09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

نوشتن خلاصه تحقیق

آنچه در این مقاله می خوانید:

این چک‌لیست برای کمک به شما در نگارش خلاصه‌ی پژوهشی طراحی شده است و می‌توانید آن را با توجه به نیازهای خود شخصی‌سازی کنید.

درباره خودتان

معرفی کوتاهی از شرکتتان به آژانس‌ها کمک می‌کند تا شما و نیازهایتان را بهتر بشناسند. این معرفی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کاری که انجام می‌دهید، بخش صنعتی شما و چگونگی جایگیری شما در آن
  • مدت زمان فعالیت شما چقدر است؟
  • چند کارمند/مکان دارید؟
  • اهداف و آرزوهای کسب‌وکارتان

اهداف پژوهش: از این پژوهش چه می‌خواهید؟

ممکن است جداگانه باشند اهداف پژوهشی و اهداف تجاری مثلاً هدف تحقیق ممکن است فهمیدن نظر مشتریان درباره خدمات ارائه شده باشد. محرک این امر ممکن است هدف استراتژیک تجاری دیگری باشد – مثلاً اینکه آیا … حمایت پژوهشی برای اصلاح یک خدمت یا محصول به یاد داشته باشید، سازمان‌ها باید هر آنچه به آن‌ها می‌گویید را محرمانه تلقی کنند.

اهداف می‌توانست شامل این موارد باشد:

  • زمینه تصمیم برای سفارش پژوهش
  • چه کسانی در شرکت در این پژوهش مشارکت دارند؟
  • اهداف پژوهش
  • اهداف تجاری

مخاطبان هدف: می‌خواهید آژانس با چه کسانی صحبت کند؟

خودتان را معرفی کنید مخاطبان هدف پاسخ‌دهندگان چه کسانی هستند؟ کسب‌وکارها یا مصرف‌کنندگان؟ مشتریان فعلی، مشتریان از دست رفته یا مشتریان رقیب؟ آیا اطلاعات جمعیتی مانند سن، جنسیت، درآمد، شغل، محل سکونت، اندازه شرکت و غیره مرتبط هستند؟ مخاطبان هدف می‌توانند شامل:

  • چه کسانی را می‌خواهید مورد پژوهش قرار دهیم و تعداد مصاحبه‌ها (حجم نمونه) چقدر باشد؟ می‌توانید چند گزینه مختلف ارائه دهید یا از سازمان بخواهید که پیشنهاداتی ارائه کند.
  • اطلاعات تماس: آیا می‌توان لیست مشتریان را ارائه دهید یا آژانس خودش باید پاسخ‌دهندگان را پیدا کند؟

رویکرد پژوهشی: چه روش‌شناسی را پیش‌بینی می‌کنید؟

فکر می‌کنید بهترین راه برای رسیدن به اهداف‌تان از طریق… کیفی یا کمی تحقیق، یا شاید ترکیبی از چند روش؟ آیا باید تحقیقی انجام شود؟ حضوری، تلفنی یا آنلاین اما نگران نباشید اگر مطمئن نیستید. روش‌های پیشنهادی می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • روش ترجیحی شما
  • درخواستی برای ارائه رویکرد و توضیح آن از سوی سازمان‌ها

زمان ارائه یافته‌ها چه زمانی است؟

مراحل داخلی مانند جلسات و ضرب‌الاجل‌های تصمیم‌گیری را در نظر بگیرید. جدول زمانی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • جدول زمانی فرآیند خرید، شروع تحقیق و زمان مورد نظر برای ارائه یافته‌ها
  • آیا می‌خواهید پیش‌نویس یا یافته‌های اصلی را قبل از ارائه یافته‌های کامل دریافت کنید؟

خروجی‌ها: انتظار دارید که آژانس چه یافته‌های تحقیقاتی را به شما ارائه دهد؟

آیا گزارش یافته‌ها را به صورت کتبی می‌خواهید یا به صورت ارائه؟ شاید هر دو را بخواهید، یا اینکه مایل باشید جلسه‌ای با سازمان خود داشته باشید تا یافته‌ها را بررسی کنید. خروجی‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

  • قالب دلخواه شما برای ارائه یافته‌ها (مثلاً گزارش در ورد یا ارائه در پاورپوینت، نسخه چاپی و یا الکترونیکی و غیره)
  • چیز دیگری که انتظار دارید آژانس فراهم کند؟

بودجه تحقیقاتی: چقدر پول در اختیار دارید؟

ارائه راهنمایی در مورد بودجه در دسترس به سازمان‌ها، حتی به‌صورت تقریبی، می‌تواند مفید باشد. آن‌ها سپس می‌توانند به شما در حداکثر استفاده از بودجه کمک کرده و شاید رویکردهایی را پیشنهاد دهند که به ذهن شما نرسیده است. بودجه می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مبلغ بودجه در دسترس (شامل مالیات بر ارزش افزوده یا بدون آن)
  • برنامه‌ی صورتحساب‌دهی مورد نظر شما

راه ارتباطی: چگونه آژانس می‌تواند با شما تماس بگیرد؟

نام و مشخصات تماس افراد کلیدی پیشنهاد را ارائه دهید و همین کار را از آن‌ها بخواهید. همچنین به‌طور کامل بنویسید:

  • آژانس‌هایی که در مورد این خلاصه سوال دارند، باید با چه کسی تماس بگیرند؟
  • اینکه پیشنهاد خود را به چه کسی، چه زمانی و چگونه (مثلاً به صورت الکترونیکی یا نسخه چاپی) ارسال کنند.
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو دیگر بازی آسانی نیست... و هیچ‌وقت هم قرار نبود باشد.

سئو واقعی: ۱۷ سال حقیقت بی‌ پرده برای آن‌ هایی که هنوز در صفحهٔ سوم گوگل گیر کرده‌اند

۱. گوگل برای شما نیست، برای کاربر است. همیشه بوده بیایید از تلخ‌ترین حقیقت شروع کنیم:گوگل هیچ تعهدی به...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070