شکی نیست که هوش مصنوعی مولد در حال ایفای نقش مهمی در تجارت و بازاریابی به عنوان ابزاری برای خودکارسازی بازاریابی است. با توجه به تغییرات مداوم در چشمانداز استراتژیهای تجاری و بازاریابی، این فناوری چشمگیر به طور فزایندهای برجسته میشود. سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش ۱۱.۲ میلیارد دلاری سرمایهگذاریها در هوش مصنوعی مولد، بر اساس گزارش کتابچهی معرفی هیچ چیزی داخل پرانتز نبود.
این نوآوری، به هیچ وجه یک مد زودگذر نیست و بدون شک، بنیادیناً همه جنبههای بازاریابی را دگرگون میکند. شگفتانگیز است که، هاباسپات تحقیقات نشان میدهد که با استفاده از قدرت هوش مصنوعی مولد، بازاریابان میتوانند در زمان صرفهجویی قابل توجهی داشته باشند و بهطور متوسط سه ساعت و ده دقیقه از فرآیند تولید محتوا
درباره هوش مصنوعی مولد در بازاریابی و کسبوکار در مشهد چه میدانیم؟
در دنیای تجارت و بازاریابی که «وقت، طلاست»، ادغام هوش مصنوعی تحولی پویا و بیشک ایجاد کرده است. توانایی هوش مصنوعی در تحلیل سریع حجم عظیمی از دادهها، پیشبینیهای معقول و خودکارسازی وظایف، شیوهی تعامل شرکتها در مشهد با مشتریان، بهینهسازی عملیات و پیشبرد رشد را بازتعریف کرده است.
تاثیر هوش مصنوعی بر بازاریابی مانند داشتن «راه حلی قطعی» است. این امکان را فراهم میکند تا محتوای سفارشی ایجاد شود، هر نوع تبلیغات و کمپینی بهینه شود و مشتریان به دقت تقسیمبندی شوند؛ همه اینها در نهایت به استراتژیهای بازاریابی مؤثرتر میانجامد.
فراتر از بازاریابی، هوش مصنوعی بر استراتژیهای قیمتگذاری، بهینهسازی تجربه مشتری و تقویت تلاشهای تشخیص تقلب در سایر بخشهای صنعت تأثیر میگذارد. بهطوریکه میدانیم هوش مصنوعی نه تنها رقابتپذیری کسبوکارها را حفظ میکند، بلکه با پیشبینی و رهبری تغییرات صنعت، آنها را در موقعیت مناسب برای استفاده از فرصتها قرار میدهد.
و خبر خوب این است که با پیشرفت هوش مصنوعی، این رابطه همزیستی بین فناوری پیشرفته و کسبوکار و بازاریابی، امکانات جدید و شگفتانگیزی را ارائه میدهد و موفقیت را سرعت میبخشد.
خلاصه اینکه، هوش مصنوعی مولد آماده است تا راه را برای پیشرفتهای چشمگیر در کسب و کار و بازاریابی در مشهد هموار کند. بنابراین، زمان آن رسیده است که دنیای هوش مصنوعی مولد و چگونگی تغییر این فناوری پویا در چشمانداز امکانات را کشف کنیم.
هوش مصنوعی مولد در تجربه مشتری (CX): مطالعه موردی آمازون-AWS
هوش مصنوعی مولد فناوری قدرتمندی است. اما برای مشتریان آمازون وب سرویسها، فراتر از این است – راهی برای دستیابی به اهداف تجاری و تدوین اهداف تجاری جدید. مسئله کمتر در قابلیتهای فناوری و بیشتر در چگونگی نوآوری کسبوکارها برای قرار دادن آن به عنوان بخشی از ارائه ارزش به مشتریان خود و به دست آوردن مزیت رقابتی است. این، همان دیدگاهی است که باید رویکرد آمازون وب سرویسها به هوش مصنوعی مولد را از خلال آن نگریست.
تصور کنید آیندهای که در آن تعامل مشتریان با دستیاران مجازی به شدت شخصیسازی شده است؛ مراکز تماس هوشمند میتوانند نیازها و تجربیات خریدی را که با ترجیحات فردی تطبیق داده شدهاند، پیشبینی کنند.
با هوش مصنوعی مولد، که به رنسانس هوش مصنوعی نیز معروف است، شرکتها میتوانند از مدلهای از پیش آموزشدیده و قدرتمند (مدلهای بنیادی – FM) که تولید متن و تصویر را به شیوهای انسانگونه ارائه میدهند، بهره ببرند. آمازون وب سرویسها در این زمینه پیشرو است.
جزئیات بیشتر؟ آمازون وب سرویسها ابزارهای جستجوی مکالمهای، خلاصهسازی متن و تولید کد مبتنی بر هوش مصنوعی مولد ارائه میدهد که به سازمانها امکان کارآمدتر شدن در زمینه منابع را میدهد. علاوه بر این، در مواردی که نمیتوان درخواست مشتری را از طریق روشهای معمول حل کرد، هوش مصنوعی از تایپ پاسخهای تکراری توسط مشاوران جلوگیری کرده و پاسخهای هدفمندتر تولید میکند.
هوش مصنوعی مولدتولید تصویر: همکاری دالای و هاینز
هوش مصنوعی پروژه مدل دالای ۲ با قابلیت تولید تصویر هوش مصنوعی فوقالعاده خود، تحولی قابل توجه در عرصه بازاریابی ایجاد میکند. آیا جابجا کنیم؟ بله، پروژهای که هاینز در آن ماموریتی را برای آشکار کردن نحوه تفسیر بطری سس کچاپ نمادین توسط هوش مصنوعی آغاز کرد.
با فراگیر شدن برنامههای جدید هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر در اینترنت، خواستیم ببینیم هوش مصنوعی، سس کچاپ را چگونه تصور میکند. بنابراین از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از کچاپ در Dall-E 2 استفاده کردیم. نتیجه چه بود؟ مثل انسانها، هوش مصنوعی هم هاینز را ترجیح میدهد.
پروژه کچاپ هوش مصنوعی هاینز به عنوان گواهی قدرتمند بر تعامل خلاقیت انسانی و تواناییهای هوش مصنوعی پذیرفته شده و چشماندازی نوین از چگونگی جذب مخاطبان توسط برندها در بازاریابی و تجارت ارائه میدهد.
هوش مصنوعی در خلق تبلیغات: مورد کازابلا
در تبلیغات دیجیتال هوش مصنوعی مثل بازیکن ستارهی تیم فوتبال شماست که مدام توپ را به سمت خط پایان پیش میبرد و «با توپ دویدن» یعنی پذیرفتن و استفاده از هوش مصنوعی، بهخصوص در بازاریابی تبلیغاتی.
موفقیت کوزابلا با کمک هوش مصنوعی نشان میدهد که هوش مصنوعی در حال تغییر بازی بازاریابی دیجیتال است. بدون شک، استفاده از هوش مصنوعی مولد برای شخصیسازی تبلیغات به کسبوکارها اجازه میدهد تا پیامهای مرتبطتر و جذابتری را به مخاطبان هدف خود ارائه دهند. علاوه بر این، هوش مصنوعی به بازاریابان قدرت میدهد تا با تنظیم تبلیغات بر اساس عواملی مانند سابقه خرید، رفتار مرور و فعالیت در شبکههای اجتماعی، شخصیسازی را افزایش دهند.
خلاصه اینکه، از دیدگاه بازاریابی، هوش مصنوعی میتواند محتوای شخصیسازیشده و ردیابی عملکرد ارائه دهد و به کسبوکارها کمک کند تا با مخاطبان هدف خود در سطحی عمیقتر ارتباط برقرار کنند و نرخ کلیک و تبدیل را افزایش دهند. با این حال، استفاده اخلاقی/شفافیت همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است.
هوش مصنوعی مولدمطالعه موردی هوش تجاری آمازون کوئیکسایت
نتفلیکس را در نظر بگیرید؛ این پلتفرم پخش آنلاین از ابزار هوش مصنوعی مولد برای جمعآوری دادههای مشتری و ایجاد پیشنهادهای شخصیسازیشده برای هر کاربر استفاده میکند.
این روش برای شرکتهای تجارت الکترونیک نیز مناسب است؛ اگر شرکتی قصد افزایش نرخ فروش خود را داشته باشد، میتواند مشتریان خود را بر اساس تاریخچه خرید و ترجیحات قبلی آنها به بخشهای مختلف تقسیمبندی کند. با استفاده از این اطلاعات، شرکت میتواند کمپینهای ایمیل هدفمند را از طریق آمازون کوییکسایت ایجاد کند.
هوش مصنوعی مولد برای تولید محتوا: مطالعه موردی تیم ویستِل و اسمارت اَسِتس
سازمان ورزش و سرگرمی تیم وایسل با استفاده از هوش مصنوعی مولد برای تولید کلمات کلیدی، دادههای متا و هشتگها، توانست تعداد بازدیدهای یکی از ویدیوهای یوتیوب خود را سه برابر کند. این کار نه تنها باعث دیده شدن بیشتر ویدیو شد، بلکه مخاطبان وسیعتری را نیز جذب کرد و اقدامی هوشمندانه با حداکثر تاثیر بود.
اسمارت اِست، شرکت فناوری مالی دیگری است که در زمینهی هوش مصنوعی مولد فعالیت میکند؛ این شرکت به کسبوکارها کمک میکند تا ردپای دیجیتال و اتلاف منابع خود را کاهش داده و خلاقیت تبلیغاتی خود را بهینهسازی کنند. با استفاده از هوش مصنوعی مولد، این شرکت محتویات تبلیغاتی را دقیقاً تنظیم میکند تا مطمئن شود با مخاطبان هدف ارتباط برقرار میکند. این امر نه تنها اثربخشی کمپینهای بازاریابی و فرایندهای تولید محتوا را بهبود میبخشد، بلکه به ایجاد اکوسیستم پایدارتری در تبلیغات دیجیتال نیز کمک میکند.
هوش مصنوعی بهعنوان ابزاری قدرتمند برای بهبود توصیف محصولات، توسط بسیاری از شرکتهای بزرگ جهانی از جمله آمازون، والمارت، تارگت و… مورد استفاده قرار گرفته است. بیایید مورد تارگت را دقیقتر بررسی کنیم.
هدف با تحلیل دادههای مشتریان، سوابق خرید، رفتار آنلاین و تعاملات آنها با کمپینهای بازاریابی، برای هر مشتری یک مسیر سفارشی ایجاد میکند. این رویکرد شامل ارائه پیشنهادات محصولی اختصاصی، ارائه پیشنهادهای شخصیسازیشده و گردآوری محتوای شخصیسازیشده، چه در وبسایت هدف و چه در فروشگاههای فیزیکی، میشود. علاوه بر این، پیشنهادات محصولات هدف با هوش مصنوعی ارتقا یافتهاند.
در نتیجه، حوزه هوش مصنوعی در بازاریابی و تجارت در مشهد سرشار از فرصتهای رشد است.
چه در شخصیسازی، چه در توصیف و پیشنهاد محصول، استراتژی قیمتگذاری یا مدیریت موجودی، هوش مصنوعی کارایی خود را بهعنوان ابزاری قدرتمند به اثبات رسانده است. این موارد استفاده، مثالهای قانعکنندهای هستند که کسبوکارها را به بررسی پتانسیل عظیم هوش مصنوعی برای تقویت استراتژیهای بازاریابی، ایجاد ارتباط قویتر با مشتری و موفقیت در عصر دیجیتال ترغیب میکنند.