Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

چرا قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش بهترین روش است

مطالعه سریع مقاله

قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش به معنای تعیین قیمتی است که مشتریان بر اساس ارزش دریافتی از محصول یا خدمت شما – نه هزینه ارائه آن – حاضر به پرداخت آن هستند. قیمت‌گذاری عمل‌گرا توضیح می‌دهد

قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش (یا قیمت‌گذاری ارزشی) از سوی مشاوران و دانشگاهیان، بیشترین توصیه را به عنوان روش قیمت‌گذاری دارد. ایده اصلی این است که قیمت گذاری کردن این بر اساس مبلغی است که مشتریان شما حاضر به پرداخت آن هستند.

قبل از توضیح قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش، بیایید ببینیم مشتریان شما چگونه در مورد خرید محصول تصمیم می‌گیرند.

مشتریان چگونه ارزش را تعیین می‌کنند؟

تصور کنید در سوپرمارکت هستید و می‌خواهید یک قوطی لوبیای سبز بخرید. دو قوطی نظرتان را جلب می‌کند: یکی از برند فروشگاه و دیگری از یک برند معروف. قیمت اولی ۱.۴۹ پوند و دومی ۱.۶۹ پوند است. چطور انتخاب می‌کنید؟ از خودتان می‌پرسید آیا ارزشش را دارد که ۲۰ پنس بیشتر برای برند معروف بپردازم؟

برای پاسخ به این سوال، به تمام تفاوت‌های بین دو قوطی فکر کنید. شاید تجربه‌ی بهتری با یکی از آن‌ها داشته‌اید. شاید یکی نمک کمتری داشته باشد. شاید برش یکی از آن‌ها متفاوت باشد. شاید برچسب یکی زیباتر باشد. کاملا به خودتان بستگی دارد که چه چیزی را مهم بدانید.

پس از تعیین تفاوت‌های مهم، به آن‌ها ارزش می‌دهید و سپس تصمیم می‌گیرید که آیا کنسرو لوبیای مارک‌دار ۲۰ پنس بیشتر از کنسرو مشابه با برند فروشگاه ارزش دارد یا خیر.

البته شما این محاسبات را آشکارا انجام نمی‌دهید، اما ذهن شما به همین طریق تصمیم می‌گیرد.

طراحی سایت وردپرس می‌تواند به شما کمک کند تا قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش را به شکلی مؤثر پیاده‌سازی کنید. با استفاده از طراحی مناسب، می‌توانید ارزش واقعی محصولات و خدمات خود را به‌وضوح به مشتریان نشان دهید. ارائه اطلاعات شفاف و توضیحات دقیق در سایت باعث می‌شود که مشتریان به درک بهتری از ارزش آنچه که خریداری می‌کنند دست یابند و این موضوع می‌تواند باعث ایجاد اعتماد و ترجیح انتخاب محصول با قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش شود.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

خدمات سئو وردپرس می‌توانند به شما کمک کنند تا قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش را از طریق جذب مخاطبان هدف بیشتر و دقیق‌تر پیاده‌سازی کنید. با بهینه‌سازی محتوای سایت و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، می‌توانید مشتریان را به سایت خود جذب کرده و به آن‌ها نشان دهید که چرا قیمت‌گذاری شما بر اساس ارزش واقعی محصول است. این خدمات می‌توانند به شما کمک کنند تا برند خود را به عنوان یک مرجع معتبر در صنعت معرفی کنید و مخاطبان را به انتخاب محصولاتتان ترغیب کنید.

تعیین قیمت

توجه کنید که پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. افراد با هم متفاوتند و ارزش‌های متفاوتی دارند.

برای کسب‌و‌کارتان، مهم این است که از مشتریانتان بپرسید آنها چه چیزی می‌خریدند اگر محصول یا خدمت شما نبود؟ پاسخ‌هایشان به شما نشان می‌دهد که رقبای اصلی شما چه کسانی هستند.

حالا، انتخاب کنید یکی از این رقبا خودتان محاسبات خرید بر اساس ارزش را انجام دهید. قیمت محصول یا خدمات شما چقدر است؟ قیمت محصول یا خدمات رقیب شما چقدر است؟ همه تفاوت‌ها چه هستند؟ (بی‌طرف باشید. حتماً مواردی را که رقیب شما در آن‌ها بهتر است، فهرست کنید.)

شما این تفاوت‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ به نظر شما مشتریان شما چگونه به این تفاوت‌ها ارزش می‌دهند؟

هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.

چگونگی تعیین قیمت بر اساس ارزش

قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش، یعنی تعیین قیمتی که نشان‌دهنده ارزش دریافتی مشتری از محصول یا خدمت شماست، نه هزینه ارائه آن.

مراحل کار به شرح زیر است:

  1. گزینه دوم مشتری خود را شناسایی کنید. اگر مشتری نمی‌تواند محصول یا خدمت شما را بخرد، چه چیزی را انتخاب خواهد کرد؟
  2. قیمت دومین گزینه را پیدا کنید.
  3. تمام مزایای محصول یا خدمت خود را نسبت به رقبا فهرست کنید و تخمین بزنید که این مزایا برای مشتریان چقدر ارزش دارد.
  4. تمام مزایای گزینه دوم نسبت به بهترین گزینه را فهرست کنید. کاملا صادق باشید. به نظر شما این مزایا برای مشتریان چقدر ارزش دارند؟
  5. برای محاسبه بهترین قیمت:
  • قیمت دومین گزینه را در نظر بگیرید.
  • مزایای خود را ذکر کنید.
  • مزایای دومین گزینه برتر را کم کنید.

قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش و بخش‌بندی مشتریان

همه مشتریان با هم فرق دارند، پس هنگام انجام این تحلیل به کدام یک فکر می‌کنید؟

ابتدا، مشتری‌ای را که از شما خرید کرده است انتخاب کنید و تجزیه و تحلیل را انجام دهید. سپس، مشتری‌ای را که از شما خرید نکرده است (یافتن چنین مشتری‌ای سخت‌تر است) انتخاب کنید و دوباره این کار را انجام دهید. مشتریانی که از شما خرید می‌کنند و آنهایی که نمی‌خرند، ارزش متفاوتی برای پیشنهاد شما قائل هستند.

به عنوان یک بازاریاب بازار هدف شما مشتریان باید کسانی باشند که به مزایای شما ارزش قائلند و باید بر اساس این مشتریان قیمت‌گذاری کنید. اگر می‌خواهید بازار وسیع‌تری را هدف بگیرید، ممکن است بخواهید قیمت را پایین بیاورید؛ اما استراتژی بهتر، قیمت‌گذاری متفاوت است. بخش‌بندی .

قیمت‌گذاری واقعی

این روش پاسخ قطعی نمی‌دهد، اما به شما نزدیک می‌کند. به شما نشان می‌دهد مشتریانتان چگونه تصمیم می‌گیرند و قیمتی احتمالی را محاسبه می‌کند تا ببینید منطقی است یا نه. در نهایت، ممکن است مجبور شوید این قیمت را بر اساس قضاوت و تجربه‌تان بالا یا پایین ببرید.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

از این مرحله عبور نکنید. حتی اگر به محدوده قیمتی فعلی شما برسد، شما را به تفکر وامی‌دارد. مشتریان شما فرآیندهای تصمیم‌گیری. این برای شما ارزشمند است.

 

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *