به لطف فراوانی ابزارهای بازخورد مشتری و وبسایت برای توسعه وب، دهها روش پیشرفته برای دریافت مستقیم بازخورد مشتریان درباره محصولتان وجود دارد.
چگونه از بازخورد استفاده کنیم؟
وقتی ارزیابی واقعی از سوی شما مخاطبان هدف میتوانید عملکرد تیم خود را افزایش دهید، ارزیابیشان کنید یا مهارتهایشان را بهبود ببخشید. جمعآوری بازخورد نیز کلید خلق صفحات فوقالعادهای است که مخاطبان عاشق آن خواهند شد. در نهایت، شما برای آنها طراحی میکنید. دانستن نقاط قوت و ضعف تیم طراحی وب تان برای آنها مفید است.
اگر تیم را مدیریت میکنید، میتوانید از ابزارهای وب برای تیمهای توسعه وب استفاده کنید تا بازخورد بگیرید. سپس وظیفه شما بهعنوان مدیر، سازماندهی این دادهها و تبدیل آنها به دانش مفید برای تیم است. به این ترتیب، میتوانید به آنها در بهبود خود و همچنین پروژههایی که روی آنها کار میکنید، کمک کنید.
ابزارهای بازخورد وبسایت برای توسعه وب در مشهد
بنابراین، برای آسانتر کردن کارتان، در این مقاله درباره بهترین ابزارهای قدرتمند بازخورد وبسایت برای تیمهای توسعه وب صحبت خواهیم کرد.
بهترینها اینجایند:
باگ هر
باگهرُد یکی از ابزارهای ساده و جامع ردیابی باگ و بازخورد وبسایت برای توسعه وب است که در ملبورن، استرالیا مستقر است. باگهرُد بازخوردهای بصری را همراه با دادههای جانبی، حاشیهنویسی و عکس صفحه جمعآوری میکند. این ابزار بازخورد صفحه وب را آمادهی اقدام گروهی میکند و تیمهای طراحی و توسعه میتوانند بازخورد وبسایت را مدیریت و بر اساس آن عمل کنند.
باگهرْد با یک کلیک ساده، بازخورد وبسایت را مستقیماً به المانهای صفحه متصل میکند. سهولت استفادهی آن برای مشتریان و تیم شما در مشهد، امکان ارائه بازخورد وبسایت را روی دسکتاپ، تبلت یا موبایل فراهم میکند. ثبت زمینه، بهترین راه برای حل اشکالات و پاسخ به بازخورد وبسایت است. باگهرْد جمعآوری اطلاعات فنی برای دریافت بازخورد را آسان میکند.
هنگام ادغام باگهرْد در گردش کارتان، میتوانید از ادغامهای مفیدی که ارائه میدهند، استفاده کنید.
- وردپرس
- گیتهاب
- اسلک
- زاپیر
- و اینتگرومات
این ابزار، گزینهای برای ارائه بازخورد درون صفحهای دارد که به مشتریان اجازه میدهد مستقیما از طریق وبسایت، اشکالات را گزارش کنند. تابلو وظایف بصری، مدیریت، انتساب و اولویتبندی سریع وظایف را آسان میکند.
مُنیاُپینیون
مُپینیون یکی از ابزارهای موفق دریافت بازخورد مشتری برای توسعه وب است که فراتر از دریافت ساده بازخورد رفته و فرصتهای تحلیل عمیق را برای کاربران خود ارائه میدهد. به لطف نمایش بصری دادهها در زمان واقعی، در داشبوردها و نمودارهای قابل تنظیم، میتوانید حجم زیادی از دادههای بازخورد را در همه کانالهای دیجیتال خود به سرعت و به طور مؤثر بررسی کنید.
این ابزار جامع بازخورد مشتری، نظرات را از وبسایتها، برنامههای تلفن همراه و کمپینهای ایمیل بهصورت بلادرنگ جمعآوری و تحلیل میکند. با استفاده از رابط کاربری آسان مونیون، میتوانید فرمهای بازخورد را به دلخواه بسازید، طراحی و پیکربندی کنید.
همچنین میتوانید بازخوردهای دریافتی را در داشبوردها و نمودارهای قابل تنظیم برای تحلیلهای پیشرفته تجسم کنید. علاوه بر این، تیمهای دیجیتال میتوانند با کمک هشدارهای هوشمند، بهموقع این موارد بازخورد را به اشتراک گذاشته و اقدامات لازم را انجام دهند.
مونیون با ارائه بینشهای عملی در مورد انگیزههای رفتار مشتریان در کانالهای دیجیتال شما، دیدگاهی نو به مسیر آنلاین میدهد.
مارکر آی او
چه چیزهایی در وبسایت شما در مشهد نیاز به بهروزرسانی دارند؟ این پرسش اصلی است که شرکتهای توسعه وب به آن میپردازند. با استفاده از Marker.io میتوانید به بازدیدکنندگان وبسایت خود فرصت دهید تا بازخوردشان را با شما به اشتراک بگذارند. میتوانید بهسادگی Marker.io را با یک قطعه کد یا افزونه مرورگر جاسازی کنید. این سیستم بهعنوان ابزاری برای ردیابی اشکالات نیز عمل میکند. بنابراین، وقتی اشکالی را مشاهده کردید، میتوانید بهسادگی از طریق این ابزار آن را گزارش دهید.
مانند باگ herd، مارکر.آی او نیز داشبوردی برای گردآوری تمام پروژههای مشتریان در یک مکان دارد. میتوانید برای هر مشتری، داشبورد پروژهای اختصاصی ایجاد کنید. بنابراین اگر آنها بخواهند هر چیزی در وبسایت خود را ویرایش کنند، میتوانید بدون دادن دسترسی به کل داشبورد، با هم همکاری کنید. حتی میتوانید بهصورت زنده با مشتریان خود چت کنید. همچنین، این ابزار گزارش تولید میکند و به شما امکان میدهد آنها را بهطور خودکار برای مشتریان ارسال کنید. اجازه ندهید مشتریان هیچ جزئیاتی را از دست بدهند!
چشم پرنده
بردآی یک بستر بازاریابی تجربی یکپارچه است که به کسبوکارهای چندمکانۀ دادهها و ابزارهای لازم برای ارائه تجارب عالی در هر مرحله از سفر مشتری را میدهد.
این ابزار با لیستها، نقدها و ارجاعات، مشتریان بالقوه جدید جذب میکند؛ سپس از طریق گفتگوی آنلاین و تعیین وقت ملاقات، آنها را به مشتری تبدیل کرده و با نظرسنجیها، سیستم تیکت و اطلاعات مفید، رضایت آنها را جلب میکند.
بریدآی مورد اعتماد کسبوکارهای چندمکانۀ Fortune 1000 با دفتر مرکزی در پالوآلتو و مدیرانی از گوگل، آمازون، سِیلزفورس و یاهو است. این شرکت طیف وسیعی از محصولات دارد.
- نظرات
- لیستها
- صفحات
- گفتگوی آنلاین
- پیامک انبوه
- نظرسنجیها
- بلیطفروشی
- بینشها
- مقایسه عملکرد
زیپبرد
زیپبرد یک راهکار مبتنی بر وب برای ارائه بازخورد بصری و ردیابی باگ در وبسایتهای ثابت و زنده در مشهد است. با آن میتوانید روی انواع مختلف فایل، تصاویر، ویدئو، آدرسهای اینترنتی، فایلهای SCORM و غیره یادداشت بگذارید و فرآیند ردیابی باگ را برای توسعهدهندگان و بازبینیکنندگان وب ساده کنید. با زیپبرد میتوانید پیشنمایشهای آنلاین خود را در یک پلتفرم متمرکز بررسی کنید و از زنجیرههای بیانتهای ایمیل و جلسات اشتراکگذاری صفحه نمایش خلاص شوید. این ابزار ردیابی مسائل به شما امکان میدهد مستقیماً روی صفحه خود با ابزارهای بازخورد فراوان آن یادداشت بگذارید. رابط کاربری ساده و آسان آن، بهویژه هنگام دریافت بازخورد از مشتریان و ذینفعان غیرفنی که اغلب نیاز توسعهدهندگان/طراحان وب است، مفید است. تمام اینها بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری برای همکاران مهمان امکانپذیر است و میتوانید وظایف را از داشبورد آن اختصاص و اولویتبندی کنید. زیپبرد با ردیابی تمام نسخهها و تغییرات و تعیین نقشهای واضح، به همکاری بدون ابهام کمک میکند.
برخی از ادغامهای آمادهی آنها:
- اسلك
- جیرا
- مایکروسافت تیمز
- آزمون لامبدا
- رایت
این ابزار همچنین به شما امکان میدهد تا بر اساس نیاز خود، درخواست ایجاد API سفارشی را بهصورت آنی ارائه دهید.
وبانگیژ
وبانگیج یکی از موفقترین ابزارهای دریافت بازخورد مشتری برای توسعه وب است. این ابزار با یکپارچهسازی دادههای مشتری از منابع مختلف و ایجاد دیدگاه واحدی از بازخورد مشتری، مشکل دادههای پراکنده را برطرف میکند.
هزاران متخصص محصول و بازاریابی، با استفاده از داشبورد وبانگیج، مسیرهای تعاملی چرخه عمر کاربر را طراحی میکنند تا با کمپینهای بهموقع و مبتنی بر داده، در چندین کانال، کاربران فعلی را تبدیل کنند.
آنها با استفاده از ابزارهای پیشرو در صنعت و تحلیل رویدادهای بلادرنگ، بینش عمیقتری نسبت به دادههای رفتاری مشتریان و نحوه استفاده از محصول بهدست میآورند. شما میتوانید بهراحتی آن را با تمام ابزارهای موردعلاقه خود ادغام کنید. وبانگیج همچنین محصولات زیادی برای تقویت تجربه مشتری ارائه میدهد، از جمله…
- بخشبندی مشتریان
- شخصیسازی برنامه
- هماهنگی کمپین
- شخصیسازی وب
- تحلیل محصول و درآمد
- پلتفرم داده مشتری
- بازاریابی مجدد و هدفگیری دوباره
لحظه به لحظه
اینمانت آخرین ابزار بازخورد در فهرست ما از بهترین و قدرتمندترین ابزارهای بازخورد وبسایت برای توسعه وب در مشهد است. این یک پلتفرم ابری بهینهسازی تجربه مشتری است که با استفاده از فناوری و سالها تجربه ما، درک جامعی از نه تنها اقدامات افراد، بلکه احساسات محرک رفتار و انگیزههای آنها ارائه میدهد.
ماموریت اینمومنت کمک به مشتریان برای بهبود تجارب در نقطه تلاقی ارزشهاست؛ جایی که نیازهای مشتری، کارمند و کسبوکار به هم میرسند. این شرکت راهحلهای متعددی از جمله راهحلهای بازخورد و حمایت اجتماعی و راهحلهای مشارکت کارکنان و همچنین پلتفرم صدای مشتری ارائه میدهد.
اینمومنت، ادغام پلتفرمهایی را ارائه میدهد که به طور یکپارچه در کسبوکار فعلی شما جا میگیرد و بازخورد کاربران را برایتان فراهم میکند.
- ادوبی
- مایکروسافت داینامیکس
- هاب اسپات
- فیسبوک و گوگل
- تریپ ادوایزر
- اوراکل
- سلسله مراتب و خیلی بیشتر.
یوزرسنپ
یوزرسنپ به شرکتها و تیمهای توسعه وب کمک میکند تا در زمان صرفهجویی کرده و مشکلات را به راحتی برطرف کنند. اعضای تیم از طریق داشبورد میتوانند تمام تیکتهای مشتریان را مشاهده و با آنها گفتگو کنند. در نتیجه، تیمهای توسعه وب از کندی بازخورد مشتریان جلوگیری میکنند.
با استفاده از یوزرسنپ، میتوانید هر بازخوردی را بلافاصله دریافت کنید. این ابزار بازخورد وبسایت با ارائه قابلیت ردیابی اشکالات، سریعترین راه برای رسیدگی به مشکلات است و در نهایت به بهبود تجربه مشتری میانجامد. گزارشهای ردیابی اشکال، بینشهایی را ارائه میدهد و به شما امکان میدهد تصمیمات هوشمندانهتری بگیرید. به این ترتیب، یوزرسنپ با حذف نیاز به پرسیدن از مشتریان، در زمان توسعهدهندگان شما صرفهجویی میکند.
چگونه از مشتریان بازخورد بگیریم؟
دریافت بازخورد از مشتریان، چه خوب باشد چه بد، برای توسعه محصول یا خدمت حیاتی است. این به شما کمک میکند تا بیشتر روی انتظارات واقعی مشتریان خود تمرکز کنید.
یادتان باشد که راضی نگه داشتن مشتریان باعث میشود آنها با معرفیهای خوب به شما بازگردند. از سوی دیگر، بازخوردهای منفی هم ناراحتتان نمیکند چون به شما کمک میکند مشکلات را شناسایی و برطرف کنید.
پس چطور میتوانید همه این بازخوردها را از مشتریانتان جمعآوری کنید؟ پاسخ ساده است: از وبسایتتان استفاده کنید!
همانطور که در پایین میبینید، روشهای زیادی برای دریافت بازخورد از مشتریان وجود دارد.
نظرسنجی از مشتری را نمایش دهید
این سادهترین روش برای جمعآوری بازخورد است. فقط کافی است یک پنجرهی پاپآپ نظرسنجی مشتری را تنظیم کنید که به مشتریان اجازه میدهد بدون دردسر نظرات خود را ارائه دهند. میتوانید فرم را تا هر اندازه که بخواهید ویرایش کنید. گزینههای زیادی وجود دارد. ابزارهای نظرسنجی مشتری که در طول راه به شما کمک میکنند.
دکمهای با عنوان «بازخورد» یا «با ما صحبت کنید» اضافه کنید.
دیدن دکمهای با عبارت «با ما صحبت کنید، بازخورد بدهید یا برای ارسال بازخورد کلیک کنید» باعث میشود مشتریان در مورد محصول یا خدمات شما نظراتی داشته باشند. قرار دادن چنین دکمههایی در جایی که مشتریان به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند، به آنها امکان میدهد به سادگی بازخورد خود را ارائه دهند.
مشوق ارائه دهید
راه قدرتمند دیگر برای جمعآوری بازخورد، ارائه مشوق به مشتریان است. ارائه چیزی باارزش برای آنها، به نفع دو طرف است! مثلاً میتوانید در ازای پاسخ دادن مشتری به چند سؤال درباره محصولتان، کوپن تخفیف ارائه دهید.
بخش چت زنده ایجاد کنید
بدون شک چت زنده سریعترین و سودآورترین روش در این لیست است. همچنین از دیدگاه مشتریان، راحتترین گزینه است، زیرا آنها به راحتی میتوانند پاسخ سوالات خود را پیدا کنند. اگر امکان استفاده از چت زنده را ندارید، به یاد داشته باشید که چتباتها نیز بسیار عالی هستند.
چرا باید از ابزارهای بازخورد استفاده کنید؟
استفاده از ابزارهای بازخورد وبسایت در توسعه وب میتواند به روشهای مختلفی به شما کمک کند. دلایل اصلی عبارتند از:
بهبود محصول و خدمات
میتوانید از ابزارهای بازخورد مشتری برای بهبود محصولات و خدمات خود استفاده کنید. با استفاده از این ابزارها، میتوانید ویژگیهای ازدسترفته، نقاط قابل بهبود و شکایات و نگرانیهای رایج مشتریان را شناسایی کنید. از آنجا میتوانید محصولات و خدمات جدیدی را توسعه دهید یا آنچه را که در حال حاضر دارید بهبود بخشید.
اطلاعات برای سایر مشتریان:
با عمومی کردن بازخورد مشتریان، میتوانید اطلاعاتی را در اختیار مشتریان فعلی و بالقوه قرار دهید؛ مشتریان جدید پیش از تصمیمگیری، میتوانند نظرات دیگران درباره محصولات و خدمات شما را مطالعه کنند.
احساسات مشتری و پیشبینیهای تجاری
اندازهگیری احساسات مشتری میتواند به شما در پیشبینیهای دقیقتر کمک کند. برای مثال، اگر ۲۰ درصد از مشتریان شما نظرات منفی میگذارند یا از محصولات شما شکایت میکنند، میتوانید نرخ ریزش مشتریان را حدود ۲۰ درصد تخمین بزنید.
استراتژی و برنامهریزی کلان
در نهایت، بازخورد مشتریان ابزاری مهم برای جمعآوری اطلاعات درباره استراتژی بلندمدت کسبوکارتان است. این امر پاسخ به پرسشهایی مانند تعیین گروههای هدف در آینده و چگونگی رشد کسبوکار را آسانتر میکند.
نتیجهگیری
در این مقاله، بهترین ابزارهای قدرتمند دریافت بازخورد وبسایت برای توسعه وب را فهرست کردهایم. با کمک این ابزارها میتوانید به وبسایت خود، تیمتان، کارمندانتان، مشتریان فعلی و بالقوه و در کل، به کل کسبوکارتان، کمک شایانی کنید.
حالا فقط کافی است ابزاری را که مناسب نیازهای کسبوکارتان میدانید، انتخاب کنید و با آن شروع به کار کنید.