09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

ترندهای بخش تعمیرکاران لاستیک

آنچه در این مقاله می خوانید:

در بخش تعویض لاستیک چه خبر بوده است؟

در سال‌های اخیر، تعمیرگاه‌های مستقل لاستیک با رقابت فزاینده‌ای از سوی زنجیره‌های ملی فروشگاه‌های خدمات سریع مانند ATS Euromaster، Kwik-Fit، Halfords Autocentres و National Tyres and Autocare روبرو بوده‌اند. اقتصاد مقیاس به آنها امکان می‌دهد قیمت‌های بسیار رقابتی ارائه دهند که برای تعمیرگاه‌های مستقل، رقابت با آن دشوار است. در نتیجه، تعداد مشاغل تعمیر لاستیک مستقل کاهش یافته، در حالی که زنجیره‌های خدمات سریع رشد کرده‌اند. علاوه بر رقابت با زنجیره‌های ملی، مشاغل مستقل با رقابت شدیدی از سوی متخصصان آنلاین لاستیک مانند Black Circles، Mytyres و حتی Asda نیز روبرو هستند که لاستیک‌ها را با قیمت‌های بسیار رقابتی تبلیغ کرده و از طریق شبکه‌ای ملی از تعمیرکاران وابسته، خدمات نصب محلی ارائه می‌دهند.

پس از معرفی فروش آنلاین لاستیک‌ها به سرعت رشد کرد و زنجیره‌های ملی تا حدی سود بردند که فروشگاه‌های مستقل تقریباً نامرئی شدند. این امر منجر به راه‌اندازی راه‌حل اختصاصی «تایرکلیک» توسط شرکت خدمات تایر میشل‌دِوِر، بزرگ‌ترین توزیع‌کننده و خرده فروش مستقل لاستیک در بریتانیا در سال ۲۰۱۵ شد تا به فروشگاه‌های مستقل در رقابت برای فروش آنلاین کمک کند. تایرکلیک حدود ۱۰۰۰ وب‌سایت تراکنشی مرتبط با خرده فروشان مستقل را پشتیبانی می‌کند که هر کدام URL محلی خود را دارند. این سیستم به فروشندگان اجازه می‌دهد تا مستقل باقی بمانند، داده‌های مشتری را برای توسعه روابط مشتری جمع‌آوری کنند و برند و حاشیه سود خود را کنترل کنند. تایرکلیک به سرعت رشد کرده و در بهار ۲۰۱۷ جهش عظیمی در رشد خود تجربه کرد.

در سال ۲۰۱۵، شرکت تولیدکننده تایر میشلن، خرده‌فروشی آنلاین تایر بلک سرکلز را خریداری کرد. آنها در ژوئن ۲۰۱۶ افزایش قابل توجهی در فروش خود از مشتریان جدید گزارش دادند که حدود ۸۰ درصد آنها پیش از آن هرگز به‌صورت آنلاین تایر نخریده بودند. در مارس ۲۰۱۷، میشلن، کلیک۲سل را راه‌اندازی کرد که آن را یک «وب‌سایت آماده‌ی استفاده»‌ی انعطاف‌پذیر توصیف می‌کند که به فروشندگان کمک می‌کند حضور آنلاین خود را بسازند و به‌راحتی مشتریان جدید جذب کنند. کلیک۲سل برای هر فروشنده‌ای در دسترس است و به آنها اجازه می‌دهد تا طیف تایرهای انتخابی خود را به‌صورت آنلاین تبلیغ کنند؛ و این الزامی ندارد که تایرهای میشلن باشد.

مشاهده این مطلب  شش نکته کلیدی درباره استراتژی بازاریابی دیجیتال بی‌ام‌و

از طرفی مثبت، تعداد خودروها در بریتانیا همچنان رو به افزایش است و در نتیجه تقاضا برای لاستیک بالا باقی مانده است. لاستیک‌های مدرن به‌طور کلی از مشخصات بالاتری برخوردارند و بنابراین قیمت متوسط آن‌ها افزایش یافته است. خودروهای جدید، حتی خودروهای نسبتاً ساده، با لاستیک‌های بزرگ‌تر و گران‌تر، از جمله در مواردی لاستیک‌های مخصوص ران فلت، مشخص می‌شوند. به‌طور مشابه، هزینه سایر قطعات تعویضی مانند اگزوز و کمک فنرها نیز افزایش یافته است (این امر به‌ویژه در مورد سیستم‌های اگزوز از زمان معرفی مبدل‌های کاتالیزوری صادق است). با این حال، عمر مفید قطعات اصلی خودرو افزایش یافته است، به این معنی که این قطعات به دفعات تعویض نمی‌شوند. با این حال، به‌طور کلی، بازار قطعات تعویضی از نظر میزان پولی که رانندگان هر سال برای این اقلام هزینه می‌کنند، رشد کرده است.

یکی از روندهای صنعت خودروسازی که به نفع این صنعت نبوده، حذف چرخ یدک است. سازندگان خودرو به طور فزاینده‌ای برای کاهش وزن و آزاد کردن فضا، چرخ یدک را حذف می‌کنند. اگرچه لاستیک‌های یدک به‌ندرت تعویض می‌شوند، اما با این وجود منبع تقاضا برای صنعت تعمیر لاستیک هستند و حذف آنها اتفاق خوشایندی نیست. فوم تعمیر لاستیک که اغلب به جای چرخ یدک ارائه می‌شود، مورد استقبال تعمیرکاران لاستیک هم نیست؛ زیرا کثیف و ناخوشایند است و برخی معتقدند تعمیر لاستیکی که با فوم پر شده، عملی نیست.

در سال‌های اخیر، به دلیل کمبود بودجه، شهرداری‌ها کمتر به تعمیر و نگهداری جاده‌ها پرداخته‌اند که این امر منجر به افزایش دست‌اندازها و چاله‌ها شده است. چند زمستان سردتر از حد معمول نیز به این مشکل دامن زده است. چاله‌ها اغلب علت آسیب به چرخ‌ها و لاستیک‌ها هستند، زیرا رانندگان غافلگیر شده با سرعت زیاد از روی آن‌ها عبور می‌کنند. متأسفانه، کمبود بودجه شهرداری‌ها در زمان‌های مشکلات اقتصادی، اغلب با کمبود پول مردم همراه است، بنابراین آسیب‌های وارده به لاستیک‌ها به دلیل وضعیت نامناسب جاده‌ها همیشه به موقع تعمیر نمی‌شود. در سال ۲۰۱۷، یک بررسی نشان داد که فقط در یک هفته ۱۲۰۰ لاستیک که عمق آج آن‌ها از حداقل قانونی کمتر بود، تعویض شدند.

مشاهده این مطلب  استراتژی های اثبات شده برای کپینویسی SaaS با کارایی بالا

زمستان‌های سرد و برفی اخیر در بریتانیا، تقاضا برای لاستیک‌های زمستانی را افزایش داده است و تعداد زیادی از رانندگان، یک دست لاستیک زمستانی دیگر می‌خرند. برخی از تعمیرکاران لاستیک حتی دست لاستیک‌های استفاده نشده را در دوره‌ای که از آن‌ها استفاده نمی‌شود، نگهداری می‌کنند و با مالک تماس می‌گیرند تا او را به تعویض لاستیک‌ها یادآوری کنند (البته این کار هزینه‌ای دارد).

پیشرفت‌های تکنولوژی بر صنعت لاستیک‌سازی نیز تأثیر گذاشته و به تولید محصولات جدیدی مانند لاستیک‌های کم‌مصرف «اکو»، لاستیک‌های چهارفصل و لاستیک‌های ران‌فلَت منجر شده است.

برچسب لاستیک

برچسب‌گذاری اجباری لاستیک در اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۲ برای ارائه اطلاعات بیشتر به رانندگان در مورد لاستیک‌هایی که خریداری می‌کنند، اجرا شد. این برچسب‌ها باید اطلاعاتی استاندارد در مورد راندمان سوخت، چسبندگی در شرایط مرطوب و صدای غلتش خارجی ارائه دهند. فروشندگان لاستیک باید اطمینان حاصل کنند که لاستیک‌های فروخته‌شده به‌درستی برچسب‌گذاری شده‌اند (مگر اینکه از الزام برچسب‌گذاری معاف باشند – برای مثال لاستیک‌های مسابقه‌ای)، و در طول فرایند فروش، مشتریان را در مورد معنای برچسب‌ها آگاه کنند.

دفع لاستیک‌های مستعمل

دفع صحیح لاستیک‌های فرسوده در بریتانیا مسئله‌ای زیست‌محیطی مهم است، به‌طوری‌که سالانه حدود نیم میلیون تن لاستیک فرسوده دور ریخته می‌شود. این لاستیک‌ها باید به‌گونه‌ای دفع یا بازیافت شوند که با قوانین فعلی مطابقت داشته باشد – ارسال لاستیک به محل‌های دفن زباله ممنوع است. بسیاری از مشاغل خدماتی برای جمع‌آوری لاستیک‌های قدیمی ارائه می‌دهند که سپس مجدداً مورد استفاده یا بازیافت قرار می‌گیرند. از جمله کاربردهای آن‌ها می‌توان به روکش مجدد لاستیک‌ها، سوزاندن آن‌ها به‌عنوان سوخت در کوره‌های سیمان یا بازیافت لاستیک اشاره کرد که می‌تواند به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. انجمن توزیع‌کنندگان ملی لاستیک از سوراخ کردن دیواره‌های جانبی یا بریدن لبه‌های لاستیک‌هایی که اعضای آن حذف می‌کنند و برای بازار لاستیک‌های نیمه‌کارکرده مناسب نیستند، حمایت می‌کند.

مشاهده این مطلب  چطور از کمپین‌های تبلیغاتی فیسبوک بهترین نتیجه را بگیریم

تعویض‌کاران لاستیک باید اطمینان حاصل کنند که تمام لاستیک‌های قدیمی که جدا می‌کنند، توسط یک حمل‌کننده‌ی مجاز و ثبت‌شده جمع‌آوری می‌شود. شرکت‌های جمع‌آوری معمولا برای هر لاستیک جمع‌آوری‌شده هزینه‌ای دریافت می‌کنند. بسیاری از تعویض‌کاران لاستیک این هزینه‌ها را به مشتریان خود منتقل می‌کنند و اغلب هزینه‌ی جداگانه‌ای بابت دفع زباله در فاکتور نمایش می‌دهند.

می‌توانید در وبسایت انجمن بازیافت لاستیک، به دنبال جمع‌آوری‌کننده مجاز لاستیک‌های استفاده‌شده بگردید.

از آخرین تحولات باخبر باشید

انجمن‌های تجاری می‌توانند به شما در به‌روز ماندن از اتفاقات بخش تعمیر لاستیک کمک کنند. انجمن ملی توزیع‌کنندگان لاستیک (NTDA) نماینده منافع خرده فروشی‌های لاستیک و مراکز نصب سریع در بریتانیا است. NTDA قوانین رفتاری برای اعضای خود دارد و خدمات تجاری، آموزش و خط تلفن پشتیبانی ارائه می‌دهد. اعضا همچنین می‌توانند به سرویس خرابی خودروهای تجاری NTDA به نام Tyrelink بپیوندند.

از دیگر انجمن‌های صنفی مرتبط با صنعت خودرو که ممکن است برای تعمیرکاران تخصصی لاستیک مفید باشند می‌توان به انجمن گاراژهای مستقل (IGA) که بخشی از فدراسیون صنعت خودروهای خرده‌فروشی (RMIF) است، اشاره کرد.

اشتراک در نشریات تخصصی تجاری، روش دیگری برای به‌روز ماندن در مورد پیشرفت‌های حوزه کاری شماست. از عناوین مرتبط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اخبار تجارت تایر
  • تایر و لوازم جانبی (پمپ باد تایر)
  • مکانیک حرفه‌ای خودرو

نمایشگاه‌های تجاری

با بازدید از نمایشگاه‌های تجاری می‌توانید اطلاعات مفید زیادی کسب کنید. در آنجا با تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان و واردکنندگان تایر آشنا خواهید شد. وب‌سایت نمایشگاه‌های بریتانیا، جزئیات نمایشگاه‌های آتی در بسیاری از بخش‌های مختلف صنعتی را شامل می‌شود.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070