تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

بازاریابی دیجیتال در مشهد را در رکود اقتصادی نیز ادامه دهید

آنچه در این مقاله می خوانید:

7 دلیل برای ثابت نگه داشتن هزینه‌ها و بودجه بازاریابی دیجیتال در مشهد هنگام رکود فروشBusiness team weighing marketing costs and customer engagement during a sales slump

از نوسانات اقتصادی و بی‌ثباتی سیاسی گرفته تا افزایش رقابت و تغییرات فصلی، دلایل زیادی وجود دارد که اعتماد و رفتار خریداران را تحت تاثیر قرار دهد. بسیاری از کسب‌وکارهای مشهدی در مواجهه با رکود فروش، با کاهش هزینه‌های بازاریابی واکنش نشان می‌دهند.

در واقعیت، انجام این کار در زمان رکود، تنها تأثیر اندکی بر بهبود وضعیت شرکت دارد؛ اما ممکن است در آینده عواقب جدی به دنبال داشته باشد.

بیایید در مورد مهم‌ترین دلایل حفظ بودجه بازاریابی دیجیتال  در مشهد هنگام دوران رکود اقتصادی صحبت کنیم.

جذب مشتریان جدید در مشهد

تغییر بودجه بازاریابی معمولا تاکتیک‌های جذب مشتری جدید را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شرکت‌ها در استراتژی‌های حفظ مشتری سرمایه‌گذاری می‌کنند و بودجه اختصاص‌یافته به هدایت مشتری در قیف فروش را کاهش می‌دهند.

نگهداشتن اصل پارتو در رکود اقتصادی، جریان خریداران جدید (هرچند کم) است که بسیاری از خرده فروشان را پیش می‌برد. با محدود کردن هزینه‌های بازاریابی به حفظ مشتریان، فرصت جذب درآمدهای جدید را از دست می‌دهید. این امر می‌تواند به رکود فروش دامن زده و رقابت را برای کسب‌وکارتان دشوارتر کند.

برای ارزیابی تاثیر کاهش هزینه‌های جذب مشتری جدید بر کسب‌وکار خود، شاخص‌های بازاریابی و فروش سال گذشته را بررسی کنید. از مخاطبان جدید چقدر درآمد کسب کرده‌اید در مقایسه با مشتریان فعلی؟

رویکردی آگاهانه به توزیع مجدد بودجه بازاریابی با توجه به تغییرات رفتار خرید، می‌تواند نتایج بهتری نسبت به کاهش هزینه‌های بازاریابی داشته باشد.

سهم بازار خود را حفظ کنید

کاهش بودجه بازاریابی دیجیتال در مشهد، به همان اندازه که استراتژی‌های جذب مشتری جدید را تضعیف می‌کند، تلاش‌های حفظ مشتری را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر تصمیم به کاهش استراتژی‌های برندینگ و وفادارسازی مشتری بگیرید، ممکن است شاهد افزایش ریزش مشتریان باشید.

مشاهده این مطلب  5 نکته برای ارائه بازخورد سازنده به آژانس‌های خلاق در مشهد

چون ممکن است همه رقبا بودجه بازاریابی خود را تغییر ندهند، شما ممکن است سهم بازار خود را از دست بدهید.

رکود اقتصادی قریب الوقوع می‌تواند باعث شود بسیاری از مشتریان وفادار قبلی، رفتار خرید خود را مورد بازبینی قرار دهند. اگر کمپین بازاریابی رقیبان بتواند آن‌ها را در این برهه حساس جذب کند، مخاطبان وفادار شما احتمالاً تغییر موضع می‌دهند.

حتی اگر ببینید هزینه بازاریابی دیجیتال در هر صنعت کاهش یافته است، به این معنی نیست که تمام رقبا در حال کاهش هزینه‌های بازاریابی خود هستند. همانطور که همه‌گیری کووید-۱۹ نشان داد، شرکت‌هایی که فعالیت‌های بازاریابی خود را تقویت کردند به جای کاهش هزینه‌ها، فرصتی بی‌نظیر برای کسب سهم بازار به دست آوردیم.

در تعطیلات آینده، ما می‌توانیم با ساده‌سازی درگاه‌های مشتریان وفادار، ارتقای تجربه آنلاین و تقویت کمپین حفظ مشتری، به شما در حفظ سهم بازارتان کمک کنیم. بازاریابی ایمیلی.

افزایش بازگشت سرمایه بازاریابی

Marketers seeing positive results from maintaining stable marketing costs and campaigns

در رکود فروش و کاهش هزینه‌های مشتریان، کاهش هزینه‌های بازاریابی برای حفظ نرخ بازگشت سرمایه منطقی به نظر می‌رسد؛ اما در واقعیت، ممکن است نتیجه‌ی عکس حاصل شود.

مطالعات نشان می‌دهند بازاریابانی که در دوران رکود هزینه‌های تبلیغاتی خود را کاهش می‌دهند، در معرض خطر از دست دادن ۱۵ درصد از درآمد خود هستند. همان مطالعه نشان داد که حدود ۵۰ درصد از برندهایی که در رکود قبلی سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی خود را افزایش دادند، در سال‌های متوالی شاهد رشد بازگشت سرمایه بودند.

در رکود اقتصادی، تمرکز کوتاه‌مدت روی هزینه‌های بازاریابی در مشهد می‌تواند به بازگشت سرمایه شما آسیب بزند. سرمایه‌گذاری در استراتژی‌های بلندمدت جذب، حفظ و وفادارسازی مشتری، احتمالا در آینده بازده بیشتری به همراه خواهد داشت. بهتر است روی استراتژی‌های اقتصادی و کم‌هزینه تمرکز کنید که در درازمدت نتایج چشمگیری به همراه داشته باشند.

مشاهده این مطلب  گام‌های کلیدی در تدوین استراتژی رسانه‌های اجتماعی در مشهد

۴. منابع لازم برای بهبودی را گردآوری کنید

هر چقدر هم که رکود فروش شدید باشد، به پایان می‌رسد. اقتصاد دوباره رونق خواهد گرفت یا مشتریان عادات خرج کردن خود را تعدیل خواهند کرد. در هر صورت، وقتی بالاخره آماده افزایش هزینه‌های بازاریابی شدید، ممکن است متوجه شوید که باید کل استراتژی بازاریابی خود را بازسازی کنید.

تغییر تاکتیک‌های بازاریابی با توجه به بودجه جدید زمان می‌برد، مخصوصا وقتی مجبور باشید از فناوری‌ها و استراتژی‌های جدید استفاده کنید. در این مدت، ممکن است فرصت سود بردن از تقاضای سرکوب‌شده‌ی خریداران را از دست بدهید.

با حفظ بودجه بازاریابی، فقط سهم بازار خود را حفظ نمی‌کنید؛ بلکه پس از پایان رکود فروش، به بخش‌های جدیدی از مشتریان دسترسی پیدا می‌کنید و به مشتریان خود دلیلی محکم برای وفاداری به برند می‌دهید.

ثبات و حضور برند را حفظ کنید

هرچند مشتریان در رکود اقتصادی ممکن است تمایل کمتری به خرج کردن برای محصولات و خدمات شما داشته باشند، اما همچنان به وب‌سایت‌ها سر می‌زنند و از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. اگر با کاهش هزینه‌های بازاریابی، ناگهان از دید آنها محو شوید، احتمالا مخاطبان شما به برندهای دیگر توجه خواهند کرد.

حفظ حضور سالم آنلاین برای پشتیبانی از تاکتیک‌های افزایش آگاهی از برند شما ضروری است. از آنجا که دامنه توجه مشتریان کوتاه است، ممکن است تا پایان رکود، برند شما را فراموش کنند.

حتی وفادارترین مشتریان هم وقتی تلاش‌های برندسازی شما کم‌رنگ شود، ممکن است بدبین شوند. به محض اینکه احساس کنند رها شده‌اند، خریداران به دنبال گزینه‌های دیگر می‌گردند.

به اهداف تجاری خود برسید.

اهداف بازاریابی با اهداف تجاری هم‌راستا هستند. کاهش بودجه می‌تواند مانع رشد و توسعه کسب‌وکار شما شود. در حالی که ممکن است رشد و توسعه کسب‌وکار در شرایط اقتصادی یا سیاسی ناپایدار غیرممکن به نظر برسد، بسیاری از شرکت‌ها موفق به پیشرفت‌های چشمگیری می‌شوند.

مشاهده این مطلب  چرا برند شما در مشهد باید در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، حضور فعال و جذاب داشته باشد؟

وقتی رقبا سود خود را از دست می‌دهند و مشتریان به تشویق برای افزایش اعتماد به نفس نیاز دارند، تلاش‌های بازاریابی شما بسیار مهم می‌شود. رویکرد درست در تبلیغ محصولاتتان می‌تواند به افزایش فروش و رسیدن به اهداف درآمدی شما کمک کند.

در تعطیلات آینده، ما فرصت‌های متعددی را برای تبلیغ محصولاتتان حتی در کمترین میزان قدرت خرید ارائه می‌دهیم. ما از جدیدترین روش‌های بهینه‌سازی نرخ تبدیل و بهبود طراحی وب‌سایت برای ساده‌سازی تجربه مشتری و دستیابی به بازده بالای سرمایه‌گذاری در بازاریابی استفاده می‌کنیم. تیم ما با خلاقیت و تجربه، تاکتیک‌های بازاریابی انعطاف‌پذیری را متناسب با بودجه فعلی شما ارائه می‌دهد.

درآمد خود را پشتیبانی کنید

هنگام ارزیابی هزینه‌های بازاریابی دیجیتال در هر صنعت، به یاد داشته باشید که تاکتیک‌های رقبا نباید مسیر شما را تعیین کند. در کوتاه‌مدت، صرفه‌جویی در هزینه‌های سخت ناشی از کاهش بودجه بازاریابی به‌راحتی قابل مشاهده است؛ اما در درازمدت، کاهش هزینه‌های بازاریابی باعث صرفه‌جویی نمی‌شود.

کاهش هزینه‌های بازاریابی در درازمدت، به کاهش سود خالص می‌انجامد. در نهایت، بازاریابی فقط هزینه نیست، بلکه پول‌سازی هم می‌کند. هر چه بیشتر در هزینه‌های بازاریابی صرفه‌جویی کنید، بیشتر به درآمد خود آسیب می‌زنید.

کسب‌وکار خود را بدون کاهش هزینه‌های بازاریابی، سرپا نگه دارید

کاهش هزینه‌های بازاریابی در مشهد در زمان رکود فروش، راه‌حلی سطحی و بی‌کیفیت برای بودجه است. ممکن است در کوتاه‌مدت اثرات مثبتی ببینید، اما در درازمدت به درآمد، اعتبار و اهداف تجاری خود آسیب می‌زنید.

شرکت‌هایی که در رکود اقتصادی، بودجه بازاریابی خود را حفظ می‌کنند، می‌توانند سهم بازار را به دست آورند، درآمد خود را افزایش دهند، روابط قوی با مشتریان برقرار کنند و دستاوردهای بسیار بیشتری کسب کنند.

مشاهده این مطلب  راهنمای ۵ مرحله‌ای برای جذب بیشتر شرکت‌کننده در رویداد بازاریابی در مشهد

ایجاد برنامه بازاریابی با در نظر گرفتن رکود اقتصادی می‌تواند پیچیده باشد. در فیوچر هالیدیز، ما می‌توانیم به شما در رشد برندتان کمک کنیم با:

  • بهبود تجربه کاربری در محل
  • بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO)
  • طراحی یک استراتژی قوی بازاریابی ایمیلی
  • تبدیل داده‌های ارزشمند مشتری به تاکتیک‌های عملی بازاریابی

اگر برای بهینه سازی بودجه بازاریابی خود در دوره رکود فروش به کمک حرفه‌ای نیاز دارید، لطفا با تیم ما در شهر مشهد تماس بگیرید در هر زمانی که برای شما مناسب باشد

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

بهترین ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای صنعت تجارت الکترونیک در مشهد

بهترین ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای تجارت الکترونیک، به کسب‌وکارها در مشهد در جمع‌آوری و تفسیر...

5 راه برای بهبود نرخ کلیک ایمیل‌های بازاریابی در مشهد

بازاریابی ایمیلی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای ارتباط با مشتریان جدید و فعلی است! تخمین زده می‌شود که در...

5 اصل ماندگار برای مدیرانی که می‌خواهند در بازاریابی دیجیتال در مشهد موفق شوند

همه جا در مورد ترفندها و روش‌های انقلابی برای موفقیت در وب می‌شنوید. اگرچه اصول بازاریابی دیجیتال هیچ‌گاه...

سه نکته مهم درباره شبکه‌های رسانه‌ای خرده‌فروشی در تجارت الکترونیک در مشهد

همه‌گیری کووید-۱۹ باعث افزایش چشمگیر فروش خرده‌فروشی آنلاین و نیاز به رسانه‌های خرده‌فروشی شد. در چند...

چرا برند شما در مشهد باید در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، حضور فعال و جذاب داشته باشد؟

رسانه‌های اجتماعی همچنان یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی برای برندها هستند و صرف نظر از آنچه می‌شنوید،...

بهترین روش‌ها برای رشد برند شخصی از طریق وبلاگ‌نویسی در مشهد

چه برای نیازهای شخصی و چه تجاری، وبلاگ‌نویسی می‌تواند به تقویت تصویر برند شما کمک کند. یکی از محبوب‌ترین...

۱۲ روند سئو تجارت الکترونیک برای سال ۲۰۲۴ در مشهد

در این مطلب، ۱۲ روند تجارت الکترونیک را بررسی خواهیم کرد تا به شما در بهینه سازی برای ترجیحات فعلی مشتریان،...

مزایا و چالش‌های بازاریابی محتوا با هوش مصنوعی در مشهد

تصور کنید دیگر هیچ‌گاه با مشکل کمبود ایده در مشهد مواجه نشوید. این قدرت هوش مصنوعی مولد است، دستیار قابل...

ایجاد محتوای عالی با هوش مصنوعی در مشهد

وارد کردن محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی به استراتژی بازاریابی محتوا، مثل قدم گذاشتن به دریای ناشناخته...

9 مزیت مهم بازاریابی محتوا در مشهد

بازاریابی محتوا یکی از محبوب‌ترین و موثرترین روش‌های بازاریابی در مشهد است که امروزه ۹۷ درصد بازاریابان...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570