سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکتها و فریلنسرها: بینشهایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میلچیمپ و کو
چه در آژانس تبلیغاتی باتجربه باشید چه تازه کار آزاد، جذب و حفظ مشتریان جدید میتواند کاری بیوقفه باشد.
در این مقاله، مهمترین یافتههای صنعت را از گزارش شاخص ایمیل چیپ و شرکا ۲۰۲۳ ویژهٔ سازمانها و فریلنسرها و شامل بازخوردهای صنعت از بازاریابان سراسر جهان است.
همچنین به بررسی سه رویکردی میپردازیم که میتواند به افزایش توانایی شما در جذب مشتریان جدید کمک کند.مزایای داشتن طرح کسبوکار، قدرت تخصصگرایی، و اهمیت گفتن «نه» به سرمایهگذاریهای نامتناسب( )
با ما همراه شوید تا نکاتی را که میتواند شانس موفقیت شما در پروژههای بزرگتان در سال 2024 و بعد از آن را افزایش دهد، با شما در میان بگذاریم.
طراحی سایت وردپرس میتواند یکی از راههای کلیدی برای جذب مشتریان جدید باشد. شرکتها و فریلنسرها میتوانند با طراحی سایتهای جذاب و کاربرپسند در وردپرس، تجربهای منحصر به فرد برای مخاطبان خود خلق کنند که باعث جذب مشتریان جدید میشود. استفاده از قالبهای جذاب، بهینهسازی برای موبایل، و محتوای اختصاصی، از جمله ویژگیهایی است که میتواند در این راستا موثر باشد. طبق گزارشهای ۲۰۲۳ میلچیمپ و کو، استفاده از این ابزارها در طراحی سایت میتواند باعث افزایش تعامل مشتریان و ایجاد اعتماد بیشتر شود.
خدمات سئو وردپرس نیز به جذب مشتریان جدید کمک شایانی میکند. با بهکارگیری استراتژیهای سئو بهروز و بهینهسازی دقیق سایتهای وردپرس، کسبوکارها و فریلنسرها میتوانند در جستجوهای گوگل برجسته شوند و دید بیشتری برای مشتریان جدید پیدا کنند. به گفته میلچیمپ و کو، سایتهای بهینهشده از لحاظ سئو، قادر به جذب ترافیک ارگانیک بالاتر و تبدیل آن به مشتریان واقعی هستند. بهینهسازی محتوای سایت، تحقیق کلمات کلیدی و لینکسازی موثر از جمله روشهایی هستند که به جذب بیشتر مشتریان کمک میکنند.
داشتن یک طرح تجاری
داشتن برنامه رشد قوی، یکی از ارزشمندترین کارهایی است که میتوانید برای آژانس یا کسبوکارتان انجام دهید. این نه تنها برای آرامش خاطر شما مفید است، بلکه اثربخشی آن توسط تحقیقات، از جمله تحقیقات میلچیمپ و شرکتهای همکار، تأیید شده است.
در گزارش شاخص میلچیمپ و کو در سال ۲۰۲۳، آژانسهای مورد بررسی اعلام کردند که از نظر برنامهریزی به جایی که میخواهند نرسیدهاند.
گزارش نشان داد کهفقط 22 درصد از پاسخدهندگان آژانسها میگویند که یک برنامهی کتبی واضح دارند.برنامه رشدسر جای خودعلاوه بر این، تقریباً نیمی از پاسخدهندگان میگویند که اگرچه اهداف مشخصی دارند، اما برنامهای دقیق ندارند.
چه عاملی باعث این اختلاف شده است؟ شاید به خاطر تغییرات چشمگیر در فضای کسبوکار باشد که برنامهریزی بلندمدت را پیچیدهتر کرده است. یا شاید به این دلیل باشد که صاحبان شرکتها و فریلنسرها بسیار درگیر هستند و زمان بیشتری را صرف کارهای اداری میکنند تا آنچه دوست دارند.
علل احتمالا متعددند، اما راهحلها یکسان است و شواهد آن در گزارش امسال آمده است: سازمانهایی که گزارش میدهند دارای طرح کسبوکار همچنین گزارش شدافزایش درآمد ۲۶ درصد یا بیشتر
روی یک تخصص خاص تمرکز کن
تحقیقات گزارش همچنین نشان میدهد که مشتریان پاسخدهندگان حاضرند برای کار با متخصصان، هزینه بسیار زیادی پرداخت کنند. در واقع، پاسخدهندگانِ آژانسی که میگویند تخصص دارند،تقریبا سه برابر بیشتر احتمال دارد که افزایش درآمد ۲۶ درصد یا بیشتر را ایجاد کند.پاسخدهندگانی که تخصص خاصی ندارند، در مقایسه با بقیه موفقتر نیستند. بنابراین، تهیهی طرح کسبوکار میتواند به شما در شناسایی تخصصتان یا حداقل در بازاریابی مؤثرتر تخصص فعلیتان به مشتریان بالقوه کمک کند.
ترس از نه گفتن
دادههای گزارش امسال نشان میدهد که ۶۰ درصد از شرکتکنندگان (آژانسها) میگویند به ندرت یا هرگز پروژههایی را که مناسب نیستند رد نمیکنند. فرضیهی پشت این رویه این است که هر پروژهای، صرف نظر از نامناسب بودن، میتواند پلهای برای موفقیت باشد. اما آیا این درست است؟
صاحبان آژانسهای پاسخگو میترسند که رد کردن کار منجر به کاهش درآمد شود. این موضوع قابل درک است، زیرا «نه گفتن» میتواند به معنای از دست دادن جریانهای درآمد بالقوه، روابط با مشتریان و در نهایت، جریان ثابت پروژهها باشد. اما این تردید صرفاً مربوط به اعداد روی دفتر حسابها نیست؛ بلکه در ذات اداره یک آژانس است.
برای صاحبان آژانسها، «نه گفتن» میتواند به معنای تعادل بین سود مالی فوری و پایداری بلندمدت باشد. به عبارت دیگر، ممکن است پروژهای را رد کنید که امروز به پرداخت قبضها کمک میکند اما فردا شما را در معرض خطر فرسودگی یا کاهش کیفیت قرار میدهد. در سطحی عمیقتر، مواجهه با ترس از رد کردن کار و انجام آن، میتواند به معنای ریسک محو شدن آژانس از دید باشد.
برخلاف رفتار معمول آژانسها، گفتنِ «نه»ی استراتژیک میتواند کسبوکار بازاریابی شما را به اوج برساند. در واقع، یافتههای گزارش شاخص امسال میلچیمپ و کو، یافتهای شگفتانگیز را آشکار کرد…کسانی که گزارش تنظیمات را میدهندحریم حرفهایبا گفتن «نه»، احتمال افزایش دو برابری درآمدشان بیشتر میشد.در مقایسه با کسانی که میگویند به ندرت از کاری سر باز میزنند
راهبردی برای موفقیت
حالا بیایید به یک راهکار احتمالی برای گفتن «نه» بپردازیم.هر صاحب آژانسی باید تلاش کند تا در رد کردن یا واگذار کردن فرصتهایی که با چشماندازش همسو نیستند، راحتتر (و مطمئنتر) باشد. هرچند عمل به این گفته آسان نیست، اما این مهارتی است که میتواند همه چیز را تغییر دهد.
تعریف مشتری ایدهآل
راحت گفتن نه، با تعریف مشتری ایدهآل خود شروع میشود.تصور کنید با مشتریانی کار میکنید که با چشمانداز و ارزشهای آژانس شما همسو هستند. چه ویژگیهایی باعث میشود کار کردن با آنها رویایی باشد؟ آیا شور و شوق آنها نسبت به صنعت، روحیه همکاریشان، یا رویکرد نوآورانهشان در حل مسئله است؟
در گزارش آمده است که ۶۹ درصد از پاسخدهندگان از شرکتهای خدماتی، لذت مشتری را مهمترین معیار خود میدانند. برای ۵۰ درصد دیگر، سودآوری بالقوه اهمیت دارد و ۴۹ درصد نیز به احتمال انجام کارهای تکراری توسط مشتری ارزش میدهند. واضح است که یک رابطه کاری موفق فراتر از مدیریت انتظارات مشتری و کسب درآمد است.
مارتی کرنرمیلچیمپ همکار و بنیانگذار راهکارهای رسانهای بهاری او گفت مشتریان ایدهآلش چه کسانی هستند و چه ویژگیهایی باعث برتری آنها نسبت به سایر مشتریان میشود.
همکاری بسیار مهم است. میخواهم با مشتریانی کار کنم که میدانند چه چیزی کسبوکارشان را ارزشمند میکند؛ مشتریانی که محدودیتهای خود را میشناسند و به تخصص من ارزش مینهند. لزوماً نیازی نیست که جزئیات هر کسبوکاری را یاد بگیرم و آنها هم نیازی نیست که از آخرین روندهای بازاریابی ایمیلی مطلع باشند. تا زمانی که آنها چشمانداز خود را داشته باشند، من میتوانم در اجرای آن به آنها کمک کنم.
شناسایی فرد نامناسب
گام بعدی در هنر نه گفتن، یاد گرفتن تشخیص موقعیتهای نامناسب است.شاید این پروژه با تخصص شما همخوانی نداشته باشد، یا ارزشهای مشتری با ماموریت آژانس شما در تضاد باشد؛ ممکن است حجم کارتان زیاد باشد، یا شاید کسی را در شبکهی خود بشناسید که مناسبتر باشد. شاید بهسادگی با محصول یا خدماتی که ارائه میشود ارتباط برقرار نمیکنید. صرف نظر از دلیل، تشخیص این ناسازگاریها و عمل بر اساس آن، میتواند به شما کمک کند تا منابع خود را برای فرصتهای مناسب حفظ کنید.
جرات گفتن نه و واقعا گفتنش
وقتی ناسازگاری را تشخیص دادید، وقتش است که اعتماد به نفس لازم برای…حریمهای خود را تعیین کنیدو رد کرد.داشتن تصویری واضح و شفاف از مشتری و پروژههای ایدهآل خود میتواند به شما کمک کند تا این حس اطمینان را پیدا کنید. ساختن پیامی شخصی، صادقانه و صریح که به شما کمک کند پیشنهادی را رد کنید، در حالی که رابطه مثبت را حفظ میکنید، بسیار مهم است.