امروزه شبکههای اجتماعی راه خود را به دل بسیاری از برندها و کسبوکارها باز کردهاند. آنچه زمانی «اتلاف وقت» و «حواسپرتی» خوانده میشد، اکنون به بسیاری از شرکتها کمک میکند افزایش فالوورهای توییتر دنبالکنندگان اینستاگرام و فیسبوک را هم برای افزایش حضور آنلاین خود جذب کنند.
با گذشت زمان، شبکههای اجتماعی به ابزاری کارآمد در تسهیل عملیات تجاری تبدیل شده و نقش بسیار مهمی در ایجاد شغل موفق در هر زمینهای ایفا میکند. با میلیاردها کاربر در این پلتفرمها، شبکههای اجتماعی به کسبوکارها فرصت دسترسی به مخاطبان گستردهتری را داده است. و برای افرادی که نیاز به پیشرفت شغلی دارند، امکان ارتباط با سایر متخصصان و کارفرمایان بالقوه را از هر نقطه جهان فراهم میکند.
با این حال، در این مقاله، بهترین روشهای ادغام رسانههای اجتماعی در حرفه و کسبوکار شما در مشهد را بررسی خواهیم کرد تا شانس بیشتری برای رشد و موفقیت در کارتان داشته باشید.
هفت راه برای بهرهمندی حداکثری از شبکههای اجتماعی و پیشرفت شغلی در شهر مشهد
اگر فکر میکردید شبکههای اجتماعی فقط برای سرگرمی و اتلاف وقت هستند، دوباره فکر کنید. رسانههای اجتماعی به بخش مهمی از شیوه ارتباط افراد تبدیل شدهاند و اغلب بخش حیاتی گردش کار در بخشهای مختلف کسبوکار و زندگی، از شرکتها تا سازمانهای دولتی هستند. بنابراین، چندین روش وجود دارد که رسانههای اجتماعی میتوانند به پیشرفت شغلی شما کمک کنند. در اینجا ۷ روش برای استفاده حداکثری از رسانههای اجتماعی و موفقیت بیشتر در شغل شما آمده است.
پروفایل حرفهای بسازید
پروفایل خود را به شکلی حرفهای طراحی کنید تا نشان دهد چه کسی هستید و چه ارزشهایی را نمایندگی میکنید. اگر قبلا پروفایل دارید، ممکن است نیاز به تغییراتی داشته باشد. و اگر پروفایل جدیدی میسازید، درست انجام دادنش شما را از دردسر بهروزرسانیهای مکرر نجات میدهد.
اول از همه باید عکس نمایه برند یا نام تجاری خودتان، یا عکسی با ویرایش خوب از خودتان را قرار دهید؛ این بستگی به محصول یا خدماتی دارد که قصد ارائه آن را دارید.
در بیوگرافی خود، شرح مختصر و جامعی از برند یا کسبوکار خود بنویسید. مهارتهای برتر خود را برجسته کنید و از لحاظ گرامری بدون نقص باشد. این کار به افرادی که به خدمات شما نیاز دارند کمک میکند تا با استفاده از الگوریتمهای پلتفرم رسانه اجتماعی، شما را سریعتر پیدا کنند.
مهارت خود را به نمایش بگذارید
جستجوی شغل با شبکههای اجتماعی آسانتر میشود. کارفرمایان و جویندگان کار همیشه در شبکههای اجتماعی نقطه مشترک پیدا میکنند، بهخصوص اگر مناسب هم باشند. برای جلوگیری از مکالمات طولانی یا نادیده گرفته شدن استعدادتان توسط شریک تجاری، کارفرما یا مشتری احتمالی، باید آن را به نمایش بگذارید.
پلتفرمهای شبکههای اجتماعی امکانات ویژهای دارند که به شما اجازه میدهند لینک پرتفولیوی خود، لینک سایر حسابهای حرفهای تان، یا در صورت لزوم، تصاویری از محصولات یا خدمات خود را بارگذاری کنید. به این ترتیب، مشتریان بالقوه میتوانند پیش از تماس رسمی، مهارت و تخصص شما را بررسی کنند.
در پلتفرمهای کاریابی آنلاین فعالیت کنید
پلتفرمهای کاریابی آنلاین معمولاً اطلاعات حیاتی در مورد چگونگی ساختن مسیر شغلی و ارائه ارزش دارند. همچنین شما را از آخرین روندهای شغلی بهروز نگه میدارند. با عضویت در این پلتفرمها، میتوانید به دانشی دسترسی پیدا کنید که به ارتقای کسبوکار یا برند شما کمک میکند.
گاهی اوقات ممکن است جذبکنندههای نیروی کار و سرمایهگذارانی پیدا کنید که به محصولات یا خدمات شما علاقهمند باشند و این امر در نهایت منجر به همکاری آنها با شما شود.
با جامعه ارتباط برقرار کنید
هیچ کس جزیره نیست، مخصوصاً در تجارت. شبکههای اجتماعی به شما امکان میدهند با افراد همفکر و دیگر اشخاص یا کسبوکارهای همصنفتان ارتباط برقرار کنید. این متخصصان بینشهایی در مورد دنیای کسبوکار و روندهایی که بر تصمیمگیری و برنامهی عملیاتی شما تأثیر میگذارند، ارائه میدهند.
در این کار، فعالیتهای ارتباطی خود را تنها به محدودهی جغرافیایی خودتان محدود نکنید. در واقع، اگر میخواهید برند یا کسبوکارتان جهانی شود، بهتر است با جوامع محلی و بینالمللی ارتباط برقرار کنید. ارتباط با جوامع بینالمللی نوعی تبلیغ مؤثر برای خودتان محسوب میشود؛ زیرا شرکا و سرمایهگذاران از این مناطق جغرافیایی راحتتر از برند یا کسبوکارتان مطلع میشوند و در صورت نیاز، با شما همکاری میکنند.
برای جامعه مفید باشید
پلتفرمهای شبکههای اجتماعی نیازمند تعامل هستند. سعی کنید عضو منفعل نباشید که فقط اطلاعات دریافت میکند، بلکه عضو فعالی باشید که… اطلاعات زیادی هم میدهد با به اشتراک گذاشتن نظرات، منابع و مشاهدات خود در پروفایلتان، میتوانید برای برندها و کسبوکارهای دیگر جامعه نیز مفید باشید و با این کار، اعتبار خود را بالا برده و به جامعه ارزش میافزایید.
نتایج را اندازه گیری کن
نتایج نشان میدهد که تلاشهای شما مؤثر بوده است. از آنجایی که از رسانههای اجتماعی برای ساختن شهرت آنلاین خود استفاده میکنید، باید نتایج را در بازه زمانی مشخصی جستجو کن مثلاً میتوانید نام برند یا کسبوکار خود را در گوگل جستجو کنید و نتایج را ببینید. همچنین میتوانید این کار را در دیگر پلتفرمهای اجتماعی انجام دهید یا اعلانی تنظیم کنید که هر زمان نام شما ذکر شد، به شما اطلاع دهد.
ثابت قدم باش
حتی یک روز هم پروفایل خود را غیرفعال نگذارید. مطمئن شوید که بهطور فعال در توییتها یا ترندهایی که با کسبوکار و جامعهی آن مرتبط هستند، مشارکت میکنید. با افزودن مهارتهای جدید و پروژههای اخیرتان، پروفایل خود را بهروز نگه دارید. ثبات به شما کمک میکند تا بیش از آنچه آرزو دارید، رشد کنید.
نتیجهگیری مشهدی
رسانههای اجتماعی در مشهد ابزاری قدرتمند و کارآمد هستند. هر کسبوکار یا برندی مخاطبان هدف خود را در شبکههای اجتماعی پیدا میکند، چرا که روزانه افراد بسیاری از این پلتفرمها بازدید میکنند. با برنامهریزی درست، پشتکار و تداوم، شبکههای اجتماعی میتوانند نیرویی ایدهآل برای پیشرفت شغلی و کسبوکار شما باشند.