Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

هر آنچه یک مبتدی باید درباره بازاریابی پایگاه داده بداند

آنچه در این مقاله می خوانید:

برای شخصی‌سازی بازاریابی دیجیتال و ایمیل مارکتینگ، بسیاری از بازاریابان از فهرست‌ها یا پایگاه‌های داده اطلاعات مشتریان و مشتریان بالقوه استفاده می‌کنند که به آن پایگاه داده بازاریابی .

با یک استراتژی خوب بازاریابی پایگاه داده‌ای، هر کسب‌وکار کوچک می‌تواند فروش خود را افزایش دهد، مشتریان مهم را شناسایی کند و هزینه‌های بازاریابی را بهینه سازد.

در عصر دیجیتال، صرف دسترسی به اطلاعات مشتری کافی نیست. آیا تا به حال ایمیلی از شرکتی دریافت کرده‌اید که نام شما در آن اشتباه نوشته شده یا اصلاً وجود نداشته باشد؟

این نوع اشتباهات بازاریابی مرتباً اتفاق می‌افتد و اغلب ناشی از ذخیره‌سازی نادرست داده‌های بازاریابی است. برای مشتری مهم نیست، او فقط می‌بیند که شرکت به اندازه‌ای که باید به کسب‌وکار او اهمیت نمی‌دهد و حتی نام او را درست ثبت نمی‌کند.

در سال‌های اخیر، بازاریابان برتر تبدیل شده‌اند به هر چه بیشتر به داده‌های بازاریابی وابسته برای هدایت تصمیمات بازاریابی خود. با ارائه ارزش بیشتر به خریداران، بازاریابان می‌توانند فروش را افزایش دهند.

مدیریت پایگاه داده‌های تجاری

شرکت‌هایی که به‌طور مستقیم با شرکت‌های دیگر (B2B) کسب‌وکار می‌کنند، از پایگاه‌های داده تجاری استفاده می‌کنند. از آنجا که معمولا فقط چند داده‌ی واقعا مرتبط در یک پایگاه داده تجاری وجود دارد، حجم داده‌ها معمولا کمتر است.

پایگاه‌های داده‌ی تجاری B2B معمولی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نام شرکت
  • نام و عناوین مدیران شرکت
  • اندازه شرکت/تعداد کارکنان
  • درآمد تخمینی کل
  • کدهای SIC و NAIC

این روش به‌ویژه در بازاریابی مبتنی بر حساب (ABM) مفید است؛ روشی هدفمند برای جذب تعداد محدودی از مشتریان ارزشمند. یک سازمان ممکن است به‌جای صرف زمان و منابع برای گسترش دامنه فعالیت و نظارت بر هر مشتری بالقوه در چرخه فروش، فقط تعداد کمی از مشتریان بالقوه باارزش را هدف قرار دهد.

بازاریابی پایگاه داده، فرآیند استفاده از داده‌ها و اطلاعات ذخیره‌شده برای تحلیل رفتار مشتریان و بهبود استراتژی‌های بازاریابی است. این نوع بازاریابی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که به‌طور هدفمندتر به نیازهای مشتریان پاسخ دهند و پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده ارائه کنند. برای مبتدیان، درک این مفهوم می‌تواند به معنای آغاز تغییرات اساسی در نحوه تعامل با مشتریان باشد. استفاده از اطلاعات جمع‌آوری‌شده از کانال‌های مختلف مانند وب‌سایت‌ها، ایمیل‌ها، رسانه‌های اجتماعی و حتی آمار خرید، به برندها این فرصت را می‌دهد که استراتژی‌های بازاریابی خود را به‌طور دقیق و بر اساس الگوهای رفتاری مشتریان تنظیم کنند.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

برای وب‌سایت‌های وردپرسی که می‌خواهند از خدمات سئو وردپرس برای بهینه‌سازی محتوا و جذب مشتریان استفاده کنند، بهره‌برداری از داده‌های کاربران در کنار تحلیل‌های دقیق می‌تواند تأثیرات بسیار زیادی در رشد کسب‌وکار داشته باشد. با طراحی سایت وردپرس مناسب و استفاده از ابزارهای تحلیل داده، می‌توان اطلاعات دقیق‌تری از نیازهای کاربران به دست آورد و آن‌ها را در کمپین‌های بازاریابی هدفمند به‌کار گرفت. این به کسب‌وکارها کمک می‌کند که با استفاده از داده‌ها، برنامه‌های بازاریابی خود را بهبود بخشند و نرخ تبدیل (Conversion Rate) را افزایش دهند.

پایگاه داده یک سرمایه‌گذاری است.

برای ایجاد فروش تجاری (B2B)، به داده‌های مناسبی نیاز دارید تا بتوانید مشتریان هدف را شناسایی کنید.

بهترین راه برای هر بازاریابی برای یافتن ارزشمندترین مشتریان بالقوه، خرید پایگاه داده از یک ارائه دهنده معتبر است. یک ارائه دهنده معتبر خوشحال خواهد شد که قبل از خرید، نمونه‌های کوچکی از لیست را در اختیار شما قرار دهد تا مطمئن شوید که در پایگاه داده مناسبی سرمایه‌گذاری می‌کنید.

شخصیت‌های خریدار را بسازید

بهترین مشتری فعلی شما کیست؟ مهم‌ترین چالش‌های آن‌ها چیست و کسب‌وکار شما در گذشته چگونه این مشکلات را برای آن‌ها حل کرده است؟ چگونه افراد مشابه آن‌ها را پیدا می‌کنید؟

هدف بازاریابی پایگاه داده، شناسایی مخاطبان هدف، متشکل از افرادی که شبیه مشتری ایده‌آل شما هستند، و سپس هدف قرار دادن مستقیم آن‌هاست.

بخش‌بندی مشتریان

براساس ویژگی‌های جمعیتی، ترجیحات و الگوهای خرید، مخاطبان مختلفی را برای استراتژی بازاریابی دیجیتالی خود تعریف کنید. به این ترتیب می‌توانید به مشتریان خود آنچه می‌خواهند را بیشتر و آنچه را نمی‌خواهند را کمتر ارائه دهید.

توجه را جلب کن

کلید آگاهی از برند، سرعت عمل است: به محض اینکه داده‌ها را سازماندهی و آماده‌ی اجرا کردید، باید شروع به جذب مشتریان بالقوه کنید.

توجه مشتری محدود است. ابزارهای اتوماسیون بازاریابی با استفاده از داده‌های شما به گروه‌بندی، هدف‌گذاری و اجرای کمپین‌های بازاریابی‌تان کمک می‌کنند. اگر این فرآیند خودکار شود، راه‌اندازی آسان‌تر خواهد بود و احتمال تاثیرگذاری آن بر مشتری بیشتر می‌شود.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

اگر امروز از شما بپرسند: «چه کسی بهتر می‌تواند استراتژی سئو بچیند؟ هوش مصنوعی یا کسی با ۱۷ سال تجربه عملی؟» چه پاسخی می‌دهید؟ شاید فکر کنید هوش مصنوعی فقط اطلاعات دارد، اما سئو فقط اطلاعات نیست. سئو ترکیبی است از علم، هنر، تحلیل، اجرا، آزمون و خطا، و شناخت انسان. به‌عنوان کسی که سال‌هاست […]

چطور پزشکان احمدآباد مشهد با سئو محلی و بازاریابی دیجیتال، نوبت‌گیری خود را چند برابر می‌کنند؟ احمدآباد مشهد یکی از متراکم‌ترین مناطق درمانی کشور است. ده‌ها پزشک متخصص، کلینیک زیبایی، مطب دندان‌پزشکی و مراکز تخصصی پزشکی در این منطقه فعال هستند—اما سؤال اصلی اینجاست: چه کسانی در این بازار شلوغ، بیشتر دیده می‌شوند و نوبت […]

طراحی سایت پزشکی در احمدآباد مشهد ویترین دیجیتال اعتماد بیماران کجاست؟ اینجاست: سایت شما. در منطقه‌ای مثل احمدآباد مشهد که ده‌ها پزشک متخصص، دندان‌پزشک، کلینیک زیبایی و مطب درمانی حضور دارند، داشتن تابلو فیزیکی فقط بخشی از مسیر جذب بیمار است.اما آنچه در سال‌های اخیر تعیین‌کننده انتخاب بیماران شده، حضور حرفه‌ای آنلاین است—و نقطه شروع […]

سئو برای پزشکان احمدآباد مشهد چگونه بیماران در گوگل شما را پیدا می‌کنند؟ (یا نمی‌کنند!) در منطقه پرتراکم و درمان‌محور احمدآباد مشهد، بیش از ۱۰۰ مطب و کلینیک فعال وجود دارد.اما زمانی که بیمار در گوگل عبارتی مثل «دکتر پوست احمدآباد» یا «کلینیک درد مشهد» را جستجو می‌کند، تنها ۵ تا ۱۰ نام در صفحه […]

مقدمه: فرصت‌های طلایی، چالش‌های پنهان در منطقه احمدآباد مشهد، مطب‌ها و کلینیک‌های پزشکی از نظر تخصص، اعتبار و مراجعه‌ی حضوری در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند. اما در فضای دیجیتال، بسیاری از این مجموعه‌ها هنوز نتوانسته‌اند به سطحی از «اعتمادسازی آنلاین» برسند که با واقعیت حرفه‌ای آن‌ها هم‌خوانی داشته باشد. نتیجه؟ بیماران جدیدی که به […]

تحلیل فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارهایی که پزشکان نباید نادیده بگیرند منطقه احمدآباد مشهد—قطب تخصصی و پرتردد خدمات پزشکی در شرق کشور—هر روز میزبان صدها بیمار و ده‌ها مطب و کلینیک است. از متخصصین پوست و مو گرفته تا جراحان زیبایی، ارتوپدها، دندان‌پزشکان و پزشکان عمومی، همگی در فضایی با رقابت فشرده فعالیت می‌کنند. اما چیزی […]

دیده شوید، اعتماد جلب کنید، نوبت بگیرید – با یاسئومی در قلب منطقه احمدآباد مشهد—مرکز پزشکی پرمراجعه شرق کشور—صدها پزشک، کلینیک تخصصی و مراکز درمانی فعالیت می‌کنند. رقابت بالا و رفتار دیجیتالی بیماران امروزی، تنها یک راه برای تمایز باقی می‌گذارد: حضور حرفه‌ای در فضای دیجیتال. ما در یاسئومی، با تجربهٔ واقعی در بازار پزشکی […]

وقتی صحبت از آینده سئو در دوران هوش مصنوعی می‌شود، خیلی‌ها یا دچار وحشت می‌شوند یا به دنبال شعارهای توخالی و اصطلاحات نوظهوری مثل GEO می‌روند. اما من، جواد یاسمی هستم؛ کسی که بیش از یک دهه است سئو را زندگی کرده‌ام. این مقاله را برای این نوشتم که هم افسانه‌ها را تخریب کنم و […]

گوگل دارد ترافیک شما را می‌دزدد – و شاید حتی متوجه نشده‌اید چرا باید این مقاله را بخوانید؟ اگر شما هم جزو آن دسته از سئوکاران و بازاریابان ایرانی هستید که روی سایت‌های انگلیسی، عربی یا زبان‌های دیگر فعالیت می‌کنید، باید بدانید:گوگل اخیراً شروع به ترجمه خودکار محتوای انگلیسی کرده و آن را روی دامنه‌های […]

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *