بازاریابی محتوا در مقابل تبلیغات پولی: کدام یک برای کسبوکار شما بهتر است؟
خدمات بازاریابی محتوا برای هر شرکتی، به ویژه در گسترش مخاطبان، گزینهای مقرون به صرفه است. در حالی که تبلیغات پولی برای نتایج کوتاهمدت مؤثر است، اما پس از پایان کمپین، شرکت مجبور است همه چیز را از نو شروع کند.
این همچنین ممکن است به نوع کسبوکار شما بستگی داشته باشد. اگر در صنعت B2C فعالیت میکنید، مشتریان شما احتمالا بدون هیچ کمکی از بازاریابی، محصولات یا خدمات شما را پیدا خواهند کرد. دلیل این امر آن است که آنها در حال حاضر به دنبال آنچه نیاز دارند هستند.
از طرف دیگر، اگر در صنعتی هستید که مشتریان کمی دارد یا اصلاً مشتری ندارد، خدمات بازاریابی محتوا روشی مؤثر برای شناخته شدن است.
با این حال، ارزیابی هر دو روش قبل از تعیین بهترین روش برای شرکتتان ضروری است.
در این پست وبلاگی، خواهید فهمید که کدام استراتژی بازاریابی برای شرکت شما مؤثرترین است.
بازاریابی محتوا در مشهد چیست؟
بازاریابی محتوا، توزیع محتوا در بسترهای مختلف است. این رویکردی استراتژیک است که در آن برندها بر خلق محتوای ارزشمند و مرتبط تمرکز میکنند تا مشتریان را به سمت محصول یا خدمات خود جذب کرده و در نهایت نتایج مطلوب را از آنها بگیرند.
انواع بازاریابی محتوا
روشهای مختلفی در بازاریابی محتوا وجود دارد که به برندها در جذب و حفظ مخاطبان خاص کمک میکند.
بازاریابی ایمیلی در مشهد
ایمیل مارکتینگ محبوبترین شکل بازاریابی محتواست. این روش فراگیر است و با پایگاه داده مشتریان موجود شرکت قابل انجام است. برای موفقیت یک کمپین ایمیلی، داشتن موضوع جذاب، فراخوان شفاف و پیشنهاد قوی ضروری است. آزمایشگاههای اسنوو نشان داد که بازگشت سرمایه بازاریابی ایمیلی ۴۲۰۰ درصد است؛ یعنی به ازای هر دلار هزینه، ۴۲ دلار درآمد حاصل میشود.
وبلاگها در مشهد
وبلاگها محبوبترین روش برندها برای انتشار پیام خود در اینترنت هستند. وبلاگ همچنین میتواند با ارائه چیزی در ازای آدرس ایمیل یا نام و آدرس مشتریان (گاهی در ازای شرکت در وبینار یا قرعهکشی) به عنوان ابزاری برای جذب مخاطب استفاده شود. وبلاگ ارتباط خوبی بین مشتریان ایجاد میکند که در درازمدت سودمند است.
یک مطالعه نشان داد که وبلاگ هافینگتن پست در سال ۲۰۱۸، درآمد ماهانه ۱۴ میلیون دلار کسب کرد.
مشارکت مردمی
وقتی بخشی از یک جامعه میشوید، اعتماد به برند یا محصولتان آسانتر میشود. مشارکت در جامعه به افزایش آگاهی از برند و ایجاد روابط قوی با مشتری کمک میکند. از طریق پلتفرمهایی مانند گروههای فیسبوک و لینکدین، تبلیغات دهان به دهان برند شما در میان مخاطبان گستردهتری پخش میشود. این امر در ایجاد محتوای قابل اعتماد و اصیل کمک میکند.
محتوای تصویری
محتوای تصویری نیز به دلیل جذب آسان توجه مخاطبان هنگام مرور شبکههای اجتماعی یا سایتهای خرید اینترنتی، محبوبیت فزایندهای پیدا کرده است. محتوای تصویری جذاب است و بلافاصله نظر مشتری را به خود جلب میکند.
خدمات بازاریابی محتوا چه سودی برای کسبوکار شما دارد؟
خدمات بازاریابی محتوا شامل خلق و انتشار محتوا و رسانه برای جذب مشتری است. هدف، آموزش مشتریان بالقوه در مورد محصول، خدمت یا کسبوکار است. همچنین میتوان از آن برای جذب مشتریان جدید با خلق محتوای جذاب که خریداران بالقوه را در مورد محصولات یا خدمات شرکت آموزش میدهد، استفاده کرد.
تولید محتوا به عنوان روشی محبوب از بازاریابی همچنان رشد کرده است. میتواند سرنخها و ترافیک را افزایش دهد، رتبههای ارگانیک را بهبود بخشد، از طریق محتوای عالی اعتماد ایجاد کند و در هر مرحله از چرخه خرید، ارزش واقعی را به مشتریان بالقوه ارائه دهد.
تقاضا برای خدمات بازاریابی محتوا به طور پیوسته افزایش یافته است. مطالعهای توسط هاباسپات بیش از نیمی از بازاریابان مورد بررسی (۵۳ درصد) میگویند که درآمد شرکتشان پس از تمرکز بر بازاریابی محتوا افزایش یافته است.
چالشها
در دنیای پرهیاهوی بازاریابی، هر ثانیه اهمیت دارد. وبلاگها، پستهای شبکههای اجتماعی و خدمات بازاریابی محتوا، همگی روشهای خوبی برای دسترسی به مخاطبان هدف هستند. با این حال، تولید محتوای کافی برای ایجاد تغییر واقعی، زمان و انرژی زیادی میطلبد.
هر روز حجم زیادی محتوا منتشر میشود؛ بنابراین، دیده شدن محتوای شما دشوار میشود. اگر محتوای مشابهی در وب وجود داشته باشد یا محتوای شما برای خوانندگان ارزش کافی نداشته باشد، ممکن است در نتایج جستجو نمایش داده نشود.
مهمتر از همه، بازاریابی محتوا فقط در صورتی مؤثر است که مخاطب و پلتفرم مناسب را هدف قرار دهد. باید به طور عمیق با شخصیت خریدار، رفتارها، علایق و سبک زندگی او آشنا شوید. اگر خود محتوا یا کانال ارتباطی مطابق با ترجیحات مشتری نباشد، تلاشهای بازاریابی محتوای شما نتیجهای در پی نخواهد داشت.
تبلیغات پولی چیست؟
تبلیغات پولی روش بسیار مناسبی برای معرفی محصولات و خدمات شرکتها به مخاطبان وسیعتر است. روشهای مختلفی برای تبلیغات پولی وجود دارد، مانند تبلیغات فیسبوک، یوتیوب، گوگل ادوردز و غیره. کمپینهای پولی میتوانند گران باشند، اما اگر بهدرستی مدیریت شوند، بسیار مؤثر خواهند بود.
شرکتها در تبلیغات پولی، گزینههای متعددی دارند. مهم است که به خاطر داشته باشید هر گزینهای مزایا و معایب خاص خود را دارد، بنابراین بهتر است قبل از انتخاب نوع مناسب تبلیغات، نیازهای شرکت خود را در نظر بگیرید.
انواع تبلیغات پولی در مشهد
گوگل ادوردز در مشهد
گوگل اَدز، تبلیغات پولی را نمایش میدهد که در نتایج جستجوی گوگل ظاهر میشوند. همچنین شامل تبلیغاتی است که از طریق شبکه نمایش و برنامه ادسنس گوگل در وبسایتهای دیگر نمایش داده میشوند. کمپینهای تبلیغاتی گوگل اَدز یکی از محبوبترین گزینههای تبلیغاتی برای کسبوکارهاست. با گوگل اَدز میتوانید تبلیغات متنی یا تصویری، یا هر دو را ایجاد کنید. با تبلیغات تصویری، میتوانید تبلیغ خود را در سایتهای خاصی که مرتبط با مخاطبان هدف شما هستند، نمایش دهید.
تبلیغات گوگل فقط در صورتی مؤثر هستند که وبسایت خوبی با محتوای باکیفیت، صفحه فرود مناسب و اطلاعات مرتبط با آنچه مشتری جستجو میکند، داشته باشید.
اگر وبسایت شما برای تبلیغات گوگل بهینه نشده باشد، بهترین نتیجه را از کمپین خود نخواهید گرفت. اگر صفحه فرود شما اطلاعات نامربوط یا لینکهایی به سایتهای دیگر داشته باشد، پول خود را هدر میدهید. اگرچه عوامل بسیاری بر عملکرد کمپین تبلیغات گوگل تاثیر میگذارند، اما مهمترین عامل، کیفیت محتوای صفحه فرود است.
پرداخت به ازای هر کلیک
بازاریابی با پرداخت به ازای هر کلیک مدل تبلیغات اینترنتی است که در آن تبلیغکننده برای نمایش تبلیغ خود در وبسایت خاصی هزینه پرداخت میکند. انواع مختلفی از تبلیغات هزینه به ازای کلیک (PPC) مانند تبلیغات نمایشی، بازاریابی مجدد و بازاریابی جستجوی پولی وجود دارد.
برخی شرکتها مدیریت هزینه به ازای هر کلیک (PPC) را ترجیح میدهند، زیرا راهاندازی و توقف آن در هر زمان آسان است؛ اما نقطه ضعف آن این است که در مقایسه با سایر انواع تبلیغات مانند گوگل ادوردز، میتواند گران باشد.
معمولا از تبلیغات کلیکی (PPC) زمانی استفاده میشود که کسبوکار به دنبال نتایج فوری باشد؛ اما اگر به دنبال نتایج بلندمدت هستید، بهتر است از روشهای دیگری مثل تبلیغات فیسبوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام استفاده کنید.
تبلیغات رسانههای اجتماعی با بلاگرهای مشهدی
بازاریابی در شبکههای اجتماعی، تبلیغاتی است که با هدف جذب مشتریان در کانالهای شبکههای اجتماعی انجام میشود. تبلیغات در شبکههای اجتماعی مستقیمترین راه برای تعامل و ارتباط با مخاطبان است. پلتفرمهای مختلفی برای تبلیغات در شبکههای اجتماعی وجود دارد، مانند فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، توییتر و پینترست.
تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام، نوعی تبلیغات پولی برای مخاطبان گستردهتر هستند. بازاریابی محصولات یا خدمات در این پلتفرمها راهی سریع برای جذب مشتری است؛ اما تنها در صورتی نتیجهی خوبی میدهد که اهداف مشخصی داشته باشید و افراد مناسب را هدف قرار دهید.
مثلاً اگر هدف تبلیغ شما افزایش آگاهی از برند بود، ممکن است تعداد زیادی لید به صفحه فرود خود جذب کنید اما نتوانید آنها را تبدیل به مشتری کنید.
یک کسبوکار کوچک باید در استراتژی رسانههای اجتماعی خود شفاف باشد و برای گرفتن نتایج خوب از تبلیغات پولی، مخاطبان مناسب را هدف قرار دهد.
تبلیغات پولی چه سودی برای کسبوکار شما دارد؟
تبلیغات پولی، راهکاری موثر و مقرون به صرفه برای افزایش بازدید سایت شماست. از آن میتوان برای افزایش آگاهی از برند، جذب مشتری بالقوه، رشد فهرست ایمیلها یا تقویت تعامل در شبکههای اجتماعی استفاده کرد.
بهترین روش برای دسترسی به مخاطبان و مشتریان بالقوه شناخته میشود. این نوع بازاریابی با افزایش دنبالکنندگان، ترافیک و سرنخها، باعث دیده شدن بیشتر شرکت شما میشود و امکان هدفگیری گروههای خاص یا مناطق جغرافیایی را نیز فراهم میکند.
اما تبلیغات پولی فقط به پخش پیام شرکت شما در جهان محدود نمیشود. این روش همچنین دسترسی و دنبالکنندگان بیشتری برای شما فراهم میکند که در صورت انجام صحیح، به افزایش قابل توجه ترافیک و نرخ تبدیل منجر خواهد شد.
چالشها
تبلیغات پولی ابزاری مؤثر برای دسترسی سریع به مخاطبان گستردهتر است. اما اتکا شدید به این تبلیغات لزوماً به فروش بیشتر منجر نمیشود، زیرا وفاداری مشتری را ایجاد نمیکنند. این تبلیغات ممکن است آگاهی از برند را افزایش دهند، اما نمیتوانند مشتری بالقوه را به خرید ترغیب کنند.
ارزیابی اثربخشی تبلیغات پولی و خدمات بازاریابی محتوا
وقتی بودجهی یک شرکت محدود است، باید دربارهی روشهای بازاریابی، محل صرف هزینهها و چگونگی تبلیغات برای کسب بهترین نتیجه، تصمیمات عاقلانهای بگیرد.
پس سوال این است که کدام روش بازاریابی واقعا موثرتر است؟ هر دو مزایا و معایبی دارند.
تبلیغات پولی زمانی خوب است که کسبوکارها به ترافیک بیشتر برای صفحه فرود خود نیاز دارند. تبلیغات پولی ممکن است در ابتدا موثر به نظر برسد، اما وفاداری مخاطبان را به دست نمیآورد. این یک استراتژی فوقالعاده برای افزایش سریع ترافیک و در نتیجه، تبدیلها است.
از طرف دیگر، سرمایهگذاری روی استراتژیهای بهینهسازی موتور جستجو (SEO) زمانبر است. ممکن است یک شرکت ماهها پس از بهبود وبسایت خود، نتایج را ببیند.
تبلیغات پولی، استراتژی خوبی برای کوتاهمدت است؛ در حالی که سئو در مشهد یا بازاریابی ارگانیک باید بهعنوان سرمایهگذاری بلندمدت برای شرکتی که بهسرعت در حال رشد است، در نظر گرفته شود.
در مقایسه، بازاریابی محتوا روشی کندتر اما بسیار مؤثرتر برای جذب مشتریان بالقوه است. از طریق بازاریابی ارگانیک، با تمرکز محتوا بر مخاطب، اعتماد مشتریان را جلب میکنید. این روش، به جای اینکه مانند تبلیغات پولی، طرحی برای کسب درآمد باشد، راه حلی برای مشکلات مخاطبان ارائه میدهد.
مردم میتوانند از شما بیاموزند، به سازمان شما اعتماد کنند، برند شما را تبلیغ کنند و در نهایت مشتری شما شوند. این کار از طریق خدمات مختلف بازاریابی محتوا مانند وبلاگ، ایمیل و مشارکت در جامعه امکانپذیر است. به همین دلیل، ترافیک ارگانیک یک دارایی مهم تجاری محسوب میشود.
یک کسبوکار کوچک در مشهد کدام را باید انتخاب کند؟
یک استراتژی محتوای عالی از تبلیغات هم حمایتی و هم ارگانیک استفاده خواهد کرد. زیرا ترافیک از انواع پلتفرمها، چه پولی و چه غیر پولی، میآید. مشتری شما ممکن است بسته به سلیقهاش روی انواع مختلف محتوا در صفحهی شما کلیک کند، چه تبلیغات حمایتشده، چه وبلاگها، یا محتوای تولیدشده توسط کاربران. آنها ابتدا برند شما را خواهند شناخت و سپس در صورتیکه به نفعشان باشد، با شما تماس خواهند گرفت.
براساس پژوهشهای جهانی هاباسپات در اینجا نحوه تقسیم استراتژی محتوای شما آمده است.
اما اگر شرکت شما به دنبال موفقیت بلندمدت است، خدمات بازاریابی محتوا گزینه بهتری خواهد بود. بازاریابی محتوا استراتژی قدرتمندی برای برندهاست، اما میتواند فرآیندی دشوار و زمانبر باشد. به همین دلیل بسیاری از شرکتها ترجیح میدهند خدمات بازاریابی محتوای خود را به جای انجام آن بهصورت داخلی، به متخصصی برونسپاری کنند. اگر بودجه بازاریابی دارید و میخواهید به موفقیت بلندمدت دست یابید، شاید ارزش داشته باشد که استخدام یک کپیرایتر متخصص برای خدمات بازاریابی محتوای خود را بررسی کنید.