7 نکته بازاریابی تجارت الکترونیک برای افزایش فروش
رویای هر کارآفرین نوپا، جذب مشتریان زیاد، فروش بالا و ایجاد کسبوکاری موفق است؛ اما چطور میتوان به این هدف رسید؟ در اینجا چند نکته عملی در مورد بازاریابی تجارت الکترونیک ارائه شده است.
با گذشت زمان و زمان زیادی. اگر راهاندازی کسبوکار تجارت الکترونیک و درآمد شش رقمی آسان بود، همه این کار را میکردند.
تمام مراحل راهاندازی و پیشرفت پایدار کسبوکار، اگر به درستی انجام شود، بسیار طاقتفرسا است؛ اما پاداشهای حاصل از تلاش سخت شما، بینظیر و ارزشمند هستند.
افزایش فروش نباید در اولویت اول باشد، بلکه باید با نکات و ترفندهای بازاریابی الکترونیکی ارائه شده در این مقاله همزمان باشد؛ اما همه چیز به ارزش اولیهای که به مشتریان خود ارائه میدهید، بستگی دارد.
امنیت سایت خود را نمایش دهید
سایتهایی که قابل اعتماد به نظر میرسند، بازدیدکنندههای بسیار بیشتری دارند؛ هیچکس نمیخواهد اطلاعات شخصیاش به خطر بیفتد، اینطور نیست؟
یکی از مؤثرترین کارهایی که میتوانید انجام دهید، نمایش آیکون «امن» در ابتدای آدرس وبسایتتان هنگام ورود بازدیدکنندگان است. این کار به مشتریان اعتماد میدهد، آنها را آسوده خاطر میکند و باعث میشود تمرکزشان روی محصول یا خدماتی که ارائه میدهید باشد.
امنیت سایبری، نگرانی بزرگی برای مصرفکنندگان و دولت بریتانیا است. گوگل به تنهایی در هر ثانیه تقریباً چهل هزار جستجو دریافت میکند. پس چطور باید سایتهای امن را از سایتهای پرخطر تشخیص داد؟
شهرت قوی کمک میکند، اما تأیید شرکتهای امنیتی مانند مکآفی، پیپال و سایر شرکتهای بزرگ، نقطهی شروع بسیار خوبی است و تفاوت واقعی ایجاد خواهد کرد.
غیرمحرمانه وارد شوید
به صورت ناشناس وارد شوید و خودتان را بهعنوان یک مشتری جا بزنید. این کار به شما امکان میدهد به گروههای مرتبط با صنعت و رقبا که مملو از مشتریان بالقوه هستند، بپیوندید.
هدف، تبلیغ کسبوکار شما نیست، بلکه گردآوری اطلاعات پژوهشی از مصرفکنندگان، مانند الگوهای رفتاری که تحلیلهای آماری نمیتوانند شناسایی کنند، است.
آیا این اشتباه است؟
خب، نه دقیقا. در هر صنعتی که فعالیت میکنید، ابتدا خودتان آن را انتخاب کردهاید، یعنی به آن علاقهمند بودید. پس در اصل، فقط در حال کاوش بیشتر در علایق خود، در محیط کار هستید!
کمی زیرکانه است، اما به پژوهشهای باکیفیتی دست خواهید یافت که برای عملکرد کسبوکارتان حیاتی است.
خرید فوری
در سال 2019، 69.57 درصد از سبدهای خرید رها شدند. تنهایی، اهمیت ایجاد وبسایتی کارآمد و فرآیند پرداخت آسان را نشان میدهد.
ارائه گزینه خرید فوری، ریسک انصراف از خرید را تا ده برابر کاهش میدهد و فرآیندی سریع و راحت برای تسویه حساب ایجاد میکند.
از آنجا که مشتریان از روشهای پرداخت مانند پیپال و اپلپِی استفاده میکنند، اطلاعات ارسال و صورتحساب آنها در دسترس است و نیازی به صرف ۵ دقیقه برای وارد کردن مجدد این اطلاعات نیست. برای افزایش نرخ تبدیل خود میتوانید از… کمک بگیرید. بهترین ابزارهای تجارت الکترونیک .
نوشتنِ «پرداخت در چند ثانیه» در تبلیغتان، مشتریان بیشتری جذب کرده و نرخ کلیک (CTR) را بالا میبرد.
همچنین، با استفاده از این روش پرداخت، به ایمیل آنها دسترسی پیدا میکنید و در ضمن، فهرست ایمیلهایتان را نیز گسترش میدهید!
تامین مالی
ارائه امکان پرداخت اقساطی محصول یا خدمت شما به صورت ماهانه یا هفتگی با مبالغ کمتر، سطح تعهد مشتری را کاهش میدهد.
به عنوان مثال، چرا فکر میکنید هزینه تماسهای تلفن همراه ماهانه محاسبه میشود؟
چون هزینه سالانه بسیار بالا بود و مشتریان را قبل از خرید فراری میداد.
ارائه این ویژگی به مشتریانی که واقعا محصول شما را میخواهند، امکان خرید آن را میدهد و در نتیجه فروش شما بیشتر میشود!
یک انسان را در نظر بگیرید
بارها گفته شده که محتوای ویدیویی راه پیشرفت است و همه درست میگویند. 72 درصد از مشتریان، بازاریابی ویدئویی را به بازاریابی متنی ترجیح میدهند. اما چه نوع ویدیویی؟
قرار دادن یک انسان واقعی در تبلیغ ویدیویی، باعث میشود برای مخاطبان قابلدرکتر باشد.
برای مثال، یک تبلیغ معمولی از بوز را در نظر بگیرید. فردی در مکانی شلوغ و پر سر و صدا است که هدفون بوز خود را میگذارد و ناگهان از واقعیت پر مشغلهاش فرار میکند.
خب، بیشتر مردم تقریباً هر روز در محیطی شلوغ هستند و حاضرند برای پنج دقیقه از آن فرار کنند (درست میگه، نه؟). یک تبلیغ ویدئویی واقعاً نباید پیچیده باشد؛ فقط کافی است شامل یک انسان باشد تا هدفمندی محصول بیشتر شود.
قرعه کشی روزانه
ارائه مشوق به مشتریان برای بازدید روزانه از وبسایت شما میتواند به افزایش فروش محصولاتتان کمک زیادی کند.
افزودن زبانهای جدید به وبسایتتان که به مشتریان امکان میدهد برای شرکت در قرعهکشی روزانه، ایمیل خود را ثبت کنند، باعث افزایش لیست ایمیلها، ترافیک وبسایت، تعامل در شبکههای اجتماعی و بسیاری مزایای دیگر میشود.
هنگام بازدید کاربران از سایت شما برای مشاهده نتایج قرعهکشی روزانه، قرارگیری محصولات بهصورت حسابشده میتواند نظر بازدیدکنندگان را جلب کرده و احتمال فروش بیشتر را افزایش دهد.
این کار کمی تلاش میطلبد، اما راهکاری مؤثر برای افزایش فروش در کوتاهمدت و بلندمدت است.
دوست خود را معرفی کنید
پاداش دادن به کسانی که دوست خود را معرفی میکنند، انگیزهی دیگری برای مشتریان است تا کسبوکار شما را تبلیغ کنند.
فرقی نمیکند تخفیف ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ درصد باشد، مشتریانتان تقریباً بدون هیچ تلاشی این پاداش را دریافت میکنند.
ایجاد راهبردهای سودمندی که هم برای کسبوکار شما و هم برای مشتری ارزش داشته باشد، کار چندانی نمیبرد اما بسیار ارزشمند است.
با معرفی دوستان به پلتفرم تریدینگ ۲۱۲، سهام رایگان دریافت کنید. تریدینگ ۲۱۲ از مانع ورود «داشتن پول» در ترید استفاده کرده و آن را به یک تبلیغ تبدیل کرده است.
نتیجهگیری به سبک مشهدی ها
این مقاله میتوانست هفت روش استاندارد افزایش فروش تجارت الکترونیک را که بیشتر کسبوکارها از آنها استفاده میکنند، به شما نشان دهد، اما این کار هیچ ارزشی ندارد.
به عنوان آژانس بازاریابی تجارت الکترونیک ما میدانیم که راه پایدار و بلندمدت برای افزایش فروش، انجام کارها به شیوهای متفاوت است؛ در غیر این صورت، از رقبای خود پیشی نخواهید گرفت و به اهداف تجاری خود دست نخواهید یافت.
بنابراین، هفت نکتهی بازاریابی منحصربهفرد که باید برای افزایش فروش تجارت الکترونیک خود بهینهسازی کنید، عبارتند از:
- امنیت سایت خود را نشان دهید
- به صورت ناشناس وارد شوید
- خرید فوری
- تامین مالی
- یک انسان را در نظر بگیرید
- قرعه کشی روزانه
- دوست خود را معرفی کنید
بیشتر افراد فعال در تجارت الکترونیک با نکات بازاریابی این مقاله آشنا هستند؛ اما نحوهی عمل به این نکات است که شما و کسبوکارتان در مشهد را از دیگران متمایز میکند. همچنین… بهترین دورههای آنلاین تجارت الکترونیک از وبسایت یاسئومی.