09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

درک انگیزه‌های خریدار برای افزایش فروش

آنچه در این مقاله می خوانید:

انسان دو انگیزه اصلی دارد: کسب پاداش و اجتناب از ضرر. ممکن است برای کسب پاداش به رستوران برویم و یا صرفاً برای اجتناب از ضرر، بیمه بخریم. این انگیزه‌ها به‌صورت جداگانه عمل نمی‌کنند؛ یعنی در بسیاری از موارد، هر دو انگیزه در تصمیم‌گیری تأثیر می‌گذارند.

ممکن است بستنی بخوریم چون هوس بستنی کرده‌ایم، یعنی برای لذت بردن از پاداش. اما اگر دوستانمان همگی بستنی می‌خرند و ما نخریم، ممکن است حس کنیم چیزی را از دست داده‌ایم. این بخش از انگیزه ما، اجتناب از ضرر است.

چیزی که واقعا ما را انگیزه می‌دهد

مطالعات بارها نشان داده‌اند که انسان‌ها بیشتر از کسب پاداش، از اجتناب از ضرر انگیزه می‌گیرند. مثلاً اکثر مردم وقت بیداری خود را سر کار می‌گذرانند، اما اگر در لاتاری برنده شوند، تعداد کمی هستند که حاضر نباشند کمتر کار کنند یا به‌کلی کار را رها کنند.

اگر انگیزه رفتن به سر کار، کسب پاداش بود، نیازی به کم‌کاری یا ترک کامل کار نبود. اما بیشتر ما برای اجتناب از ضرر به سر کار می‌رویم. به عبارت دیگر، ما برای به دست آوردن حقوقمان به سر کار نمی‌رویم، بلکه می‌رویم چون اگر حقوق نگیریم، نمی‌توانیم غذا بخریم، لباس تهیه کنیم یا قسط وام مسکنمان را بپردازیم. البته با داشتن پول کافی در بانک، اجتناب از ضرر از بین می‌رود و در این شرایط، بسیاری از مردم کارشان را ترک می‌کنند یا دست‌کم ساعات کارشان را کاهش می‌دهند.

تاثیر بر پیام‌های فروش

اگر بدانیم که بیشتر مردم بیشتر از کسب پاداش، از اجتناب از ضرر انگیزه می‌گیرند، این چگونه بر پیام‌های فروش ما تأثیر می‌گذارد؟

مشاهده این مطلب  چگونه یک کالای گران‌قیمت را به بازار عرضه کنیم؟

در گذشته بسیاری از ما آموخته بودیم که مزایا را بفروشید با این حال، این روشی از فروش است که صرفاً بر کسب سود تمرکز دارد و به‌طور کامل از اجتناب از ضرر غافل است. علاوه بر این، با این دیدگاه اصلاح‌شده از نحوه عملکرد واقعی ما، اکنون می‌توانیم ببینیم که انگیزه اصلی اکثر مردم هنگام رفتن به محل کار، اجتناب از ضرر است. با توجه به این موضوع، به این معنی است که اکثر مردم در محیط کار، ریسک‌گریز هستند.

بنابراین، در فروش تجاری (بین کسب‌وکارها) فروش بر اساس منفعت حتی بی‌اثرتر.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070