خرید لیست ایمیل میتواند با مشکلاتی همراه باشد. همیشه خطر خرید لیستی قدیمی وجود دارد؛ در بدترین حالت ممکن است متوجه شوید که قوانین حفاظت از دادهها را نقض کردهاید.جان کیتینگ از دادهفروش هشت نکتهی ارزشمند برای یافتن لیست پستی مناسب ارائه میدهد.
خرید دادههایتان را به دیگری واگذار نکنید.
من درخواستهای زیادی از منشیها، کارآموزان یا افراد فاقد صلاحیت برای یافتن اطلاعات تماس بازاریابی دریافت میکنم که از پیامدهای قانونی اشتباه کردن در این زمینه آگاه نیستند. حداقل، فردی که لیست پستی را برای کسبوکار شما تهیه میکند باید از … شما آگاه باشد. اهداف کمپین بازاریابی و مخاطبان هدف .
به تجربه ما، واگذاری خرید دادهها معمولا به تصمیمگیری صرفا بر اساس قیمت منجر میشود. اگر میخواهید این مسیر را انتخاب کنید، میتوانید از فروشندهای غیرقابل اعتماد، لیست پستی ارزان قیمتی بخرید و بودجه (و احتمالا اعتبارتان) را هدر دهید.
حتی صاحب کسبوکار هم ممکن است در ظرایف دادههای بازاریابی تخصص زیادی نداشته باشد. بهترین راه این است که قبل از صحبت با نمایندگان فروش دادهها، از یک متخصص بیطرف مشاوره بگیرید.
خدمات سئو وردپرس میتوانند به شما کمک کنند تا از خرید لیستهای پستی بیشترین بهره را ببرید. با بهینهسازی محتوای سایت و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، میتوانید ترافیک بیشتری جذب کرده و مخاطبان بیشتری را به لیستهای پستی خود اضافه کنید. این خدمات به شما کمک میکنند تا لیستهای پستی شما با کیفیت بالاتری ایجاد شود و بازاریابی شما هدفمندتر و مؤثرتر باشد.
به تبلیغات فروشندهها اعتماد نکنید.
همه دارندگان فهرست دادهها ادعا میکنند که دادههایشان بهترین و بینظیر است، اما حقیقت این است که این فقط حرفهای بیاساس است. وقتی با شرکتهای ارائه دهنده فهرست ایمیل مکاتبه میکنید، با متخصصان داده صحبت نمیکنید، بلکه با فروشندهای صحبت میکنید که برای تعریف و تمجید از دادههایشان حقوق میگیرد.
پس حرفهای فروشنده را با کمی تردید بشنوید و سوالهای مناسب بپرسید تا بتوانید لیستهای مختلف موجود را با هم مقایسه کنید.
سوالهای اشتباه نپرس.
«چقدر دادههای شما خوب است؟» شاید فکر کنید این سؤال خوبی است، و بیشک بسیاری از مردم این سؤال را میپرسند، اما دقیقاً منتظر چه پاسخی هستید؟
مطمئنم که همه پاسخها جوابهای از پیش آمادهشدهای به شما میدهند که هیچ اطلاعات مفید و مشخصی در مورد انتخاب لیست مناسب به شما نمیدهد.
پرسشها باید شامل ضمانتها، جنبههای قانونی و حذف دادهها، مکانیزمهای رضایت و منابع، نمونهها، جلوگیری از تکرار و موارد دیگر باشد. یک کارگزار خوب این پرسشها را برای شما مطرح میکند.
به همه دادهها یکسان نگاه نکن.
آیا یک ساعت رولکس «اصل» را با ده پوند از مردی در میخانه میخرید و انتظار داشتید که اصل باشد؟ نه، این کار را نمیکردید. اما برخی از صاحبان مشاغل کوچک به حرفهای فروشندگان داده اعتماد میکنند و سپس تعجب میکنند که چرا سرور ایمیلشان قطع شده است، چرا شکایتهایی در مورد اسپم دارند و چرا صاحب داده دیر به تماس اعتراضی آنها پاسخ میدهد.
طراحی سایت وردپرس میتواند به شما کمک کند تا فرایند خرید لیستهای پستی را سادهتر و مؤثرتر کنید. با استفاده از قابلیتهای مختلف وردپرس، میتوانید فرمهای ثبتنام و اشتراکگذاری اطلاعات را در سایت خود راهاندازی کنید که به شما اجازه میدهد لیستهای پستی هدفمند و باکیفیت را جمعآوری کنید. این کار باعث میشود شما به راحتی به مخاطبان خاص خود دسترسی پیدا کرده و استراتژیهای بازاریابی خود را با دقت بیشتری اجرا کنید.
از کسانی که سابقهی کار با داده ندارند، خرید نکنید.
اخیرا شرکتهای زیادی خود را متخصص داده معرفی میکنند. همکاری با شرکتهایی که اعتبار دادهای خوبی دارند بسیار مهم است تا لیستهای پستی شما با استانداردهای قانونی و اخلاقی بازاریابی مطابقت داشته باشد.
بیشتر از نیازتان، اینترنت نخرید.
به طور کلی، فروشندگان داده ترجیح میدهند حجم زیادی دادهی بازاریابی از آنها بخرید و در نتیجه پول بیشتری خرج کنید. آنها اغلب پیشنهادهای وسوسهانگیز و غیرمنطقی میدهند تا شما را به خرید بخش بزرگی از هدف فروش ماهانهی خودشان ترغیب کنند.
وقتی چنین پیشنهادهایی به دستتان رسید، خوب فکر کنید و ببینید آیا خرید حجم زیادی از دادههای آزمایشنشده واقعا به صرفه است یا نه. حتی اگر این دادهها به تعداد زیادی درخواست و سفارش تبدیل شوند، آیا میتوانید حجم زیادی از کار اضافی را یکباره مدیریت کنید؟
به طور کلی، قبل از خرید عمده، ابتدا نمونهای را آزمایش کنید تا صحت لیست را بررسی نمایید. و اگر پیشنهادی بیش از حد عالی به نظر میرسد، از آن صرف نظر کنید.
نمونههای داده را قطعی و بیعیب و نقص ندانید.
اگر تا به حال پس از دریافت نمونهای خوب، لیست دادهای بیکیفیت خریداری کردهاید، قبل از خرید لیست بعدی به این سوالات فکر کنید: آیا شرکتهای داده اهمیت نمونههای خوب قبل از فروش را درک میکنند؟ آیا شرکتهای داده تا به حال به پاکسازی نمونه قبل از انتشار آن فکر کردهاند؟
به تأمین دادهها، اهمیتی که شایسته آن است بدهید.
تحقیق کنید و پایبند باشید قوانین بازاریابی مستقیم به پیامدهای اخلاقی و برندینگ استفاده از دادههای بازاریابی بیکیفیت و یا غیرقانونی فکر کنید. فقط از اعضای انجمن داده و بازاریابی (DMA) خرید کنید.
و از همه مهمتر، قبل از سرمایهگذاری کلان روی دادههای بازاریابی، با متخصصان داده مشورت کنید. آخر مگر خودتان ماشینتان را تعمیر میکنید؟