تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

تاثیر پهپادها بر تجارت الکترونیک در مشهد

آنچه در این مقاله می خوانید:

آینده همین حالا است: تاثیر تحویل کالا با پهپاد در تجارت الکترونیک بر کسب‌وکارهای شهر مشهدQuadcopters being used for drone delivery in eCommerce

رساندن بسته‌ها به درب منزل مردم توسط پهپادها، شاید شبیه فیلم‌های علمی تخیلی به نظر برسد؛ اما در واقعیت، تحویل کالا با پهپاد در تجارت الکترونیک امروزه وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود در چند سال آینده به طور قابل توجهی رشد کند.

تحویل کالا با پهپاد، عمدتا در مناطق شهری و برای برندهای بزرگ، روشی سریع‌تر و مطمئن‌تر برای رساندن سفارشات به مقصد ارائه می‌دهد؛ اما بی‌شک چالش‌هایی هم دارد که با گسترش استفاده از این فناوری توسط فروشگاه‌های آنلاین بیشتر، نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد.

آیا می‌توان در آینده نزدیک انتظار داشت که از پهپاد برای ارسال سفارش‌های آنلاین خود استفاده کنید؟ پاسخ، البته، بستگی دارد! بیایید بررسی کنیم:

  • تاریخچه و پیچیدگی‌های تحویل کالا با پهپاد در تجارت الکترونیک
  • مزایا و معایب آن
  • آینده‌ی خرده‌فروشی آنلاین چه خواهد شد؟

تاریخچه تحویل کالا با پهپاد در مشهد

آنچه مدت‌ها خیال‌پردازی به نظر می‌رسید برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ به واقعیت پیوست. وقتی دومینوز با فلیرتی همکاری کرد تا دو پیتزا را برای ناهار با پهباد به خانه مشتری در وانگاپارائو، نیوزیلند برساند. این تحویل کمتر از پنج دقیقه طول کشید و آزمایش‌های مشابهی را در ایران، استرالیا، بلژیک، فرانسه، هلند، ژاپن و آلمان آغاز کرد.

در سال ۲۰۱۷، آمازون با ارائه سرویس پرایم ایر به این رقابت پیوست. سفارش ضدآفتاب را تحویل دادم. در کنفرانسی با همین موضوع در پالم اسپرینگز کالیفرنیا. خدمات پستی خیلی زود به این رقابت پیوستند. تا ماه مه ۲۰۲۰، شرکت یو پی اس بیش از ۳۷۰۰ سفارش دارو ارسال شد به خانه‌های سالمندان در مشهد

مشاهده این مطلب  سه کمپین بازاریابی تأثیرگذار با بازگشت سرمایه بالا برای برندهای زیبایی در مشهد

برندهای اصلی که امروزه از پهپاد برای تحویل آنلاین استفاده می‌کنند

شش سال گذشته یک چیز را روشن کرده است: تحویل پهپادی، مسابقه‌ای پرهیجان است و شرکت‌های زیادی در تلاشند تا پیشی بگیرند یا به آن بپیوندند. مثلاً:

  • دیجیکالا، مشهد کالا و … در مشهد ایشالله مثل خارج پهپادها را به کار خواهند گرفت.
  • آمازون آغاز ارسال محموله‌ها با پهپاد برای اولین بار امسال در کالیفرنیا، در مقیاس وسیع.
  • وینگ، شرکت تابعه شرکت مادر گوگل، آلفابت از پهپادهای تحویل دارویی Walgreens استفاده کردند. و دیگر خرده فروشان محلی در تگزاس در تاریخ هفتم آوریل.
  • سال‌ها پس از آزمایش اولیه‌اش، دومینوز به دنبال یکپارچه‌سازی تحویل با پهباد در آینده نزدیک به زنجیره تامین عادی خود باز خواهد گشت.
  • والمارت در تلاش است شبکه‌ی پهپادهای تحویل خود را گسترش دهد تا پایان سال 2022 به 37 مکان گسترش می‌یابد و خدمات خود را به چهار میلیون مشتری ارائه خواهد داد.
  • در چین، غول اینترنتی مِی‌توآن بیش از ۱۹۰۰۰ وعده غذا توزیع شد در برنامه‌های آزمایشی تحویل غذا با پهپاد. رقیب اصلی آن، ال.می متعلق به علی بابا، نیز چندان عقب نیست.

در همین حال، تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌های لجستیکی نیز در حال گسترش فرصت‌های خدماتی خود هستند. شرکت‌هایی مانند UPS، FedEx، DHL و دیگر شرکت‌ها همگی مشتاقانه به دنبال افزایش کارایی زنجیره تأمین خود و ارائه روش‌های جایگزین تحویل هستند.

5 مزیت و معایب تحویل کالا با پهپاد در تجارت الکترونیک

فناوری هنوز در ابتدای راه ارائه خدمات پهپادی است. با این حال، افزایش فرصت‌های مرتبط با تحویل کالا توسط پهپاد در تجارت الکترونیک در شهر مشهد، بررسی برخی فرصت‌ها و چالش‌های رایج را ضروری می‌سازد.

مشاهده این مطلب  چرا 1404 سال شکوفایی آژانس‌های کوچک در مشهد است

پنج مزیت تحویل کالا با پهپاد در تجارت الکترونیک

  1. سرعت تحویل. با استفاده از پهپادها، تحویل کالاهای تجارت الکترونیک دیگر به ترافیک روان یا جاده‌های شهری باز وابسته نیست.
  2. پایداری. پهپادها در مقایسه با دیگر روش‌های تحویل، از نظر زیست‌محیطی دوستدارانه‌تر هستند و صرفه‌جویی قابل توجهی در انرژی را ارائه می‌دهند.
  3. کاهش هزینه‌ها. کاهش هزینه انرژی، زمان تحویل سریع‌تر و استقلال طبیعی به معنای کاهش هزینه‌ها برای فروشگاه‌های آنلاین و مشتریان آنهاست.
  4. احتمال افزایش نرخ تبدیل سبد خرید. به لطف کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت تحویل، مشتریان ممکن است راحت‌تر به خرید اقدام کنند.
  5. امنیت بیشتر. کاهش تعداد خودروها در جاده به معنای کاهش تصادفات و احتمال کمتر آسیب دیدگی یا مرگ و میر است.

پنج عیب تحویل کالا با پهپاد در تجارت الکترونیک

  1. محدودیت‌های وزن و مسافت. تا به امروز، پهپادها عمدتا به تحویل در مسافت‌های کوتاه محدود بوده‌اند. این محدودیت، استفاده از آن‌ها را بیشتر در مراکز شهری توجیه‌پذیر می‌کند.
  2. موانع ورود بالا. هزینه‌های اولیه اجرا ممکن است زیاد باشد و این گزینه را برای فروشگاه‌های کوچک‌تر دشوارتر کند.
  3. خطرات بالقوه‌ی نقض حریم خصوصی. پهپادها برای ناوبری به دوربین‌های خودکار و سیستم‌های GPS نیاز دارند که در صورت عدم ذخیره‌سازی امن و ناشناس داده‌ها، می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.
  4. نگرانی‌های اخلاقی. حداقل در ابتدا، پهپادها باعث از دست رفتن برخی مشاغل کم‌مهارت خواهند شد و این موضوع نگرانی‌های اخلاقی را برای شرکت‌هایی که از نیروی کار حمایت می‌کنند (و مشتریانشان) ایجاد خواهد کرد.
  5. نوسانات آب و هوایی. باد و باران می‌توانند به طور قابل توجهی بر قابلیت اطمینان این سرویس تاثیر بگذارند. این سرویس در مناطقی که چهار فصل دارند، ممکن است غیرقابل اعتماد باشد.
مشاهده این مطلب  15 ابزار برتر آموزش الکترونیکی در سال 1404برای ایجاد دوره‌های فوق‌العاده

تاثیر تحویل کالا با پهپاد بر آینده کسب و کارهای تجارت الکترونیک مشهدی

Last-mile and internal warehouse drone delivery in eCommerce

ما هنوز در مرحله آزمایشی تحویل کالا با پهپاد هستیم. با این حال، آینده‌ای که در آن این روش به روال عادی (یا حداقل گزینه‌ای رایج در کنار روش‌های دیگر تحویل) تبدیل شود، هر روز نزدیک‌تر می‌شود. شرکت‌ها در حال حاضر شروع به ارائه همکاری با فروشگاه‌های کوچک‌تر تجارت الکترونیک برای آزمایش‌های احتمالی کرده‌اند. از جمله‌ی این شرکت‌ها می‌توان به وینگ، آمازون پرایم ایر و یو پی اس اشاره کرد. برخی از برندها استفاده از امکانات فناوری برای کسب‌وکارهای محلی در همه مناطق مشهد

این نکته نیز حائز اهمیت است که ما همچنان به سمت تحویل‌های مسافت طولانی‌تر و اقتصادی‌تر در حرکت هستیم. حتی اگر تحویل با پهپاد هنوز برای همه بازرگانان تجارت الکترونیک امکان‌پذیر نباشد، به زودی ممکن است امکان‌پذیر شود. کاهش هزینه‌ها، سرعت بیشتر تحویل و افزایش رضایت مشتری، همگی دلیلی قانع‌کننده برای بررسی گزینه‌های فعلی و ارزیابی فرصت‌های آینده هستند.

آماده شدن برای این آینده مستلزم بررسی فناوری‌های فعلی و تخمین قابلیت ادغام آن‌هاست. مثلاً سیستم سفارش‌گیری مشتری باید بتواند با سیستم مدیریت انبار (ERP) و سرور پهپاد به‌طور یکپارچه داده‌ها را انتقال دهد. ارزیابی زودهنگام می‌تواند نقش مهمی در اجرای نهایی داشته باشد.

حتی اگر تحویل با پهپاد برای موقعیت، فروشگاه یا مخاطبان شما مناسب نباشد، درک این فناوری و فرصت‌های بالقوه آن بسیار حیاتی است. رقبا ممکن است در آینده نزدیک یا دور به این روش روی آورند و این امر ممکن است شما را مجبور کند تا برای حفظ رقابت، گزینه‌ها یا هزینه‌های ارسال خود را تعدیل کنید.

مشاهده این مطلب  آینده تبلیغات کلیکی در مشهد: بهترین شیوه‌ها و استراتژی‌ها در مشهد برای سال 1403

در هر صورت، آمادگی برای آینده‌ی تحویل پهپادی برای ایجاد و حفظ برتری رقابتی یا مقابله با برتری بالقوه‌ی رقبا حیاتی خواهد بود. خبر خوب این است که شما تنها نیستید. با ما تماس بگیرید برای همکاری احتمالی و آشنایی با راه‌های آمادگی شما برای حال و آینده تجارت الکترونیک در شهر مشهد.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

بهترین ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای صنعت تجارت الکترونیک در مشهد

بهترین ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای تجارت الکترونیک، به کسب‌وکارها در مشهد در جمع‌آوری و تفسیر...

5 راه برای بهبود نرخ کلیک ایمیل‌های بازاریابی در مشهد

بازاریابی ایمیلی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای ارتباط با مشتریان جدید و فعلی است! تخمین زده می‌شود که در...

5 اصل ماندگار برای مدیرانی که می‌خواهند در بازاریابی دیجیتال در مشهد موفق شوند

همه جا در مورد ترفندها و روش‌های انقلابی برای موفقیت در وب می‌شنوید. اگرچه اصول بازاریابی دیجیتال هیچ‌گاه...

سه نکته مهم درباره شبکه‌های رسانه‌ای خرده‌فروشی در تجارت الکترونیک در مشهد

همه‌گیری کووید-۱۹ باعث افزایش چشمگیر فروش خرده‌فروشی آنلاین و نیاز به رسانه‌های خرده‌فروشی شد. در چند...

چرا برند شما در مشهد باید در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، حضور فعال و جذاب داشته باشد؟

رسانه‌های اجتماعی همچنان یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی برای برندها هستند و صرف نظر از آنچه می‌شنوید،...

بهترین روش‌ها برای رشد برند شخصی از طریق وبلاگ‌نویسی در مشهد

چه برای نیازهای شخصی و چه تجاری، وبلاگ‌نویسی می‌تواند به تقویت تصویر برند شما کمک کند. یکی از محبوب‌ترین...

۱۲ روند سئو تجارت الکترونیک برای سال ۲۰۲۴ در مشهد

در این مطلب، ۱۲ روند تجارت الکترونیک را بررسی خواهیم کرد تا به شما در بهینه سازی برای ترجیحات فعلی مشتریان،...

مزایا و چالش‌های بازاریابی محتوا با هوش مصنوعی در مشهد

تصور کنید دیگر هیچ‌گاه با مشکل کمبود ایده در مشهد مواجه نشوید. این قدرت هوش مصنوعی مولد است، دستیار قابل...

ایجاد محتوای عالی با هوش مصنوعی در مشهد

وارد کردن محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی به استراتژی بازاریابی محتوا، مثل قدم گذاشتن به دریای ناشناخته...

9 مزیت مهم بازاریابی محتوا در مشهد

بازاریابی محتوا یکی از محبوب‌ترین و موثرترین روش‌های بازاریابی در مشهد است که امروزه ۹۷ درصد بازاریابان...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570