تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

ایمیل مارکتینگ چگونه می‌تواند مشتریان بالقوه مشهدی جذب کند؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

چگونه با بازاریابی ایمیلی، مشتریان بالقوه مشهدی جذب کنیم؟

آیا به دنبال راهی برای افزایش مشتریان بالقوه از طریق ایمیل برای کسب‌وکار خود  در مشهد هستید؟ بازاریابی ایمیلی می‌تواند روشی مؤثر برای جذب مشتریان بالقوه‌ای باشد که در نهایت به مشتری تبدیل می‌شوند.

در این راهنمای کوتاه، یاد می‌گیرید چگونه از بازاریابی ایمیلی برای جذب مشتریان بیشتر برای کسب‌وکارتان استفاده کنید. نحوه‌ی ایجاد ایمیل‌های جذب مشتری مؤثر که توجه مشتریان بالقوه را جلب می‌کنند و استفاده از کمپین‌های هدفمند برای رسیدن به افراد مناسب را فرا خواهید گرفت. با استراتژی درست، بازاریابی ایمیلی برای جذب مشتری می‌تواند در گسترش پایگاه مشتریانتان بسیار ارزشمند باشد.

سرنخ‌های ایمیلی چیست؟

سرنخ‌هایی که آدرس ایمیل آن‌ها از طریق فرم ثبت‌نام به‌دست آمده است، سرنخ‌های ایمیلی نامیده می‌شوند. چه در رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت خودتان یا وب‌سایت یک شریک، ایمیل‌های سرنخ باکیفیت به شما امکان می‌دهند تا کمپین‌های بازاریابی خود را گسترش دهید. بازاریابی مبتنی بر اجازه، پرورش بیشتر این مشتریان بالقوه و سرنخ‌های ایمیلی را از طریق ایمیل و کانال‌های دیگر امکان‌پذیر می‌سازد. این مشتریان بالقوه اغلب در ازای انگیزه‌ای مانند دسترسی به یک پیشنهاد ویژه، آدرس ایمیل خود را ارائه می‌دهند.

برای جذب سرنخ از طریق ایمیل، چه بازاریابی ساده محصول جدید باشد چه … تولید سرنخ‌های بیمه‌ای برای این کمپین، این دستورالعمل‌ها را در نظر بگیرید.

  • از فونت‌های بدون سریف (ساده و خوانا) استفاده کنید.
  • طرحی ساده و بی‌پیرایه برای الگو انتخاب کنید.
  • مطمئن شوید محتوای ایمیل شما ساده و خوانا باشد، از فضای سفید کافی استفاده کنید، زبان مختصر و مفید به کار ببرید و تا حد امکان نکات ضروری را برجسته کنید.
  • دکمه فراخوان (CTA) ایمیل شما باید به‌طور استراتژیک قرار گیرد تا توجه خواننده را به خود جلب کند. اگر دکمه در جای مناسبی قرار بگیرد، خوانندگان بیشتری از آن استفاده خواهند کرد.
مشاهده این مطلب  ساخت نمونه اولیه اپلیکیشن در مشهد: انواع، مثال‌ها و کاربردها

اما بهتر است عجله نکنیم. برای تعیین اینکه کدام روش برای تولید سرنخ‌های ایمیلی مؤثرتر است، بیایید هر کدام را بیشتر بررسی کنیم.

مشخص کنید که می‌خواهید به چه کسانی برسید

بیایید از تولید ایمیل‌های تبلیغاتی مرتبط با سرب (lead) فاصله بگیریم و اصول اولیه‌ی تولید سرنخ‌های ایمیل را به طور جداگانه بررسی کنیم.

برای تولید سرنخ‌های فروش باکیفیت از طریق ایمیل، تعیین مخاطبان هدف بهترین کار است.

در اصطلاح بازاریابی، مشتری ایده‌آل شما یا تصویر مشتری مشخص می‌کند که چه کسانی را می‌خواهید جذب کنید. برای یافتن مشتریان ایده‌آل خود، پاسخ این پرسش‌ها را بیابید.

  • سن، جنسیت، درآمد و سطح تحصیلات، همگی از اطلاعات جمعیتی هستند.
  • دلایل اصلی مشتریان برای خرید کالاهای شما
  • محل خرید آن‌ها: فروشگاه بزرگ، اینترنت یا فروشگاه ارزان قیمت.
  • کاربران محصول شما بیش از همه چه ویژگی‌هایی را ارزشمند می‌دانند و چگونه از آنها استفاده می‌کنند؟
  • چگونگی بهبود زندگی آنها و رفع مشکلات به‌طور مشخص.
  • چند وقت یک بار آن را می‌خرند؟
  • آیا آن‌ها فقط از ایمیل استفاده می‌کنند، یا روش‌های ارتباطی دیگری مثل تلفن، پیامک یا حتی مکاتبات چاپی را نیز ترجیح می‌دهند؟

این جزئیات، تصویری از مشتری ایده‌آل شما ارائه می‌دهند و برای تولید سرنخ‌های ایمیلی بسیار ارزشمند هستند. حتی به‌دست آوردن بخشی از این اطلاعات به شما امکان می‌دهد بازاریابی خود را با توجه به خواسته‌ها و نیازهای مشتریان تنظیم کنید و به آن‌ها نشان دهید که چرا محصول شما بهترین گزینه است.

لیست‌های ایمیل بسازید

قبل از خرید لیست ایمیل از شرکت‌های ارائه دهنده‌ی لیدهای ایمیل، حتی اگر این کار سریع‌ترین و ساده‌ترین راه به نظر برسد، باید زمان کافی برای تولید لیدهای خودتان در کمپین بازاریابی ایمیلی صرف کنید.

مشاهده این مطلب  مراحل سفر آنلاین خریداران مشهدی

در تولید سرنخ‌های باکیفیت، بازاریابی ایمیلی ممکن است از خدمات تولید سرنخ از طریق ایمیل مؤثرتر باشد؛ چرا که نمی‌توانید مطمئن باشید مخاطبان شما به آنچه می‌گویید علاقه‌مند هستند.

به جای روش‌های دیگر، با ارائه منابع رایگان، ثبت‌نام در خبرنامه، پیشنهادهای ویژه، شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های دیگر، به‌طور اخلاقی لیست ایمیل خود را گسترش دهید.

به مشترکانی در ایمیل نیاز دارید که به دریافت پیام‌های شما علاقه‌مند باشند و منتظر دیدن آن‌ها باشند.

همیشه چیزهای جدید را امتحان کنید.

آیا می‌خواهید تعداد مخاطبانی که به کمپین‌های ایمیل شما پاسخ می‌دهند و ایمیل‌ها را به سرنخ تبدیل می‌کنند، افزایش دهید؟ به عنوان پاداش استفاده از این روش، تعداد سرنخ‌های شما دو برابر خواهد شد.

به طور مرتب ایمیل‌های خود را تست تقسیم کنید (A/B تست).

با استفاده از تست تقسیم شده می‌توانید ببینید کدام نسخه از متن ایمیلتان عملکرد بهتری دارد. این یک روش فوق‌العاده برای بهبود عملکرد نوشته‌هایتان و افزایش کلیک‌هاست. اگر می‌خواهید نرخ تبدیل ایمیل‌هایتان را با تست A/B افزایش دهید، باید:

  • متغیرهای مورد نظر برای بررسی را انتخاب کنید.
  • اندازه نمونه مناسب را انتخاب کنید.
  • نمونه‌ای بسازید و آن را آزمایش کنید.
  • برای فهمیدن اینکه کدام تغییر در کمپین شما باعث بهبود شده، باید هر کدام را به طور جداگانه آزمایش کنید.

با استفاده صحیح از تست‌های تقسیم‌شده، می‌توانید به‌مرور زمان، معیارهای خود را افزایش دهید.

۴. کمی شخصی‌سازی کنید

افزودن جلوه‌ای شخصی به جذب مشتری ایمیل ابزاری عالی برای حفظ علاقه مشتریان به کمپین‌های بازاریابی ایمیلی شماست. اطلاعات کافی از مشتریان (نام، تعداد دفعات خرید، اقلام خریداری شده، سایر محصولات مورد علاقه‌ی آن‌ها و غیره) جمع‌آوری کنید تا بتوانید ایمیل‌های شخصی‌سازی شده برای آن‌ها ارسال کنید.

مشاهده این مطلب  گام‌های کلیدی در تدوین استراتژی رسانه‌های اجتماعی در مشهد

با افزودن این نکته‌ی شخصی، مشتریان احساس نزدیکی بیشتری به کسب‌وکار شما خواهند داشت و احتمال باز کردن ایمیل‌هایتان بیشتر می‌شود. تولد مشتریان بالقوه فرصت مناسبی برای ارسال ایمیل شخصی‌شده با پیشنهاد ویژه‌ای است. با شخصی‌سازی، ایمیل‌ها برای مشتریان لذت‌بخش‌تر و جذاب‌تر می‌شوند.

روی موضوع ایمیل‌هایتان کار کنید

هر روز، فرد معمولی بین بیست تا شصت ایمیل دریافت می‌کند.

شاید برای دریافت ایمیل از کسب و کارهای مختلف ثبت نام کرده باشند، اما ممکن است مجبور شوند هر ایمیل را بخوانند.

داشتن موضوع مناسبی برای ایمیل بسیار مهم است؛ زیرا یک موضوع خوب، محتوای ایمیل را در چند کلمه خلاصه می‌کند و خواننده را ترغیب می‌کند تا برای خواندن بیشتر، روی ایمیل کلیک کند.

اما گیراترین مثال‌ها، آن‌هایی هستند که هم خنده‌دار، هم هوشمندانه، و هم به‌اندازه‌ی کافی صمیمی باشند تا توجه خواننده را جلب کنند.

کارها را با اتوماسیون سرعت ببخشید

دیدید که کمپین‌های جذب سرنخ از طریق ایمیل چقدر پیچیده هستند.

به همین دلیل، باید تا حد امکان از خودکارسازی استفاده کنید.

مزایای خودکارسازی تولید سرنخ‌های ایمیل شما عبارتند از:

  • گسترش سریع با کمترین تلاش امکان‌پذیر است. مقیاس‌پذیری از مزایای اصلی خودکارسازی فرایندهاست.
  • امکان شخصی‌سازی برای هر فرد به حداکثر می‌رسد. برای شخصی‌سازی موفق، به ویژه در مقیاس بزرگ، اتوماسیون ضروری است.
  • شرکت‌کنندگان بیشتر شده‌اند و اتوماسیون با امکان طراحی مسیرهای اختصاصی برای مشتریان هدف، به افزایش مشارکت کمک می‌کند.

بر اساس مطالعات خودکارسازی بازاریابی به ۸۰ درصد از کسب‌وکارها در افزایش سرنخ‌های تجاری کمک کرده است. با استفاده از خودکارسازی برای بهبود هدف‌گیری، کیفیت و کمیت سرنخ‌ها افزایش می‌یابد.

مشاهده این مطلب  بهترین منابع یادگیری بازاریابی دیجیتال در مشهد

از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

با توجه به اینکه بیش از 4 میلیارد حساب کاربری فعال رسانه‌های اجتماعی در ماه وجود دارد، نادیده گرفتن رسانه‌های اجتماعی و عدم گنجاندن آنها در تلاش‌های بازاریابی ایمیلی، غفلت محسوب می‌شود.

همچنین، برای استفاده‌ی بهینه از رسانه‌های اجتماعی و ایمیل، به زمینه‌ی قوی نیاز دارید. ممکن است از CPC یا… استفاده کنید. هزینه هر هزار کلمه داده‌هایی برای سنجش موفقیت تلاش‌های بازاریابی شما در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل

با این حال، به یاد داشته باشید که تبلیغات CPM و CPC به تنهایی استراتژی ایده‌آلی نیستند. اگرچه به‌تنهایی مؤثرند، اما روش‌های CPM و CPC زمانی که با سایر روش‌های بازاریابی مانند بازاریابی مجدد یا ایمیل ترکیب شوند، می‌توانند به طور کامل از پتانسیل خود استفاده کنند. در این صورت، می‌توانید با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید، نیازهای آن‌ها را برطرف کنید و در نهایت آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید.

سخن پایانی در مشهد

اگرچه راه‌اندازی یک کمپین موفق ایمیل مارکتینگ در مشهد زمان می‌برد، اما ارزش تلاش را دارد. جذب مشتریان بالقوه از طریق ایمیل مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا با مشتریان جدید ارتباط برقرار کنید، درآمد خود را افزایش دهید و مشتریان وفادار جذب کنید. با رویکرد درست، مشتریان بالقوه جذب‌شده از طریق ایمیل مارکتینگ، کلید موفقیت کسب‌وکار شما خواهند بود.

این روش‌های ساده‌ی جذب مشتری از طریق ایمیل، به‌خصوص برای شرکت‌های کوچک و متوسط در مشهد بسیار مؤثرند و هر یک از استراتژی‌های ذکرشده، با گذشت زمان سودمند بوده‌اند. با به‌کارگیری آن‌ها در استراتژی بازاریابی ایمیلی خود، به‌سرعت گسترش مشتریان خود را آغاز کنید.

مشاهده این مطلب  6 نکته برای خلق محتوای تعاملی در شبکه‌های اجتماعی در مشهد
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

بهترین ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای صنعت تجارت الکترونیک در مشهد

بهترین ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای تجارت الکترونیک، به کسب‌وکارها در مشهد در جمع‌آوری و تفسیر...

5 راه برای بهبود نرخ کلیک ایمیل‌های بازاریابی در مشهد

بازاریابی ایمیلی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای ارتباط با مشتریان جدید و فعلی است! تخمین زده می‌شود که در...

5 اصل ماندگار برای مدیرانی که می‌خواهند در بازاریابی دیجیتال در مشهد موفق شوند

همه جا در مورد ترفندها و روش‌های انقلابی برای موفقیت در وب می‌شنوید. اگرچه اصول بازاریابی دیجیتال هیچ‌گاه...

سه نکته مهم درباره شبکه‌های رسانه‌ای خرده‌فروشی در تجارت الکترونیک در مشهد

همه‌گیری کووید-۱۹ باعث افزایش چشمگیر فروش خرده‌فروشی آنلاین و نیاز به رسانه‌های خرده‌فروشی شد. در چند...

چرا برند شما در مشهد باید در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، حضور فعال و جذاب داشته باشد؟

رسانه‌های اجتماعی همچنان یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی برای برندها هستند و صرف نظر از آنچه می‌شنوید،...

بهترین روش‌ها برای رشد برند شخصی از طریق وبلاگ‌نویسی در مشهد

چه برای نیازهای شخصی و چه تجاری، وبلاگ‌نویسی می‌تواند به تقویت تصویر برند شما کمک کند. یکی از محبوب‌ترین...

۱۲ روند سئو تجارت الکترونیک برای سال ۲۰۲۴ در مشهد

در این مطلب، ۱۲ روند تجارت الکترونیک را بررسی خواهیم کرد تا به شما در بهینه سازی برای ترجیحات فعلی مشتریان،...

مزایا و چالش‌های بازاریابی محتوا با هوش مصنوعی در مشهد

تصور کنید دیگر هیچ‌گاه با مشکل کمبود ایده در مشهد مواجه نشوید. این قدرت هوش مصنوعی مولد است، دستیار قابل...

ایجاد محتوای عالی با هوش مصنوعی در مشهد

وارد کردن محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی به استراتژی بازاریابی محتوا، مثل قدم گذاشتن به دریای ناشناخته...

9 مزیت مهم بازاریابی محتوا در مشهد

بازاریابی محتوا یکی از محبوب‌ترین و موثرترین روش‌های بازاریابی در مشهد است که امروزه ۹۷ درصد بازاریابان...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570