حتما هزار بار شنیدهاید که پول در لیست ایمیل است. شاید بعضی از شما در مورد بازاریابی ایمیلی مردد باشید. برخی دیگر شاید در جستجوی… باشند. ایدههایی برای ساختن لیست ایمیل چون میدانید شیوهی دسترسی به مردم در حال تغییر است. دیگر نمیتوانید برای جذب مخاطب به موتورهای جستجو متکی باشید و الگوریتمهای شبکههای اجتماعی هم مدام در حال تغییرند.
ایمیل مارکتینگ ارتباط مستقیمی با مشتریان بالقوه برقرار میکند.
اگر چیزی را در شبکههای اجتماعی منتشر کنید، همه میتوانند آن را بخوانند، نه فقط کسانی که به کسبوکار شما علاقه دارند. بسیاری از افراد بدون هیچ قصد خریدی در وب جستجو میکنند و بسته به حوزه فعالیت شما، این بازدیدکنندگان ممکن است کیفیت بسیار پایینی داشته باشند.
افراد موجود در لیست ایمیل شما بسیار محتملتر است که خرید کنند، زیرا پیشتر علاقه خود را به کسبوکار شما نشان دادهاند. و اگر آنها خوشحال هستند که آدرس ایمیل خود را به شما میدهند، یعنی از دریافت ایمیلهای شما نیز خوشحال هستند. تصور کنید در بخش مراقبت از حیوانات خانگی فعالیت میکنید و ایمیل شما در مورد مراقبت از حیوانات خانگی است؛ در این صورت، هر کسی که مشترک میشود نسبت به افراد عادی به محصولات و خدمات مراقبت از حیوانات خانگی شما علاقه بیشتری خواهد داشت.
همین ارتباط مستقیم است که فروش را ممکن میکند. شما با ارائه اطلاعات و بهروزرسانیهای مفید و منظم، اعتماد مخاطب را جلب میکنید. مشترک به شما اعتماد میکند چون شما را بهعنوان متخصصی در حوزه کاریتان میبیند. و اینجاست که جادوی واقعی آغاز میشود. اگر مردم به شما اعتماد کنند و به نظرتان ارزش بگذارند، بسیار محتملتر است که هر چیزی را که میفروشید بخرند.
بازاریابی ایمیلی به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای دیجیتال برای کسبوکارها در جذب و نگهداری مشتریان شناخته میشود. این استراتژی به کسبوکارها این امکان را میدهد که ارتباطی مستقیم و شخصی با مخاطبان خود برقرار کنند و پیامهای خود را بهطور دقیق و هدفمند ارسال نمایند. با استفاده از خدمات سئو وردپرس، میتوان بازاریابی ایمیلی را به طور بهینهتری انجام داد و به دستاوردهای بهتر در این زمینه رسید. بهطور مثال، با بهبود قابلیت جستجوی محتوای ایمیلها، میتوانید مشتریان هدف بیشتری را جذب کرده و نرخ باز شدن ایمیلها را افزایش دهید.
شما به الگوریتمها وابسته نیستید.
درباره الگوریتمهای شبکههای اجتماعی و موتورهای جستجو میتوان کتابی کلفت نوشت. واضح است که حتی متخصصان ادعایی شبکههای اجتماعی هم این الگوریتمها را بهطور کامل درک نمیکنند. همه ما در معرض هرج و مرجی که هر بار با بهروزرسانی ایجاد میشود، قرار داریم. اگر مدتی است که بهصورت آنلاین کسب درآمد میکنید، حتما شنیدهاید که کسی از بهروزرسانی شبکه اجتماعی یا موتور جستجو شکایت میکند که بهشدت روی وبسایت یا اکانت شبکه اجتماعیاش تأثیر منفی گذاشته و او را در مضیقه قرار داده است.
لیست ایمیل شما متعلق به خودتان است. اگر فردا پینترست اکانت شما را ببندد، مشکلی ندارد؛ شما هنوز میتوانید ایمیلهایتان را برای مشترکین خود ارسال کنید. پتانسیل درآمد شما در گرو شرکت دیگری نیست. شما صاحب موفقیت خودتان هستید. و اگر چیزی درست کار نمیکند، میتوانید … پیام خود را اصلاح کنید یا تاکتیکهایی بدون اطلاع دیگران
مشترکین ایمیل شما میتوانند به مشتریان دائمی تبدیل شوند.
تا زمانی که مشترک هستند، پتانسیل فروش چیزی به آنها وجود دارد. این غیرمعمول نیست که مشترکان چندین سال است که خریدهای متعددی انجام میدهم. پس از قرار گرفتن در فهرست ایمیل شما، اگر کسی از طریق گوگل از سایت شما بازدید کند، احتمال بازگشت سریع او به موتور جستجو بسیار زیاد است. این اتفاق در بازاریابی ایمیلی به ندرت رخ میدهد.
اشتباه بسیاری از بازاریابان تازه کار این است که فکر میکنند اگر کسی بلافاصله چیزی نخرید، هرگز نخواهد خرید. هدف از کمپینهای بازاریابی ایمیلی شما این است که به نقاط درد مختلفی ضربه بزنید تا بتوانید با گذشت زمان به نیازهای متعدد پاسخ دهید و شانس خرید را افزایش دهید. ممکن است ماهها طول بکشد تا بتوانید به نقطه درد خاص فردی برسید، اما زمانی که این اتفاق میافتد، یعنی به موفقیت رسیدهاید. هر کس نقاط درد متفاوتی دارد و وظیفه شما بهعنوان یک بازاریاب این است که تا حد امکان بسیاری از آنها را پوشش دهید.
نکتهی دیگری که باید در نظر بگیرید این است که فروشهای کوچک با گذشت زمان جمع میشوند. مگر اینکه بازاریاب B2B باشید، ممکن است پیشنهادهای همکاری در فروش با پرداختهای کوچکتر ارائه دهید. برای مثال، اگر مشترکی چیزی را به قیمت ۵۰ پوند بخرد، شاید فقط ۱۵ پوند نصیبتان شود. این خریدهای کوچک ممکن است ناچیز به نظر برسند، اما به افزایش ارزش مشترکین شما کمک میکنند. اگر دهها هزار مشترک داشته باشید و همه آنها مرتباً خریدهای کوچک انجام دهند، میبینید که این موضوع با گذشت زمان چقدر بزرگ میشود.
عملکرد هر مشترک را رصد کنید تا رویکرد خود را متناسب با آن تنظیم کنید.
نرمافزارهای بازاریابی ایمیلی امروزی پر از قابلیتهای مختلف هستند، اما بیشتر بازاریابان از آنها استفاده نمیکنند. شما میتوانید ببینید چه کسانی ایمیلهایتان را باز میکنند، اما همچنین میتوانید ببینید کدام موضوعها عملکرد بهتری دارند و هر مشترک روی چه چیزی کلیک میکند.
همچنین میتوانید فهرست مشترکین خود را بخشبندی کنید تا هر ایمیل را برای گروه خاصی از مشترکین شخصیسازی کنید. مثلاً در مورد کسبوکار مراقبت از حیوانات خانگی، تصور کنید خط تولید جدیدی از کاپشنهای سگ دارید. میتوانید فهرست خود را طوری بخشبندی کنید که مشترکین دارای گربه، خرگوش یا هر حیوان خانگی دیگری غیر از سگ حذف شوند. شخصیسازی پیامها به این روش میتواند به شما کمک کند. نرخ تبدیل بهتر کسب کنید از آنجایی که پیامها با توجه به علایق خاص مشترکین شما شخصیسازی شدهاند.
کسبوکارهایی که وقت میگذارند تا با پیام درست، افراد درست را هدف قرار دهند، بیشترین سود را خواهند برد. البته این کار نیاز به تلاش بیشتری دارد، اما وقتی نتایج را ببینید، زحمتش بهخوبی جبران میشود. به یاد داشته باشید که در صورت نیاز میتوانید این کارها را برونسپاری کنید و روی جنبههای مدیریتی کسبوکار خود تمرکز کنید.
همچنین، طراحی سایت وردپرس به شما این امکان را میدهد که راههایی برای جمعآوری ایمیلهای مشتریان از طریق فرمهای بهینهشده در سایت خود ایجاد کنید. با داشتن طراحی مناسب و تجربه کاربری عالی، میتوانید بازدیدکنندگان سایت را به مشترکین ایمیلی تبدیل کرده و از آنها در کمپینهای بازاریابی ایمیلی خود استفاده کنید. از آنجا که ایمیل به یک کانال ارتباطی موثر و کمهزینه تبدیل شده است، اهمیت این ابزار برای موفقیت کسبوکارها در دنیای امروز بیش از پیش به چشم میآید.
جذب ترافیک رایگان و تبدیل آن به سود بلندمدت
قدرت واقعی ایمیل مارکتینگ زمانی مشخص میشود که ترافیک رایگان را از منابعی مثل یوتیوب، اینستاگرام یا وبلاگها به سمت لیست ایمیل خود هدایت کنید. ساختن ویدیوهای یوتیوب میتواند به شما کمک کند تا ترافیک را از طریق قیف فروش خود هدایت کرده و برای سالهای آینده مشترک جذب کنید. بهترین منابع ترافیک برای لیست ایمیل شما اغلب منابع رایگان هستند. البته میتوانید برای ساختن لیست خود هزینه کنید، اما متخصصان ساخت لیست همگی بر این باورند که ترافیک رایگان جایی است که اتفاقات مهم در آن رخ میدهد.
شما در ازای آدرس ایمیل، چیزی را بهطور رایگان ارائه میدهید و سپس مجموعهای از پیامها را برای مشترکین جدید ارسال میکنید. بعد از آن، واکنش آنها را بررسی کرده و بر اساس تعاملشان با محتوای شما، پیامهایی ارسال میکنید. کل این فرایند از ابتدا تا انتها قابل تکرار، گسترش و بهینهسازی برای افزایش بازده در طول زمان است.