بهترین ابزارهای تحلیل شبکههای اجتماعی برای تجارت الکترونیک، به کسبوکارها در مشهد در جمعآوری و تفسیر دادههای شبکههای اجتماعی کمک میکنند. این ابزارها اساسی هستند و نقش مهمی در بازاریابی تجارت الکترونیک دارند.
تجارت الکترونیک شاهد افزایش چشمگیری بوده است، و برآورد میشود که درآمد آن از … بگذرد. ۵۹۹.۲ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۴ با رشد چشمگیر تجارت الکترونیک، دسترسی به مخاطبان گسترده به یکی از مهمترین انگیزههای این صنعت تبدیل شده است. و این امر میتواند با حضور قوی در شبکههای اجتماعی برای کسبوکار شما آسان باشد.
ارزیابی اثربخشی حسابهای شبکههای اجتماعی و شخصیت دیجیتالی شما برای بهترین برنامههای بازاریابی دیجیتال، بسیار مهم است. ابزارهای تحلیل شبکههای اجتماعی مخصوص تجارت الکترونیک نیز به کسبوکار شما امکان میدهند:
- عاقلانهترین انتخابها را بکنید
- تجربه و رضایت مشتری را ارتقا دهید
- بهترین توصیهها را با استفاده از الگوریتمهای پیشبینی به مشتریان خود ارائه دهید.
قبل از اینکه بهترین ابزارهای تحلیل رسانههای اجتماعی برای صنعت تجارت الکترونیک را بشناسیم، بیایید نگاهی به چگونگی استفاده از رسانههای اجتماعی در بازاریابی تجارت الکترونیک بیندازیم.
شبکههای اجتماعی در تلاشند تا کل رابطه بین مشتریان و کسبوکارهای تجارت الکترونیک در مشهد را تغییر دهند. آنها نه تنها به شما امکان میدهند مشتریان خود را از معاملات بهصرفه و محصولات آینده مطلع کنید، بلکه بسیار فراتر از آن نیز هستند.
روشهای مختلفی برای استفاده از رسانههای اجتماعی در بازاریابی تجارت الکترونیک وجود دارد. بیایید ببینیم کدام روشها قابل توجهترند.
رفتار مصرفکننده در مشهد را مشاهده کنید
شبکههای اجتماعی یکی از بهترین مکانها برای تحلیل مشتریان بالقوه به نظر میرسد.
با استفاده از بهترین ابزارهای تحلیل رسانههای اجتماعی، میتوانید بفهمید:
- نیازها و انتظارات مشتریان شما
- علاقهها و سلایق آنها در مورد محتواهای مختلف
- و اوج زمان
تولید محتوا در مشهد
رسانههای اجتماعی برای دسترسی به مخاطبان هدف و جذب و تبدیل آنها عالی هستند. اما بازاریابان رسانههای اجتماعی برای رسیدن به اهداف خود باید روی تولید محتوا تمرکز کنند.
در اینجا، خلق محتوا صرفاً بر اساس حس، رویکرد حرفهای نیست. به جای آن، به برنامهای مدون نیاز دارید و میتوانید از ابزارهای تحلیل شبکههای اجتماعی برای تشخیص علاقه مخاطبان به محتوای تولیدی خود استفاده کنید.
محتوای باکیفیت برای صنعت تجارت الکترونیک به شما در این موارد کمک خواهد کرد:
- افزایش فروش
- ساختن پایگاه مشتریان وفادار و گسترده
- و افزایش شناخت برند
همیشه متصل بمانید
مناقشات، قلب شبکههای اجتماعی هستند و مشتریان انتظار دارند که کسبوکارها به آنها توجه کرده و در آنها شرکت کنند.
با تعامل با مشتریان در شبکههای اجتماعی و پیگیری خواستهها و نظرات آنلاین آنها، میتوانید:
- با مخاطبان خود رابطهی خوبی برقرار کنید
- ظهور عادات جدید خرید را مشاهده کنید
- بر اساس جدیدترین روندها، بهترین برنامه بازاریابی را تدوین کنید.
مشتری بالقوه را به فروشگاه اینترنتی هدایت کنید
رسانههای اجتماعی به کسبوکار شما اجازه میدهند تا محصولات جدید یا موجود خود را با پیوندهای مستقیم به وبسایتتان برای خرید فوری معرفی کنید.
با پشتیبانی شبکهای قوی از کانالهای رسانههای اجتماعی، میتوانید:
- کالاها و خدمات خود را در بسترهای مختلف بفروشید یا تبلیغ کنید.
- همکارانتان را به مشتری تبدیل کنید
- و توجه به وبسایت شما را افزایش دهید.
رقبا را ارزیابی کنید
رشد صنعت تجارت الکترونیک و افزایش استفاده از شبکههای اجتماعی، هر کسبوکاری را ملزم میکند که پیشرفت و دستاوردهای رقبای خود را زیر نظر داشته باشد. از آنجا که استفاده از شبکههای اجتماعی متفاوت و میتواند بسیار خلاقانه باشد، کسبوکارها غالباً از ابزارهای تحلیل شبکههای اجتماعی برای رصد دیگران استفاده میکنند.
ابزارهای تحلیل رسانههای اجتماعی برای صنعت تجارت الکترونیک، به کسبوکارها امکان پیگیری رقبا را میدهد.
- اقدامات و تبلیغات
- حضور و عملکرد آنلاین
- بازخورد مشتری و حتی بیشتر از آن.
بهترین ابزارهای تحلیل شبکههای اجتماعی برای صنعت تجارت الکترونیک
ابزارها و راهحلهای تحلیل شبکههای اجتماعی با توجه به نیازها و انتظارات هر کسبوکاری متفاوت هستند. صنعت تجارت الکترونیک از این ابزارها برای گزارشهای اجتماعی مختلف متمرکز بر حوزهها و معیارهای گوناگون استفاده میکند. این برنامهها عمدتا در مورد بازاریابی افراد تاثیرگذار، افزایش امتیاز نفوذ، تعامل با برند و تحلیل رقبا هستند.
اگر کسی از شما بپرسد، ممکن است بلافاصله گوگل آنالیتیکس یا اسپراوت سوشال بهعنوان ابزارهای شناختهشده مدیریت شبکههای اجتماعی که همه حداقل یک بار امتحان میکنند، به ذهن بیاید. با این حال، ابزارهای بسیار بیشتر و حتی بهتری هم وجود دارند.
در اینجا، فهرستی از بهترین ابزارهای تحلیل رسانههای اجتماعی برای صنعت تجارت الکترونیک گردآوری شده است.
- آیکونوسکوئر
- استودیوی اندازهگیری
- واتاگراف
- سندیبل
استفاده از این ابزارهای برتر تحلیل رسانههای اجتماعی برای صنعت تجارت الکترونیک، بهترین راه برای تعیین اثربخشی استراتژیهای رسانههای اجتماعی کسبوکار شما و یافتن راههای پیشرفت آنهاست.
آیکونواسکور
آیکونسکوئر ابزاری جامع برای تحلیل، پایش و برنامهریزی است.
رابط کاربری شخصیسازیشدهی آیکونواسکوئر، مهمترین شاخصها را نشان میدهد. نمودارهای ساده و قابل فهم آن، موفقیت یا پیشرفت شما را در معیارهایی مانند… نشان میدهند.
- رشد مشترکین
- میزان کلیک کلی
- ثبات در انتشار
- آمار دسترسیها، لایکها و بازدیدها و موارد بیشتر
علاوه بر این، گزارشهای خودکار رسانههای اجتماعی در مورد تمام پلتفرمهای اصلی شما و همچنین هشتگها و موفقیت رقبایتان ارائه میدهند. با Iconosquare میتوانید پستهای تبلیغاتی اینستاگرام را با پستهای دیگر مقایسه کنید تا تاثیر تبلیغات را ببینید.
آنها همچنین دستههای آمادهی استفادهای مانند «برچسبها» و «آلبومها» دارند که مرتبسازی و دستهبندی پستهای شما را برای تحلیلهای بعدی سادهتر میکنند. برندهایی مانند کیکر، جیمشارک و سپورا تنها چند نمونه از برندهای تجارت الکترونیک هستند که با آنها همکاری میکنند.
علاوه بر آزمایش رایگان ۱۴ روزه آنها خدمات مختلفی مانند انتخابگر نظر تصادفی، حسابرسی اینستاگرام، حسابرسی فیسبوک یا توئینستا را در طرح رایگان ارائه میدهند. قیمتهای سالانه عبارتند از:
- ماهانه ۴۹ دلار
- پیشرفته: ماهی 79 دلار
- قیمت سفارشی برای ۱۰ پلتفرم شبکه اجتماعی و بیشتر.
جوانه اجتماعی
اسپرانت سوشال، بستری برای مدیریت شبکههای اجتماعی است که به کسبوکارها کمک میکند تا بیشترین بهره را از حضور آنلاین خود ببرند.
اسپرآوت سوشیال به برندها امکان یافتن، شکلدهی و تعمیق ارتباط با مخاطبانشان در شبکههای اجتماعی را میدهد. این پلتفرم با رابط کاربری آسان و امکانات گسترده خود، برنامهریزی، تعامل و تحلیل شبکههای اجتماعی را ساده میکند. این بستر، جریان کاری شبکههای اجتماعی را بهینهسازی کرده و به کسبوکارها اجازه میدهد تا بهطور کارآمد چندین اکانت را مدیریت، پستها را برنامهریزی و معیارهای عملکرد را تحلیل کنند؛ همه این کارها از یک مرکز واحد.
چه کسبوکار کوچک باشید چه بزرگ، اسپراوت سوشال ابزارهای لازم برای بهبود استراتژیهای رسانههای اجتماعی، افزایش تعامل مخاطبان و دستیابی به نتایج ارزشمند را در اختیار شما قرار میدهد.
میتوانید اسپراوت سوشیال را با آزمایشی رایگان 30 روزه که به تمام امکانات دسترسی میدهد، بهطور رایگان امتحان کنید. همچنین، قیمتهای سالانه بسیار مناسب هستند.
- هزینه استاندارد: ماهیانه ۲۴۹ دلار
- هزینه حرفهای: ۳۹۹ دلار در ماه
- پیشرفته: ۴۹۹ دلار در ماه
- برای اطلاع از قیمتها با اسپراوت سوشال تماس بگیرید.
واتاگراف
واتاگراف یک پلتفرم آنلاین عالی است که به بازاریابان اجازه میدهد عملکرد کمپینهای خود را در چندین پلتفرم، رصد و بررسی کنند.
نمایشهای گرافیکی و مشاهدات مبتنی بر دادهی Whatagraph، استراتژیهای بازاریابی تجارت الکترونیک شما را به مسیر درست هدایت میکنند. علاوه بر این، میتوانید دادههای بلادرنگ از پلتفرمها، حسابها یا کمپینهای بازاریابی متعدد، مانند صفحهی فیسبوک یا مسابقهی اینستاگرام خود، را ترکیب کنید تا تصویری کامل از دستاوردها و پیشرفتتان بهدست آورید.
میتوانید از میان الگوهای آماده و ساده، طرحی را انتخاب کرده و گزارشها را بهسرعت آماده کنید.
واتاگراف قابلیت ادغام با بیش از چهل پلتفرم دیگر را دارد. برای مثال، میتوانید دادههای سفارشی را از طریق گوگل شیت و رابطهای برنامهنویسی عمومی به گزارشهای خود اضافه کنید.
آنها ارائه میدهندآزمایش رایگان هفت روزهاین به همه امکانات دسترسی میدهد. همچنین، قیمتهای سالانه بسیار … است.
- ماهانه ۱۱۹ دلار
- ویژه: ۲۷۹ دلار در ماه
- رشد: ۶۹۹ دلار در ماه
سندیبل
سندیبل، سکوی شبکه اجتماعی ایدهآلی برای کسبوکار کوچک و در حال رشد شماست.
مشتریان همیشه در فضای آنلاین از کسبوکار شما نام میبرند. با استفاده از ابزار ردیابی کلمات کلیدی، مطمئن میشوید که هیچ اشارهای به کسبوکار خود را از دست نمیدهید و این به ایجاد رابطهای پویا و مثبت بین کسبوکار و مشتریان منجر میشود.
همچنین میتوانید ببینید رقبا چه میکنند و خریداران آنها چگونه با آنها در مشهد تعامل دارند. بدون نیاز به ثبتنام در برنامهی ما، میتوانید ترجیح دهید بهصورت روزانه یا هفتگی، اطلاعیههایی درباره رقبا در صندوق پستی خود دریافت کنید.
نرمافزار موبایلی آسانکاربرد آنها که برای سیستمهای iOS و اندروید در دسترس است، برنامهریزی پستهای اینستاگرام را ساده میکند. علاوه بر این، با ایجاد این برنامهها، بارِ انتشار دستی همه چیز در کانالهای مختلف را از بین میبرند.
تمام برنامههای خرید سالانه که با … شروع میشوندآزمایش رایگان ۱۴ روزهبا امکان لغو در هر زمان، موارد به شرح زیر است:
- طراح: ۲۵ دلار در ماه
- هزینه اشتراک: ۷۶ دلار در ماه
- هزینه ماهانه: ۱۷۰ دلار
- هزینه ماهیانه: ۳۴۰ دلار
با توجه به امکانات، خدمات ارائه شده و قیمتگذاری، فهرستی از برترینها را آماده کردهایم. ابزارهای تحلیل رسانههای اجتماعی برای تجارت الکترونیک. همانطور که مشاهده میکنید، شرکتها اهداف مختلفی دارند و ابزارها نیز ویژگیهای متنوعی ارائه میدهند. پیش از انتخاب هر ابزاری، شناسایی نیازها و اهداف بازاریابی شما مفید خواهد بود.