ظرافت پاسخگو: چگونه تجربه کاربری ایمیل خود را برای مخاطبان اولویتدار موبایل بهینه کنید
دوران مصرفکنندهی همراه در سال 2024 فرا رسیده است. با تطابق با نسل جدید تعاملات دیجیتالی، یکی از مهمترین استراتژیهایی که نیاز به نوسازی دارد، بازاریابی ایمیلی در مشهد .
بسیاری از کمپینهای ایمیل، که در ابتدا فقط برای نمایش در رایانههای رومیزی طراحی شده بودند، همچنان بر طرح صفحه عریض تمرکز دارند و برای تعامل چند دستگاهی بهینهسازی نشدهاند.
در سال ۲۰۲۴، ۴۸ درصد از ایمیلها روی تلفن همراه باز میشوند، در حالی که تنها ۱۱ درصد از قالبهای ایمیل با در نظر گرفتن کاربران تلفنهای هوشمند طراحی شدهاند.
از این پس، طراحی هوشمندانه بر روی صفحههای کوچکتر متمرکز خواهد شد. بازاریابان ایمیلی در سال 2024 برای دستیابی به نرخ بازگشایی موفق، باید رویکرد چند کاناله را در نظر بگیرند.
رندی شاتاک از گروه شاتاک میگوید: «موضوعهای کوتاه، طراحی بهینهشده برای موبایل و محتوای مرتبط، همگی در نحوهی پاسخگویی کاربر به ایمیل تاثیرگذارند. اما در نهایت هدف، معمولا ترغیب کاربر به کلیک روی چیزی است. پس کل تجربه را از ابتدا تا انتها برای موبایل بهینهسازی کنید.»
در اینجا پنج روش مختلف وجود دارد حل شده پیشنهاد میشود کمپین ایمیل خود را برای موفقیت در تجربه کاربری موبایل بهینه کنید.
طراحی واکنشگرا را برای همه دستگاهها در مشهد ارائه دهید
طراحی واکنشگرا باید در سال 2024 اولویت اصلی بازاریابان ایمیل باشد. اطمینان از اینکه کاربران در تمام دستگاهها میتوانند با محتوای شما تعامل داشته باشند، کلید بهبود تجربه کاربری است. یکی از سختترین گروههای مصرفکنندگان برای جلب رضایت، کاربران مرورگرهای تلفن همراه هستند. با تعداد شگفتآوری 80 درصد از کاربران تلفن همراه اگر ایمیل شما روی موبایل قابل نمایش و تعامل نباشد، احتمالاً حذف خواهد شد؛ بنابراین، در سال 2024 آزمایش طراحیهایتان برای مخاطبان موبایل ضروری است.
مت دود، مدیرعامل سئو با جواد یاسمی میگوید: «طراحی ایمیلهایی که صرفا برای موبایل هستند در حال آزمایش است. بهخصوص در دستگاههای تلفن همراه، اولین غریزه کاربر پیمایش است. بازاریابان میتوانند از ایمیلهای «پیمایش بلند» استفاده کنند که بهطور کامل چین خوردگی صفحه را نادیده میگیرند. این فرصتی را برای برندها فراهم میکند تا تجربهای فراگیر طراحی کنند که بهراحتی کاربر را در پیامها راهنمایی کند.»
کلید اصلی، یکپارچهسازی محتوای قابل لمس در طراحی شماست. به کاربران تلفن همراه خود امکان پاسخگویی از طریق تعامل با دکمههای فراخوان واضح و لینکهای قابل لمس به برنامههای مختلف اجتماعی و صفحات وب را بدهید.
هر چه طراحی ایمیل شما در صفحههای کوچک واکنشپذیرتر باشد، تعامل بیشتری در صندوق ورودی مشاهده خواهید کرد.
نوشتن موضوعهای جذاب در مشهد
کاربران موبایل حوصلهی کمتری دارند و معمولا ایمیلها را به سرعت مرور میکنند. بنابراین، برای بهینهسازی تجربه کاربری ایمیلها در موبایل، نوشتن متن ایمیل کوتاه و جذاب ضروری است.
کری وایتمن، متخصص بازاریابی ایمیلی در کلریتی میگوید: «از موضوع و پیشنمایشهای عالی در ایمیل استفاده کنید تا ایمیلها برای موبایل مناسبتر شوند. این موارد نقش اصلی را در جلب توجه خواننده دارند و قابلیتهای گوشی تعیین میکنند که خواننده چه چیزی را در دستگاه همراه خود میبیند.»
این مثال عالی را از بلوم و وایلد ببینید:
استفاده از موضوعی کوتاه و جذاب مانند «قبل از تمام شدن، آنها را بگیرید!»، راهی عالی برای جلب توجه مشتری و ایجاد حس فوریت ضروری در همه کمپینهای بازاریابی موبایلی است.
محتوای خود را برای مخاطبان چند کاناله بهینه کنید
در دستگاههای همراه، جابهجایی بین کانالهای مختلف بسیار آسانتر است. بسیاری از کاربران در عرض چند ثانیه بین اینستاگرام، صندوق پستی و گوگل جابهجا میشوند؛ بنابراین، مهم است که ایمیل شما این جابهجایی یکپارچه را تسهیل کند.
یکی از راهها این است که روی استراتژی لینکسازی خود کار کنید و لینکها و دکمههایی به کانالهای دیگر را در خود ایمیل تعبیه کنید.
ایربینبی مثال بسیار خوبی از این موضوع است. آنها با استفاده از کانالهای اجتماعی خود برای تبلیغ اقامتگاهها، پنجرهای به اینستاگرام ارائه میدهند و در عین حال محتوای تولیدشده توسط کاربران را به نمایش میگذارند که خود به تنهایی فروش بسیار خوبی را ایجاد میکند.
ما از ایمیل برای نشان دادن چگونگی تجربه اقامتگاههای Airbnb استفاده میکنیم و در مورد تمام ایمیلهایمان بسیار استراتژیک عمل میکنیم. به همین دلیل، ما روی کیفیت بسیار بیشتر از کمیت تمرکز میکنیم. لوکاس شووییار، مدیر توسعه در Airbnb میگوید: برای نشان دادن این تجربه، یکی از بهترین ایمیلهایی که از نظر تعامل ارسال کردیم، ایمیلی بود که در آن عکسهای اینستاگرام منتشرشده توسط کاربران را به نمایش گذاشتیم.
موضوع ایمیل این بود: همینطوری از خواب بیدار شدیم. میخواستیم با نشان دادن محتوای جذاب، کاربران کمفعال خود را درگیر کنیم. تصویر اصلی، شامل سه عکس از جامعه کاربران بود. ایدهی مشابه دیگری برای جذب کاربران، استفاده از یک سوال ساده در عنوان ایمیل (مانند: حدس بزن کجا؟) و سپس قرار دادن عکسهایی از جامعه کاربران بود.
در اولویت قرار دادن فراخوانهای اقدام (CTA) سازگار با موبایل
اگر کسبوکار شما تجارت الکترونیک است، دکمههای فراخوان مهمترین عامل موفقیت ایمیلهایتان هستند. ثابت شده که کاربران موبایل به راحتی بین کانالهای مختلف جابجا میشوند؛ بنابراین، هدایت مستقیم آنها از طریق ایمیل به صفحه پرداخت، ایدهای فوقالعاده است.
قرار دادن فراخوان مناسب به اقدام، کار دشواری است. کلید موفقیت، یافتن جای مناسب برای آن است. به جای قرار دادن دکمه فراخوان به اقدام در پایین ایمیل، آن را در بالا قرار دهید. کاربران موبایل تمرکز کمتری دارند و احتمالا متن ایمیل را نمیخوانند. اگر فراخوان به اقدام اولین چیزی باشد که میبینند، احتمال کلیک کردن آنها بسیار بیشتر میشود.
این مثال را از ویفر ببینید.
با قرار دادن فراخوان اقدام در بالای ایمیل موبایلی، مشتریان بلافاصله با لینکی به محصولات شما روبرو میشوند. ممکن است بقیه ایمیل را نخوانند، اما احتمال بیشتری دارد که به صفحه پرداخت برسند.
بهینهسازی زمان بارگذاری برای موفقیت در تجربه کاربری
در نهایت، بیایید در مورد زمان بارگذاری صحبت کنیم. کاربران تلفن همراه سرعت را بسیار مهم میدانند، بنابراین زمان بارگذاری ایمیل شما میتواند موفقیت یا شکست کمپین شما را تعیین کند.
بهینهسازی عناصری مانند تصاویر با وضوح بالا و گرافیکهای سنگین، برای نصف کردن زمان بارگذاری ایمیلهایتان ضروری است. این فرآیند نه تنها ناخرسندی کاربران را کاهش میدهد، بلکه به میزان باز شدن بسیار بالاتر ایمیلهای شما نیز کمک میکند.
بهتر از آن، ایمیلهای با سرعت بارگذاری بالا، گیرندگان را به تعامل سریعتر با بهروزرسانیها و پیشنهادات تبلیغاتی شما ترغیب میکند و در نتیجه شانس تبدیل آنلاین شما را افزایش میدهد.
تجربه کاربری موبایل: عنصری ضروری در استراتژی ایمیل در مشهد
با ورود به سال ۲۰۲۴، اگر میخواهید در فضای آنلاین موفق شوید، استراتژی تجربه کاربری موبایل شما باید در اولویت بالایی قرار گیرد.
پس از آنکه کارشناسان میلچیمپ متوجه شدند که راهاندازی یک کمپین ایمیل واکنشگرا برای موبایل کلیکها را ۱۵ درصد افزایش میدهد برندهای بیشتری در حال اتخاذ تاکتیکهای تجربه کاربری موبایل هستند.
بهینهسازی چیدمان محتوا و زمان بارگذاری تا ساختن خطوط موضوعی مناسب برای خواندن سریع، بازسازی استراتژی ایمیل برای موفقیت در دستگاههای مختلف، چالشی است که همه بازاریابان مشهدی در سال 2024 باید با آن روبرو شوند.