09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

بازگرداندن مشتریان: آشتی کردن کار دشواری است

آنچه در این مقاله می خوانید:

مشتریانی که از دست می‌دهید را از یاد نبرید. با رویکرد درست، می‌توانید آنها را بازگردانید.

آیا حرفی زدی؟ کاری کردی؟ شاید تقصیر آنها بوده نه تو. با این حال، ممکن است رفته باشند اما این به معنای پایان رابطه شما برای همیشه نیست. همیشه شانسی برای بازگشت آنها وجود دارد.

آماده شنیدن خبر بدی هستی؟ خب، این اجتناب‌ناپذیر است – کسب‌وکار شما هرگز نمی‌تواند همیشه همه را راضی نگه دارد. نیروهای مخربی در کارند که مشتریان را از کسب‌وکار شما به سمت رقبا می‌کشانند.

مشکلات مربوط به شما خدمات مشتری ممکن است مشکلاتی پیش بیاید و مشتریان شما را ناراضی کند، چه به خاطر خطای کامپیوتری و چه خطای انسانی. فکر کردن به اینکه همه چیز همیشه بدون نقص پیش می‌رود، حتی با بهترین نیت‌ها و آموزش‌های عالی برای کارکنان، ساده لوحانه است. واقعیت این است که همه، از جمله خود شما، ممکن است روز بدی داشته باشند.

اما فقط شرکت شما با این چالش‌ها روبرو نیست. به‌طور متوسط، بیشتر شرکت‌ها بین ۱۰ تا ۴۰ درصد از مشتریان خود را از دست می‌دهند. این افراد کسانی هستند که رفته‌اند و ممکن است دیگر هرگز برنگردند و بسیاری از شرکت‌ها حتی زحمت نمی‌کشند که بفهمند چرا. مشکل اینجاست که وقتی مشتریان خود را از دست می‌دهید، باید به دنبال مشتریان جدیدی برای جایگزینی آن‌ها باشید – و این کار پرهزینه و زمان‌بر است.

مشتریان قدیمی، مشتریان بالقوه‌ی خوبی هستند.

بیایید خیلی منفی نگاه نکنیم. یادتان باشد جذب مشتریانی که پیش‌تر با کسب‌وکار شما تعامل داشته‌اند، بسیار آسان‌تر از جذب مشتریان جدید است. در حالی که یک دسته گل یا یک شام در رستوران مورد علاقه‌تان ممکن است دوباره دل همسرتان را به دست آورد، در تجارت این روش‌ها جواب نمی‌دهد. زمان آن رسیده است که به استراتژی‌ها و کمپین‌های موفقی نگاه کنیم که حتی وفادارترین مشتریان را نیز دوباره جذب کنند.

مشاهده این مطلب  5 نکته برای تبلیغ محتوای ویدئویی که از اینفلوئنسرها سفارش داده‌اید

اگر هنوز مطمئن نیستید که تلاش برای برقراری ارتباط با افرادی که لزوماً کار را برای شما آسان نمی‌کنند، ارزشش را دارد، این نکته را در نظر بگیرید: هزینه بازگرداندن مشتری قدیمی بسیار کمتر از جذب مشتری جدید است. از نظر اقتصادی، این کار کاملا منطقی است.

با اصول اولیه شروع کنید و فهرستی از تمام مشتریانی که در گذشته با شما در ارتباط بوده‌اند اما در شش ماه گذشته بازنگشته‌اند، تهیه کنید. آن‌هایی را که به نظر می‌رسد بیشترین احتمال بازگشت و خرید مجدد را دارند، شناسایی کنید.

نکته‌ی اصلی اینجاست: در واقع به حرف‌هایشان گوش کن اگر می‌پرسید چرا مدتی است از شما خرید نکرده‌اند، اطلاعاتی که به شما می‌دهند بسیار مهم است. راهبردهای توسعه روابط با مشتری اگر خودتان را به عنوان حل کننده مشکل معرفی کنید، با خوشحالی به حرف‌هایتان گوش می‌دهند. و اصول اولیه را فراموش نکنید؛ مثلاً آیا سعی کرده‌اید با آنها از طریق آدرس قدیمی تماس بگیرید؟

به وعده‌های تبلیغاتی‌تان عمل کنید

اگر دلیل ترک شرکت شما توسط آن شخص در وهله اول این بود که او فکر می‌کرد خدمات مشتری فقیر بودیم، بعد اوضاع بهتر شد. اگر اوضاع دقیقا مثل قبل است، گفتن اینکه الان خیلی بهتر شده فایده‌ای ندارد. پرسیدن از مردم که چه می‌خواهند و دادن اطمینان شخصی به آن‌ها که می‌توانید آن را عملی کنید، شاید بدیهی به نظر برسد، اما نمی‌توانید تاثیر آن را دست کم بگیرید.

به یاد داشته باشید که در غیاب شما، این مشتریان ممکن است به شرکت دیگری وفادار شده باشند. باید چیزی ملموس به آنها ارائه دهید. انگیزه‌ای برای بازگشت به شما (متن فارسی روان جایگزین این پرانتز خواهد شد.) تخفیف‌ها، کوپن‌ها و کارت‌های وفاداری همه این‌ها روش‌های عالی برای جلب دوباره رضایت مشتریان هستند و به شما فرصت دوم برای کسب و کار آن‌ها و اثبات ارزش خودتان را می‌دهند.

مشاهده این مطلب  9 جایگزین برتر گوگل ادسنس

اگر این روش جواب نداد، شاید وقت آن رسیده باشد که پایان رابطه را بپذیرید. به یاد داشته باشید که اطلاعات مشتری را حذف کنید تا دیگر ارتباطات ناخواسته برای او ارسال نشود و بودجه بازاریابی‌تان هدر نرود.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070