید محتوا در هر ماه هزینه می‌کنند.

مشاهده این مطلب  پنج اشتباه رایج که رتبه‌بندی سئو شما در مشهد را تحت تاثیر قرار می‌دهند

با این حال، یک تفاوت کلیدی وجود دارد: محتوای شما تا زمانی که بخواهید، در دسترس مشتریان بالقوه خواهد بود. می‌توانید آن را به طور مداوم تنظیم و به‌روزرسانی کنید و در مقایسه با یک کمپین تبلیغاتی گران قیمت که حداکثر چند ماه ادامه می‌یابد، ارزش آن برای ماه‌ها و حتی سال‌ها ادامه خواهد داشت.

افزایش نرخ تبدیل

هرچند بازاریابی محتوا به طور آشکار به فروش متمرکز نیست، اما همچنان می‌تواند تأثیر چشمگیری بر تبدیل داشته باشد. مطالعات گذشته، بازاریابی محتوای مؤثر را باافزایش 600 درصدی در فروش.

با این حال، اندازه‌گیری کامل تاثیر بازاریابی محتوا دشوار است. برخلاف کمپین‌های تبلیغاتی با مدت زمان مشخص که به سرعت منجر به افزایش تبدیل می‌شوند، بازاریابی محتوا یک استراتژی بلندمدت است. این روش، روابط پایدار با مشتریان را پرورش می‌دهد که در نهایت منجر به ارزش طول عمر مشتری (CLV) بالاتر نسبت به یک کمپین تبلیغاتی کوتاه مدت می‌شود.

ایجاد سرنخ‌های باکیفیت

اثبات شده است که بازاریابی محتوا سه برابر بیشتر سرنخ باکیفیت برای هر یورو خرج شده در مقایسه با تبلیغات پولی، این روش (بازاریابی محتوا) یک استراتژی درون‌گرا است. به این معنا که مخاطبانی که محتوای شما را پیدا می‌کنند، احتمالاً به دنبال محصول یا خدماتی هستند که شرکت شما ارائه می‌دهد. بنابراین، بازاریابی محتوا لیدهای کم کیفیت را فیلتر کرده و لیدهای با کیفیت بالا را جذب می‌کند.افزایش آگاهی از برند

جستجوی برند (جستجوهایی که شامل نام خاص یک برند هستند) امتیاز ویژه‌ای است که فقط در اختیار برندهای شناخته شده قرار دارد. به خصوص اگر برند شما تازه وارد بازار شده باشد، احتمال جذب جستجوهای برند بسیار کم است. با این حال، داشتن محتوای با کیفیت بالا به وفور در فضای آنلاین می‌تواند این رقابت را به نفع شما تغییر دهد.

حتی اگر یک مشتری بالقوه قبلا نام برند شما را نشنیده باشد، به دنبال اطلاعاتی در مورد راه حل‌هایی مثل آنچه شما ارائه می‌دهید در اینترنت می‌گردد.۹۰ درصد از خریداران تجارت به تجارت، قبل از خرید، ۲ تا ۷ وب‌سایت را بررسی می‌کنند.وقتی خریداران به دنبال موضوعات مرتبط با پیشنهاد شما می‌گردند، محتوای شما به آن‌ها کمک می‌کند برای اولین بار با برند شما آشنا شوند.

ایجاد رهبری فکری

محتوا به شما این امکان را می‌دهد تا پس از آگاهی مشتریان از برند شما، ماهیت آن را به نمایش بگذارید. محتوا برخلاف تبلیغات، فضایی برای به اشتراک گذاری بینش ها و دیدگاه های عمیق‌تر و نمایش ویژگی‌های منحصر به فرد برندتان فراهم می‌کند.

مشاهده این مطلب  چگونه یک طرح کلی وب‌سایت در مشهد ایجاد کنیم

بهترین محتوا، دیدگاه منحصر به فردی را بیان می‌کند که برند شما را از رقبا متمایز می‌کند. این امر به مشتریان بالقوه شما حس عضویت در چیزی خاص را می‌دهد، بنابراین احتمالاً بیشتر با محتوای شما درگیر می‌شوند و در نهایت به مشتریان وفادار تبدیل می‌شوند.

جذب مخاطب به شبکه های اجتماعی

مطالب وبلاگ، پرونده‌های مشتری و مقالات سفید، همگی از نمونه‌های عالی و مؤثر بازاریابی محتوا هستند. اما فراتر از آن، پست‌های شبکه‌های اجتماعی نیز فرمی ایده‌آل از بازاریابی محتوا برای افزایش آگاهی از برند، به نمایش گذاشتن رهبری فکری و تعامل با مخاطبان شما هستند.مخاطبان هدف.

۹۳ درصد از بازاریابان B2B، لینکدین را موثرترین پلتفرم توزیع محتوا می‌دانند.انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی، توجه لازم را جلب می‌کند و مردم را تشویق می‌کند تا به طور مستقیم با برند شما در تعامل باشند، به شکلی که در هیچ جای دیگری امکان‌پذیر نیست. این امر به جذب ترافیک بیشتر به وب‌سایت شما و هدایت افراد واجد شرایط به قیف فروش شما کمک می‌کند.

ایجاد اعتماد

اعتماد سنگ بنای هر موفقیتی است استراتژی بازاریابی محتوا این همان چیزی است که بازاریابی محتوا را به طور بالقوه بسیار قدرتمندتر از تبلیغات پولی می‌کند، با توجه به …سه چهارم از مصرف‌کنندگان می‌گویند که به تبلیغات اعتماد ندارند..

برخلاف تبلیغات، محتوا فرصتی برای ارتباط معنی‌دارتر با مخاطبان شما فراهم می‌کند. محتوا به شما اجازه می‌دهد نشان دهید که چالش‌های مخاطبانتان را درک می‌کنید و با آن‌ها همذات‌پنداری می‌کنید. همچنین فشار ناشی از پیام‌های صرفاً فروش محور را که اغلب مردم با آن مواجه می‌شوند، حذف می‌کند. محتوای شما تجربه تعاملی‌تری را ارائه می‌دهد، جایی که مشتریان بالقوه می‌توانند روی آنچه برایشان مهم است تمرکز کنند و خودشان تصمیم بگیرند. این امر برند شما را در قالبی صادقانه‌تر و قابل اعتمادتر به نمایش می‌گذارد، چیزی که مشتریان به شدت به دنبال آن هستند.

نمایش در نتایج جستجو

برای خریداران B2B که به دنبال یک محصول یا راه حل جدید هستند،مسیر مشتری در ۹۰ درصد موارد با یک جستجوی آنلاین آغاز می‌شود.مطمئن شدن از اینکه محصولات و راهکارهای شما در نتایج جستجو، نزدیک به بالای نتایج جستجوی مشتریان بالقوه شما ظاهر می شود، یکی دیگر از مزایای کلیدی بازاریابی محتوا است.

بهترین محتوا، محتوایی است که برای موتورهای جستجو بهینه شده (SEO) است. این یعنی شما از تاکتیک‌های استراتژیک برای اینکه محتوای شما تا حد امکان در نتایج جستجو قابل مشاهده و پیدا شدن باشد، استفاده می‌کنید. SEO یک بخش حیاتی از هر استراتژی بازاریابی محتوا است.

مشاهده این مطلب  ۵ روش برای هدف قرار دادن مخاطبان مناسب با تبلیغات گوگل در مشهد

ایجاد روابط پایدار با مشتریان

محتوای برند شما برای ایجاد یک رابطه عمیق و ماندگار با مشتریان ضروری است. ارائه محتوای مفید که به زندگی مشتریان شما ارزش واقعی می‌بخشد، آنها را تشویق می‌کند تا به عنوان منبع اطلاعات، پشتیبانی و اجتماع به برند شما بازگردند. این چیزی است که فقط بازاریابی محتوا می‌تواند به آن دست یابد. در نتیجه، شما مشتریان را به برند خود متصل می‌کنید، آنها را به طرفداران وفادار تبدیل می‌کنید و روابط بلند مدت ارزشمندی را پرورش می‌دهید.

انواع محتوا

حالا که در مورد اهمیت بازاریابی محتوا صحبت کردیم، بیایید نگاهی به انواع محتواهایی که می‌توانید برای بهره‌مندی از تمام مزایای بازاریابی محتوا استفاده کنید، بیندازیم.

بازاریابی محتوا به شما امکان می‌دهد تجارب غنی و فراگیر برند را خلق کنید که کانال‌ها و فرمت‌های مختلف را به هم پیوند می‌دهد.ترکیبی از انواع محتواکه با سلیقه مخاطبان شما سازگار هستند.

ترکیبی از انواع محتوا

رایج‌ترین انواع محتوایی که در بازاریابی محتوا استفاده می‌شود:

  • نوشته‌های وبلاگ
  • محصولات جدید و خبرنامه‌های ایمیلی
  • موارد مشتری/داستان‌های موفقیت مشتری
  • مقالات سفید، گزارش‌های تحقیقاتی و سایر مطالب طولانی
  • نوشته‌های شبکه‌های اجتماعی
  • ویدیوها و رونوشت ها
  • پادکست‌ها
  • تصاویر گرافیکی
  • وبینارها و رویدادها

استراتژی‌های توزیع محتوا

یکی از مزیت‌های کلیدی بازاریابی محتوا، مقیاس‌پذیری آن است. با یک محتوای واحد، می‌توانید نقاط تماس متعددی با مشتریان بالقوه ایجاد کنید. این امر بازدهی سرمایه‌گذاری شما را افزایش می‌دهد، چرا که پس از ایجاد یک محتوای واحد،می‌توانید آن را در قالب‌های مختلفی دوباره استفاده کنید.در اینجا چند روش رایج برای به حداکثر رساندن بازدهی هر محتوایی که ایجاد می‌کنید، ارائه شده است:

  • ارتباطات رسانه‌های اجتماعیمهم نیست چه نوع محتوایی تولید می‌کنید، چه یک پست وبلاگ جدید، چهفیلم(در هر شرایطی، مانند یک اینفوگرافیک یا هر چیز دیگری، آن را تبلیغ کنید با)مطالب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعیاین کار باعث افزایش دیده شدن محتوای شما در بین گروه‌های هدف شما می‌شود و به هدایت ترافیک از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما به سمت وب‌سایت‌تان کمک می‌کند.
  • محتوای محدودبرای جمع‌آوری آدرس ایمیل مشتریان، می‌توانید رویداد آنلاین مانند وبینار برگزار کنید یا محتوای طولانی و باکیفیت بالا مانند گزارش تحقیق اصلی تولید کنید. از مشتریان بخواهید برای دسترسی به محتوا، ثبت‌نام (وارد کردن آدرس ایمیل) کنند. اما برای موفقیت این روش، باید محتوای خود را به خوبی معرفی کنید. به عنوان مثال، به محتوای خود در پست‌های وبلاگ درباره موضوعات مشابه اشاره کنید و آن را از طریق کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی که پیش‌نمایشی از نکات کلیدی را ارائه می‌دهند، تبلیغ کنید.
  • رسانه‌های کسب‌شدهنوشتن مهمان یا ارسال محتوا به رسانه‌های شخص ثالث، روش بسیار مناسبی برای افزایش آگاهی از برند شماست. این کار حتی کمتر از انتشار محتوا در وبلاگ خودتان حس تبلیغاتی دارد و همین امر اعتبار برند شما را بیشتر بالا می‌برد و ترافیک ارگانیک جذب می‌کند.
  • بازاریابی ایمیلیمشتریانی که به دریافت ایمیل های بازاریابی رضایت می‌دهند، جزو با کیفیت‌ترین سرنخ‌هایی هستند که می‌توانید به آنها امیدوار باشید. با ارسال محتوای ارزشمند از طریق ایمیل، رابطه خود را با آنها پرورش دهید. خبرنامه برای جلب توجه به کمپین‌های محتوایی دیگر، مانند مجموعه مقالات جدید، کتاب سفید یا وبینار.
مشاهده این مطلب  راهنمای ۵ مرحله‌ای برای جذب بیشتر شرکت‌کننده در رویداد بازاریابی در مشهد

بهترین شیوه‌های تولید محتوا در مشهد

موفقیت استراتژی بازاریابی محتوای شما بهدو عامل کلیدی

دو عامل کلیدی

  • کیفیت محتوای شما
  • یافتن محتوای شما چقدر آسان است

برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید تمام تلاش خود را برای تضمین کیفیت و قابلیت یافتن اطلاعات به کار بگیرید.

محتوای با کیفیت چیست؟

تعریف کیفیت محتوا همیشه دشوار است و محتوای با کیفیت بالا برای هر برند ممکن است به طور کامل با محتوای با کیفیت بالا برای برند دیگری متفاوت باشد. با این حال، همیشه باید این عوامل را در نظر بگیرید.

  • تناسب بازارمحتوای شما به موضوعات و سوالاتی که مخاطبان هدف شما به آنها فکر می‌کنند، می‌پردازد؟
  • اصالتآیا محتوای شما دیدگاه یا بینش منحصر به فردی ارائه می‌دهد که آن را از رقابت متمایز می‌کند؟
  • دقتمطالب شما به روز هستند؟ و برای اطمینان از استناد به اطلاعات مرتبط و دقیق، آنها را بررسی کرده‌اید؟
  • ثباتآیا شما تجربه محتوایی قابل اعتمادی ارائه می‌دهید، شامل انتشار منظم، تا مخاطبان شما بدانند که می‌توانند روی کیفیت آن حساب کنند؟
  • به موقع بودنآیا محتوا شما در زمان‌هایی که بیشترین ارزش را برای مشتریان شما دارند منتشر می‌شود؟ مثلاً اگر در مورد آخرین روند مد تابستانی وبلاگ می‌نویسید، باید مطمئن شوید که محتوای شما به اندازه کافی زودتر آماده شده است تا بتوانید آن را حداکثر در ابتدای فصل تابستان منتشر کنید.
  • یافتنیآیا محتوای شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است؟

تضمین کیفیت محتوا همیشه با تحقیق شروع می‌شود. با مشتریانتان نظر سنجی کنید و با آنها صحبت کنید. با تیم محصول و تیم پشتیبانی مشتریان صحبت کنید. موضوعات واقعی و مرتبط را بشناسید. نقاط درد مشتریانتان چیست؟ اهداف آنها چیست؟ با یادگیری نحوه پاسخگویی به این نیازها با محتوای اصیل، سازگار، به موقع، دقیق و قابل یافتن، پایه و اساس محکمی برای موفقیت بازاریابی محتوا ایجاد می‌کنید.

مشاهده این مطلب  تاثیر کلان داده‌ها بر بهینه‌سازی موتورهای جستجو در مشهد چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو: محتوای شما را قابل جستجو و پیدا کردن کنید.

یافتن‌پذیری یک موضوع بزرگ در بازاریابی محتواست که به تنهایی قابل بررسی است. این موضوع در اصل به سئوی وب (SEO) مربوط می‌شود، یعنی استفاده از یک رویکرد استراتژیک برای اطمینان از نمایش محتوای شما در رتبه‌های بالاتر صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs)، به خصوص گوگل.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) موضوعی پویا و در حال تحول است، زیرا انتظار می‌رود هوش مصنوعی مولد نحوه رتبه‌بندی نتایج جستجو توسط گوگل را تغییر دهد. با این حال، هنوز گام‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید بردارید تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شما قابل یافتن است.

تحلیل: چگونه عملکرد محتوای خود را امتیازدهی کنیم؟

برای اطمینان از رسیدن محتوای شما به اهداف و بهینه‌سازی مداوم آن، نظارت بر معیارهای کلیدی ضروری است. بازاریابان محتوا از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و SEMrush برای پیگیری تعداد بازدیدکنندگان محتوا، اقداماتی که محتوا مشتریان بالقوه را به انجام آن تشویق می‌کند و بازگشت سرمایه هر قطعه محتوا استفاده می‌کنند.

اینها بهترین معیارها برای نظارت بر عملکرد محتوای شما هستند.

  • ترافیک وبچند نفر محتوی شما را مشاهده می‌کنند؟ چقدر روی صفحات شما می‌مانند؟ آیا روی لینک‌های داخلی برای مشاهده صفحات محصول و محتوای دیگر کلیک می‌کنند؟
  • درگیری در شبکه‌های اجتماعیکدام یک از پست‌های شما بیشترین لایک و اشتراک را دریافت می‌کنند؟
  • نرخ باز شدن و نرخ کلیکچند نفر ایمیل‌های شما را می‌خوانند و روی لینک‌های آن کلیک می‌کنند تا به وب‌سایت شما مراجعه کنند؟
  • تبدیل و جذب مشتریآیا پس از اجرای کمپین محتوای جدید، افزایش تبدیل را مشاهده می‌کنید؟ آیا کمپین‌های محتوای شما با گیت (محدودیت) منجر به ثبت نام و ایجاد سرنخ می‌شوند؟
  • ارزش ترافیکشايد مهم‌ترین معیار سنجش بازده سرمایه‌گذاری شما در بازاریابی محتوا، مقایسه‌ی هزینه‌های واقعی بازاریابی با هزینه‌های لازم برای جذب تمام ترافیک از طریق تبلیغات کلیکی باشد. این مقایسه به شما کمک می‌کند تا به سرعت ارزش افزوده‌ی محتوای خود را به کسب‌وکار، در مقایسه با میزان ترافیک ارگانیکی تولید شده توسط آن، مشاهده کنید.

 

آیا شما بیشترین بهره را از بازاریابی محتوایی خود می برید؟

چه تازه وارد دنیای بازاریابی محتوا باشید یا به دنبال راه‌هایی برای ارتقا‌ی رویکرد فعلی خود، تقریبا همیشه فضایی برای بهبود استراتژی محتوایی و دریافت بازدهی بیشتر از محتوایتان وجود دارد. فراموش نکنید که کیفیت محتوا و رویکرد مشتری‌محور دو کلید اصلی موفقیت هستند، نه فقط به دلیل اینکه کیفیت محتوا جذابیت آن را برای مشتریان بالقوه تعیین می‌کند، بلکه به این دلیل که محتوای با کیفیت بالا در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب می‌کند.

مشاهده این مطلب  6 نکته برای خلق محتوای تعاملی در شبکه‌های اجتماعی در مشهد

آماده تولید محتوای با کیفیت‌تر، سریع‌تر و کارآمدتر هستید؟ ما بهترین پلتفرم تولید محتوا در بازار هستیم، با تیمی از فریلنسرهای برتر که در بین ۳ درصد برتر انتخاب شده‌اند و مانند عضوی از تیم شما عمل می‌کنند.

سوالات متداول

اهمیت بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا نسبت به بازاریابی و تبلیغات سنتی، مشتریان بالقوه بیشتری جذب می‌کند. از آنجایی که بازاریابی محتوا بر استراتژی بازاریابی ورودی متکی است، از نظر مشتریان قابل اعتمادتر و کمتر تحمیلی از تبلیغات سنتی به نظر می‌رسد. این روش یک تکنیک اثبات شده برای دستیابی به بسیاری از اهداف مهم بازاریابی است، از جمله افزایش آگاهی از برند، تقویت وفاداری مشتری، تولید مشتریان بالقوه و هدایت تبدیل و فروش، به ویژه در بازه‌های زمانی طولانی‌تر.

چالش‌های بازاریابی محتوا چیست؟

ایجاد محتوا و بهینه‌سازی موتورهای جستجو کارهایی زمان‌بر و پیچیده هستند. بسیاری از تیم‌های بازاریابی توانایی داخلی لازم برای انجام موثر این کارها به تنهایی را ندارند. هوش مصنوعی مولد می‌تواند به شما در تولید سریع‌تر محتوا کمک کند، اما محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی باید همیشه توسط تولیدکنندگان محتوا و متخصصان سئو با تجربه بررسی و بهینه‌سازی شود. در این مورد، یک ویرایشگر داخلی یا ناظر محتوای دورکاری همچنین می‌تواند به شدت کمک کند.

مزایا و معایب بازاریابی محتوا چیست؟

مزایا

  • به طور کلی، این روش از تبلیغات پولی مقرون به صرفه‌تر است، به‌ویژه اگر هزینه هر کلیک را در طول عمر یک محتوای خاص مقایسه کنید.
  • شما مالک محتوا و معمولا کانال انتشار آن هستید که این به شما امکان می‌دهد داده‌های ارزشمندی جمع‌آوری کرده و به‌طور مداوم محتوای خود را بهینه‌سازی کنید.
  • مشتریان آن را نسبت به تبلیغات، صادقانه‌تر و قابل اعتمادتر می‌دانند.

معایب

  • ایجاد و بهینه‌سازی محتوا کارهایی پیچیده هستند که به زمان و تلاش زیادی نیاز دارند.
  • تاثیر بازاریابی محتوا معمولا فورا قابل تشخیص نیست، چون محتوا عموما به شما در رسیدن به اهداف بلندمدت کمک می‌کند و نه مثلا به افزایش ناگهانی فروش.

مزایای استراتژی های بازاریابی محتوا چیست؟

با انتخاب استراتژی مناسب، می‌توانید محتوای خود را با ترجیحات و انتظارات مخاطبان خود تنظیم کنید. این کار مزایای بسیاری دارد، از جمله:

  • صرفه جویی در هزینه (در مقایسه با تبلیغات)
  • افزایش آگاهی از برند و بهبود دیده‌ شدن در موتورهای جستجو در مشهد
  • ایجاد اعتبار و رهبری فکری
  • جذب مخاطب و افزایش نرخ تبدیل، به‌ویژه در بلندمدت

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

بهترین ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای صنعت تجارت الکترونیک در مشهد

بهترین ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای تجارت الکترونیک، به کسب‌وکارها در مشهد در جمع‌آوری و تفسیر...

5 راه برای بهبود نرخ کلیک ایمیل‌های بازاریابی در مشهد

بازاریابی ایمیلی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای ارتباط با مشتریان جدید و فعلی است! تخمین زده می‌شود که در...

5 اصل ماندگار برای مدیرانی که می‌خواهند در بازاریابی دیجیتال در مشهد موفق شوند

همه جا در مورد ترفندها و روش‌های انقلابی برای موفقیت در وب می‌شنوید. اگرچه اصول بازاریابی دیجیتال هیچ‌گاه...

سه نکته مهم درباره شبکه‌های رسانه‌ای خرده‌فروشی در تجارت الکترونیک در مشهد

همه‌گیری کووید-۱۹ باعث افزایش چشمگیر فروش خرده‌فروشی آنلاین و نیاز به رسانه‌های خرده‌فروشی شد. در چند...

چرا برند شما در مشهد باید در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، حضور فعال و جذاب داشته باشد؟

رسانه‌های اجتماعی همچنان یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی برای برندها هستند و صرف نظر از آنچه می‌شنوید،...

بهترین روش‌ها برای رشد برند شخصی از طریق وبلاگ‌نویسی در مشهد

چه برای نیازهای شخصی و چه تجاری، وبلاگ‌نویسی می‌تواند به تقویت تصویر برند شما کمک کند. یکی از محبوب‌ترین...

۱۲ روند سئو تجارت الکترونیک برای سال ۲۰۲۴ در مشهد

در این مطلب، ۱۲ روند تجارت الکترونیک را بررسی خواهیم کرد تا به شما در بهینه سازی برای ترجیحات فعلی مشتریان،...

مزایا و چالش‌های بازاریابی محتوا با هوش مصنوعی در مشهد

تصور کنید دیگر هیچ‌گاه با مشکل کمبود ایده در مشهد مواجه نشوید. این قدرت هوش مصنوعی مولد است، دستیار قابل...

ایجاد محتوای عالی با هوش مصنوعی در مشهد

وارد کردن محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی به استراتژی بازاریابی محتوا، مثل قدم گذاشتن به دریای ناشناخته...

ایجاد شخصیت‌های خریدار جذاب: راهنمای برندهای جواهرسازی در مشهد با مثال

ایجاد شخصیت‌های خریدار جذاب: راهنمای برند جواهرات با مثال‌ها لطفا برای شروع، معرفی راهنمای جامع ما در...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570