فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

چرا باید موفقیت را آزمایش کنید؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

توسعه محصول جدید می‌تواند کاری پرخطر باشد و هیچ تضمینی برای فروش محصول وجود ندارد. برای افزایش شانس موفقیت، باید آزمایش‌های محصولی دقیق و بی‌طرفانه انجام دهید.

بسیاری از کارآفرینان محصولات خود را فرزندانشان می‌نامند. این چندان تعجب‌آور نیست. آنها مانند والدین، بخش اعظمی از وقت خود را صرف پرورش «فرزندان» خود کرده‌اند تا روزی که از خانه (یا قفسه‌های فروشگاه) خارج شوند.

اما در توسعه محصول، نمی‌توانید بیش از حد شخصی شوید. رساندن ایده از مفهوم اولیه تا محصول نهایی، مسیری دشوار است و به میزان زیادی بی‌طرفی نیاز دارد. برای اینکه محصول شما بهترین شانس را در بازار داشته باشد، باید آن را به‌طور کامل آزمایش کنید.

ذهن باز داشتن

جنی کووی، مدیر خدمات بازاریابی جاولین و متخصص توسعه محصول می‌گوید: «آزمایش کردن کاملاً ضروری است. به راحتی می‌شود زمان و پول زیادی را صرف محصولی کرد و بعد دید که به دلایلی اصلاً فروش نمی‌رود.»

کوی تاکید می‌کند که ذهن خود را برای همه احتمالات باز نگه داشتن از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. دیدگاه‌های شما به راحتی می‌تواند تحت تاثیر نظرات شخصی قرار گیرد، اما باید بی‌طرف باشید.

آزمون، بهترین راه برای گرفتن پاسخ‌های صریح و نتایج می‌توانند شگفت‌انگیز باشند، او توضیح می‌دهد. «روزی که دنبال قطعه‌ای برای ماشین می‌گشتم، برای ملاقات با تأمین‌کننده‌ای به اروپای شرقی رفتم. سازندگان را دیدم که این قطعه را با دست، در جایی که اساساً یک انبار بود، تولید می‌کردند. فکر کردم محصول مناسب است و آن‌ها مرا ناجی خود می‌دیدند.»

کارفرمایان کاوی قصد داشتند مجوز تولید را از آن شرکت بخرند. اما وقتی او قطعه را روی خودروهای سازندگان بریتانیایی آزمایش کرد، متوجه شد که آن‌ها قانع نشده‌اند. «در خطر این بودم که عقل خود را فدای احساساتم کنم.»

مشاهده این مطلب  نگهداشت مشتریان - اهمیت وفاداری

او اضافه می‌کند که فرض‌ها می‌توانند دو طرفه باشند. «جوانی حدود بیست ساله ایده‌ای برای محصولی داشت و آماده بود برای آزمایش آن هزینه کند. من با خوشحالی آن را آزمایش کردم، اما احساس می‌کردم که فروخته نمی‌شود و به او گفتم. اما کاملا اشتباه می‌کردم.» پژوهش نشان داد که این محصول در میان نوجوانان بازار بزرگی دارد.

چه زمانی باید تست را شروع کنیم؟

زمان تست محصول بسیار مهم است. کاوی هشدار می‌دهد: «در مرحله تولید ایده، باید کار زیادی انجام دهید. اکثر محصولات پیش از شکل‌گیری کامل، از مجموعه‌ای عظیم از ایده‌ها نشأت می‌گیرند. در این زمان است که باید تست را آغاز کنید. باید آن ایده‌های اولیه را غربال کنید.»

عوامل زیادی باید در نظر گرفته شوند. باید امکان‌پذیری فنی تولید محصول را بررسی و هزینه‌ها را مشخص کنید. همزمان باید با مشتریان صحبت کنید تا نظر آن‌ها را درباره محصول و میزان تمایل به خرید آن بدانید. حاضر به پرداخت همچنین از خودتان بپرسید آیا با بقیه کسب‌و‌کارتان همخوانی دارد؟ و آیا از سوی اشخاص ثالث مانند نمایندگی‌ها یا تامین‌کنندگان، پشتیبانی لازم را دارید؟

کوی می‌گوید: «آزمون قبل از ورود به بازار، محصول را از همه جهات بررسی می‌کند: تجاری، فنی و مالی. این مرحله پیش از توسعه بسیار مهم است. باید …» محصول را از همه زوایا بررسی کنید مشخصات مدام در حال تغییر خواهد بود. ممکن است مجبور شوید چیزی را فدای چیز دیگری کنید.

بدون هیچ اطلاعات قبلی

برخی از کارآفرینان، چه از سر اعتماد به نفس زیاد و چه از سر خودفریبی، ممکن است حاضر به سرمایه‌گذاری در آزمایش محصول نباشند. کووی نتیجه می‌گیرد که این صرفه جویی کاذب است. «می‌دانم برخی بدون آزمایش به بازار می‌روند و موفق می‌شوند، اما می‌گویم این کار کاملا غیرقابل توصیه است.»

مشاهده این مطلب  کار با نماینده

مهم این است که با عقل تصمیم بگیری، نه با احساس.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای
بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد
شهر مشهد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران، همواره نیاز به خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای داشته است....
مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای
هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...
چهار روش آسان برای افزایش فروش آنلاین
راه‌های زیادی برای بهبود وب‌سایتتان هنگام فروش آنلاین وجود دارد، اما گاهی اوقات ساده‌ترین کارها بیشترین...
ترند های بخش فروشگاه قطعات خودرو
شايد مهم‌ترين روند تأثيرگذار بر تجارت لوازم جانبی خودرو در سال‌های اخیر، کاهش مداوم تعمیر و نگهداری خودرویی...
ترند های تعمیر خودرو
اتفاقات اخیر در بخش تعمیر خودرو چه بوده است؟ تعداد خودروها در بریتانیا تا سال ۲۰۱۶ افزایش یافت، پس از...
رقبایی در نزدیکی کسب‌وکار من شروع به کار کرده است.
وقتی رقیبی در همسایگی شما کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کند، ممکن است دیدن جنبه‌های مثبت دشوار باشد،...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070