فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

چکار باید کرد وقتی رقیب قیمت‌ها را کاهش می‌دهد؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

در شرایط سخت، برخی کسب‌وکارها با کاهش قیمت‌ها برای جذب مشتری بیشتر واکنش نشان می‌دهند. اما فقط به این دلیل که رقیب قیمت‌های خود را پایین آورده است، به معنای این نیست که شما هم باید این کار را بکنید.

ابتدا به این فکر کنید که چرا رقیب قیمت خود را کاهش داده است. قیمت‌ها آیا آن‌ها تازه وارد بازار شده‌اند و تلاش می‌کنند با ارائه ارزان‌ترین محصول یا خدمات، خود را متمایز کنند؟ آیا آن‌ها یک محدوده قیمتی جدید را راه‌اندازی می‌کنند، زیرا بازار این را می‌خواهد، یا مجبور شده‌اند قیمت‌ها را کاهش دهند تا فروش رو به کاهش خود را افزایش دهند؟ ممکن است دلایل آن‌ها برای کاهش قیمت با دلایل شما یکسان نباشد.

قبل از کاهش قیمت‌ها، باید مطمئن باشید که تخفیف حداقل از سود خود محافظت کنید در غیر این صورت آن را افزایش ندهید و فقط حاشیه سود خود را با کاهش قیمت از دست ندهید. در برخی موارد، حتی ممکن است بیشتر باشد. سودآور فروش محصولات کمتر با قیمت بالاتر و پایدار، بهتر از فروش بیشتر با قیمت پایین‌تر است.

آیا باید بر سر قیمت رقابت کنید؟

کاهش قیمت‌ها می‌تواند فایده‌های بیشتری داشته باشد. آسیب از حد خوبی بیشتر نباشند. اگر خیلی پایین بیاورید، ممکن است این تصور را ایجاد کنید که محصول شما هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت، ارزان است. تمرکز شما بر استراتژی قیمت‌گذاری باید تمرکزتان بر این باشد که چگونه مشتریان را ترغیب به خرید از خودتان کنید، نه فقط رقابت بر سر قیمت.

رقبای خود را ارزیابی کنید و ببینید آیا می‌توانید پیشنهاد بهتری ارائه دهید. می‌توانید روابط خود را با مشتریان فعلی تقویت کنید با برخوردی صمیمانه‌تر، توجه بیشتر، دانش بیشتر و انعطاف‌پذیری بیشتر. مراقبت از آن‌ها حیاتی است، زیرا رقبای شما به دنبال جذب آن‌ها خواهند بود. باید اطمینان حاصل کنید که مزیت فروش منحصر به فرد و روی انتقال این موضوع به مشتریانتان تمرکز کنید.

مشاهده این مطلب  فروش مزایا

راز رشد شما این است که راه‌هایی برای کاهش وابستگی محصول یا خدمتتان به قیمت پیدا کنید؛ به این ترتیب، تمرکزتان روی ارزش افزوده خواهد بود نه حجم فروش.

هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد.

تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه

در برخی صنایع حساس به قیمت، هم‌خوانی قیمت‌های شما با رقبا ضروری است. باید بسنجید که تا چه حد می‌توانید قیمت‌ها را کاهش دهید بدون آنکه رشد بلندمدتتان به خطر بیفتد.

با کاهش‌های جزئی قیمت شروع کنید و ببینید آیا این روی فروش تأثیر می‌گذارد. کاهش قیمت‌ها باید به‌عنوان یک تاکتیک کوتاه‌مدت برای افزایش فروش در نظر گرفته شود. جریان نقدینگی یک اقدام راهبردی بلندمدت نیست.

اگر مجبور باشید تخفیف مطمئن شوید که تخفیف‌ها به‌عنوان پیشنهادهای ویژه یا تخفیف‌های یک‌بار مصرف برای کمک به مشتریان وفادار در شرایط سخت ارائه شوند. به یاد داشته باشید، در آینده مجبور خواهید بود قیمت‌ها را دوباره افزایش دهید که می‌تواند برای بقای بلندمدت شما آسیب‌زننده‌تر از کاهش قیمت فعلی باشد.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای
بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد
شهر مشهد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران، همواره نیاز به خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای داشته است....
مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای
هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...
چهار روش آسان برای افزایش فروش آنلاین
راه‌های زیادی برای بهبود وب‌سایتتان هنگام فروش آنلاین وجود دارد، اما گاهی اوقات ساده‌ترین کارها بیشترین...
ترند های بخش فروشگاه قطعات خودرو
شايد مهم‌ترين روند تأثيرگذار بر تجارت لوازم جانبی خودرو در سال‌های اخیر، کاهش مداوم تعمیر و نگهداری خودرویی...
ترند های تعمیر خودرو
اتفاقات اخیر در بخش تعمیر خودرو چه بوده است؟ تعداد خودروها در بریتانیا تا سال ۲۰۱۶ افزایش یافت، پس از...
رقبایی در نزدیکی کسب‌وکار من شروع به کار کرده است.
وقتی رقیبی در همسایگی شما کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کند، ممکن است دیدن جنبه‌های مثبت دشوار باشد،...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070