09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

انواع مشتریان شکایت‌کننده

آنچه در این مقاله می خوانید:

وقتی مشتریان از خدماتی که ارائه می‌دهید ناراضی هستند، به یکی از چهار دسته شکایت‌کننده تعلق می‌گیرند: پرخاشگر، ابرازکننده، منفعل یا سازنده. پس چگونه می‌توانید تشخیص دهید که با چه نوع مشتری‌ای روبرو هستید و بهترین روش پاسخگویی چیست؟

شکایت‌گر پرخاشگر

شکایت‌گر پرخاشگرفردی برون‌گرا، کنترل‌کننده، عمل‌گرا و قاطع است. برای ارتباط موثر با او، از صحبت‌های سطحی پرهیز کنید و مستقیما وارد اصل مطلب شوید. به او چندین گزینه بدهید تا احساس کند کنترل اوضاع را در دست دارد. شکایت‌کنندگان تندخو را راضی کردن بسیار دشوار است و معمولا بیشتر به نشان دادن احساسات خود علاقه‌مندند تا رسیدن به راه‌حل.

ناله کننده‌ی احساساتی

(این)شکایت‌گر احساساتیاو برون‌گراست اما اجتماعی‌تر و تندتر از بقیه است. شیوه‌ی ارائه هیجان‌انگیز را می‌پسندد و نیاز به صحبت کردن دارد. اگر می‌خواهید مشتری‌ای با چنین شخصیتی را راضی کنید، به کلیات بپردازید و از جزئیات زیاد خودداری کنید.

طبیعت اجتماعی آن‌ها به این معناست که مشتریان ابراز کننده، بیشتر احتمال دارد که به طور آشکار با دیگران شکایت کنند، اما شاید مستقیماً با شما نه. ممکن است از رسانه‌های اجتماعی برای ابراز نارضایتی خود و علنی کردن شکایتشان. باید به سرعت و با رویکردی مثبت، به طور علنی پاسخ دهید.

شکایت‌کننده‌ی منفعل

(این)شکایت‌گر منفعلفردی درونگراست. مهربان است اما ممکن است بسیار مردد باشد. نمی‌توان این نوع مشتری را عجله داد. از فشار فروش متنفر است و به اطمینان خاطر نیاز دارد.

شکایت‌کنندگانِ منفعل، مرگبارترین دشمن موفقیت یک کسب‌وکارند؛ زیرا به همه شکایت می‌کنند جز خودِ کسب‌وکار. از آنجایی که کسب‌وکار از اشتباه خود بی‌خبر می‌ماند، نمی‌تواند آن را اصلاح کند و تنها دستاورد یک شکایت‌کننده‌ی منفعل، محروم کردن شرکت از مشتریان بالقوه است.

مشاهده این مطلب  استفاده از کالاهای تجاری برای بازاریابی کسب‌وکار شما

نقدکننده سازنده

(این)نقدکننده سازندهمنظم و انتقادگر هستند. کمال‌گرا بوده و ممکن است از «فلج تحلیل‌گری» رنج ببرند. برای متقاعد کردنشان، جزئیات و شواهد کافی ارائه دهید. بیشتر شکایت‌کنندگان سازنده هستند. مفید برای کسب‌وکار چون رویکردی تحلیلی دارند و با آرامش، منطق و جزئیات کافی به مشکلات کسب‌وکار می‌پردازند. این یعنی می‌توانید علت دقیق مشکل را شناسایی کنید، حل آن ساده‌تر می‌شود و از بروز مشکلات مشابه در آینده جلوگیری خواهید کرد.

هر نوع شکایتی که مشتری داشته باشد، رسیدگی دقیق و با نهایت اهمیت به آن ضروری است؛ زیرا مشتری برای موفقیت کسب‌وکار اهمیت اساسی دارد.

وقتی شکایتی جدی است

گاهی شکایت مشتری می‌تواند جدی باشد. اگر مشتری به دلیل محصول یا خدمات شما متحمل ضرر یا خسارتی شده باشد، ممکن است بتواند از شما شکایت کند.

بیمه می‌تواند از آسیب‌های مالی و اعتباری ناشی از… محافظت کند ادعاهای مردمی خطرات ممکن است شامل آسیب ناشی از محصولات معیوب باشد (که تحت پوشش قرار می‌گیرد). بیمه مسئولیت محصول یا اگر مشاوره حرفه‌ای سهل‌انگارانه ارائه دهید (که مشمول پوشش است)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070