6 نکتهی عکاسی محصول خانگی برای فروشندگان تجارت الکترونیک در مشهد
در دنیای پررقابت فروش سریع و آسان، برای حفظ روند فروش، باید محصولاتتان جذاب باشند. عکسهای محصول، سریعترین راه برای جلب توجه و ترغیب مشتریان بالقوه به خرید است. اما چگونه میتوان بدون نیاز به عکاس حرفهای برای هر محصول جدید، عکسهای باکیفیتی تهیه کرد؟ ما با بسیاری از خرده فروشان آنلاین در مشهد مانند شما همکاری کردهایم. در ادامه چند نکته عکاسی محصول را که در این راه آموختهایم، برای تهیه عکسهای خیرهکننده به شما ارائه میدهیم. بیایید نگاهی بیندازیم.
6 نکتهی عکاسی از محصولات بهروش خودت برای درخشش بیشتر محصولاتتان در مشهد
اگر چند مرحله ساده را قبل از شروع عکاسی دنبال کنید، میتوانید بدون استخدام عکاس حرفهای، عکسهای فوقالعادهای از محصول خود بگیرید. از برنامهریزی تا ویرایش، در اینجا چند نکته وجود دارد.
دوربین مناسب را انتخاب کنید
دوربین خوب، اولین عنصر یک استراتژی موفق عکاسی از محصول است. مهم است بدانید که خوب بودن لزوماً به معنای گران بودن نیست. برای گرفتن عکسهای باکیفیت نیازی نیست هزاران دلار برای تجهیزات هزینه کنید.
به جای آن، دنبال دوربینی باشید که عکسهای واضح و واقعی بگیرد – ترجیحاً با کیفیت اچدی. لزوماً به دوربین پر مگاپیکسل نیازی ندارید، اما به دوربینی نیاز دارید که عکسهای با کیفیت بالا بگیرد.
نورپردازی اهمیت دارد
نورپردازی همه چیز است. نورپردازی مناسب میتواند بهطور واقعی تفاوت بین عکسی حرفهای و عکسی آماتوری را ایجاد کند. برخی دوربینها تنظیماتی برای جبران نور کم یا بیکیفیت دارند. و اگرچه میتوانید با ویرایش برخی مشکلات کوچک را برطرف کنید، هیچ چیز نمیتواند عکسی را که در نور بد گرفته شده است بهطور کامل اصلاح کند.
در عوض، نورپردازی را در عکاسی خود در اولویت قرار دهید و خودتان را از ویرایشهای بعدی برای اصلاح آن نجات دهید.
- در صورت امکان، از نور طبیعی بهجای نور مصنوعی استفاده کنید. نور مصنوعی ممکن است رنگ زرد یا آبی روی محصولات شما ایجاد کند.
- محصول خود را با پسزمینه پر کنتراست احاطه کنید تا بیشتر خودنمایی کند. در بیشتر مواقع، پسزمینه سفید انتخاب میکنید تا نور را به محصول بازتاب دهد.
- مکان قرارگیری نورها را هم در نظر بگیرید. اگر نورها پشت محصول باشند، در عکس دیده میشوند و اگر پشت دوربین باشند، سایه میاندازند.
یکی از سادهترین راههای تامین نور، ساختن یک جعبه نور است. با استفاده از نکات این ویدیو میتوانید یک جعبه نور ساده را با کمتر از ۱۰ دلار بسازید.
زاویههای خود را برنامهریزی کنید
مردم از عکسهای شما برای تصمیمگیری در مورد خرید محصولتان استفاده میکنند. بنابراین باید ویژگیهای جذاب محصولتان که به مشتریان در تصمیمگیری کمک میکند را در نظر بگیرید.
حتما از جلو، پهلوها و پشت محصول عکس بگیرید. اگر جزئیاتی مانند قفل یا پیچیدگیهای دیگر وجود دارد، عکسی از نزدیک بگیرید که آن جزئیات را نشان دهد.
اندازه را مشخص کنید.
یکی از سختترین کارهای خرید آنلاین در مشهد، تشخیص سایز کالا فقط با نگاه کردن به عکسهاست.
مردم به طور سهوی خریداری شده لیوانهای شراب تک جرعه و صندلیهای راحتی کودکانه؛ چون عکسها هیچ چیز برای درک ابعاد کالا نداشتند. فقط گذاشتن ابعاد در توضیحات اغلب کافی نیست. خریداران معمولا فقط به عکس و قیمت نگاه میکنند و سریع تصمیم میگیرند بدون این که وقت بگذارند جزئیات را بخوانند.
میتوانید عکسی از فردی که محصول شما را در دست دارد یا پوشیده است بگیرید. یا میتوانید اقلام رایج و قابل تشخیصی مانند اسکناس و خطکش را در عکس بگنجانید تا ابعاد محصول مشخص شود. این عکس ارجاع به اندازه، شاید عکس اصلی نباشد، اما اگر میخواهید از نظرات منفی مشتریان ناراضی جلوگیری کنید، ضروری است.
از نرمافزار ویرایش مناسب استفاده کنید
عکسبرداری با دوربین مناسب و نورپردازی عالی فقط تا حدودی شما را پیش میبرد. بیشتر عکسهایتان نیاز به ویرایش حداقل جزئی برای برش یا تنظیم نور دارند.
به جای آن، میتوانید از برنامههای متنباز مانند… استفاده کنید. گیمپشاپ برای ویرایش عکسهایتان از این ابزارها استفاده کنید. این ابزارها کیفیت حرفهای دارند اما قیمت بالایی ندارند. فقط به یاد داشته باشید که از فیلترها بهصورت ملایم استفاده کنید و محصولاتتان را بهطور واقعی نمایش دهید.
بهینهسازی را فراموش نکنید
قبلاً درباره اهمیت تصاویر برای فروشگاهتان در مشهد و فواید عکسهای زیاد برای مشتریان صحبت کردیم. اما نکات مهم دیگری مثل اندازه و نوع فایل هم وجود دارد. برای مثال، اگر نوع فایل تصاویرتان اشتباه باشد یا اندازه فایل آنها خیلی بزرگ باشد، میتواند به عملکرد وبسایتتان آسیب برساند. عکسهای بزرگ زیاد میتوانند سایتتان را کند و رتبه جستجویتان را پایین بیاورند.
در واقع، تقریباً 50 درصد از مصرفکنندگان اگر بارگذاری یک فروشگاه اینترنتی بیش از ۳ ثانیه طول بکشد، میروم. آمازون به این نتیجه رسید که… سالانه 1.6 میلیارد دلار ضرر میکند اگر صفحاتشان حتی یک ثانیه هم کندتر میشد.
باید تعادلی بین کیفیت و بهینهسازی برقرار کنید. بهینهسازی عکسها ارزش چندانی ندارد اگر در نهایت عکسهای کوچک یا بیکیفیتی داشته باشید که به مشتریانتان در تصمیمگیری درباره محصولاتتان کمکی نکند.
برای تصاویر محصولات در فروشگاه اینترنتی، سعی کنید حجم فایل تصویر را تا حد امکان زیر ۷۰ کیلوبایت نگه دارید. این کار را میتوانید با استفاده از گزینه «ذخیره برای وب» در فتوشاپ یا ابزارهای ویرایش تصویر آنلاین انجام دهید.
همچنین باید به نوع فایلهای خود توجه کنید.
- بیشتر مواقع، عکسهای JPEG بهترین تعادل را بین کیفیت و حجم فایل ارائه میدهند.
- از GIF ها فقط برای تصاویر کوچک و تزئینی استفاده کنید، چون حجم فایل آنها زیاد است و نمیتوان بدون افت کیفیت، حجمشان را کاهش داد.
- استفاده از تصاویر PNG میتواند مناسب باشد، اما برای کوچکتر نگه داشتن حجم فایل، بهجای PNG-24 از PNG-8 استفاده کنید.
عکسهای جدیدتان را به وبسایتتان اضافه کنید
حالا که میدانید چگونه عکسهای باکیفیتی از محصولات خود بگیرید، وقت آن است که ببینیم این عکسها چگونه در سایت شما قرار میگیرند.
بدیهی است که از آنها در محصولات خود استفاده خواهید کرد، اما میتوان در سراسر فروشگاه از آنها استفاده کرد تا برند شما به مشتریان آینده نشان داده شود و به آنها در پیمایش سایت کمک کند.
اگر میخواهید درباره استراتژی تصویر مناسب برای سایت خود صحبت کنید، در مشهد در دفتر شرکت ما خیابان راهنمایی جلسه بگذاریم و بیایید صحبت کنیم.