09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

درک چگونگی خرید مشتریان

آنچه در این مقاله می خوانید:

پایگاه داده یا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری شما ممکن است اطلاعات ارزشمندی درباره مشتریان‌تان داشته باشد که به شما در درک نیازهای آنها و چگونگی تصمیم‌گیری‌های خریدشان کمک می‌کند.هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.توضیح می‌دهد

درک فرآیند خرید مشتریان برای شناخت آن‌ها ضروری است. در ابتدا، مشتریان بالقوه ممکن است هیچ اطلاعی از سازمان شما نداشته باشند، اما در نهایت اقدام به خرید محصولات یا خدمات شما می‌کنند. درک این فرآیند به موفقیت شما در فروش کمک می‌کند.

فرآیند خرید

روند اصلی خرید به شرح زیر است:

  • نمی‌دانم چه می‌کنید…
  • میدونم چه کار می‌کنی، خب حالا چی؟
  • بله، مشکلی نیست، اما مطمئن نیستم شما شخص مناسبی باشید…
  • اینکه می‌گویی قابل قبول است، اما آیا واقعا به آن نیاز دارم؟
  • آرزو – بله! می‌خواهمش، اما چطور به دستش بیاورم؟
  • اقدام – میدونم چطوری راحت به دستش بیارم، ممنون!

خوب سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری می‌تواند نقاط مشترک بین مشتریان بالقوه و مشتریان بالفعل را ردیابی کند. با این کار، درک موقعیت مشتریان بالقوه در فرایند خرید امکان‌پذیر می‌شود و می‌توان آنها را مرحله به مرحله تا رسیدن به خرید از شما هدایت کرد.

درک واحد تصمیم‌گیری

در بسیاری از موارد، تنها یک نفر تصمیم به خرید محصولات یا خدمات شما نمی‌گیرد. در بسیاری از بازارها، بیش از یک نفر در تصمیم‌گیری خرید دخیل است. برای مثال، کودکان بر والدین خود تاثیر می‌گذارند و… بازارهای تجاری بین کسب‌وکارها هر چه ارزش خرید بیشتر باشد، افراد بیشتری در تصمیم‌گیری دخیل می‌شوند. ما این را واحد تصمیم‌گیری یا DMU می‌نامیم. واحدهای تصمیم‌گیری می‌توانند افراد یا گروه‌ها باشند.

مشاهده این مطلب  ده روش برای تأیید اطلاعات تماس مشتری

در یک واحد تصمیم‌گیری خرید (DMU)، شش نقش احتمالی وجود دارد. قابل ذکر است که برخی افراد یا گروه‌ها ممکن اس ت در فرایند تصمیم‌گیری خرید، بیش از یک نقش داشته باشند.

  • کاربراناین افراد از محصول یا خدمت استفاده می‌کنند و ممکن است در خدمات پس از فروش نقش فعالی داشته باشند، اما لزوماً در انتخاب تأمین‌کننده یا ثبت سفارش دخالتی ندارند.
  • افراد تاثیرگذاراین افراد بر فرایند تصمیم‌گیری تاثیر می‌گذارند، اما ممکن است هرگز از محصول یا خدمت استفاده نکنند و حتی خارج از سازمان شما باشند. آنها ممکن است مشاوران فنی، روزنامه‌نگاران یا شاید بودجه‌داران باشند که بر میزان هزینه‌ها تاثیر می‌گذارند.
  • تصمیم‌گیرندگانبرای رسیدن به تصمیم نهایی، نظرات و ایده‌های سایر اعضای واحد تصمیم‌گیری را در نظر بگیرید. در سازمان‌های بزرگ‌تر، ممکن است این تصمیم به بخش فناوری اطلاعات سپرده شود که پیشنهادات خود را به دیگر اعضای واحد تصمیم‌گیری ارائه می‌دهد. ممکن است این فرد یا تیمی از افراد باشد.
  • تأییدکنندگانمعمولا بودجه‌داران یا تیم مدیریت، تصمیم خرید را تصویب می‌کنند.
  • خریداراندر سفارش‌گذاری و تعامل با تامین‌کنندگان مشارکت می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که محصول یا خدمت جدید مطابق با مشخصات، به‌موقع تحویل و طبق برنامه نصب می‌شود.
  • نگهبانانکنترل دسترسی به سایر بخش‌های واحد مدیریت، مثلاً دستیاران شخصی که تعیین می‌کنند آیا تأمین‌کنندگان می‌توانند با افراد بالا صحبت کنند یا با آن‌ها ملاقات کنند.

سیستم‌های خوب مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) اطلاعاتی درباره واحد تصمیم‌گیری و موقعیت هر فرد یا گروه در فرآیند خرید ارائه می‌دهند.

به یاد داشته باشید، سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) از فهرست‌های پستی ساده پیشرفته‌تر هستند. زیرا اطلاعاتی درباره رفتار و ترجیحات مشتریان را در خود نگه می‌دارند، می‌توانند رضایت و حفظ مشتری را بهبود بخشند. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا نیازهای مشتریان را مؤثرتر شناسایی کنید و در نتیجه … فروش افزایشی و فروش مکمل افزایش سودآوری

مشاهده این مطلب  ساخت دوره آنلاین از ارائه پاورپوینت
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070