09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

راهکارهایی برای بازگرداندن کاربران غیرفعال

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

پتانسیل نهفته: چگونه با استراتژی‌های مؤثر بازگرداندن مشتریان، از لیست‌های غیرفعال خود بهره ببریدcomputer with emails | winback strategies

طبیعتا بیشتر بازاریاب‌ها موفقیت کمپین ایمیل خود را، دست کم تا حدی، بر اساس نرخ باز شدن ایمیل‌ها می‌سنجند. اما حتی اگر ایمیل‌های شما عملکرد خوبی داشته باشند، اکثر مشترکان (معمولا بیش از ۷۰ درصد) پیام‌های شما را باز نمی‌کنند. چه بلایی سر بقیه می‌آید؟

طراحی سایت وردپرس با امکانات پیشرفته، راهکارهای موثری برای بازگرداندن کاربران غیرفعال ارائه می‌دهد. با استفاده از افزونه‌هایی مانند ایمیل مارکتینگ یا پاپ‌آپ‌های هوشمند، می‌توانید پیام‌های جذاب و شخصی‌سازی‌شده‌ای ارسال کنید که کاربران را به تعامل مجدد با سایت ترغیب کند.

خدمات سئو وردپرس می‌توانند به شما کمک کنند تا کاربران غیرفعال را از طریق محتوای هدفمند و بهینه‌سازی شده دوباره جذب کنید. بهینه‌سازی کمپین‌های بازاریابی و ایجاد صفحات فرود مؤثر باعث می‌شود کاربران انگیزه‌ای برای بازدید مجدد از سایت شما پیدا کنند.

اگر ایمیل‌های بازاریابی شما مثل اکثر شرکت‌هاست، یافتن جواب آسان نیست. در واقع، بخش اعظم ایمیل‌های شما لیست ایمیل ممکن است شامل مشترکینی باشد که غیرفعال هستند و مدتی است پیام‌های شما را باز نکرده یا حتی دریافت نکرده‌اند.

خوشبختانه، بی‌فعالی مشترک، پایان کار نیست. بلکه خیلی هم دور از آن است. دانستن اینکه با این مخاطبان غیرفعال چه باید کرد، می‌تواند در بهبود عملکرد شما در طول زمان، بسیار مؤثر باشد.

وقتی مخاطبین غیرفعال را شناسایی کردید، دو گزینه پیش رو دارید: حذف آنها از لیست یا تلاش برای بازگرداندن و تبدیل آنها به مشتری. این راهنما شما را در هر دو فرایند یاری خواهد کرد.

کمپین‌های ایمیل بازگشت مشتری چیست؟

هدف اصلی ایمیل‌های بازگشت مشتری، ساده است: این ایمیل یا استراتژی ایمیلی، به‌طور خاص برای ارتباط با مشترکانی طراحی شده که اخیراً با پیام‌ها تعامل نداشته‌اند، با هدف بازگرداندن آن‌ها و در نهایت تبدیل آن‌ها به مشتری. این روشی برای افزایش بازگشت سرمایه استراتژی ایمیل و ایجاد گردش کاری سفارشی‌تر برای این بخش از مخاطبان است.

مشاهده این مطلب  بهترین نرم‌افزار برای ردیابی نتایج تبلیغات فیسبوک پس از iOS14

کلید اصلی اینجاست که این مشترکین، در حالت ایده‌آل، در گذشته ایمیل‌ها را باز می‌کردند، خرید می‌کردند یا به نوعی با محتوای شما درگیر بودند. اما آنها این کار را متوقف کرده‌اند و هدف از استراتژی بازگرداندن، دوباره جذب آنهاست.

مزایای ایمیل‌های اختصاصی بازگرداندن مشتریان

استراتژی‌های بازپس‌گیری اهمیت دارند چون به مرتبط‌تر شدن تلاش‌های بازاریابی ایمیلی شما با مخاطبان‌تان کمک می‌کنند. بدون آن‌ها، تمام تلاش‌های شما شاخص‌های ایمیل احتمالا ضرر خواهید کرد، فقط به این دلیل که شرایط منحصر به فرد مخاطب خود را در نظر نمی‌گیرید.

ممکن است به دلیل پیدا کردن جایگزین یا تجربه بدی که با شما داشته‌اند، تعامل یا خرید خود را متوقف کرده باشند. صرف نظر از دلیل آنها، موفقیت این نوع کمپین‌ها در خودِ موفقیتشان مشهود است.

  • پژوهش کلاویو نشان داد میانگین نرخ باز شدن ایمیل‌های بازگرداندن مشتری تقریباً 30 درصد است؛ یعنی تقریباً یک سوم مشتریانی که به پیام‌های دیگر شما پاسخ نداده‌اند، ایمیل‌های اختصاصی‌تر مربوط به وضعیت خود را باز می‌کنند.
  • تحقیقات نشان می‌دهد تقریباً ۵۰ درصد از مشترکان غیرفعال که در کمپین بازگرداندن مشتریان شرکت دارند، در آینده دوباره ایمیل‌های شما را باز خواهند کرد.

woman opening email on phone

چهار نمونه از راهبردهای جامع بازگرداندن مشتری

البته، درک ضرورت جریان ایمیل‌های بازگشت مشتری تنها آغاز کار است. درکِ…چگونهمی‌توانید از استراتژی‌های بازگرداندن مشتریان برای بهینه‌سازی بازاریابی ایمیلی خود استفاده کنید.

اول و مهم‌تر از همه، ایمیل‌های بازگشت مشتری را بیش از یک یا دو پیام جداگانه در نظر بگیرید. در بهترین حالت، آن‌ها کاملا توسعه‌یافته و… جریان‌های ایمیل خودکار با غیرفعال شدن مخاطبینتان پس از مدت زمان از پیش تعیین‌شده شروع به کار می‌کند و به‌طور مرتب ۳ تا ۵ ایمیل برای مشتریان شما ارسال می‌کند.

مشاهده این مطلب  ۸ راهکار بهینه‌سازی وبسایت تجارت الکترونیک برای افزایش فروش

هر بار که مخاطبی با یکی از ایمیل‌های شما تعامل داشته باشد، از لیست غیرفعال خارج شده و دوباره به جریان عادی ایمیل‌ها اضافه می‌شود. علاوه بر این، بهترین شیوه‌های کلی ارسال ایمیل همچنان کاربرد دارند، فقط به‌صورت جریان‌های ایمیلی مانند مثال‌های زیر بازطراحی شده‌اند.

  1. بازخورددر این روش، هدف اصلی شناخت بهتر مخاطبان است. ایمیل اول از مشترکان غیرفعال نظر آنها را در مورد برند و صنعت شما می‌پرسد و ایمیل‌های بعدی بر این نکته تمرکز می‌کنند که شنیدن نظرات مخاطبان به بهبود کسب‌وکار و محصول شما کمک می‌کند. این روش باعث می‌شود مشترکان احساس شنیده شدن و مشارکت داشته باشند و در نتیجه تمایل بیشتری به ارتباط مجدد با شما نشان دهند.
  2. برگرداندن مشتریان با انگیزهاین ایمیل‌ها صادق و بی‌واسطه‌اند. به طور صریح به مخاطب می‌فهماند که خواهان بازگشت او هستید و مشوق‌هایی (مانند کوپن تخفیف یا محصول تبلیغاتی رایگان) برای شروع مجدد تعامل ارائه می‌دهند. ایمیل اول به‌خوبی عمل می‌کند.دلتنگت بودیمموضوع ایمیل، در حالی که ایمیل‌های پیگیری به دلایل بازگشت آن‌ها می‌پردازند.
  3. موضوع اصلیبا این روش، هدف غرق کردن مشترکان در ارزش افزوده است. به جای تلاش برای فروش به آن‌ها (که به آن پاسخ نداده‌اند)، برخی از مهم‌ترین مطالب خود را در وب‌سایت و جاهای دیگر به اشتراک می‌گذارید. به راهنمایی خرید یا گزارش روند فکر کنید. تمرکز بر محتوای ارزشمند، اعتبار می‌سازد و امیدوارانه منجر به تعامل مجدد در آینده می‌شود.
  4. پاکسازی فهرستمثال آخر کار را ساده می‌کند. به مشترکان غیرفعال شما به‌طور مشخص می‌گوید که اگر پاسخ ندهند، از لیست شما حذف خواهند شد. این روش به‌خصوص برای دوباره جذب مشتریانی مفید است که شاید بخواهند کوپن‌ها و ایمیل‌های تبلیغاتی آینده شما را در صندوق پستی خود نگه دارند، اما اخیراً به آن‌ها واکنشی نشان نداده‌اند و این کار آن‌ها را به اقدام وامی‌دارد.
مشاهده این مطلب  پرسش و پاسخ‌های رایج در مورد راه‌اندازی برند

اگر استراتژی بازگرداندن مشتریان‌تان جواب نداد چه؟

البته، حتی اگر تلاش‌هایتان برای بازگرداندن مشترکان موفق باشد، احتمالاً هنوز برخی مشترکان هستند که پاسخی نداده‌اند. این مشترکان، در نهایت، می‌توانند به بازاریابی ایمیلی شما آسیب جدی برساند تلاش‌هایی که هزینه بر هستند و نرخ تحویل شما را کاهش می‌دهند.

به همین دلیل است که بهترین فرآیندهای بازگرداندن مشتری تنها با فرایند پاکسازی لیست داخلی کامل می‌شوند. پس از اتمام فرآیند، سرویسی مانند کلاویو به شما امکان می‌دهد به‌طور خودکار مشترکین را که حتی یکی از ایمیل‌های بازگشت را باز نکرده‌اند، لغو اشتراک کنید. کل فرایند تقریباً به این شکل است:

  • مشترکینی که در بازه زمانی مشخصی (مثلاً ۴ تا ۶ ماه) با هیچ‌کدام از ایمیل‌های شما تعامل نداشته‌اند، وارد فهرست «مشترکین غیرفعال» می‌شوند.
  • فرایند بازگرداندن مشترکان برای هر مشترکی که وارد آن لیست می‌شود، آغاز می‌شود.
  • مشترکینی که حداقل یکی از ایمیل‌های بازگردانی را باز کنند، دوباره به لیست مخاطبان عادی شما اضافه می‌شوند.
  • مشترکینی که حتی یک ایمیل از این مجموعه را باز نکرده‌اند، از لیست مشترکین حذف می‌شوند.

پس از راه‌اندازی، این فرآیند می‌تواند به‌طور مؤثر در پس‌زمینه اجرا شود و فقط گاهی اوقات برای بهینه‌سازی زمان‌بندی و پیام‌ها و تأیید سلامت مداوم آن نیاز به بررسی دارد. در این میان، شما به مشتریان بالقوه و سابق خود فرصت دیگری می‌دهید که این امر، پتانسیل درآمد شما را افزایش و بازده سرمایه‌گذاری بازاریابی ایمیلی شما را بهینه‌سازی می‌کند.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070