09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

چرا شناخت مشتریانتان سودمند است

آنچه در این مقاله می خوانید:

ایجاد پروفایل مشتری می‌تواند اطلاعات مورد نیاز شما را برای جذب مشتریان جدید و قدیم فراهم کند. تام ویتنی توضیح می‌دهد که چگونه این کار انجام می‌شود.

درک مشتریان، رمز موفقیت در فروش است. مشتریان فعلی، منابع مهم اطلاعاتی هستند. هر چه بیشتر آن‌ها را بشناسید، فروش آسان‌تر خواهد شد. افزایش هزینه‌هایشان و می‌توانید از اطلاعات جمع‌آوری‌شده برای یافتن مشتریان جدید استفاده کنید.

پروفایل مشتری را ایجاد کنید

اطلاعاتی که باید جمع‌آوری کنید به نوع کسب‌وکار شما بستگی دارد. اگر به مصرف‌کنندگان فردی می‌فروشید، باید سن، جنسیت، محل سکونت، عادات خرج کردن و درآمد آن‌ها را بدانید. اگر به کسب‌وکارهای دیگر می‌فروشید، باید بدانید در چه بخشی فعالیت می‌کنند، چقدر بزرگ هستند، چه مقدار هزینه می‌کنند و از چه تامین‌کنندگان دیگری استفاده می‌کنند.

درباره مشتریان فعلی تا جایی که می‌توانید اطلاعات جمع‌آوری کنید. موسسه سلطنتی بازاریابی رکوردهای فروش خود را تحلیل کنید، با مشتریانتان صحبت کنید و اگر به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید، انجام یک نظرسنجی را در نظر بگیرید.

بساز پایگاه داده اطلاعات درباره مشتریان خود اطلاعات جمع‌آوری کنید. بازخورد درباره میزان رضایت مشتریان از محصولات یا خدمات شما. از سوابق خودتان برای افزودن جزئیاتی از رفتار خرید، مانند اینکه هر مشتری چه محصولاتی، چه زمانی و چگونه خریداری کرده است، استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که پس از ایجاد پایگاه داده، باید مقررات مربوطه را رعایت کنید. قانون حفاظت از داده‌ها .

جونز توصیه می‌کند: «سوابق دقیقی از مشتریان خود، خریدهایشان و میزان تلاشی که برای آن‌ها صرف می‌کنید در مقابل سود حاصل از آن، نگه دارید. پروفایل‌های دقیق به شما امکان می‌دهند منابع بازاریابی خود را در جایی که بیشترین تاثیر را دارد متمرکز کنید.»

مشاهده این مطلب  چگونگی موفقیت در فروش حضوری

مزایای اصلی پروفایل مشتریان

اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنید، تشخیص دلیل خرید مشتریان از شما را آسان‌تر می‌کند. هرچه اطلاعات بیشتری درباره مشتریان خود داشته باشید، تشخیص فرصت‌های فروش محصولات جدید به آنها آسان‌تر خواهد بود.

از آن استفاده کن پایگاه داده جدید مشتریان را به بخش‌های مشخصی تقسیم‌بندی کنید. این کار به شما امکان می‌دهد تا هر گروه را با پیشنهاداتی متناسب با نیازهایشان هدف قرار دهید.

هدف‌گذاری بر اساس بخش‌بندی همچنین، این کار اطمینان می‌دهد که هر مشتری در زمان مناسب پیام‌های بازاریابی مرتبط را دریافت می‌کند. برای مثال، می‌توانید با توضیح اینکه چرا محصول گران‌تر برای گروه خاصی مناسب‌تر است، فروش خود را افزایش دهید. همچنین می‌توانید با تولید محصولات یا خدمات سفارشی برای هر گروه، فروش را تقویت کنید.

جونز می‌گوید: «با تحلیل سوابق خود می‌توانید اطلاعات مهمی درباره مشتریان کلیدی‌تان پیدا کنید. به دنبال کسانی باشید که بزرگ‌ترین سفارش‌ها را می‌دهند یا حساب‌های سودآورترین هستند. در برخی کسب‌وکارها، فقط تعداد کمی از مشتریان تقریباً مسئول تمام سفارش‌ها هستند.»

نمایه سازی مشتریان فعلی، یافتن مشتریان جدید را نیز آسان‌تر می‌کند. به دنبال مشتریان مشابه بگردید و به همین شیوه به آنها بفروشد.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070