09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

چکار باید کرد وقتی رقیب قیمت‌ها را کاهش می‌دهد؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

در شرایط سخت، برخی کسب‌وکارها با کاهش قیمت‌ها برای جذب مشتری بیشتر واکنش نشان می‌دهند. اما فقط به این دلیل که رقیب قیمت‌های خود را پایین آورده است، به معنای این نیست که شما هم باید این کار را بکنید.

ابتدا به این فکر کنید که چرا رقیب قیمت خود را کاهش داده است. قیمت‌ها آیا آن‌ها تازه وارد بازار شده‌اند و تلاش می‌کنند با ارائه ارزان‌ترین محصول یا خدمات، خود را متمایز کنند؟ آیا آن‌ها یک محدوده قیمتی جدید را راه‌اندازی می‌کنند، زیرا بازار این را می‌خواهد، یا مجبور شده‌اند قیمت‌ها را کاهش دهند تا فروش رو به کاهش خود را افزایش دهند؟ ممکن است دلایل آن‌ها برای کاهش قیمت با دلایل شما یکسان نباشد.

قبل از کاهش قیمت‌ها، باید مطمئن باشید که تخفیف حداقل از سود خود محافظت کنید در غیر این صورت آن را افزایش ندهید و فقط حاشیه سود خود را با کاهش قیمت از دست ندهید. در برخی موارد، حتی ممکن است بیشتر باشد. سودآور فروش محصولات کمتر با قیمت بالاتر و پایدار، بهتر از فروش بیشتر با قیمت پایین‌تر است.

آیا باید بر سر قیمت رقابت کنید؟

کاهش قیمت‌ها می‌تواند فایده‌های بیشتری داشته باشد. آسیب از حد خوبی بیشتر نباشند. اگر خیلی پایین بیاورید، ممکن است این تصور را ایجاد کنید که محصول شما هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت، ارزان است. تمرکز شما بر استراتژی قیمت‌گذاری باید تمرکزتان بر این باشد که چگونه مشتریان را ترغیب به خرید از خودتان کنید، نه فقط رقابت بر سر قیمت.

رقبای خود را ارزیابی کنید و ببینید آیا می‌توانید پیشنهاد بهتری ارائه دهید. می‌توانید روابط خود را با مشتریان فعلی تقویت کنید با برخوردی صمیمانه‌تر، توجه بیشتر، دانش بیشتر و انعطاف‌پذیری بیشتر. مراقبت از آن‌ها حیاتی است، زیرا رقبای شما به دنبال جذب آن‌ها خواهند بود. باید اطمینان حاصل کنید که مزیت فروش منحصر به فرد و روی انتقال این موضوع به مشتریانتان تمرکز کنید.

مشاهده این مطلب  فروش را از طریق طراحی خوب وب‌سایت افزایش دهید

راز رشد شما این است که راه‌هایی برای کاهش وابستگی محصول یا خدمتتان به قیمت پیدا کنید؛ به این ترتیب، تمرکزتان روی ارزش افزوده خواهد بود نه حجم فروش.

هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد.

تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه

در برخی صنایع حساس به قیمت، هم‌خوانی قیمت‌های شما با رقبا ضروری است. باید بسنجید که تا چه حد می‌توانید قیمت‌ها را کاهش دهید بدون آنکه رشد بلندمدتتان به خطر بیفتد.

با کاهش‌های جزئی قیمت شروع کنید و ببینید آیا این روی فروش تأثیر می‌گذارد. کاهش قیمت‌ها باید به‌عنوان یک تاکتیک کوتاه‌مدت برای افزایش فروش در نظر گرفته شود. جریان نقدینگی یک اقدام راهبردی بلندمدت نیست.

اگر مجبور باشید تخفیف مطمئن شوید که تخفیف‌ها به‌عنوان پیشنهادهای ویژه یا تخفیف‌های یک‌بار مصرف برای کمک به مشتریان وفادار در شرایط سخت ارائه شوند. به یاد داشته باشید، در آینده مجبور خواهید بود قیمت‌ها را دوباره افزایش دهید که می‌تواند برای بقای بلندمدت شما آسیب‌زننده‌تر از کاهش قیمت فعلی باشد.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070