09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

تاثیر تورم بر تجارت الکترونیک در شهر مشهد

آنچه در این مقاله می خوانید:

تورم چه معنایی برای فروشگاه اینترنتی من در مشهد دارد و چگونه می‌توانم خود را با آن وفق دهم؟balloon with pricetag to represent the question of how does inflation affect businesses

در ماه‌های اخیر، تورم موضوع اصلی بسیاری از مصرف‌کنندگان  مشهدی و جهانی بوده است. با کاهش بازار سهام، قیمت بنزین، مواد غذایی و سایر کالاهای ضروری در حال افزایش است. بر اساس گزارش اداره آمار کار آمریکا، شاخص قیمت مصرف‌کننده (یکی از قابل اعتمادترین معیارهای تورم) ۶.۵ درصد افزایش یافت در سال گذشته

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

این لزوماً خبر خوبی برای فروشندگان تجارت الکترونیک در مشهد که می‌خواهند محصولات خود را به مخاطبانی بفروشند که نگران اقتصاد و درآمد قابل‌مصرف خود هستند، نیست. این همچنین می‌تواند تأثیرات عمده‌ای بر زنجیره‌های تأمین و قیمت محصولات داشته باشد و نیازمند تلاش استراتژیک برای کاهش دردهای تورم برای مشتریان بالقوه و فعلی است.

خوشبختانه همه چیز از دست رفته نیست. برعکس، تلاش‌های فعال و راهبردی برای مقابله با مشکلات تورم می‌تواند به برندهای تجارت الکترونیک اجازه دهد تا به فروش محصولات و خدمات خود به‌صورت آنلاین ادامه دهند. افزایش قیمت یکی از گزینه‌هاست، اما فرصت‌ها بسیار فراتر از این آخرین راه حل هستند. بیایید جزئیات تورم، چگونگی تأثیر آن بر مشاغل و چگونگی مقابله فروشگاه‌های تجارت الکترونیک  در مشهد با اثرات آن را بررسی کنیم.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

وضعیت فعلی تورم در مشهد و سراسر جهان

ما در یکی از طولانی‌ترین دوره‌های تورمی در حافظه اخیر به سر می‌بریم. در واقع، قیمت‌های دیجیتال به مدت ۲۲ ماه متوالی افزایش یافته است. عددی که ممکن است در ماه‌های آینده افزایش یابد.

تورم، البته، چیزی جز یک افزایش میانگین قیمت کالاها و خدمات در بازه زمانی مشخص. عوامل بسیاری می‌توانند باعث آن شوند، اما یکی از مهم‌ترین متغیرها (و احتمالا متغیری که در این دوره تورمی جهانی نقش دارد) افزایش شدید هزینه‌های تولید و زنجیره تامین است.

طراحی سایت وردپرسی به صورت کاملا حرفه ای و در سطح جهانی در شرکت یاسئومی انجام می شود و پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می شود.

کووید-۱۹، به معنای واقعی کلمه، اقتصاد جهانی را فلج کرد و مصرف‌کنندگان بهای آن را می‌پردازند.

در حال حاضر، پیش‌بینی آینده غیرممکن است. تورم ممکن است با سرعت ثابت افزایش یابد یا آرام شود و حتی معکوس گردد. در این میان، برندهای تجارت الکترونیک باید این واقعیت جدید و تأثیرات منحصربه‌فرد آن بر کسب‌وکار و مدل درآمدی خود را در نظر بگیرند.

تورم چگونه بر کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک در مشهد تأثیر می‌گذارد؟

تورم به‌طور سنتی بر تجارت الکترونیک تأثیری نداشت، اما این موضوع در طول همه‌گیری کووید-۱۹ تغییر کرد. شاخص اقتصاد دیجیتال ادوبی این شاخص که میانگین قیمت‌ها را در تمام دسته‌های تجارت الکترونیک دنبال می‌کند، در چند سال گذشته افزایش قابل توجهی را در دسته‌های مختلف محصولات نشان می‌دهد.

همه‌گیری، محتمل‌ترین علت است که به مشکلات زنجیره تأمینِ پیش‌تر ذکر شده، افزایش شدید تقاضا برای کالاهای آنلاین را نیز افزود. این عدم تعادل باعث شد که بازرگانان، برای جلوگیری از از دست دادن مشتریان به دلیل اتمام موجودی کالاها، قیمت‌ها را افزایش دهند تا تعادل عرضه و تقاضا دوباره برقرار شود. در تلاش برای جبران عقب‌ماندگی و هزینه‌های حمل‌ونقل دریایی که به بالاترین حد خود رسیده است. قیمت‌ها در مسیری قرار گرفتند که حداقل چند سال دیگر دوام خواهد آورد .

تورم به نوبه خود، برای بازرگانانی که می‌خواهند برای مشتریان خود قیمت مناسبی داشته باشند یا از بیگانگی آن‌ها جلوگیری کنند، مشکل‌ساز است. افزایش قیمت‌ها همچنین تمایل به کاهش تقاضا دارد و به‌ویژه مشاغل کوچک‌تر را در شرایط سختی قرار می‌دهد، زیرا مشاغل بزرگ‌تر شروع به جنگ قیمتی می‌کنند. تامین‌کنندگان قیمت‌های خود را افزایش می‌دهند و در این فرآیند، حاشیه سود فروشندگان را کاهش می‌دهند.

business owner at whiteboard strategizing about inflation

پنج راهکار پیشگیرانه برای مقابله با آثار منفی تورم

خب، این هم از خبرهای بد. خبر خوب این است که گرچه تورم ممکن است مشکل‌ساز باشد، اما حل آن به هیچ وجه غیرممکن نیست. حالا که می‌دانید تورم چگونه بر کسب‌وکارها تأثیر می‌گذارد، می‌توانید اقدامات لازم را انجام دهید.

افزایش قیمت‌ها با انتقال ساده‌ی هزینه‌های اضافی به مصرف‌کننده، حاشیه سود را ثابت نگه می‌دارد. متاسفانه، این کار معمولا منجر به… مشتریان بسیار ناراضی که برخی از آنها اگر رقبا قیمت‌های خود را افزایش ندهند، از معامله کنار می‌کشند.

در عوض، بهتر است پیشگیرانه عمل کنید. این پنج راهبرد می‌تواند به شما کمک کند تا قبل از افزایش قیمت‌ها که اقدامی رادیکال است، با اثرات منفی تورم مقابله کنید.

تکنیک‌های تخفیف و تبلیغاتی خود را تنظیم کنید

اولین و شاید بدیهی‌ترین گام، بررسی تبلیغات و تخفیف‌های فعلی محصولاتتان است. حذف برخی از این موارد می‌تواند حاشیه سود شما را حتی با افزایش هزینه‌ها و ثبات قیمت‌ها، حفظ کند.

در صورت امکان، گزارش را بررسی کنید. تحلیل‌ها به تبلیغاتتان نگاهی بیندازید. تبلیغاتی را که تاثیر فروش اثبات‌شده‌ای ندارند، حذف یا کاهش دهید و در عین حال، تاثیر این کاهش‌ها را رصد کنید. اگر بتوانید تبلیغاتی را پیدا کنید که حاشیه سودتان را کاهش می‌دهند، بدون آنکه احتمال خرید مشتریان را افزایش دهند، در مسیر درست هستید.

به دنبال راه‌های جایگزین برای کاهش هزینه‌ها باشید

برندهای موفق تجارت الکترونیک احتمالا تا حدودی قیمت‌گذاری خود را بهینه کرده‌اند. اما با توجه به تاثیر تورم بر کسب‌وکارها، بررسی فرصت‌های دیگر هرگز ایده‌ی بدی نیست. ممکن است بتوانید با استفاده از یکی یا چند تا از این روش‌ها، هزینه تولید محصول خود را کاهش دهید.

  • یافتن تامین‌کننده‌ای ارزان‌تر یا محلی‌تر
  • طراحی محصول را، از نظر مواد و بسته‌بندی، اصلاح کنید.
  • با تمرکز بر پرفروش‌ترین محصولات، پیچیدگی کدهای محصول خود را کاهش دهید.

نگهداری موجودی ایمنی

این روش ریسک بالایی دارد اما می‌تواند سود قابل توجهی به همراه داشته باشد. این روش شامل خرید مقادیر زیاد از تامین‌کنندگان است که احتمالا موجودی شما را با تخفیف نسبی افزایش می‌دهد. افزایش موجودی نیز از افتادن در دام قیمت‌های پایین جلوگیری می‌کند؛ یعنی بدون افزایش قیمت‌ها، از کمبود محصول و ناامیدی مشتریان در امان می‌مانید.

البته، این روش می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد؛ زیرا نیاز به قدرت خرید بیشتر و سرمایه‌گذاری اولیه‌ی بزرگتری دارد و تنها در صورتی قابل اعتماد است که از فروش موجودی خود مطمئن باشید.

مدل قیمت‌گذاری خود را تغییر دهید.

گزینه دیگری برای فروشگاه‌های آنلاین، کنار گذاشتن مدل قیمت‌گذاری سنتی خرید یک‌باره است. تجارت الکترونیک مبتنی بر اشتراک در حال رشد است. با افزایش امنیت درآمد، که می‌تواند تجار را در برابر خطرات تورم محافظت کند. مدل‌های اشتراک عضویت (که در آن پرداخت یک مبلغ ثابت، طیف وسیعی از محصولات را تضمین می‌کند) می‌تواند اثر مشابهی داشته باشد.

هیچ‌کدام از این مدل‌ها تضمین‌کننده‌ی موفقیت خودکار برای هیچ نوع کسب‌وکار تجارت الکترونیکی نیستند. باید با دقت بررسی شوند تا مطمئن شوید که در فضای کاری و با مخاطبان شما سازگار هستند.

بازارهای بالقوه جدیدی برای محصولات خود بیابید

آخرین راه حل جایگزین افزایش قیمت، گسترش دامنه فعالیت‌های تجارت الکترونیک شماست. این یعنی بررسی محصولتان برای درک این موضوع که آیا می‌تواند مخاطبان جدیدی با ویژگی‌های جغرافیایی یا جمعیتی متفاوت را جذب کند یا یافتن کاربردهای جایگزین برای مخاطبان شما به منظور حل مشکلات جدید و بالقوه غیرمنتظره.

بخش اعظم این استراتژی به ترکیبی از تفکر خلاقانه و تحقیقات دقیق بازار بستگی دارد. انجام درست آن، گسترش عملیات فروش به معنای افزایش و بهینه‌سازی موجودی و در عین حال کاهش هزینه‌هاست.

مقابله با تورم تجارت الکترونیک از طریق تصمیم‌گیری استراتژیک

تورم موضوع خوشایندی برای بحث نیست، مخصوصا حالا که به حوزه تجارت الکترونیک هم رسیده است. اما گرچه بی‌شک برای هر فروشگاه آنلاین که به دنبال ایجاد درآمد پایدار و رو به رشد است نگران‌کننده است، دلیلی برای وحشت نیست.

در عوض، تصمیم‌گیری استراتژیک کلید اصلی است. و در حالت ایده‌آل، این تصمیم‌گیری استراتژیک می‌تواند با شریکی قابل اعتماد در کنار شما باشد تا شما را در هرگونه تنظیمات تجاری، محصول و بازاریابی که نیاز دارید، راهنمایی کند. آماده صحبت هستید؟ امروز با ما تماس بگیرید تا در مشهد یک جلسه در زمینه سئو و دیجیتار مارکتینگ برای کسب و کار شما داشته باشیم.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
۱۵ روش ثابت‌شده برای افزایش دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی

۱۵ روش ثابت‌شده برای افزایش دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی

افزایش تعداد دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی یکی از اهداف مهم برندها و کسب‌وکارهاست؛ اما با وجود رقابت...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...

بهترین ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای صنعت تجارت الکترونیک در مشهد

بهترین ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای تجارت الکترونیک، به کسب‌وکارها در مشهد در جمع‌آوری و تفسیر...

5 راه برای بهبود نرخ کلیک ایمیل‌های بازاریابی در مشهد

بازاریابی ایمیلی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای ارتباط با مشتریان جدید و فعلی است! تخمین زده می‌شود که در...

5 اصل ماندگار برای مدیرانی که می‌خواهند در بازاریابی دیجیتال در مشهد موفق شوند

همه جا در مورد ترفندها و روش‌های انقلابی برای موفقیت در وب می‌شنوید. اگرچه اصول بازاریابی دیجیتال هیچ‌گاه...

سه نکته مهم درباره شبکه‌های رسانه‌ای خرده‌فروشی در تجارت الکترونیک در مشهد

همه‌گیری کووید-۱۹ باعث افزایش چشمگیر فروش خرده‌فروشی آنلاین و نیاز به رسانه‌های خرده‌فروشی شد. در چند...

چرا برند شما در مشهد باید در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، حضور فعال و جذاب داشته باشد؟

رسانه‌های اجتماعی همچنان یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی برای برندها هستند و صرف نظر از آنچه می‌شنوید،...

بهترین روش‌ها برای رشد برند شخصی از طریق وبلاگ‌نویسی در مشهد

چه برای نیازهای شخصی و چه تجاری، وبلاگ‌نویسی می‌تواند به تقویت تصویر برند شما کمک کند. یکی از محبوب‌ترین...

۱۲ روند سئو تجارت الکترونیک برای سال ۲۰۲۴ در مشهد

در این مطلب، ۱۲ روند تجارت الکترونیک را بررسی خواهیم کرد تا به شما در بهینه سازی برای ترجیحات فعلی مشتریان،...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070