بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) فرایندی است برای بهینهسازی وبسایت به منظور کسب رتبههای بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP). اگرچه تکنیکهای زیادی برای بهبود SEO وجود دارد، اما اشتباهات رایجی نیز وجود دارند که میتوانند بهطور منفی بر رتبهبندی شما تاثیر بگذارند. در این مقاله، بازاریاب خوب پنج اشتباه رایج در تلاشهای سئو را بررسی خواهیم کرد.
بهینهسازی نکردن محتوا در مشهد
یکی از مهمترین کارهایی که برای بهبود رتبهبندی سئو میتوانید انجام دهید، بهینهسازی محتوای وبسایتتان در مشهد است. این به معنای اطمینان از این است که محتوای وبسایت شما بهخوبی نوشته شده، آموزنده و کاربر محور است. همچنین باید مطمئن شوید که محتوای وبسایت شما بهطور مرتب بهروزرسانی میشود تا مرتبط باقی بماند و رتبه خوبی کسب کند.
این به رتبهبندی سئو کمک میکند، چرا که وقتی کاربران برند شما را جستجو میکنند، اطلاعات مربوط به هر محصول یا خدماتی که کسبوکارتان ارائه میدهد، به راحتی در دسترس خواهد بود. هیچ ناسازگاری بین آنچه برند شما در محتوای آنلاین میگوید و آنچه در وبسایت ارائه میشود، وجود نخواهد داشت.
بهینهسازی نکردن برای جستجوی محلی
سئو محلی برای هر کسبوکاری که میخواهد در موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کند، ضروری است. متاسفانه، بسیاری از کسبوکارهای کوچک اشتباهات رایجی مرتکب میشوند که میتواند به رتبهبندی آنها آسیب برساند.
بهینهسازی نکردن برای جستجوی محلی میتواند منجر به از دست دادن مشتری و در نتیجه ضرر مالی شود، زیرا مشتریان ممکن است در جستجوی محصولات یا خدمات محلی، نتایج بهتری پیدا کنند.
با درک اصول سئو محلی، شرکتها میتوانند اطمینان حاصل کنند که وبسایتشان بهترین عملکرد را دارد و به مشتریان بالقوهای که به احتمال زیاد به آنچه ارائه میدهند علاقهمند هستند، میرسد.
سازگاری با دستگاهها
سازگاری دستگاهها در سئو بسیار مهم است. اگر وبسایت شما در مشهد در کامپیوترهای رومیزی و لپتاپ بهخوبی نمایش داده شود و کار کند، اما در گوشیهای هوشمند و سایر دستگاههای تلفن همراه عملکرد مناسبی نداشته باشد، رتبهبندی خوبی نخواهید داشت.
نه تنها از دستگاههای مختلف برای فعالیتهای مختلف استفاده میشود (مثلاً مرور وب در گوشی هوشمند در مقابل استفاده از آن به عنوان رایانه اصلی)، بلکه موتورهای جستجو نیز نحوه تعامل کاربران با وبسایتها را در نظر میگیرند.
مثلاً اگر سایت شما برای مرورگرهای کامپیوتر شخصی بهینهسازی شده باشد اما برای گوشیهای هوشمند نه، کاربران گوشیهای هوشمند از کلیک کردن روی سایت شما منصرف میشوند چون تجربه کاربری بدی خواهند داشت.
فراموش کردن هدف کلمات کلیدی و صفحات
یکی از رایجترین اشتباهات در سئو، نادیده گرفتن هدف جستجوی کلمه کلیدی است. این به معنای عدم تمرکز بر آنچه افراد هنگام جستجو در موتورهای جستجو به دنبال آن هستند، میباشد. اگر در مورد هدف جستجو مطمئن نیستید، همیشه بهتر است نتایج جستجوی گوگل (SERPs) را تحلیل کنید و ببینید آیا صفحهی شما میتواند با آن نتایج رقابت کند یا خیر. بنابراین، با تمرکز بر هدف جستجو، میتوانید محتوایی ایجاد کنید که بهطور خاص مرتبط با آن موضوع باشد.
آیا مخاطبان شما به دنبال خرید هستند یا کسب اطلاعات و راهنمایی؟ دانستن هدف مخاطب به شما کمک خواهد کرد. در نتایج جستجوی موتورهای جستجو رتبهی بالاتری کسب کردن که برای هر کسبوکاری ضروری است.
عدم پیگیری پیشرفت و ایجاد تغییرات لازم
اشتباه رایج دیگر سئوکاران، ردیابی پیشرفت و انجام تغییرات لازم نیست. بدون نظارت، تعیین جایگاه و اقدامات لازم برای بهبود رتبهبندی دشوار است.
این میتواند به ناامیدی و کم شدن اعتماد به نفس شما در تلاشهای سئو منجر شود. با پیگیری پیشرفت خود، میتوانید درباره اقدامات لازم برای بهبود رتبهبندی خود تصمیمات آگاهانه بگیرید و اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما همچنان رتبه خوبی دارد.
نتیجه
اگر میخواهید عملکرد ارگانیک خود را بهبود ببخشید، روی کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنید، سایت خود را برای جستجوی محلی بهینه کنید، مطمئن شوید که سایت شما با همه دستگاهها سازگار است و هدف هر صفحه از سایت خود را به خاطر بسپارید. این فرایند به تحلیل دادهها کمک خواهد کرد.
میتوانیم معیارهای کلیدی مانند نرخ کلیک (CTR) و نرخ ترک را شناسایی کنیم تا بفهمیم چند نفر وبسایت ما را میبینند و روی آن کلیک میکنند تا به فراخوان اقدام برسند. همچنین به شناسایی این موضوع کمک میکند که افراد چه مدت در سایت میمانند و در چه نقطهای آن را ترک میکنند. این معیارها از تصمیم ما پشتیبانی کرده و نقاطی که نیاز به بهبود دارند را مشخص میکنند.
در نهایت، سرمایهگذاری روی بهینهسازی سئو بهدلیل مزایایی که برای وبسایت شما دارد، میتواند برتری رقابتی نسبت به رقبا برایتان ایجاد کند.