با توجه به اینکه نفوذ تلفنهای هوشمند تقریباً به ۱۰۰ درصد رسیده است، تقریباً همه کسبوکارهای مشهدی به فضای دیجیتال منتقل میشوند؛ زیرا مشتریان و پول در آنجا هستند.
کسبوکارها در مشهد اکنون باید در بازاریابی آنلاین سرمایهگذاری کنند؛ این تنها راه موفقیت، جذب و حفظ مشتری، ایجاد آگاهی از برند و افزایش سودآوری است.
مشکل این است که بازاریابی دیجیتال همواره در حال تغییر و تحول است. وسعت و گستردگی بینظیر بازاریابی دیجیتال، آن را به عرصهای پیچیده و چالشبرانگیز تبدیل کرده است. اما برای حفظ جریان مداوم ترافیک هدفمند که به سرنخ و فروش تبدیل میشود، باید از دانش کافی برخوردار باشید. و اینجاست که منابع بازاریابی دیجیتال میتوانند به شما کمک کنند تا همه چیز را یاد بگیرید، دیدگاههای عمیقی کسب کنید و از روندهای فعلی برای گسترش کسبوکارتان بهروز باشید.
جنبههای بازاریابی دیجیتال
شما میدانید که بازاریابی دیجیتال شامل چندین بخش است.
برای موفقیت و ثمربخشی یک کمپین بازاریابی دیجیتال، باید اصول اولیهی این حوزههای تخصصی را درک کنید. اما میتوانید بسته به اینکه کدام یک با اهداف شخصی شما همسو هستند، روی چند مورد خاص تمرکز کنید.
همچنین باید شیوههای برتر برای حضور جامعتر در همه کانالها را در نظر بگیرید و ابزارهای بازاریابی دیجیتال میتواند به موفقیت بیشتر شما کمک کند. علاوه بر این، در نظر گرفتن جنبههای مختلف تعامل با مشتری، مانند بهدستآوردن معیارهای درست، تحلیل دادهها، تجربه کاربری و غیره، برای حضور قوی آنلاین ضروری است.
منابع مختلف بازاریابی
در مورد بازاریابی دیجیتال چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. برخی از بهترین منابع بازاریابی دیجیتال عبارتند از:
- وبلاگها
- دورههای آنلاین
- کارگاهها
- سمینارها
- جوامع مجازی
- تالارهای گفتگوی آنلاین
- کتابهای الکترونیکی
- وبینارها
- پادکستها
با مصرف ترکیبی از محتواهای مرتبط با بازاریابی دیجیتال، فرصت بسیار خوبی برای آموزش خودتان در مورد مهمترین نکات و چگونگی دستیابی به بهترین نتایج خواهید داشت.
برخی از بهترین منابع بازاریابی دیجیتال در سال 20222
با میل به یادگیری، صبر و پشتکار، میتوانید در همه جنبههای زندگی پیشرفت کنید و بازاریابی دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست.
مرکز یادگیری سئو موز
این ممکن است یکی از بهترین مکانها برای یادگیری یا تکمیل مهارتهای سئو شما باشد. پس چه مبتدی باشید چه نیاز به مرور سریع سئو داشته باشید، Moz همراه شماست.
از وبلاگها تا ویدیوها، محتوایی دارند که برای موفقیت شما مفید است. موضوعات رایج سئو، از جمله رتبهبندی و دیده شدن، لینکها و ساخت لینک، کلمات کلیدی و تحقیق کلمات کلیدی، سئوی محلی و بینالمللی، سئوی درونسایت، سئوی موبایل و موارد بسیار دیگر، بهطور مفصل مورد بحث قرار گرفتهاند.
اما موضوع فقط بهینه سازی موتور جستجو نیست؛ منابع دیگری هم در مورد بازاریابی محتوا، تحلیل و گزارشگیری، شبکههای اجتماعی و بازاریابی تأثیرگذار و غیره وجود دارد.
و یادم رفت بگم که همه اینها رایگانه!
شبکهی آژانسهای دیجیتال
اگر میخواهید جدیدترین منابع بازاریابی نیازی به جستجوی بیشتر ندارید؛ در شبکهی آژانسهای دیجیتال، گزارشهای پژوهشی، کتابهای سفید، مجموعه ابزارها، دستورالعملها، نظرسنجیها، اینفوگرافیها، مجلات و پادکستهایی از برترین آژانسهای دیجیتال سراسر جهان پیدا خواهید کرد.
اما فراتر از این، جدیدترین اخبار بازاریابی در دسترس شما خواهد بود و اطلاعاتی درباره رویدادهای مهم و پویا در اختیار خواهید داشت.
آکادمی هاباسپات
این فرصت شماست تا مهارتهای بازاریابی دیجیتالی خود را به سطح بعدی ارتقا دهید. یاد بگیرید مانند یک حرفهای فکر و عمل کنید. آکادمی هاباسپات منابع آنلاین رایگان، از دورههای کوتاه تا گواهینامههای جامع و هر آنچه در این بین است، ارائه میدهد.
همه موضوعات محبوب مانند سئو، بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی شبکههای اجتماعی و غیره در دسترس هستند. محتوای بسیار زیادی در این سایت وجود دارد و پاسخ تمام پرسشهای شما قطعا یافت میشود.
یادگیری دیجیتال با گوگل
این یک دوره آنلاین جامع برای مبتدیان است که مفاهیم مقدماتی بازاریابی دیجیتال، بازاریابی موتورهای جستجو، تبلیغات جستجو، موبایل، شبکههای اجتماعی، تحلیل داده و ویدئو را پوشش میدهد.
نیل پاتل
هیچ فهرستی بدون نام او کامل نمیشود. او استاد بازاریابی دیجیتال است،نیل پاتل منبع شما برای همه چیز در مورد بازاریابی است.از وبلاگ تا ویدئو، او میداند چه چیزی برای افزایش ترافیک و فروش وبسایت لازم است و برای راهنمایی کامل شما در اینجا حضور دارد. شما مجموعهای از خدمات مانند ابزار کلمات کلیدی Ubersuggest، تحلیلگر سئو و بررسیکننده بکلینک رایگان Backlinks را کشف خواهید کرد.
وبلاگهای او سرشار از اطلاعات و بینش هستند، اما نیل پاتل اکنون ویدیوهای کوتاهی منتشر میکند که بهطور مرتب تاکتیکهای جدید بازاریابی را آموزش میدهند. هر منبعی را که استفاده کنید، دستورالعملهای گامبهگام آن بهراحتی قابل فهم و پیروی هستند.
دانشگاه تبلیغات کلیکی ورداستریم
میخواهید تکنیکهای بازاریابی پرداخت به ازای کلیک خود را کامل کنید؟دانشگاه تبلیغات کلیکی ورداستریم مکانی عالی برای یادگیری است. این منبع رایگان آموزش آنلاین به شما کمک میکند تا استراتژیهای مقرون به صرفهای را بیاموزید که بهترین نتایج را به همراه دارند. علاوه بر این، سه سطح آموزشی متناسب با سطح تخصص شما وجود دارد: مبتدی (PPC 101)، متوسط (PPC 102) و پیشرفته (PPC).
اما در اینجا، فراتر از تحقیقات تبلیغات کلیکی (PPC)، منابع دیگری مانند ابزارهای کلمات کلیدی، اصول بازاریابی جستجو، ابزارهای بازاریابی آنلاین، نکات مربوط به گواهینامه ادوردز و موارد بسیار دیگر نیز خواهید یافت. با دسترسی به تعداد زیادی وبینار و مقاله سفید از طریق تلفن همراه، میتوانید آموزش بازاریابی دیجیتالی خود را در هر زمان و مکانی ارتقا دهید.
دانشگاه مؤسسه بازاریابی محتوا
مؤسسه محتوای بازاریابی با تکیه بر تحقیقات گسترده و راهنماییهای عملی، میتواند به شما در تدوین بهترین استراتژی بازاریابی کمک کند.
با کمک آموزشهای آنلاین، منابع چاپی و رویدادهای حضوری، به منابع متعددی دسترسی دارید که به شما امکان تسلط بر همه چیز در مورد بازاریابی دیجیتال را میدهند.
برنامههای آموزشی مجازی طوری طراحی شدهاند که افراد بتوانند با سرعت خودشان کار کنند. و با مهارتهای مناسب، میتوانید کارتان را بهتر و مؤثرتر انجام داده و در حرفه بازاریابی خود پیشرفت کنید.
یوتیوب
باور کنید یا نه، این کانال فقط سرگرمی نیست. این پلتفرم در واقع مجموعهای عظیم از مطالب ارزشمند در مورد بازاریابی دیجیتال و همه چیزهای مرتبط با آن دارد. فقط موضوع مورد نظرتان را جستجو کنید؛ صدها نتیجه از راهنماها و آموزشها گرفته تا راه حلهای مشکلات خاص، ظاهر خواهند شد.
اما به عنوان توصیه، یادتان باشد افراد نامداری را انتخاب کنید که مشاورههای موثری ارائه میدهند. انتخابهای بهتر شامل هر یک از نامهای ذکر شده در بالا، یا افراد دیگری مانند SEMrush، گری واینرچوک، ست گادین و جی بیر میشود.
منابع بازاریابی دیجیتال در مشهد
اگر اراده کنی تقریبا هر چیزی را میتوانی یاد بگیری.
در بازاریابی دیجیتال، مفاهیم دائما در حال تغییرند. آنچه چند ماه پیش کاربرد داشت، ممکن است امروز دیگر کاربردی نداشته باشد. بنابراین، همواره بهروز ماندن با آخرین روندها، امری ضروری است. این شامل بهکارگیری برخی از روشهای آنلاین میشود. دورههای آموزشی بازاریابی دیجیتال علاوه بر مشترک شدن در منابع دیجیتال مارکتینگ آنلاین. اما با این وجود، هر منبع آنلاین، صرف نظر از قدمت آن، میتواند در توسعه مهارتهای بنیادی به شما کمک کند.
اطلاعات جامعی کسب کنید.
علاوه بر مباحث پایه، افراد میتوانند استراتژیهای مختلفی را در مورد اجزای متعدد بازاریابی دیجیتال درک و اجرا کنند. شنیدن نظرات متخصصان باتجربه میتواند شما را در مسیر درست قرار دهد و از اشتباهات احتمالی جلوگیری کند.
در وقت صرفهجویی میکند.
به دلیل حجم عظیم محتوای آنلاین، میتوانید شیوههای مصرف محتوا را با سبک زندگی خود هماهنگ کنید. برای کسانی که وقت مطالعه دارند، وبلاگها و کتابهای الکترونیکی منابع فوقالعادهای هستند؛ اما برای افراد کموقت، پادکستها جایگزین مناسبی هستند.
گزینههای ارزان قیمت متنوعی
در حالی که بسیاری از کارآفرینان پول زیادی برای تحصیل رسمی در این زمینه سرمایهگذاری میکنند، برخی دیگر که منابع مالی کافی ندارند، ناچار به یافتن روش جایگزین هستند. در واقع، منابع دیجیتال بازاریابی رایگان فراوانی وجود دارد که به هر کسی کمک میکند در این مسیر قدم بگذارد. منابعی را انتخاب کنید که با بودجه، سلیقه و سبک یادگیری شما سازگار باشد.
عضو جامعهی بازاریابی دیجیتال شوید.
هرکسی تجربیاتی برای به اشتراک گذاشتن دارد. ارتباط با افرادی همفکر که ممکن است در شرایط مشابهی باشند، میتواند توانایی یادگیری شما را افزایش دهد.
به مجموعه ما نگاهی بیندازید بهترین مقالات بازاریابی دیجیتال درباره جدیدترین استراتژیها، روندها، ابزارهای مختلف و ایدهها برای متخصصان بازاریابی دیجیتال
نکاتی برای یادگیری بازاریابی آنلاین
در اینجا چند راهنمایی وجود دارد که میتواند کل فرایند را تا حد امکان ساده کند.
- ابتدا مهارتهای سئو را تقویت کنید. این مفهوم در سایر حوزههای بازاریابی دیجیتال مانند بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکههای اجتماعی نیز کاربرد دارد.
- وقتی استراتژی را درک کردید، آن را اجرا کنید. نتایج را اندازهگیری کرده و راههای بهینهسازی آنها را بیابید. از همه مهمتر، از اشتباهات خود درس بگیرید.
- مدام تمرین کن.
- بازاریابی دیجیتال با سرعت زیادی در حال تغییر و تحول است، پس هرگز فکر نکنید که همه چیز را در مورد آن آموختهاید.
- از آخرین روندها و مدها باخبر باشید.
- با کار کردن در کنار متخصصان بازاریابی دیجیتال، تجربهای دست اول به دست آورید.
- گواهینامه بگیرید.
افکار پایانی
درک کامل بازاریابی دیجیتال نیازمند تلاش و پشتکار فراوان است. این فراتر از جمعآوری و فهم اطلاعات است؛ شما باید بتوانید همه چیز را اجرا کنید و تاکتیکهای مناسب برای برند خود را شناسایی نمایید.
بازاریابی دیجیتال بیشتر از آنکه دنبالهروی قوانین از پیش تعیینشده باشد، آزمون و خطا میخواهد؛ هیچ راهحل از پیش تعیینشدهای وجود ندارد. برای رسیدن به حداکثر نتیجه باید استراتژیهای متعددی را آزمایش کنید یا ایدهها را با هم ترکیب کنید.