طراحی وب چگونه بر بازاریابی محتوا در سال 1403تاثیر میگذارد؟
طراحی وبسایت و بازاریابی محتوا مکمل یکدیگرند. اگر یکی قوی و دیگری ضعیف باشد، پیام شما مخاطب را جذب نمیکند و در نتیجه کسبوکار جدیدی به همراه نخواهد داشت. این راهنما به شما کمک میکند تا طراحی وب و محتوای خود را هماهنگ کنید و از روندهای مورد نیاز برندتان برای موفقیت در سال 1403آگاه شوید.
هدف بازاریابی محتوا در مشهد چیست؟
بازاریابی محتوا، خلق و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و پیوسته برای جذب و حفظ مخاطبان مشخصشده است. بازاریابی محتوای خوب، به اقدامات سودآور مشتری منجر میشود. محتوای درست، آگاهی از برند، تقاضا و درآمد را افزایش میدهد.
طراحی وب
طراحی وب، فرایند خلق وبسایتی است که برای کاربر طرحی ساده، تمیز و شهودی ارائه میدهد و بههمراه محتوا، مسیری شفاف برای تعامل کاربر با برند شما فراهم میکند. طراحی وب و بازاریابی محتوا با هم کار میکنند تا پیام شما را منتقل و برندتان را نمایندگی کنند.
اولین برداشت
طراحی وب میتواند قبل از اینکه بازدیدکنندگان فرصت مطالعهی محتوا را داشته باشند، اولین برداشت را در آنها ایجاد کند. اگر طراحی وبسایت خوب نباشد، بازدیدکننده ظرف چند ثانیه سایت را ترک خواهد کرد. بازدیدکننده در کمتر از ۵ ثانیه در مورد وبسایت شما تصمیم میگیرد. وبسایت شما دربارهی برندتان چه میگوید؟
وبسایت باید حرفهای و بهروز باشد؛ وبسایتی کهنه و قدیمی، ناخوشایند است و نشاندهندهی اعتبار برند شما نخواهد بود. طراحی وبسایت دربارهی جذب مخاطب و نمایش هویت و ماهیت برند شماست.
محتوا به بازدیدکننده اطمینان میدهد که توصیهها و اطلاعات ارائه شده، راهحل مناسبی برای او هستند.
وبگردی
چه وبسایت شما محتوای زیادی داشته باشد چه کم، طراحی پیمایش آن باید با در نظر گرفتن بازدیدکنندگان انجام شود. یک بازدیدکننده باید بتواند به آسانی در سایت حرکت کند و در عرض چند ثانیه آنچه را که میخواهد پیدا کند. به جای انباشتن حجم زیادی محتوا در یک صفحه، از منوی کشویی استفاده کنید تا کاربران بتوانند به راحتی صفحهی مورد نظر خود را پیدا کنند. وبسایتهای پیچیده فقط باعث میشوند بازدیدکنندگان سایت را ترک کنند و در نتیجه نرخ پرش شما افزایش مییابد.
خوانایی محتوا
طراحی خوب بازدیدکننده را ترغیب به ماندن و خواندن میکند؛ اما اگر محتوا خوانا نباشد، او را از دست خواهید داد. متن باید جذاب و یکدست باشد و با استفاده از سرتیترها و تقسیمبندی به بخشهای خوانا، بازدیدکننده را در موضوع راهنمایی کند.
اندازه و نوع قلم محتوا باید بهراحتی خوانده شود و بهاندازه کافی بزرگ باشد؛ زیرا استفاده از قلم کوچک، خواننده را خسته میکند. اندازه و نوع قلم متن باید با سبک نوشتاری برند هماهنگ باشد.
روندهای بازاریابی محتوا در سال 1403
هر سال اهمیت محتوا بیشتر میشود. سال 1403 هم همینطور خواهد بود. آیا میدانید چگونه از استراتژیهای بازاریابی محتوا برای برآورده کردن نیازهای مشتریان بالقوه خود بهترین استفاده را ببرید؟ روندهای اصلی سال 1403 شامل عمق محتوا، ایجاد رهبری فکری، شخصیسازی و خرد کردن محتواست.
ارزش بیافرینید
محتوای ارزشمند همچنان اهمیت دارد و امسال حتی بیشتر از قبل در تصمیمگیری مصرفکنندگان تاثیرگذار خواهد بود. با وجود حجم بالای محتوا در بازار، مردم در انتخاب جایی که وقت خود را صرف میکنند، سختگیرتر شدهاند. برندها باید به جای صرفا صحبت در مورد محصول یا خدمت خود، بر ارائه ارزش به مصرفکنندگان تمرکز کنند.
محتوا باید بر چگونگی حل مشکلات خاص مشتریان توسط محصول یا خدمت تمرکز کند. محتوا باید مشکلات مخاطبان را حل کند و آنها را به تعامل بیشتر با شما ترغیب نماید.
دانایی پیروز خواهد شد
مصرفکنندگان میخواهند از متخصصان بشنوند؛ به همین دلیل گوگل بر یافتن و نمایش وبسایتهایی با محتوای قوی و مرتبط در صفحات نتایج جستجو تمرکز بیشتری دارد. دوران افزودن بکلینک و پر کردن وبلاگهای کوتاه با کلمات کلیدی برای شناخته شدن به عنوان متخصص، به پایان رسیده است.
جوایز به محتوایی داده میشود که نه تنها کلمات کلیدی دارد، بلکه با موضوع سایت نیز مرتبط است. برندها باید محتوای بلند پیرامون صفحات اصلی وبسایت خود منتشر کنند. هدف در سال 2021، ساخت محتوای پیرامون موضوعات خاص و سپس گسترش آن است.
محتوا را برای کاربران، نه موتورهای جستجو، بسازید
در سالهای گذشته، با نوشتن محتوای سئو که فقط برای موتورهای جستجو و نه کاربران بود، میتوانستید رتبهی بهتری بگیرید. اما با پیشرفت الگوریتمها، موتورهای جستجو در سال ۲۰۲۱ به تجربه کاربری توجه میکنند.
به اطلاعات مفید و طراحی وب، تجربه کاربری و سرعت بارگذاری اولویت داده میشود. هدف از این تجربه کاربری کلی، دور شدن از کلمات کلیدی تکراری و ارائه اطلاعات به شکلی شخصیتر و اختصاصیتر است. مشتریان خواهان ارتباطی شخصی و فردی هستند.
اتمسازی محتوا
اتمایزاسیون محتوا یعنی شکستن یک محتوای گسترده با موضوعی واحد به قطعات کوچکتر. بهترین روش برای استفاده از این تکنیک، تبدیل هر فصل یا درس یک کتاب الکترونیکی حجیم به یک پست وبلاگی است. مخاطبان میتوانند با قطعات کوچکتر و قابل هضم درگیر شوند و بهره بیشتری ببرند. مزیت دیگر این است که برای دریافت بخش بعدی باز خواهند گشت و بارها و بارها با سایت شما درگیر میشوند.
هرچند مفهوم بازنشر محتوا جدید نیست، اما در سال 2021 نیز موضوعی مرتبط خواهد بود. اتمسازی محتوا همچنین میتواند برای تبدیل ویدیوهای طولانی به قطعات کوتاه برای پستهای شبکههای اجتماعی به کار رود.
استراتژی تسلط
محتوا پادشاه است. اما استراتژی بازاریابی محتوای شما به طراحی وبسایت و بهینهسازی تجربه کاربری وابسته است. اگر در مورد تطبیق برندتان با روندها و افزایش درآمد مطمئن نیستید، ما میتوانیم کمک کنیم.
جواد یاسمی در مشهد با استراتژیهای قدرتمند بازاریابی دیجیتال، به مشتریان خود کمک میکند تا در بازار حرف اول را بزنند. تیم طراحان و تولیدکنندگان محتوای ما، وبسایتی را برای شما میسازند که بهترین تجربه را برای مشتریان شما به ارمغان میآورد. همین امروز با ماکسآدیانس تماس بگیرید! همچنین، بررسی کنید بهترین آژانسهای بازاریابی محتوای مشهدی برای استارتآپها مطالعهی بیشتر