09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

آیا می‌دانید آژانس شما در مشهد چقدر ارزش دارد؟

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

اگر صاحب یا بنیانگذار یک آژانس در مشهد هستید و نمی‌دانید آژانس شما چقدر ارزش دارد، باید این را بفهمید. چرا؟ دلایل متعددی وجود دارد.

خلاصه اینکه، کسب‌وکار شما (مثل خانه یا خودروی شخصی‌تان) در بازار ارزش دارد. به لطف اینترنت، آژانس شما احتمالا در سطح جهانی نیز رقابت می‌کند، یعنی کسب‌وکار شما در بازار بین‌المللی هم ارزشی دارد. چگونه باید رشد کنید؟ کجا باید سرمایه‌گذاری کنید؟ باید تخصص پیدا کنید یا با آژانس دیگری ادغام شوید؟ آیا فرصتی برای فروش کسب‌وکار شما به یک گروه بزرگ‌تر و جهانی شدن وجود دارد؟ ارزیابی تقریبی از ارزش کسب‌وکارتان می‌تواند مسیر آینده آژانس شما را هموار کند.

محاسبه‌گر ارزش‌گذاری آژانس

منبع: شرکت تولیدی

اولین قدم برای پاسخ به همه این پرسش‌ها، تعیین ارزش آژانس شماست. برای این کار می‌توانید از محاسبه‌گر ارزش‌گذاری آژانس توسط (یا به وسیله) پربازده(هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد)

ابزاری جامع برای مدیریت آژانس‌ها است که راه‌اندازی شده است محاسبه‌گر ارزش‌گذاری آژانس بازاریابی تا آژانس‌ها بتوانند از ارزش خود در بازار تخمین بزنند. این ابزار جدید می‌تواند به شما در درک پارامترهایی که می‌توانند در آینده بر ارزش‌گذاری شما تأثیر مثبت بگذارند، کمک کند.

اما قبل از استفاده از ماشین حساب ارزیابی آژانس، کمی بیشتر درباره اصول ارزیابی آژانس‌ها در مشهد بدانید.

روش‌های ارزیابی ارزش آژانس‌ها

چند برابرها

ارزش گذاری آژانس‌ها در مشهد عمدتا با استفاده از ضریب انجام می‌شود. به زبان ساده، هرچه درآمد آژانس بیشتر باشد، ضریب آن بالاتر می‌رود و در نتیجه ارزش کلی آن نیز افزایش می‌یابد.

درآمد و فروش

یکی از اولین اطلاعاتی که در هنگام ارزیابی از شما درخواست می‌شود، درآمد شماست؛ یعنی کل مبلغ خدمات صورت‌حساب شده در سال گذشته منهای هرگونه هزینه‌ای که از طرف مشتریان پرداخت کرده‌اید.

مشاهده این مطلب  آخرین به‌روزرسانی الگوریتم اینستاگرام برای کسب‌وکار شما در مشهد چه معنایی دارد؟

از نظر درآمد، هر چه آژانس درآمد بیشتری کسب کند، ریسک مالی کمتری خواهد داشت و ارزش آن نیز بیشتر می‌شود.

درآمد خالص، EBITDA یا «درآمد» اصطلاحاتی هستند که برای مبلغ خالص درآمد آژانس شما به کار می‌روند.

برای ارزیابی ارزش آژانس شما، ابزارهای ارزیابی یا شرکت‌های مشاوره از مضربی از درآمد سالانه یا مضربی از گردش مالی سالانه آژانس استفاده می‌کنند.

دسته‌بندی‌های درآمد در مشهد

ضریبی که به درآمد شما اعمال می‌شود به دسته‌بندی درآمد آژانس شما بستگی دارد و این یکی از عوامل اصلی در تعیین ارزش کل آن خواهد بود.

برخی از دسته‌های درآمد آژانس:

  • تا 100 میلیون تومان در سال
  • از ۱ تا ۳ میلیارد تومان در سال
  • از ۳ تا ۵ میلیارد تومان در سال
  • بیش از 5 میلیارد تومان در سال

بنابراین، این تقریب از ارزش‌گذاری چندگانه‌ی احتمالی آژانس شما بر اساس هر بازه‌ی درآمدی است:

  • کمتر از 100 میلیون تومان در سال: 0.8 تا 1.4 برابر درآمد
  • کمتر از 100 میلیون تومان در سال دو تا چهار برابر درآمد
  • یک تا دو میلیارد تومان در سال: برابر با یک تا دو برابر درآمد
  • یک تا دو میلیارد تومان در سال: ۴ تا ۶ برابر درآمد
  • ۲ تا ۵ میلیارد تومان در سال: ۱٫۵ تا ۳ برابر درآمد
  • ۲ تا ۵ میلیارد تومان در سال: ۶ تا ۱۲ برابر درآمد
  • بالای 5 میلیارد تومان در سال: 2 تا 4 برابر درآمد
  • بالای 5 میلیارد تومان در سال: 8 تا 15 برابر درآمد

اگر آژانس خود را طوری اداره کنید که قصد فروش آن را داشته باشید، بر افزایش ارزش آن تمرکز خواهید کرد.

مشاهده این مطلب  ایجاد محتوای عالی با هوش مصنوعی در مشهد

جیمز کین، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت دو بول (بخشی از گروه دپت)

عوامل دیگری که بر ارزش گذاری آژانس شما در مشهد تأثیر می‌گذارند

در ارزیابی ارزشگذاری آژانس‌ها، درآمد، سود و ضرایب چندگانه از اولین اصطلاحاتی هستند که خواهید شنید، اما عوامل بیشتری بر ارزش آژانس شما در بازار تأثیر می‌گذارند.

در ادامه، به برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

تاریخچه درآمد در شهر مشهد

در ارزیابی ارزش یک آژانس، درآمد و میزان فروش شما مهم هستند، اما سابقه درآمد و میزان فروش نیز بسیار کلیدی است، به‌خصوص در ۱۲ ماه، ۳ سال و ۵ سال گذشته.

مثالاگر درآمد آژانس شما در 3 یا 4 سال گذشته بیش از 20 تا 30 درصد رشد داشته باشد، 12 ماه گذشته برای تعیین ارزش آژانس شما بسیار مهم خواهد بود. اما این موضوع در مورد آژانس‌هایی که رشد نداشته‌اند، صادق نیست. بنابراین اگر درآمد آژانس شما در 3 تا 5 سال گذشته ثابت یا حتی رو به کاهش بوده است، معمولاً میانگین سه سال گذشته در نظر گرفته می‌شود.

نوع درآمد

تفاوت دیگر، نوع درآمد شما خواهد بود؛ زیرا فقط کسب درآمد بیشتر مهم نیست. جای تعجب نیست که شما تمایل دارید برای… روی درآمدهای تکراری حساب کنید. هزینه‌های سربار آژانس شما یا برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری کنید.

قراردادهای بلندمدت یا درآمدهای تکراری در فرآیند فروش آژانس شما بسیار مهم هستند. ارزش آژانس شما در صورت داشتن قراردادهای بلندمدت نسبت به پروژه‌های کوتاه‌مدت بیشتر خواهد بود. به طور مشابه، قراردادهای سالانه با مشتریان در مقایسه با قراردادهای ماهانه، ارزش کلی بالاتری را هنگام بررسی درآمد ایجاد می‌کنند.

ساختار مدیریتی و استحکام کسب‌وکار

معمولا خریداران می‌خواهند بدانند که آژانس مورد نظر پس از فروش چگونه اداره خواهد شد. به عبارت دیگر، آنها به استحکام ساختار کسب‌وکار علاقه‌مندند. داشتن برنامه انتقال مشخص و همچنین گردش کار و فرآیندهای مستند شده، بسیار توصیه می‌شود و بر ارزش‌گذاری آژانس تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

مشاهده این مطلب  تاثیر پهپادها بر تجارت الکترونیک در مشهد

مزیت رقابتی

عامل دیگری که بررسی خواهد شد، مزیت رقابتی شماست. آیا آژانس شما جایگاه ویژه‌ای دارد یا بر خدمت‌رسانی به صنایع مختلف تمرکز دارد؟ به همین ترتیب، آیا در یک نوع خدمات اصلی تخصص دارید یا خدمات متنوعی ارائه می‌دهید؟

تصویر برند

در نهایت، اما نه کم اهمیت‌تر، تصویر برند مطرح است. اگر آژانس شما در بازار محلی یا بین‌المللی از اعتبار بالایی برخوردار باشد، به احتمال زیاد به راحتی می‌توانید استعدادها و مشتریان برتر را جذب و حفظ کنید و احتمالا آژانس شما برای پروژه‌های جدید در فهرست کوتاه قرار می‌گیرد. تصویر برند به سختی قابل اندازه‌گیری است، اما تا حدودی قابل سنجش است. اگر می‌خواهید… شاخص‌های کلیدی عملکرد روابط عمومی و با … کار نکرده‌ام. شرکت روابط عمومی یا رسانه‌ای قبل از آن، جای خوبی برای شروع است. تصویر برند قوی می‌تواند به ارزش‌گذاری بهتر آژانس منجر شود.

ارزش سازمان خود در مشهد را بشناسید

اگر صنعت مورد فعالیت آژانس شما رشد نمایی دارد، به دنبال فرصت‌های ادغام و تملک هستید یا به دنبال چالش جدیدی در حرفه خود می‌گردید، وقت آن است که ارزش کسب‌وکار خود را بدانید. دانستن ارزش آژانس شما می‌تواند راهنمای آینده آن باشد.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

بهترین ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای صنعت تجارت الکترونیک در مشهد

بهترین ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای تجارت الکترونیک، به کسب‌وکارها در مشهد در جمع‌آوری و تفسیر...

5 راه برای بهبود نرخ کلیک ایمیل‌های بازاریابی در مشهد

بازاریابی ایمیلی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای ارتباط با مشتریان جدید و فعلی است! تخمین زده می‌شود که در...

5 اصل ماندگار برای مدیرانی که می‌خواهند در بازاریابی دیجیتال در مشهد موفق شوند

همه جا در مورد ترفندها و روش‌های انقلابی برای موفقیت در وب می‌شنوید. اگرچه اصول بازاریابی دیجیتال هیچ‌گاه...

سه نکته مهم درباره شبکه‌های رسانه‌ای خرده‌فروشی در تجارت الکترونیک در مشهد

همه‌گیری کووید-۱۹ باعث افزایش چشمگیر فروش خرده‌فروشی آنلاین و نیاز به رسانه‌های خرده‌فروشی شد. در چند...

چرا برند شما در مشهد باید در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، حضور فعال و جذاب داشته باشد؟

رسانه‌های اجتماعی همچنان یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی برای برندها هستند و صرف نظر از آنچه می‌شنوید،...

بهترین روش‌ها برای رشد برند شخصی از طریق وبلاگ‌نویسی در مشهد

چه برای نیازهای شخصی و چه تجاری، وبلاگ‌نویسی می‌تواند به تقویت تصویر برند شما کمک کند. یکی از محبوب‌ترین...

۱۲ روند سئو تجارت الکترونیک برای سال ۲۰۲۴ در مشهد

در این مطلب، ۱۲ روند تجارت الکترونیک را بررسی خواهیم کرد تا به شما در بهینه سازی برای ترجیحات فعلی مشتریان،...

مزایا و چالش‌های بازاریابی محتوا با هوش مصنوعی در مشهد

تصور کنید دیگر هیچ‌گاه با مشکل کمبود ایده در مشهد مواجه نشوید. این قدرت هوش مصنوعی مولد است، دستیار قابل...

ایجاد محتوای عالی با هوش مصنوعی در مشهد

وارد کردن محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی به استراتژی بازاریابی محتوا، مثل قدم گذاشتن به دریای ناشناخته...

9 مزیت مهم بازاریابی محتوا در مشهد

بازاریابی محتوا یکی از محبوب‌ترین و موثرترین روش‌های بازاریابی در مشهد است که امروزه ۹۷ درصد بازاریابان...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070