7 دلیل برای ثابت نگه داشتن هزینهها و بودجه بازاریابی دیجیتال در مشهد هنگام رکود فروش
از نوسانات اقتصادی و بیثباتی سیاسی گرفته تا افزایش رقابت و تغییرات فصلی، دلایل زیادی وجود دارد که اعتماد و رفتار خریداران را تحت تاثیر قرار دهد. بسیاری از کسبوکارهای مشهدی در مواجهه با رکود فروش، با کاهش هزینههای بازاریابی واکنش نشان میدهند.
در واقعیت، انجام این کار در زمان رکود، تنها تأثیر اندکی بر بهبود وضعیت شرکت دارد؛ اما ممکن است در آینده عواقب جدی به دنبال داشته باشد.
بیایید در مورد مهمترین دلایل حفظ بودجه بازاریابی دیجیتال در مشهد هنگام دوران رکود اقتصادی صحبت کنیم.
جذب مشتریان جدید در مشهد
تغییر بودجه بازاریابی معمولا تاکتیکهای جذب مشتری جدید را تحت تاثیر قرار میدهد. شرکتها در استراتژیهای حفظ مشتری سرمایهگذاری میکنند و بودجه اختصاصیافته به هدایت مشتری در قیف فروش را کاهش میدهند.
نگهداشتن اصل پارتو در رکود اقتصادی، جریان خریداران جدید (هرچند کم) است که بسیاری از خرده فروشان را پیش میبرد. با محدود کردن هزینههای بازاریابی به حفظ مشتریان، فرصت جذب درآمدهای جدید را از دست میدهید. این امر میتواند به رکود فروش دامن زده و رقابت را برای کسبوکارتان دشوارتر کند.
برای ارزیابی تاثیر کاهش هزینههای جذب مشتری جدید بر کسبوکار خود، شاخصهای بازاریابی و فروش سال گذشته را بررسی کنید. از مخاطبان جدید چقدر درآمد کسب کردهاید در مقایسه با مشتریان فعلی؟
رویکردی آگاهانه به توزیع مجدد بودجه بازاریابی با توجه به تغییرات رفتار خرید، میتواند نتایج بهتری نسبت به کاهش هزینههای بازاریابی داشته باشد.
سهم بازار خود را حفظ کنید
کاهش بودجه بازاریابی دیجیتال در مشهد، به همان اندازه که استراتژیهای جذب مشتری جدید را تضعیف میکند، تلاشهای حفظ مشتری را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. اگر تصمیم به کاهش استراتژیهای برندینگ و وفادارسازی مشتری بگیرید، ممکن است شاهد افزایش ریزش مشتریان باشید.
چون ممکن است همه رقبا بودجه بازاریابی خود را تغییر ندهند، شما ممکن است سهم بازار خود را از دست بدهید.
رکود اقتصادی قریب الوقوع میتواند باعث شود بسیاری از مشتریان وفادار قبلی، رفتار خرید خود را مورد بازبینی قرار دهند. اگر کمپین بازاریابی رقیبان بتواند آنها را در این برهه حساس جذب کند، مخاطبان وفادار شما احتمالاً تغییر موضع میدهند.
حتی اگر ببینید هزینه بازاریابی دیجیتال در هر صنعت کاهش یافته است، به این معنی نیست که تمام رقبا در حال کاهش هزینههای بازاریابی خود هستند. همانطور که همهگیری کووید-۱۹ نشان داد، شرکتهایی که فعالیتهای بازاریابی خود را تقویت کردند به جای کاهش هزینهها، فرصتی بینظیر برای کسب سهم بازار به دست آوردیم.
در تعطیلات آینده، ما میتوانیم با سادهسازی درگاههای مشتریان وفادار، ارتقای تجربه آنلاین و تقویت کمپین حفظ مشتری، به شما در حفظ سهم بازارتان کمک کنیم. بازاریابی ایمیلی.
افزایش بازگشت سرمایه بازاریابی
در رکود فروش و کاهش هزینههای مشتریان، کاهش هزینههای بازاریابی برای حفظ نرخ بازگشت سرمایه منطقی به نظر میرسد؛ اما در واقعیت، ممکن است نتیجهی عکس حاصل شود.
مطالعات نشان میدهند بازاریابانی که در دوران رکود هزینههای تبلیغاتی خود را کاهش میدهند، در معرض خطر از دست دادن ۱۵ درصد از درآمد خود هستند. همان مطالعه نشان داد که حدود ۵۰ درصد از برندهایی که در رکود قبلی سرمایهگذاریهای بازاریابی خود را افزایش دادند، در سالهای متوالی شاهد رشد بازگشت سرمایه بودند.
در رکود اقتصادی، تمرکز کوتاهمدت روی هزینههای بازاریابی در مشهد میتواند به بازگشت سرمایه شما آسیب بزند. سرمایهگذاری در استراتژیهای بلندمدت جذب، حفظ و وفادارسازی مشتری، احتمالا در آینده بازده بیشتری به همراه خواهد داشت. بهتر است روی استراتژیهای اقتصادی و کمهزینه تمرکز کنید که در درازمدت نتایج چشمگیری به همراه داشته باشند.
۴. منابع لازم برای بهبودی را گردآوری کنید
هر چقدر هم که رکود فروش شدید باشد، به پایان میرسد. اقتصاد دوباره رونق خواهد گرفت یا مشتریان عادات خرج کردن خود را تعدیل خواهند کرد. در هر صورت، وقتی بالاخره آماده افزایش هزینههای بازاریابی شدید، ممکن است متوجه شوید که باید کل استراتژی بازاریابی خود را بازسازی کنید.
تغییر تاکتیکهای بازاریابی با توجه به بودجه جدید زمان میبرد، مخصوصا وقتی مجبور باشید از فناوریها و استراتژیهای جدید استفاده کنید. در این مدت، ممکن است فرصت سود بردن از تقاضای سرکوبشدهی خریداران را از دست بدهید.
با حفظ بودجه بازاریابی، فقط سهم بازار خود را حفظ نمیکنید؛ بلکه پس از پایان رکود فروش، به بخشهای جدیدی از مشتریان دسترسی پیدا میکنید و به مشتریان خود دلیلی محکم برای وفاداری به برند میدهید.
ثبات و حضور برند را حفظ کنید
هرچند مشتریان در رکود اقتصادی ممکن است تمایل کمتری به خرج کردن برای محصولات و خدمات شما داشته باشند، اما همچنان به وبسایتها سر میزنند و از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند. اگر با کاهش هزینههای بازاریابی، ناگهان از دید آنها محو شوید، احتمالا مخاطبان شما به برندهای دیگر توجه خواهند کرد.
حفظ حضور سالم آنلاین برای پشتیبانی از تاکتیکهای افزایش آگاهی از برند شما ضروری است. از آنجا که دامنه توجه مشتریان کوتاه است، ممکن است تا پایان رکود، برند شما را فراموش کنند.
حتی وفادارترین مشتریان هم وقتی تلاشهای برندسازی شما کمرنگ شود، ممکن است بدبین شوند. به محض اینکه احساس کنند رها شدهاند، خریداران به دنبال گزینههای دیگر میگردند.
به اهداف تجاری خود برسید.
اهداف بازاریابی با اهداف تجاری همراستا هستند. کاهش بودجه میتواند مانع رشد و توسعه کسبوکار شما شود. در حالی که ممکن است رشد و توسعه کسبوکار در شرایط اقتصادی یا سیاسی ناپایدار غیرممکن به نظر برسد، بسیاری از شرکتها موفق به پیشرفتهای چشمگیری میشوند.
وقتی رقبا سود خود را از دست میدهند و مشتریان به تشویق برای افزایش اعتماد به نفس نیاز دارند، تلاشهای بازاریابی شما بسیار مهم میشود. رویکرد درست در تبلیغ محصولاتتان میتواند به افزایش فروش و رسیدن به اهداف درآمدی شما کمک کند.
در تعطیلات آینده، ما فرصتهای متعددی را برای تبلیغ محصولاتتان حتی در کمترین میزان قدرت خرید ارائه میدهیم. ما از جدیدترین روشهای بهینهسازی نرخ تبدیل و بهبود طراحی وبسایت برای سادهسازی تجربه مشتری و دستیابی به بازده بالای سرمایهگذاری در بازاریابی استفاده میکنیم. تیم ما با خلاقیت و تجربه، تاکتیکهای بازاریابی انعطافپذیری را متناسب با بودجه فعلی شما ارائه میدهد.
درآمد خود را پشتیبانی کنید
هنگام ارزیابی هزینههای بازاریابی دیجیتال در هر صنعت، به یاد داشته باشید که تاکتیکهای رقبا نباید مسیر شما را تعیین کند. در کوتاهمدت، صرفهجویی در هزینههای سخت ناشی از کاهش بودجه بازاریابی بهراحتی قابل مشاهده است؛ اما در درازمدت، کاهش هزینههای بازاریابی باعث صرفهجویی نمیشود.
کاهش هزینههای بازاریابی در درازمدت، به کاهش سود خالص میانجامد. در نهایت، بازاریابی فقط هزینه نیست، بلکه پولسازی هم میکند. هر چه بیشتر در هزینههای بازاریابی صرفهجویی کنید، بیشتر به درآمد خود آسیب میزنید.
کسبوکار خود را بدون کاهش هزینههای بازاریابی، سرپا نگه دارید
کاهش هزینههای بازاریابی در مشهد در زمان رکود فروش، راهحلی سطحی و بیکیفیت برای بودجه است. ممکن است در کوتاهمدت اثرات مثبتی ببینید، اما در درازمدت به درآمد، اعتبار و اهداف تجاری خود آسیب میزنید.
شرکتهایی که در رکود اقتصادی، بودجه بازاریابی خود را حفظ میکنند، میتوانند سهم بازار را به دست آورند، درآمد خود را افزایش دهند، روابط قوی با مشتریان برقرار کنند و دستاوردهای بسیار بیشتری کسب کنند.
ایجاد برنامه بازاریابی با در نظر گرفتن رکود اقتصادی میتواند پیچیده باشد. در فیوچر هالیدیز، ما میتوانیم به شما در رشد برندتان کمک کنیم با:
- بهبود تجربه کاربری در محل
- بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO)
- طراحی یک استراتژی قوی بازاریابی ایمیلی
- تبدیل دادههای ارزشمند مشتری به تاکتیکهای عملی بازاریابی
اگر برای بهینه سازی بودجه بازاریابی خود در دوره رکود فروش به کمک حرفهای نیاز دارید، لطفا با تیم ما در شهر مشهد تماس بگیرید در هر زمانی که برای شما مناسب باشد