09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

وبینارهای با تبدیل بالا با پیگیری هوشمند وبینار

آنچه در این مقاله می خوانید:

بنابراین، شمایک وبینار جذاب و آموزنده را با دقت طراحی و اجرا کرد. شما تعداد زیادی ثبت نام جدید دریافت کردید و توجه برخی رسانه های اجتماعی را به خود جلب کردید. کار خوب! همه این سرنخ ها فقط چند کلیک با ارزش برای تبدیل شدن به مشتریان جدید فاصله دارند. اکنون که توجه آنها را جلب کرده اید، چگونه می توانید آنها را از آستانه عبور کنید و آنها را وادار به تبدیل کنید؟

همه چیز در مورد پیگیری است. وبینار شما ابزار قدرتمندی برای هیجان زده کردن مردم در مورد برند شما است. اما برای به حداکثر رساندن تأثیر به یک استراتژی پیگیری و برنامه ریزی شده نیاز دارد. در اینجا چند ایده در مورد چگونگی پیگیری وبینار خود با اقدامات هوشمندانه و موثر برای افزایش تبدیل ارائه شده است.

شماره 1 محتوای بعدی عالی ارائه دهید

پیشنهادات وبینار شما دیدگاه روشنی از رهبری فکری شما را نشان می دهد. با پشتیبان‌گیری از وبینار خود با محتوای هوشمند، اعتماد اولیه را ایجاد کنید. کارشناسان می گویند که همیشه بایداولین پیگیری خود را ظرف 24 ساعت ارسال کنیدبعد از وبینار این بدان معناست که شما می خواهید محتوایی آماده و آماده داشته باشید. قطعات کوچکی از محتوای بعدی را از طریق ایمیل ارسال کنید یا توجه مخاطبان خود را به محتوای موجود در سایت یا کانال های رسانه های اجتماعی خود جلب کنید.

همچنین این ایده عالی است که سوالات خاصی را که ممکن است در طول وبینار مطرح شده باشند، هدف قرار دهید. بنابراین، پیگیری خود را انعطاف پذیر نگه دارید. محتوای خود را در صورت لزوم مجدداً تنظیم کنید تا مطمئن شوید که نگرانی‌ها و علایقی را که در بین مخاطبان خود در طول پرسش و پاسخ وبینار دریافت کرده‌اید، برطرف می‌کند.

مشاهده این مطلب  راهنمای ضروری برنامه‌ریزی بازاریابی

شماره 2 آن را تعاملی کنید

مطمئن شوید که یک نظرسنجی یا بلافاصله بعد از وبینار، یا با یک ایمیل بعدی که ظرف 24 ساعت ارسال می شود، اضافه کنید. وجود داردبسیاری از ابزارهای عالی نظرسنجی آنلاینوجود دارد برای انتخاب. دنبال یکی بگردید که بتوانید در ایمیل های بعدی خود جاسازی کنید.

حتما نظرسنجی را کوتاه نگه دارید. از مخاطبان خود فقط چند سوال مختصر در مورد تجربه آنها بپرسید. سعی کنید چیزهایی مانند این بپرسید:

  • آیا این وبینار برای شما مفید بود؟
  • آیا این وبینار را توصیه می کنید؟
  • آیا این وبینار به تمام سوالات شما در مورد موضوعات پاسخ داد؟
  • چگونه از این وبینار مطلع شدید؟

شما نمی توانید انتظار نداشته باشید که هر مخاطبی پاسخ دهد. اما کسانی که وقت می گذارند احتمالاً جزو قوی ترین سرنخ های شما خواهند بود. یعنی نظر آنها واقعا مهم است. و بینش هایی که به شما می دهند می تواند به شما در بهبود استراتژی های وبینار آینده خود کمک کند.

شماره 3 پخش را به راحتی در دسترس قرار دهید

وبینار خود یک راه عالی برای تعامل با سرنخ ها در زمان واقعی است. اما پخش نیز یک ابزار مهم بازاریابی محتوا است. اکثر پلتفرم‌های وبینار مدرن، پس از پایان پخش زنده، پخش را بلافاصله در دسترس قرار می‌دهند. حتماً در پیام بعدی خود به پخش پیوند دهید.

با گنجاندن گزینه های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی، اشتراک گذاری را تشویق کنید. پخش‌های وبینار را در وبلاگ و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شرکت خود به‌طور برجسته نشان دهید. همچنین پیوند دادن به بازپخش محتوای مرتبطی که تولید می‌کنید، مانند پست‌های وبلاگ یا مقاله‌هایی با موضوعات مشابه، ایده خوبی است.

مشاهده این مطلب  چگونه یک پرس‌وجو را به فروش تبدیل کنیم

شماره 4 یک هدیه رایگان بدهید

شرکت کنندگان در وبینار شما آشکارا به آنچه شما باید بگویید علاقه مند هستند. یک هدیه کوچک رایگان، مانند یک تخفیف انحصاری یا پیشنهاد آزمایشی، می‌تواند راهی عالی برای عبور از آستانه تبدیل آنها باشد. شما قبلاً کنجکاوی آنها را برانگیخته اید. بنابراین، اکنون به آنها انگیزه بیشتری بدهید تا برند شما و محصولات آن را بهتر بشناسند.

محتوای عمیق انحصاری، مانند کاغذ سفید یا کتاب الکترونیکی نیز می تواند یک هدیه رایگان جذاب باشد. این به شما این فرصت را می دهد که از رهبری فکری خود حتی بیشتر حمایت کنید. محتوای دروازه‌دار مانند این می‌تواند در استراتژی بازاریابی محتوای گسترده‌تر شما نیز نقش داشته باشد. احتمالاً قبلاً پست‌های وبلاگ و پست‌های رسانه‌های اجتماعی در آنجا خواهید داشت که منجر به این امر می‌شوند محتوای دروازه‌دار. وبینار خود را به عنوان نقطه ورود مشابهی به رهبری فکری برند خود در نظر بگیرید.

شماره 5 سرنخ ها را به وبینار بعدی خود دعوت کنید

وبینارها روشی بسیار موثر برای جذب سرنخ هستند. هنگامی که یک رهبر در یک رویداد شرکت کرد، حتماً یک دعوت نامه برای وبینارهای آتی خود نیز دنبال کنید. مردم در وبینارها ثبت نام نمی کنند مگر اینکه به موضوع علاقه مند باشند. و اگر در طول اولین تجربه وبینار خود با نام تجاری خود تأثیر قوی داشته باشید، احتمال بازگشت یا ارجاع افراد به شبکه هایشان بیشتر خواهد شد.

در حالی که در حال برنامه ریزی وبینارهای آینده خود هستید، ممکن است بخواهید برخی از آمارهای مفید را نیز به خاطر بسپارید. آنها متوجه شدند که ساعت 10:00 و 11:00 صبح در واقع محبوب ترین زمان ها برای برنامه ریزی وبینارها هستند و چهارشنبه ها و پنجشنبه ها محبوب ترین روزها هستند. آنها همچنین دریافتند که افراد به احتمال زیاد فقط چند روز قبل برای یک وبینار ثبت نام می کنند. شما باید هر چه زودتر شروع به تبلیغ کنید، اما حتما دعوتنامه های خود را به خصوص در هفته قبل از وبینار آماده کنید.

مشاهده این مطلب  شش عاملی که می‌توانند بر استراتژی بازاریابی شما تاثیر بگذارند

پیروی از سرنخ های شما نتیجه می دهد

با استفاده از این نکات و ترفندهای بعدی، شانس خود را برای تبدیل سرنخ های وبینار به مشتریان پولی افزایش می دهید. پیگیری شما نشان می‌دهد که به آن اهمیت می‌دهید و همچنین به شما این فرصت را می‌دهد که نشان دهید برند شما یک رهبر فکری جدی و سازمان‌یافته در زمینه شماست.

همیشه به یاد داشته باشید که وبینارها یک رویداد مجزا نیستند. آنها باید به طور کامل در استراتژی بازاریابی محتوای شرکت شما ادغام شوند. این کلید رسیدن به آن سرنخ ها در خط پایان تبدیل است.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070