لینکدین پیوسته بهعنوان یکی از مؤثرترین کانالها برای بازاریابان B2B رتبهبندی میشود. با بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر در بیش از ۲۰۰ کشور جهان، درک اینکه چرا تمرکز لینکدین بر روی تولید سرنخ به آن کمک کرده تا به پلتفرمی اصلی برای کسبوکارهایی که به دنبال شناسایی و جذب سرنخهای باکیفیتتر یا تسریع فعالیتهای بازاریابی خود هستند، تبدیل شود، دشوار نیست. اگر با فرمهای تولید سرنخ درونکانالی لینکدین آشنایی ندارید، در اینجا خلاصهای سریع از نحوه کارکرد آنها، اینکه چرا ظاهراً برای برندهای B2B مناسب هستند و نحوه استفاده از آنها برای بهرهمندی حداکثری از تلاشهای تولید سرنخ لینکدین کسبوکارتان آورده شده است.
فرمهای جذب مخاطب لینکدین
فرمهای جذب سرنخ لینکدین در مشهد، از ابزارهای بسیار مفید برای تبلیغکنندگانی هستند که به دنبال جذب سرنخ در این پلتفرم هستند. این فرمها را میتوان در پستها یا تبلیغات خاصی که در پلتفرم ایجاد میشوند، ادغام کرد و بهطور خلاصه، فرمهای جذب سرنخ به تبلیغکنندگان این امکان را میدهند که مستقیماً با سرنخها در شبکه اجتماعی ارتباط برقرار کنند، بدون اینکه نیاز به هدایت آنها به صفحه فرود خارجی باشد.
فرمها از قبل با اطلاعات کاربری که از پروفایل لینکدین آنها استخراج میشود، پر شدهاند. این امر با کاهش تعداد فیلدهایی که کاربران باید بهصورت دستی وارد کنند، نرخ تکمیل فرمها را افزایش میدهد. فرمهای جذب لید همچنین از فناوریای استفاده میکنند که برای استفاده در موبایل بهینهسازی شده است و دسترسی و تجربه کاربران را صرف نظر از ترجیحات دستگاه آنها سادهتر و بهتر میکند که این یک مزیت بزرگ است، زیرا بیش از نیمی از کل ترافیک لینکدین از کاربران موبایل میآید.
مزایای کسبوکارهای B2B
صرف نظر از اینکه عمدا اینگونه طراحی شدهاند یا نه، فرمهای جذب سرنخ لینکدین بهطور خاص با نیازهای منحصربهفرد بازاریابان B2B سازگار هستند.
مشخصات مخاطب
تبلیغکنندگان لینکداین میتوانند مخاطبان هدفمند خود را بسازند و مدیریت کنند، و این مخاطبان را میتوان بهطور هدفمند روی مخاطبان خاص تجاری (B2B) متمرکز کرد. این گزینههای هدفگیری همچنین کار را برای بازاریابان تجاری آسان میکند تا با گنجاندن پارامترهای نقشمحور مانند نوع صنعت، اندازه شرکت و حتی سطوح ارشدی برای عناوین شغلی خاص، اولویت را به تصمیمگیرندگان بدهند.
نمایش محتوا
خریداران تجاری معمولا قبل از تصمیمگیری برای خرید، به صورت آنلاین به دنبال اطلاعات محصول یا خدمات میگردند. با توجه به نقش مهم محتوا در پیشبرد خریداران تجاری در مسیر مشتری، لینکدین نه میلیارد بازدید ماهانه محتوا برای تولیدکنندگان محتوای ارگانیک، افراد تاثیرگذار و البته بازاریابان B2B که به دنبال ارتباط با مخاطبان کلیدی در این پلتفرم هستند، حتی ارزشمندتر خواهد شد.
منابع سرنخهای واجد شرایط
با پایگاه داده حرفهای و چشمگیر خود که مملو از تصمیمگیرندگان کلیدی در مخاطبان B2B است، لینکدین مکانی بیشک سودمند برای تقویت تعامل با مشتری و ایجاد فرصتهای فروش است. از آنجایی که بیش از 180 میلیون نفر از افراد تاثیرگذار سطح بالا در این بستر نیز، میتوان گفت تمرکز بر جذب سرنخ از طریق لینکدین به معنای افزایش دیده شدن برند شما در برابر تعداد بیشتری از سرنخهای با ارزش است.
جمعآوری داده بیشتر و نرخ تبدیل بالاتر در مشهد
راز موفقیت فرمهای جذب سرنخ لینکدین در توانایی آنها برای جمعآوری اطلاعات بیشتر و تبدیل سرنخهای بیشتر با حذف موانع است. از آنجایی که اطلاعات کاربر بهطور خودکار در فرمها پر میشود، مخاطبان از پر کردن فرمهای طولانی و پر از فیلدهای خستهکننده یا تکراری اجتناب میکنند. این امر به تبلیغکنندگان امکان میدهد تا بدون کاهش نرخ تبدیل، اطلاعات بیشتری درخواست کنند.
بهترین شیوهها
فرمهای جذب سرنخ لینکدین بخش عمدهای از کار را برای تبلیغکنندگان انجام میدهند. با این حال، بازاریابهای B2B هنوز هم میتوانند چند کار ساده برای بهینهسازی تجربه کاربران و افزایش اثربخشی کلی فرمها انجام دهند.
از تیترهای قوی و توضیحات جذاب استفاده کنید.فرمهای جذب سرنخ لینکدین بسیار کمزحمت هستند و از پیشتنظیمات و فیلدهای از پیش پرشدهی زیادی برخوردارند که با چند کلیک ساده قابل انتخاب هستند. با این حال، هیچ میزان اتوماسیونی نمیتواند جایگزین تاثیرگذاری کپی هوشمندانه، خلاقانه و سفارشیسازی شده شود. اولین قدم برای موثر کردن فرمهایتان، ترغیب کاربران به خواندن آنهاست، بنابراین از عناوین و توضیحات جذاب و مستقیم استفاده کنید که بهطور واضح و مختصر، فراخوان یا مزایای محصول یا خدماتی که فرم شما تبلیغ میکند را منتقل کند.تعداد فیلدهای فرم را محدود کنید.فرمهای جذب سرنخ با پیشپر کردن اطلاعات کاربری از پروفایلهای آنها، تعداد فیلدهای ورودی دستی را کاهش میدهند. اما، برای بهبود تجربه کاربری و افزایش تعداد ارسال فرمها، محدود کردن تعداد فیلدهای اضافی به حداقل، همچنان توصیه میشود تا کار برای کاربران تا حد ممکن ساده و کارآمد باشد.
صفحه تشکر را بگنجانید.صرف نظر از اینکه صفحات تشکر تقریباً همیشه با استقبال کاربران مواجه میشوند، این صفحات به تبلیغکنندگان نیز فضایی میدهند که میتوان از آن برای ایجاد فرصتهای تبدیل مضاعف استفاده کرد. با قرار دادن فراخوانهای اقدام ثانویه یا لینکها در صفحه تشکر، میتوانید کاربران تبدیلشده – که در نتیجه تکمیل فرم شما، آدرس ایمیل خود را ارائه دادهاند – را به وبسایت خود هدایت کنید، جایی که میتوان آنها را بیشتر پرورش داد یا پیشنهاد دیگری از سوی شما به آنها ارائه کرد.
وقتی روش ایجاد و استفاده از فرمهای جذب لید در تبلیغات لینکدین را یاد گرفتید، گام بعدی آزمایش و بهینهسازی است! ابزارهای جذب لید لینکدین روشهای بیشماری برای تنظیم محتوا و استراتژیهای تبلیغاتی شما برای مخاطبان بسیار خاص ارائه میدهد، به این معنی که تقریباً همیشه رویکردها یا تاکتیکهای جدیدی وجود دارد که میتوانید برای بهرهوری بیشتر از تلاشهای جذب لید خود در این پلتفرم استفاده کنید.
آیا میخواهید بینشهای تخصصی بیشتری از متخصصان استراتژی دیجیتال ما در مشهد داشته باشید؟ با جواد یاسمی در مشهد تماس بگیرید