فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

نوشتن خلاصه تحقیق

آنچه در این مقاله می خوانید:

این چک‌لیست برای کمک به شما در نگارش خلاصه‌ی پژوهشی طراحی شده است و می‌توانید آن را با توجه به نیازهای خود شخصی‌سازی کنید.

درباره خودتان

معرفی کوتاهی از شرکتتان به آژانس‌ها کمک می‌کند تا شما و نیازهایتان را بهتر بشناسند. این معرفی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کاری که انجام می‌دهید، بخش صنعتی شما و چگونگی جایگیری شما در آن
  • مدت زمان فعالیت شما چقدر است؟
  • چند کارمند/مکان دارید؟
  • اهداف و آرزوهای کسب‌وکارتان

اهداف پژوهش: از این پژوهش چه می‌خواهید؟

ممکن است جداگانه باشند اهداف پژوهشی و اهداف تجاری مثلاً هدف تحقیق ممکن است فهمیدن نظر مشتریان درباره خدمات ارائه شده باشد. محرک این امر ممکن است هدف استراتژیک تجاری دیگری باشد – مثلاً اینکه آیا … حمایت پژوهشی برای اصلاح یک خدمت یا محصول به یاد داشته باشید، سازمان‌ها باید هر آنچه به آن‌ها می‌گویید را محرمانه تلقی کنند.

اهداف می‌توانست شامل این موارد باشد:

  • زمینه تصمیم برای سفارش پژوهش
  • چه کسانی در شرکت در این پژوهش مشارکت دارند؟
  • اهداف پژوهش
  • اهداف تجاری

مخاطبان هدف: می‌خواهید آژانس با چه کسانی صحبت کند؟

خودتان را معرفی کنید مخاطبان هدف پاسخ‌دهندگان چه کسانی هستند؟ کسب‌وکارها یا مصرف‌کنندگان؟ مشتریان فعلی، مشتریان از دست رفته یا مشتریان رقیب؟ آیا اطلاعات جمعیتی مانند سن، جنسیت، درآمد، شغل، محل سکونت، اندازه شرکت و غیره مرتبط هستند؟ مخاطبان هدف می‌توانند شامل:

  • چه کسانی را می‌خواهید مورد پژوهش قرار دهیم و تعداد مصاحبه‌ها (حجم نمونه) چقدر باشد؟ می‌توانید چند گزینه مختلف ارائه دهید یا از سازمان بخواهید که پیشنهاداتی ارائه کند.
  • اطلاعات تماس: آیا می‌توان لیست مشتریان را ارائه دهید یا آژانس خودش باید پاسخ‌دهندگان را پیدا کند؟
مشاهده این مطلب  تسلط بر هوش مصنوعی و بازاریابی: راهنمای مبتدیان

رویکرد پژوهشی: چه روش‌شناسی را پیش‌بینی می‌کنید؟

فکر می‌کنید بهترین راه برای رسیدن به اهداف‌تان از طریق… کیفی یا کمی تحقیق، یا شاید ترکیبی از چند روش؟ آیا باید تحقیقی انجام شود؟ حضوری، تلفنی یا آنلاین اما نگران نباشید اگر مطمئن نیستید. روش‌های پیشنهادی می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • روش ترجیحی شما
  • درخواستی برای ارائه رویکرد و توضیح آن از سوی سازمان‌ها

زمان ارائه یافته‌ها چه زمانی است؟

مراحل داخلی مانند جلسات و ضرب‌الاجل‌های تصمیم‌گیری را در نظر بگیرید. جدول زمانی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • جدول زمانی فرآیند خرید، شروع تحقیق و زمان مورد نظر برای ارائه یافته‌ها
  • آیا می‌خواهید پیش‌نویس یا یافته‌های اصلی را قبل از ارائه یافته‌های کامل دریافت کنید؟

خروجی‌ها: انتظار دارید که آژانس چه یافته‌های تحقیقاتی را به شما ارائه دهد؟

آیا گزارش یافته‌ها را به صورت کتبی می‌خواهید یا به صورت ارائه؟ شاید هر دو را بخواهید، یا اینکه مایل باشید جلسه‌ای با سازمان خود داشته باشید تا یافته‌ها را بررسی کنید. خروجی‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • قالب دلخواه شما برای ارائه یافته‌ها (مثلاً گزارش در ورد یا ارائه در پاورپوینت، نسخه چاپی و یا الکترونیکی و غیره)
  • چیز دیگری که انتظار دارید آژانس فراهم کند؟

بودجه تحقیقاتی: چقدر پول در اختیار دارید؟

ارائه راهنمایی در مورد بودجه در دسترس به سازمان‌ها، حتی به‌صورت تقریبی، می‌تواند مفید باشد. آن‌ها سپس می‌توانند به شما در حداکثر استفاده از بودجه کمک کرده و شاید رویکردهایی را پیشنهاد دهند که به ذهن شما نرسیده است. بودجه می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مبلغ بودجه در دسترس (شامل مالیات بر ارزش افزوده یا بدون آن)
  • برنامه‌ی صورتحساب‌دهی مورد نظر شما
مشاهده این مطلب  چگونه یک پرس‌وجو را به فروش تبدیل کنیم

راه ارتباطی: چگونه آژانس می‌تواند با شما تماس بگیرد؟

نام و مشخصات تماس افراد کلیدی پیشنهاد را ارائه دهید و همین کار را از آن‌ها بخواهید. همچنین به‌طور کامل بنویسید:

  • آژانس‌هایی که در مورد این خلاصه سوال دارند، باید با چه کسی تماس بگیرند؟
  • اینکه پیشنهاد خود را به چه کسی، چه زمانی و چگونه (مثلاً به صورت الکترونیکی یا نسخه چاپی) ارسال کنند.
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای
بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد
شهر مشهد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران، همواره نیاز به خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای داشته است....
مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای
هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...
چهار روش آسان برای افزایش فروش آنلاین
راه‌های زیادی برای بهبود وب‌سایتتان هنگام فروش آنلاین وجود دارد، اما گاهی اوقات ساده‌ترین کارها بیشترین...
ترند های بخش فروشگاه قطعات خودرو
شايد مهم‌ترين روند تأثيرگذار بر تجارت لوازم جانبی خودرو در سال‌های اخیر، کاهش مداوم تعمیر و نگهداری خودرویی...
ترند های تعمیر خودرو
اتفاقات اخیر در بخش تعمیر خودرو چه بوده است؟ تعداد خودروها در بریتانیا تا سال ۲۰۱۶ افزایش یافت، پس از...
رقبایی در نزدیکی کسب‌وکار من شروع به کار کرده است.
وقتی رقیبی در همسایگی شما کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کند، ممکن است دیدن جنبه‌های مثبت دشوار باشد،...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070