09339159432 (مشاوره با تیم فروش) 09155249420

بازاریابی بالای قیف: 9 استراتژی قدرتمند برای جذب مشتریان جدید

آنچه در این مقاله می خوانید:

در ویرایشگر متن المنتور، چنانچه حالت حروف بزرگ اول (Drop Cap) به صورت چیده شده (Stacked) باشد، رنگ پس‌زمینه آن #69727d و رنگ متن سفید خواهد بود. اگر حالت حروف بزرگ اول به صورت قاب‌دار (Framed) باشد، رنگ متن #69727d و دارای حاشیه ۳ پیکسلی خواهد بود و رنگ پس‌زمینه شفاف است. در حالت‌های غیر پیش‌فرض، حاشیه بالایی حروف بزرگ اول ۸ پیکسل خواهد بود و عرض و ارتفاع حرف بزرگ اول ۱ام (واحد اندازه‌گیری) خواهد بود. در حالت کلی، حروف بزرگ اول به صورت شناور در سمت چپ، با چینش متمرکز متن، ارتفاع خط یک و اندازه قلم ۵۰ پیکسل نمایش داده می‌شود و حرف بزرگ اول به صورت یک بلوک درون خطی نمایش داده می‌شود. بازاریابی ابتدای قیف (TOFU) برای جذب مشتریان بالقوه به قیف فروش ضروری است. برای گسترش کسب‌وکار آنلاین، معرفی برند و محصولات/خدمات به مشتریان جدید و هدایت آن‌ها در مسیر خرید تا تبدیل شدن به مشتریان پرداخت‌کننده ضروری است. چالش اصلی TOFU تعداد زیاد اجزای متحرک آن است. یافتن راهی مؤثر برای رسیدن به مخاطب مناسب با پیام مناسب می‌تواند دشوار باشد. و از آنجایی که هدف اصلی آن فروش مستقیم نیست، درک اثربخشی آن بدون دانستن نحوه اندازه‌گیری موفقیت، ممکن است گیج‌کننده باشد. برای به حداکثر رساندن بازده سرمایه‌گذاری بازاریابی ابتدای قیف، به یک استراتژی روشن برای پر کردن قیف با مشتریان بالقوه با کیفیت نیاز دارید که بتوانید آن‌ها را به سرنخ و فروش تبدیل کنید، بدون اینکه پول و زمان خود را برای تاکتیک‌هایی که ممکن است کار نکنند، هدر دهید. این مقاله نحوه استفاده از بازاریابی TOFU را برای جذب مشتریان بالقوه با کیفیت با کمترین هزینه ممکن، به منظور افزایش فروش و سود، شرح می‌دهد. بیایید مستقیماً شروع کنیم.

فهرست مطالب

  • بازاریابی بالای قیف چیست؟
  • چرا بازاریابی دهانه قیف مهم است؟
    • مشتریان بالقوه بیشتری برای پر کردن قیف فروش شما
    • اولین تماس با مشتری بالقوه
    • آگاهی بیشتر از برند
    • بازاریابی دهانه قیف به ایجاد اعتماد و اعتبار کمک می‌کند.
    • بازاریابی توفو به ماندگاری در ذهن مخاطب کمک می‌کند.
    • رقابت کمتری وجود دارد.
    • کمپین‌های توفو هزینه کمتری دارند.
    • توفو کاربران بیشتری را برای بازاریابی مجدد جذب می‌کند.
    • توفو به تکمیل لیست بازاریابی ایمیلی شما کمک می‌کند.
  • چگونگی جذب مشتریان بالقوه جدید به قیف فروش شما
    • از سئو و بازاریابی محتوا برای جذب مخاطبان اولیه استفاده کنید
    • با تبلیغات فیسبوک، مخاطبان سرد را جذب و الهام بخشید.
    • با تبلیغات نمایشی گوگل، ترافیک سرد جذب کنید.
    • از بازاریابی ویدیویی یوتیوب برای جذب مخاطبان اولیه استفاده کنید.
    • از تبلیغات لینکدین برای جذب مشتریان B2B استفاده کنید
    • تمرکز بر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای دسترسی به مخاطبان جدید
    • پلتفرم‌های تبلیغاتی جایگزین می‌توانند بازاریابی مرحله آشنایی شما را تکمیل کنند.
    • از بازاریابی تأثیرگذار برای ایجاد اعتماد در مخاطبان جدید استفاده کنید.
    • از تبلیغات بومی برای ارتقای محتوای وب‌سایت خود استفاده کنید.
  • چطور بازگشت سرمایه بازاریابی در مراحل اولیه را اندازه‌گیری کنیم
    • تاثرات و دیدگاه‌ها
    • رسیدن
    • ترافیک و کلیک وبسایت
    • میانگین زمان سپری شده در صفحه
    • نرخ پرش
    • ردیابی رویداد و هدف
  • نتیجه‌گیری

بازاریابی دهانه قیف چیست؟

بازاریابی بالای قیف (یا قیف بالایی) به فعالیت‌ها و کمپین‌هایی گفته می‌شود که برای معرفی و نمایش برند، محتوا و محصولات شما به مخاطبان جدید (غیرهدف) استفاده می‌شوند و سپس به‌تدریج آن‌ها را در مسیر خرید به سمت تبدیل شدن به سرنخ و مشتری هدایت می‌کنند. بالای قیف، اولین مرحله قیف و اولین نقطه تماس با مشتریان بالقوه است. آن‌ها فرصتی برای آشنایی با کسب‌وکار شما پیدا می‌کنند و شما نیز فرصتی برای جمع‌آوری داده‌های ارزشمند برای مراحل بعدی قیف خواهید داشت. هدف اصلی این مرحله، قیف‌های بازاریابی جذب مخاطب به وبسایت، تعامل با مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتری واقعی است. این روش به تقسیم‌بندی مخاطبان بر اساس مرحله‌ای که در فرآیند خرید قرار دارند کمک می‌کند و امکان برقراری ارتباط مؤثر با پیام‌های مناسب در هر مرحله را فراهم می‌سازد. مفهوم قیف فروش هم برای شرکت‌های B2B و هم برای شرکت‌های B2C کاربرد دارد. تنها تفاوت این است که با قیف‌های بازاریابی تجاری (B2B) معمولا تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی زمان بیشتری می‌برد. قیف فروش از سه مرحله تشکیل شده است.

در بازاریابی دیجیتال، استراتژی‌های “بالای قیف” (Top of the Funnel) برای جذب مشتریان جدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. این استراتژی‌ها تمرکز خود را بر روی جذب توجه مشتریان بالقوه‌ای که هنوز در مرحله آگاهی از برند یا محصول هستند، قرار می‌دهند. یکی از راه‌های مؤثر برای جلب توجه این افراد، استفاده از طراحی سایت وردپرس است که می‌تواند تجربه‌ای جذاب و ساده برای بازدیدکنندگان ایجاد کند. سایت‌های طراحی شده به کمک وردپرس نه تنها ظاهر زیبا و کاربرپسند دارند، بلکه با بهینه‌سازی‌های فنی نیز همراه هستند که در جذب و نگهداشت مشتریان تأثیرگذار است.

  1. بالای قیف
  2. میانه قیف
  3. انتهای قیف

هر مرحله مانند فیلتری عمل می‌کند که مشتریان بالقوه را از بالای قیف به سمت تبدیل نهایی هدایت می‌کند. بخش بالای قیف (TOFU) مخاطبان وسیعی را که با مشخصات ایده‌آل مشتری (پرشخصیتی خریدار) مطابقت دارند، هدف قرار می‌دهد. از آنجا که برخی از مشتریان بالقوه به‌طور اجتناب‌ناپذیری از مسیر خارج می‌شوند، هدف‌گذاری در مراحل بعدی محدودتر می‌شود و تنها واجدین شرایط‌ترین مشتریان باقی می‌مانند. از آنجا که برخی از مشتریان بالقوه بخش بالای قیف از قیف شما خارج می‌شوند، باید با کمترین هزینه، افراد بیشتری را جذب کنید تا تعداد کافی از آن‌ها به مراحل بعدی راه یابند. هر مرحله از قیف با مراحل سفر مشتری مطابقت دارد.

  1. توفو (آگاهی ـ غریبه‌ها، یعنی مشتریان بالقوه، یعنی مخاطبان سرد)
  2. موفو – ملاحظات – سرنخ‌ها، یا همان مخاطبان گرم
  3. مشتریان واجد شرایط، یا همان مشتریان آماده خرید، یا مخاطبان هدف داغ
مشاهده این مطلب  نوشتن خلاصه تحقیق

بالای قیف با مرحله آگاهی در مسیر خرید مشتری همزمان است. اکثر افراد در مرحله بالای قیف (TOFU) برای کسب‌وکار شما کاملا غریبه هستند. آن‌ها احتمالا هیچ‌کدام از محصولات شما را ندیده‌اند و از خدماتی که ارائه می‌دهید آگاه نیستند؛ به همین دلیل اغلب «مخاطب سرد» نامیده می‌شوند. از آنجایی که مشتریان بالقوه در این مرحله در حالت تحقیق هستند و قبل از تصمیم‌گیری اطلاعات اولیه را جمع‌آوری می‌کنند، محتوای بالای قیف باید بر آموزش در مورد نقاط درد آن‌ها، پیشنهاد راه‌حل‌ها و ایجاد اعتماد متمرکز باشد. افراد هنوز آماده خرید نیستند – آن‌ها اینجا هستند تا یاد بگیرند. از هر چیزی که حتی از دور به فروش شباهت دارد اجتناب کنید، زیرا تلاش برای فروش در این مرحله می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد. در عوض، اطلاعات مفید ارائه دهید بدون اینکه محصول/خدمت خود را ذکر کنید یا خیلی فروشنده به نظر برسید. در مرحله بالای قیف، مشتریان بالقوه معمولا مشکلی دارند که می‌خواهند حل کنند. محتوای شما باید با پاسخ دادن به سوالات آن‌ها یا کمک به حل مشکلشان، آن‌ها را به وب‌سایت خود جذب کند. این اولین نقطه تماس با مشتریان بالقوه است و بخش حیاتی قیف محسوب می‌شود. مخاطبان گرم و داغ در حال حاضر به خدماتی که ارائه می‌دهید علاقه‌مند هستند. با این حال، با مخاطبان سرد، شما باید سخت کار کنید تا کشف و شناخته شوید. و باید آن‌ها را با دلیلی قانع‌کننده برای کلیک کردن و رفتن به وب‌سایت خود متقاعد کنید. در بخش بعدی برخی از موثرترین استراتژی‌ها برای جذب مشتریان بالقوه در بالای قیف را خواهید آموخت. در حال حاضر، بیایید به دلایل کلیدی اهمیت بازاریابی بالای قیف برای کسب‌وکار شما بپردازیم.

در کنار خدمات سئو وردپرس که به شما کمک می‌کند رتبه سایت خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید، استفاده از استراتژی‌های تولید محتوا مانند وبلاگ‌نویسی، ویدیوهای آموزشی و مقالات جذاب می‌تواند به جذب ترافیک هدفمند کمک کند. همچنین، تبلیغات پولی مانند Google Ads یا تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نیز ابزارهای مناسبی برای افزایش آگاهی از برند در مراحل اولیه قیف فروش هستند. در این مرحله، هدف شما این است که مشتریان بالقوه را با اطلاعات مفید و ارزشمند جذب کرده و آن‌ها را به سمت مراحل بعدی فروش هدایت کنید.

سه برابر کردن کسب‌وکار شما در 90 روز

با استراتژی قیف سه‌مرحله‌ای قدرتمند ما، برتری ناعادلانه‌ای کسب کنید و یاد بگیرید چگونه به‌سرعت، سرنخ‌ها و فروش خود را تا ۳۰۰٪ افزایش دهید.

کتاب الکترونیکی را دریافت کنید

بازاریابی دهانه قیف چرا مهم است؟

در مرحله‌ی جذب مخاطب (TOFU)، شما به مشتریان بالقوه کمک می‌کنید تا شما را پیدا کرده و وارد چرخه‌ی فروش شما شوند. هرچند هدف اصلی، فروش مستقیم نیست و تنها درصد کمی از مشتریان بالقوه به مشتری تبدیل می‌شوند، اما دلایل محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد بازاریابی در این مرحله برای فروش شما بسیار مهم است. در ادامه ۹ مزیت کلیدی کمپین‌های جذب مخاطب را بیاموزید.

مشتریان بالقوه بیشتری برای پر کردن قیف فروش شما

قیف فروش به جریان مداوم مشتریان بالقوه جدید وابسته است. بازاریابی TOFU به دسترسی به مخاطبان گسترده‌ای از کاربران فعال کمک می‌کند. بنابراین، حتی اگر تنها نیمی از آن‌ها به مرحله بعد برسند، باز هم تعداد کافی برای تبدیل به مشتری خواهید داشت. هر چه در این مرحله افراد بیشتری را تحت تأثیر قرار دهید، در مراحل MOFU و BOFU مشتریان بیشتری برای کار با آن‌ها خواهید داشت. مشتریان بالقوه بیشتر، فرصت‌های بیشتری برای جذب مشتریان جدید ایجاد می‌کنند.

اولین تماس با مشتری بالقوه

همانطور که گفته شد، TOFU اولین نقطه تماس با مشتری بالقوه است و همه می‌دانیم که برای ایجاد اولین برداشت خوب فقط یک شانس وجود دارد و این چقدر اهمیت دارد. TOFU برای آگاهی از برند ضروری است و به عنوان نقطه شروعی برای ارتباط شما با مشتری بالقوه عمل می‌کند. بازاریابی بالای قیف فرصتی را برای معرفی بهترین وجه برند شما، نشان دادن ارزش پیشنهادی منحصر به فرد و ایجاد اعتماد فراهم می‌کند. با ارائه ارزش، اطلاعات مفید و تجربه‌ای خوشایند، اطمینان حاصل می‌کنید که مشتریان بالقوه نظر مثبتی نسبت به برند شما پیدا می‌کنند. بنابراین، زمانی که آماده تبدیل شدن به مشتری باشند، احتمالاً شما را و نه رقبایتان جستجو خواهند کرد.

آگاهی بیشتر از برند

بازاریابی توفو آگاهی از برند را افزایش می‌دهد که برای موفقیت کسب‌وکار ضروری است. بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از برندهایی که با آن‌ها آشنا هستند خرید کنند. شما نیاز دارید که مردم شما را بشناسند و درباره‌تان صحبت کنند؛ بهتر است درباره‌ی برتری برندتان و چگونگی کمک آن به حل مشکلاتشان یا فراهم کردن نیازهایشان صحبت کنند. با کمپین‌های مناسب در ابتدای قیف فروش، می‌توانید مخاطبان جدیدی را در مقیاس بزرگ جذب کنید و برند خود را بر سر زبان‌ها بیندازید. این چیزی است که هر کسب‌وکاری به آن نیاز دارد، به خصوص اگر جدید هستید و هنوز در این رقابت، در جایگاه ضعیف‌تری قرار دارید.

مشاهده این مطلب  بازگرداندن مشتریان: آشتی کردن کار دشواری است

بازاریابی دهانه قیف به ایجاد اعتماد و اعتبار کمک می‌کند.

اکثر مشتریان بالقوه‌ای که در مرحله آشنایی با برند (TOFU) ملاقات می‌کنید، کاملا غریبه با برند شما هستند. به همین دلیل، قبل از اینکه به مشتری تبدیل شوند، ابتدا باید اعتماد آن‌ها را جلب کنید. با انتشار محتوای با کیفیت و ارائه ارزش افزوده به‌طور مداوم، می‌توانید اعتماد به برند خود را ایجاد کرده و جایگاه شرکت خود را به‌عنوان یک متخصص در صنعت تثبیت کنید. پاسخ به سوالات مشتریان بالقوه و ارائه راه حل برای مشکلات آن‌ها، ارتباطی بین برند شما و احساس مثبتی که آن‌ها با حل مشکل خود داشته‌اند، در ذهن آن‌ها ایجاد می‌کند.

بازاریابی توفو به ماندگاری در ذهن مخاطب کمک می‌کند.

تجربه مثبت و به‌یادماندنی در اولین برخوردها، باعث می‌شود برند شما در ذهن مشتری باقی بماند. این امر دو مزیت اصلی دارد:

  • مشتریان بالقوه راحت‌تر برند شما را تشخیص می‌دهند و در نتیجه کمپین‌های بازاریابی شما (MOFU و BOFU) موثرتر خواهند بود.
  • وقتی مشتریان بالقوه آماده‌ی خرید باشند، به احتمال زیاد، اولین شرکتی که با آن تماس می‌گیرند، شرکت شما خواهد بود.

رقابت کمتر است

کمپین‌های ابتدای قیف معمولا رقابت بسیار کمتری دارند و به شما امکان می‌دهند توجه مشتریان بالقوه را راحت‌تر جلب کنید. رقابت برای مشتریان در انتهای قیف می‌تواند بسیار شدید باشد. همه شرکت‌ها سعی می‌کنند مشتریانی با بالاترین قصد خرید را جذب کنند و شما هم باید این کار را بکنید. با این حال، بازاریابی ابتدای قیف فرصت عظیمی برای دسترسی به مشتریان قبل از آمادگی آن‌ها برای خرید فراهم می‌کند، زمانی که رقابت بسیار کمتر است. در مرحله ابتدای قیف، گزینه‌های بیشتری دارید. برای مثال، می‌توانید محتوای بیشتری در مورد موضوعات مختلف ایجاد کنید و کلمات کلیدی بیشتری را هدف قرار دهید. و از آنجایی که هر موضوع می‌تواند حجم جستجوی بالایی داشته باشد، فرصت‌های بیشتری برای دسترسی به مشتریان بالقوه بدون برخورد با رقبا وجود دارد. همچنین می‌توانید مخاطبان گسترده‌تری را بر اساس علایق، تمایلات و رفتار آن‌ها هدف قرار دهید و دوباره از رقابت شدید اجتناب کنید.

کمپین‌های توفو هزینه کمتری دارند.

رقابت کمتر به معنای هزینه‌های پایین‌تر برای جذب مشتری است. کمپین‌های بازاریابی TOFU معمولا ارزان‌تر از BOFU هستند. یعنی با هزینه کمتر می‌توانید مشتریان بالقوه بیشتری را به قیف فروش خود جذب و به مشتریان پرداختی تبدیل کنید. هزینه‌های پایین‌تر برای پایداری کمپین‌های بالای قیف ضروری است. از آنجایی که افراد بلافاصله محصول یا خدمات شما را نمی‌خرند، نمی‌خواهید هزینه زیادی را صرف کلیک‌های TOFU کنید. اجرای یک کمپین تمام قیف نیز از هدف قرار دادن مستقیم کاربران انتهای قیف مقرون به صرفه‌تر است. از آنجا که می‌توانید با کمپین‌های TOFU مشتریان بالقوه را با هزینه کمتر جذب و پرورش دهید، می‌توانید از اتکا صرف به کمپین‌های پرهزینه انتهای قیف با رقابت شدید اجتناب کنید. این می‌تواند کمک کند سودآوری کمپین‌های خود را افزایش دهید لطفا متنی که می‌خواهید ترجمه شود را در پرانتز قرار دهید.

توفو کاربران بیشتری را برای بازاریابی مجدد جذب می‌کند.

یکی دیگر از مزایای بازاریابی دهانه قیف، ایجاد مجموعه بزرگتری برای بازاریابی مجدد است. بنابراین، حتی اگر اکثر این افراد بلافاصله پس از اولین تماس تبدیل نشوند، بعداً می‌توانید… آنها را از طریق کمپین‌های تبلیغاتی فیسبوک مجددا هدف قرار دهید (گوگل و غیره. بسته به تعامل این مشتریان بالقوه با کسب‌وکار شما، می‌توانید در مراحل بعدی قیف بازاریابی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید و آن‌ها را به بازگشت و تبدیل شدن به مشتری تشویق کنید. به‌طور متوسط) رها کردن سبد خرید امروز حدود ۷۱ درصد است.

توفو به پر کردن لیست بازاریابی ایمیلی شما کمک می‌کند.

با جمع‌آوری اطلاعات تماس بازدیدکنندگان از طریق کمپین‌های جذب مخاطب اولیه، فرصتی جدید برای پرورش مشتریان بالقوه با بازاریابی ایمیلی ایجاد می‌کنید. همانطور که گفته شد، بیشتر افرادی که وب‌سایت شما را از طریق بازاریابی جذب مخاطب اولیه پیدا می‌کنند، بلافاصله آماده‌ی همکاری با شما نیستند. با این وجود، شما همچنان می‌توانید با جمع‌آوری ایمیل‌ها برای بازاریابی بعدی، ارزش افزوده ایجاد کنید. داشتن فرم‌های ثبت نام ایمیل و پنجره‌های پاپ‌آپ، فرصتی عالی است برای لیست ایمیل خود را افزایش دهید با بازاریابی توفو می‌توانید با هزینه‌ای کم افراد را جذب کرده و مجدداً به‌صورت رایگان با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

چگونه مشتریان بالقوه جدید را به قیف فروش خود جذب کنیم

همه کسانی که در مرحله آشنایی قرار می‌گیرند، مشتری پرداخت‌کننده نمی‌شوند. بسیاری در طول مسیر از قیف فروش خارج می‌شوند. جذب تعداد زیادی کاربر به بالای قیف با هزینه‌ای کم، ضروری است. نه روش زیر، مؤثرترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال برای دسترسی به مخاطبان جدید و هدایت ترافیک سرد به قیف فروش شما در مقیاس بزرگ هستند.

مشاهده این مطلب  چگونه با لیست‌های ایمیل، مشتریان بالقوه‌ی داغ جذب کنیم و درآمد خود را ده برابر افزایش دهیم

از سئو و بازاریابی محتوا برای جذب ترافیک اولیه استفاده کنید

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی محتوا از موثرترین راه‌ها برای افزایش آگاهی و جذب مخاطبان جدید به سایت شما هستند. محتوای ابتدای قیف (TOFU) با جذب مشتریان بالقوه در مرحله تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات، به جذب کاربران کمک می‌کند. افراد از موتورهای جستجو برای یافتن پاسخ به سوالات خاص یا راه‌حل مشکلات خود استفاده می‌کنند. هدف اصلی محتوای TOFU آموزش کاربران است و به همین دلیل این بازدیدکنندگان معمولا «یادگیرنده» نامیده می‌شوند. پنج سطح اصلی از آگاهی مشتری وجود دارد.

  • ناآگاه
  • آگاه به مشکل
  • آگاه از راه‌حل
  • راه حل شما آگاهانه است
  • آگاه‌ترین

کاربران بالای قیف معمولا در دسته‌های ناآگاه، آگاه به مشکل و آگاه به راه‌حل قرار می‌گیرند. محتوای وب‌سایت خود را با نیت جستجوی مخاطبان تطبیق دهید و محتوای ارزشمند و آموزنده‌ای ارائه کنید که راه‌حل را نشان دهد و آن را به محصول/خدمت مرتبط سازد. با یک پست وبلاگ عالی، می‌توانید بازدیدکنندگان را به یادگیری بیشتر و افزایش سطح آگاهی خود ترغیب کنید. و اگر وبلاگ وب‌سایت شما به منبع مفیدی تبدیل شود، مشتریان بالقوه هر زمان که سؤالی مرتبط داشتند به سایت شما مراجعه خواهند کرد. شما می‌خواهید نظر یادگیرندگان را جلب کنید و بهترین راه برای این کار داشتن محتوایی است که مفید، سرگرم‌کننده و خوشایند باشد و همچنین ارائه یک تجربه روان و… تجربه کاربری سریع و جذاب اما باید مطمئن شوید که افرادی که به دنبال راه‌حل هستند، می‌توانند محتوای شما را پیدا کنند. مؤثرترین روش برای جذب ترافیک هدفمند و جدید به وبلاگ شما، قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل است. همین‌جاست که سئو وارد عمل می‌شود. حتی اگر محتوای شما فوق‌العاده، آموزنده و مفید باشد، اگر در صفحه اول نتایج گوگل نباشد، خیلی‌ها آن را پیدا نخواهند کرد. محتوا در این صورت، «راز سر به مهری» باقی خواهد ماند. حتماً محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید، در غیر این صورت متحمل ضرر خواهید شد. بهینه‌سازی درون‌صفحه‌ای انجام دهید تا گوگل محتوای شما را درک کند و آن را با جستجوهای مرتبط تطبیق دهد. محتوای باکیفیت همراه با سئو خوب به وب‌سایت شما کمک می‌کند تا در صفحه اول و حتی در اسنیپت‌های برجسته قرار گیرد. چند وقت یک‌بار خودتان را در صفحه سوم نتایج جستجو می‌یابید؟ درست است، تقریباً هیچ‌وقت. سئو باعث می‌شود مقالات شما آسان‌تر پیدا شوند و برای کاربران قابل مشاهده‌تر باشند. سئو به شما کمک می‌کند تا برای موضوعات خاصی که مشتریان بالقوه جستجو می‌کنند، رتبه‌بندی شوید و بازدیدکنندگان جدیدی را به وب‌سایت خود هدایت کنید. سئو به دلیل هزینه نسبتا کم و مزایای بلندمدت، یکی از بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را در بازاریابی دیجیتال ارائه می‌دهد. وقتی محتوای شما در رتبه‌بندی بالا قرار گرفت مدت‌ها ترافیک ارگانیک زیادی را بدون هیچ هزینه‌ای جذب خواهید کرد.

با تبلیغات فیسبوک، مخاطبان سرد را جذب و الهام بخشید.

بالای قیف تبلیغات فیسبوک تمرکز اصلی جذب مخاطبان جدید به وب‌سایت شماست. با فیسبوک و اینستاگرام می‌توانید به مخاطبان وسیعی از مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید و با محتوای تصویری، به‌سرعت آن‌ها را به خرید ترغیب کنید. این افراد احتمالا با برند شما آشنایی ندارند، نمی‌دانند شما چه می‌کنید، به شما اعتماد ندارند و ممکن است به آنچه ارائه می‌دهید (هنوز) علاقه‌مند نباشند. به همین دلیل، تبلیغات فیسبوک شما باید توجه کاربران را جلب کند و مانع از نادیده گرفتن آن‌ها شود. هدف شما از استفاده از فیسبوک و… تبلیغات اینستاگرام هدف، گرم کردن مخاطبان سرد و تبدیل آنها به مشتریان بالقوه از طریق افزایش آگاهی و آموزش ارزش پیشنهادی منحصر به فرد شماست. استفاده از تبلیغات فیسبوک روشی عالی برای معرفی برند شما به مخاطبان کاملاً جدید با برجسته کردن علایق، نیازها و مشکلات آنها و نشان دادن چگونگی حل این مشکلات است. بر نشان دادن مزایای منحصر به فرد محصول یا خدمات خود و ترغیب افراد به بازدید از وب‌سایتتان تمرکز کنید. تبلیغات فیسبوک همچنین برای بازاریابی ابتدای قیف عالی هستند، زیرا گزینه‌های هدف‌گیری بی‌نظیری دارند که به شما در رسیدن به مخاطبان مناسب کمک می‌کنند. اگر می‌خواهید به کاربران کاملاً جدید برسید، باید از سه نوع مخاطب فیسبوک زیر استفاده کنید:

  • مخاطبانِ مبتنی بر اطلاعات جمعیتی
  • مخاطبانِ علاقه‌مند
  • شبیه مخاطبان هدف

فیسبوک به شما امکان می‌دهد کاربران را بر اساس مشخصات جمعیتی، مکان، علایق، رفتار و غیره هدف قرار دهید. برای مثال، می‌توانید مردان 35 تا 50 ساله ساکن کانادا که به ماهیگیری علاقه دارند را هدف قرار دهید. هنگام ایجاد مخاطبان بالقوه، از تمام اطلاعاتی که در مورد مشتری ایده‌آل خود دارید استفاده کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که با هدف‌گیری نسبتا گسترده شروع کنید، زیرا می‌خواهید به تعداد افراد بیشتری برسید و اجازه دهید الگوریتم فیسبوک جادوی خود را انجام دهد. از طرف دیگر، مخاطبان مشابه، افرادی را هدف قرار می‌دهند که شبیه به بازدیدکنندگان قبلی وب‌سایت یا خریداران شما هستند. اگر داده‌های مشتریان قبلی خود را آپلود کنید، فیسبوک می‌تواند کاربران مشابه خریداران سابق شما را پیدا کند. این روش بسیار مؤثر است، زیرا می‌تواند به شما در رسیدن به چشم‌اندازهای جدیدی که بیشتر تمایل به تبدیل دارند کمک کند. روش دیگر برای ایجاد یک مخاطب مشابه، استفاده از اطلاعاتی است که در مورد ارزش طول عمر آنها (LTV یا CLV) دارید. در مرحله آشنایی (TOFU) قیف فروش، تمرکز بر خلاقیت و متن تبلیغاتی مناسب ضروری است. مخاطبان سرد با برند شما آشنا نیستند و شما می‌خواهید از قالب‌های تبلیغاتی فیسبوک استفاده کنید که توجه را به خود جلب کند و چشمگیر باشد، چیزی که باعث شود مردم کار خود را متوقف کرده و به آنچه شما می‌گویید توجه کنند. تبلیغات ویدئویی برای بالای قیف در فیسبوک، قالب بسیار مناسبی هستند، زیرا می‌توانید بسیار بیشتر از یک تصویر، نشان دهید و بگویید. ویدئوها توجه مخاطب را برای مدت طولانی‌تری به خود جلب می‌کنند و شانس بیشتری برای ماندن در ذهن ارائه می‌دهند و باعث می‌شوند برند شما را دفعه بعد که می‌بینند بشناسند. ویدئوها به شما امکان می‌دهند مزایای محصول/خدمت خود را برجسته کرده و برند خود را به مخاطبان سرد معرفی کنید. با تمرکز تبلیغات ویدئویی خود بر ارزش پیشنهادی منحصر به فردتان، می‌توانید یک تاثیر اولیۀ قوی بگذارید. اگر هنوز از برتری تبلیغات ویدئویی فیسبوک متقاعد نشده‌اید، اجازه دهید یک مزیت دیگر را که ارائه می‌دهند برایتان فاش کنیم: می‌توانید بر اساس میزان تماشای ویدئو توسط مخاطبان، آنها را مجددا هدف قرار دهید. تبلیغات فیسبوک فرصتی منحصر به فرد برای ایجاد یک مخاطب سفارشی بر اساس افرادی که بخش خاصی از تبلیغ ویدئویی شما را تماشا کرده‌اند (3 ثانیه، 25٪، 50٪ و غیره) فراهم می‌کند. کمپین‌های مبتنی بر ویدئو به شما کمک می‌کنند تا به مخاطبان وسیعی برسید، هزینه‌های جذب مشتری (CAC) خود را کاهش دهید و از همه مهم‌تر، به شما امکان می‌دهند برند خود را در ذهن کاربران جای دهید. اگر ویدئویی ندارید، تبلیغات تصویری و چرخشی نیز در مرحله آگاهی به خوبی کار می‌کنند. با این حال، با تصاویر و چرخشی‌ها، نمی‌توانید مخاطبان سفارشی جدیدی را بر اساس کاربران درگیر با آنها ایجاد کنید. از متن تبلیغاتی و فراخوان مناسب برای مخاطبان سرد استفاده کنید.

مشاهده این مطلب  تبلیغات آنلاین: راهنمای کامل انواع و فرمت‌های تبلیغات

با تبلیغات نمایشی گوگل، ترافیک سرد جذب کنید.

تبلیغات گوگل

هدف کمپین‌های نمایشی، معرفی برند شما به مخاطبان کاملاً جدیدی است که با کسب‌وکار شما آشنایی ندارند و افزایش آگاهی از برند شماست. مزیت فوق‌العاده‌ی تبلیغات نمایشی گوگل این است که تقریباً در هر جایی در اینترنت می‌توانند ظاهر شوند و به شما کمک می‌کنند تا در زمان مناسب به مخاطب مناسب برسید. هر صفحه‌ای که بخشی از شبکه‌ی نمایشی گوگل باشد، یک مکان بالقوه برای تبلیغ برند شما و افزایش آگاهی از آن است. شبکه‌ی نمایشی گوگل (GDN) مجموعه‌ای از بیش از دو میلیون وب‌سایت، علاوه بر جیمیل، ویدیوهای یوتیوب و برنامه‌های کاربردی است. به گفته‌ی گوگل، شما می‌توانید با تبلیغات نمایشی به بیش از ۹۰ درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان دسترسی داشته باشید. با هدف‌گذاری شبکه‌ی نمایشی گوگل، می‌توانید مکان یا زمانی را که می‌خواهید تبلیغ شما بر اساس ویژگی‌های مخاطب ایده‌آل‌تان نمایش داده شود، تعیین کنید. در تبلیغات نمایشی، می‌توانید بر اساس موارد زیر مخاطبان خود را هدف قرار دهید:

  • مخاطبان هدف شما
  • مکان‌های نمایش آگهی‌ها
  • کلمات کلیدی – علایق بر اساس جستجوهای فعال کاربران
  • موضوعات وبسایت/ویدیوها

هدف‌گذاری مخاطبان (مخاطب) باعث می‌شود تبلیغ شما به افرادی نشان داده شود که به محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید یا به فعالیت‌هایی مرتبط با کسب‌وکار شما علاقه‌مند هستند. هدف‌گذاری مخاطبان به سه دسته تقسیم می‌شود.

  • مخاطبان مرتبط – شامل هشتاد گروه مختلف بر اساس علایق یا سرگرمی‌ها مانند «علاقه‌مندان به محصولات زیبایی»، «بازیکنان» یا «علاقه‌مندان به خودرو». به‌طور خلاصه، می‌توانید افرادی را که معمولا به چه چیزهایی علاقه دارند، هدف قرار دهید.
  • مخاطبان حاضر در بازار – به شما کمک می‌کند مشتریانی را شناسایی کنید که به طور فعال به دنبال محصولاتی مشابه محصولات شما هستند. این ممکن است شامل مشتریانی باشد که محصولات آرایشی را به سبد خرید خود اضافه کرده‌اند یا از وب‌سایت‌های مرتبط با محصولات مو بازدید کرده‌اند.
  • مخاطبان سفارشی مبتنی بر نیت – این مؤثرترین روش برای هدف‌گیری دقیق‌تر است که با استفاده از کلمات کلیدی، امکان ایجاد ترکیب ویژگی‌های مخاطب دلخواه را فراهم می‌کند. اگر تبلیغات فروشگاه آنلاین زیبایی خود را اجرا می‌کنید، می‌توانید از کلمات کلیدی مانند «روتین پوست»، «نکات موی سالم» یا «پوست درخشان» استفاده کنید. تبلیغات شما به افرادی که به تازگی از این کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند، نمایش داده می‌شود. همچنین می‌توانید آدرس‌های اینترنتی خاصی را که مخاطبان هدف شما ممکن است از آن‌ها بازدید کنند، مثلاً beautyworld.com یا skinandhairproducts.com، اضافه کنید و افرادی را که به تازگی از این وب‌سایت‌ها بازدید کرده‌اند، هدف قرار دهید.

اگر کالاهایی می‌فروشید که همه به آن‌ها نیاز دارند، می‌توانید از هدف‌گذاری جمعیتی گسترده استفاده کنید تا مشتریان بالقوه را فقط بر اساس مکان، سن و جنسیت آن‌ها هدف قرار دهید. هدف‌گذاری بر اساس محتوا و مکان نیز راهی عالی برای دسترسی به مشتریان ایده‌آل شما در وب‌سایت‌ها یا محتوای دقیق است. موضوعات مورد نظر را انتخاب کنید و… تبلیغات گوگل محتوای وب را تحلیل می‌کند و بر اساس موضوعات انتخابی شما، تبلیغات نشان می‌دهد. هدف‌گذاری بر اساس موقعیت مکانی به شما این امکان را می‌دهد که وب‌سایت‌ها، ویدیوها یا برنامه‌هایی را که مشتریان شما معمولا از آن‌ها بازدید می‌کنند، مشخص کنید. با این نوع هدف‌گذاری، گوگل فقط تبلیغات شما را در موقعیت‌های انتخابی نمایش می‌دهد. یک موقعیت می‌تواند یک وب‌سایت کامل، یک کانال یا ویدیوی یوتیوب، یک برنامه یا دسته‌بندی برنامه خاص، یا زیرمجموعه‌ای از یک سایت باشد. یک جایگزین مناسب، کمپین‌های نمایش هوشمند است. این کمپین‌ها به شما اجازه می‌دهند تا تبلیغات خود را در طیف وسیعی از قالب‌ها نمایش دهید و به مخاطبان متنوعی در سراسر شبکه نمایش گوگل دسترسی داشته باشید، بدون اینکه نیاز به پیکربندی هدف‌گذاری باشد. از سوی دیگر، در این نوع هدف‌گذاری کنترل بسیار کمی دارید.

مشاهده این مطلب  قراردادهای فروش و مقررات فروش

از بازاریابی ویدیویی یوتیوب برای جذب مخاطبان ابتدایی قیف فروش استفاده کنید.

ویدئوهای یوتیوب، با ارائه زمینه و تصاویر به‌گونه‌ای که تبلیغات متنی یا تصویری نمی‌توانند، راهی عالی برای افزایش آگاهی هستند. آن‌ها به‌خصوص به‌عنوان اولین نقطه تماس برای معرفی کسب‌وکار شما به مخاطبان جدیدی که با برند شما آشنا نیستند، بسیار مؤثرند. همان‌طور که مشخص شد، هدف اصلی بازاریابی در مرحله آشنایی قیف فروش، جلب توجه کاربران و جذب آن‌ها به محتوای شماست، به‌طوری که خودشان به مرحله بعدی قیف فروش بروند. ویدئوهایی بسازید که کاربران را آموزش داده و محتوای جذابی ارائه دهند. این کار باعث می‌شود افراد کمتری ویدئو را رد کنند و افراد بیشتری برای بازدید از وب‌سایت شما و بررسی آنچه ارائه می‌دهید، ترغیب شوند. بهترین راه برای انجام این کار، ایجاد محتوای یوتیوب در مرحله آشنایی است که مخاطبان جدید را جذب کند، آگاهی از برند را افزایش دهد، به افراد دلیلی معتبر برای بازدید از وب‌سایت شما بدهد و مشتریان بالقوه‌ای ایجاد کند که در قیف فروش به مرحله بعدی (مرحله میانی) منتقل شوند. با این حال، مانند سایر تلاش‌های بازاریابی محتوایی شما، باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان بالقوه می‌توانند ویدئوهای شما را پیدا کنند. این بدان معناست که باید… بهینه‌سازی ویدیوی یوتیوب برای موتور جستجو تبلیغات ویدیویی یوتیوب راه دیگری برای افزایش آگاهی و پر کردن قیف فروش از مشتریان بالقوه است. شما می‌توانید تبلیغات ویدیویی قابل رد و غیرقابل رد را تنظیم کنید که قبل، در طول یا بعد از پخش ویدیوهای معمولی یوتیوب نمایش داده شوند. هدف‌گذاری مشابه تبلیغات نمایشی گوگل است، بنابراین می‌توانید کاربران را بر اساس موارد زیر هدف قرار دهید:

  • جمعیت‌شناسی
  • علاقه‌مندی‌ها (از جمله تمایل، بازار هدف و نیت سفارشی)
  • قرارگیری ویدیوها و کانال‌های یوتیوب خاص
  • کلمات کلیدی
  • موضوعات

با توجه به تعداد افرادی که روزانه از یوتیوب استفاده می‌کنند، این کمپین‌ها برای بازاریابی اولیه بسیار موثرند و به شما کمک می‌کنند تا مخاطبان جدید را هدف بگیرید و به صورت گسترده آگاهی ایجاد کنید.

از تبلیغات لینکدین برای جذب مشتریان B2B استفاده کنید

تبلیغات لینکدین، استراتژی کاملی برای جذب مشتریان تجاری (B2B) است. از آنجایی که این پلتفرم بر ایجاد ارتباطات تجاری تمرکز دارد، مکان مناسبی برای معرفی برند، افزایش آگاهی و دسترسی به ذینفعان و تصمیم‌گیرندگان کلیدی است. تبلیغات لینکدین شناسایی مخاطبان در لینکدین شبیه تبلیغات فیسبوک است، اما به جای هدف قرار دادن کاربران بر اساس علایقشان، لینکدین به شما امکان می‌دهد افراد را بر اساس شرکت محل کارشان، سمتشان در شرکت یا سطح ارشدیتشان هدف قرار دهید. در مرحله آشنایی با برند (TOFU)، که اولویت شما گسترش دسترسی برای جذب مخاطبان جدید است، بهترین مخاطبان لینکدین عبارتند از:

  1. لیستی از شرکت‌ها (لیست حساب‌ها) – شما همچنین می‌توانید با آپلود لیستی از نام شرکت‌ها، که لیست حساب‌ها نامیده می‌شود، شرکت‌های خاصی را هدف قرار دهید. هدف‌گیری خود را با مشخصات جمعیتی شرکت‌ها ترکیب کنید تا مثلاً فقط به مدیران و افراد بالاتر از آن‌ها تبلیغات نمایش داده شود.
  2. کاوش گسترده مبتنی بر ویژگی‌های مخاطب یا هدف‌گذاری بومی لینکدین، به شما امکان می‌دهد ویژگی‌هایی مانند عنوان شغلی، صنعت یا مهارت‌ها را هدف قرار دهید. این روش عالی برای هدف قرار دادن مخاطبان جدید و سرد است. ترکیب‌هایی مانند سمت شغلی + سابقه، مهارت + سابقه یا گروه‌ها + سابقه نیز ارزش بررسی دارند.
  3. اگر ترافیک و نرخ تبدیل بالایی دارید، می‌توانید از مخاطبان مشابه لینکدین استفاده کنید. لینکدین سعی می‌کند کاربرانی مشابه بازدیدکنندگان یا مشتریان قبلی شما را پیدا کند.

یکی از مؤثرترین راهبردها برای جذب مخاطبان سرد، استفاده از تبلیغات ویدیویی است که باید تنها بر روی یک مشکل مشترک مخاطبان B2B شما متمرکز باشد. اما مراقب باشید که راه‌حل خود را به شدت تبلیغ نکنید. در عوض، منابع مفیدی ارائه دهید که به غلبه بر چالش‌های تجاری آن‌ها کمک کند. مؤثرترین تبلیغات لینکدین در مرحله آگاهی از سفر مشتری عبارتند از:

  • راهنماها
  • فهرست کنترل
  • تقلب نامه‌ها
  • گزارش‌ها
  • آمار صنعت
  • تصاویر اطلاع‌رسانی
  • کتاب‌های الکترونیکی
مشاهده این مطلب  ساختن روابط مشتری با استفاده از CRM

مزایای راهکار خود و ارزش‌های آن را برای کاربران توضیح دهید و پیشنهادهای کم‌تعهد و بدون فشار ارائه کنید. هدف شما جذب کاربران به وب‌سایتتان است، نه دور کردن آن‌ها. مطمئن شوید صفحه فرود شما آموزنده و مفید است و راه‌حل‌هایی برای مشکلات مخاطبان ارائه می‌دهد.

روی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی برای رسیدن به مخاطبان جدید تمرکز کنید

بازاریابی ارگانیک شبکه‌های اجتماعی می‌تواند معجزه‌گر باشد. از پروفایل‌هایتان در فیسبوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام و غیره برای تبلیغ محتوایتان و توسعه صفحاتتان استفاده کنید تا مخاطبان بیشتری را به وب‌سایتتان جذب کنید. روی کانال‌هایی تمرکز کنید که مشتریان بالقوه‌تان بیشترین استفاده را از آن‌ها دارند. انتشار منظم محتوا در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به شما در دسترسی به مشتریان بالقوه جدید و هدایت افراد جدید به قیف فروش کمک کند. محتوای مرتبط منتشر کنید، سبکی برای خودتان انتخاب کنید و فراموش نکنید که با مخاطبان خود تعامل داشته باشید. محتوای هوش مصنوعی می‌توانید به‌راحتی پست‌های شبکه‌های اجتماعی را به‌طور خودکار برنامه‌ریزی و منتشر کنید. می‌خواهید اولین تاثیر فوق‌العاده‌ای از خود به‌جا بگذارید. وقتی بتوانید دنبال‌کنندگان قوی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید، می‌توانید به‌تدریج آن کاربران را به وب‌سایت خود و مراحل پایین‌تر قیف هدایت کنید.

پلتفرم‌های تبلیغاتی جایگزین می‌توانند بازاریابی TOFU شما را تکمیل کنند.

پلتفرم‌های جایگزین تبلیغات آنلاین

تبلیغات در پلتفرم‌هایی مانند مایکروسافت ادز، کوئرا ادز، پینترست ادز و توییتر ادز، روش بسیار مناسبی برای دسترسی به مخاطبان بیشتر در مرحله‌ی آگاهی از قیف بازاریابی است. هر یک از این پلتفرم‌ها بسیار محبوب بوده و میلیون‌ها کاربر فعال دارند. رقابت در این پلتفرم‌ها نسبتا کم است و تبلیغات در آن‌ها می‌تواند ارزان باشد. پینترست و کوئرا از بهترین پلتفرم‌های جایگزین برای مرحله‌ی آگاهی هستند. تبلیغات کوئرا می‌تواند به آگاهی از برند و جذب لید کمک شایانی کند. افراد در کوئرا به دنبال راهنمایی، تحقیق و یافتن راه‌حل برای مشکلات خود هستند؛ به عبارت دیگر، آن‌ها بسیار درگیر، مشتاق ایده‌های جدید و کشف محصولات جدید هستند – دقیقا همان چیزی که برای بازاریابی در ابتدای قیف نیاز دارید. همچنین گزینه‌های هدف‌گذاری قدرتمندی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد بر اساس… به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید.

  • سوالات
  • موضوعات
  • کلمات کلیدی

از طرفی، پینترست می‌تواند برای برندهای تجارت الکترونیک که می‌خواهند محصولات خود را با محتوای تصویری معرفی کنند، بسیار مفید باشد. حتما پلتفرم‌های جایگزین را هم بررسی کنید تا مناسب‌ترین پلتفرم برای کسب‌وکار و مخاطبان هدف خود را پیدا کنید.

از بازاریابی تأثیرگذار برای ایجاد اعتماد در مخاطبان جدید استفاده کنید.

می‌توانید از مخاطبان دیگران برای جذب کاربران به قیف فروش خود استفاده کنید. بازاریابی با افراد تاثیرگذار بسیار مؤثر است زیرا مانند یک توصیه شخصی عمل می‌کند. بالای قیف، معرفی برند شما به مصرف‌کننده است. آگاهی از برند باید هدف اصلی شما باشد و افراد تاثیرگذار کسانی هستند که می‌توانند به شما در هدف قرار دادن مخاطبان جدید با پیام‌های مؤثر کمک کنند. مردم به این افراد تاثیرگذار اعتماد دارند، سعی می‌کنند از آن‌ها تقلید کنند و اگر استفاده از محصولات یا خدمات شما را پیشنهاد دهند، مردم برای دیدن آنچه ارائه می‌دهید به سمت شما می‌آیند. برای بهترین نتیجه، باید چیزی با ارزش ارائه دهید. هدایای تبلیغاتی، مسابقات یا نمونه‌های محصول را امتحان کنید، زیرا به ایجاد اعتماد و هدایت این کاربران به وب‌سایت شما کمک می‌کند. برای برندهای جدید، بهتر است کار با میکرو اینفلوئنسر‌ها را شروع کنید، زیرا آن‌ها می‌توانند ارتباط نزدیک‌تری با مشتریان بالقوه داشته باشند و به شما در کسب حداکثر بازده سرمایه‌گذاری کمک می‌کنند.

از تبلیغات بومی برای ارتقای محتوای وب‌سایت خود استفاده کنید.

تبلیغات بومی می‌توانند روشی مؤثر برای هدایت ترافیک به بالای قیف فروش سایت شما باشند. این تبلیغات با معرفی محتوای شما در وب‌سایت‌های محبوب، به جذب مخاطبان بیشتر و افزایش نفوذ محتوای شما برای رسیدن به مشتریان بالقوه در ناشران ممتاز (وبلاگ‌ها، خبرگزاری‌ها و غیره) کمک می‌کنند. تبلیغات بومی، تبلیغات پولی طراحی‌شده‌ای هستند که با محتوای موجود در وب‌سایت‌های خارجی هماهنگ می‌شوند. انواع مختلفی از تبلیغات بومی وجود دارد، مانند تبلیغات درون‌فید، جستجوی پولی، ابزارک‌های توصیه، لیست‌های تبلیغاتی، تبلیغات با عناصر بومی، سفارشی و غیره. این تبلیغات نسبت به تبلیغات سنتی مزاحمت کمتری دارند و تجربه آنلاین شما را مختل نمی‌کنند. مزایای این تبلیغات بسیار زیاد است – افزایش ترافیک وب‌سایت، افزایش آگاهی از برند، هزینه پایین و غیره. بنابراین، این قطعاً گزینه‌ای است که باید برای بازاریابی TOFU خود در نظر بگیرید.

چطور بازگشت سرمایه بازاریابی قیف بالا را اندازه‌گیری کنیم

از آنجایی که هدف اصلی بازاریابی TOFU مستقیماً به مشتریان یا سرنخ‌های جدید مربوط نمی‌شود، اندازه‌گیری اثربخشی آن و بازگشت سرمایه مناسب دشوار است. بنابراین، به جای تمرکز بر فروش و درآمد، باید بر اندازه‌گیری ریز تبدیل‌ها تمرکز کنید. این تبدیل‌ها معمولاً با فعالیت کاربر در وب‌سایت، مانند بازدید از صفحات، مشاهده فیلم، تعامل و غیره، اندازه‌گیری می‌شوند. معیارهای کلیدی زیر برای اندازه‌گیری بازاریابی بالای قیف باید مورد نظارت قرار گیرند.

مشاهده این مطلب  چگونگی انجام نظرسنجی‌های خودتان به صورت آنلاین

تاثرات و دیدگاه‌ها

مهم‌ترین معیارهای سنجش میزان دیده شدن برند در ابتدای قیف بازاریابی، تعداد نمایش‌ها و بازدیدها هستند. نمایش‌ها برای درک این موضوع که تبلیغات و محتوای شما چند بار در معرض دید مخاطبان هدف قرار گرفته‌اند، اهمیت دارند. این معیارها در همه پلتفرم‌های تبلیغاتی و همچنین در کنسول جستجوی گوگل (برای سئو) در دسترس هستند. بازدیدها تعداد افرادی را نشان می‌دهد که ویدیوهای شما را تماشا کرده‌اند. این معیار اگر ویدیوهایی در یوتیوب تولید می‌کنید و یا کمپین‌های ویدیویی در فیسبوک و یوتیوب اجرا می‌کنید، اهمیت دارد. برای درک بهتر عملکرد کمپین خود در ابتدای قیف، باید CPM (هزینه به ازای هر هزار نمایش) را نیز رصد کنید. این معیار نشان می‌دهد نمایش هزارباره تبلیغات شما چه هزینه‌ای دارد. طبیعتاً می‌خواهید CPM را تا حد ممکن پایین نگه دارید تا بتوانید با همان هزینه به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کنید. CPM غیرطبیعی بالا می‌تواند هشدار اولیه‌ای باشد که نشان می‌دهد مشکلی در تنظیمات کمپین شما وجود دارد.

رسیدن

رسیدن نشان‌دهنده کل تعداد افراد منحصربه‌فردی است که تبلیغ شما در پلتفرم‌های مختلف دیجیتال به آن‌ها نشان داده شده است. از این معیار می‌توان برای توضیح عملکرد کمپین‌های بازاریابی استفاده کرد. اگر تبلیغات شما به مخاطبان وسیعی می‌رسد اما تعامل، کلیک یا تبدیل ایجاد نمی‌کند، نشانه‌ای است که باید تغییراتی ایجاد کنید و عملکرد خود را بهبود ببخشید. شاید لازم باشد تلاش‌های خود را روی مخاطبانی متمرکز کنید که احتمال تعامل بیشتری دارند یا متن و خلاقیت‌های جدید تبلیغاتی را آزمایش کنید.

ترافیک و کلیک وبسایت

یکی از مهم‌ترین معیارهای سنجش موفقیت استراتژی بازاریابی شما، ترافیک وبسایت است. گوگل آنالیتیکس ترافیک وبسایت را به دو دسته اصلی کاربران و جلسات تقسیم می‌کند. حتماً روند ترافیک وبسایت را رصد کنید تا ببینید آیا ترافیک شما در حال افزایش است یا خیر. به مرور زمان کاهش یافتن کلیک‌ها به‌ویژه برای کمپین‌های تبلیغاتی اهمیت دارند، چون می‌خواهید بیشترین بازده را از هزینه‌های تبلیغاتی خود بگیرید. این عدد نشان می‌دهد تبلیغ شما چند بار کلیک شده است. کلیک‌ها می‌توانند به‌عنوان یک ریز تبدیل عمل کنند و به شما کمک کنند بفهمید تبلیغاتتان برای کاربران به‌اندازه کافی جذاب هستند یا خیر.

میانگین زمان سپری‌شده در صفحه

میانگین زمان سپری شده در صفحه، نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان به‌طور متوسط چه مدت زمانی را در هر صفحه می‌گذرانند. این به شما کمک می‌کند تا درک کنید که بازدیدکنندگان وب‌سایت شما چگونه با سایت و محتوای شما درگیر می‌شوند و تعامل دارند. زمان بیشتر در صفحه، نشانه‌ای از مخاطبان مشتاق است؛ یعنی کاربران به آن محتوا علاقه‌مند هستند و ممکن است کنجکاو باشند که چه چیز دیگری ارائه می‌دهید.

نرخ پرش

نرخ پرش

درصد کاربرانی را نشان می‌دهد که وارد صفحه شما می‌شوند اما بلافاصله و بدون هیچ تعاملی آن را ترک می‌کنند. در گوگل آنالیتیکس، این نرخ با تقسیم تعداد جلسات تک‌صفحه‌ای بر کل تعداد جلسات محاسبه می‌شود. نرخ پرش نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان وب‌سایت چگونه با محتوا تعامل دارند. به‌طور کلی، نرخ پرش سالم بین 30 تا 70 درصد است که به نوع محتوا و معیارهای تاریخی سایت شما بستگی دارد. نرخ پرش غیرعادی بالا می‌تواند نشان‌دهنده مشکلاتی در وب‌سایت شما باشد. این ممکن است نشانه‌ای باشد که صفحه شما وعده داده‌شده در تبلیغات و فهرست‌های جستجوی گوگل را برآورده نکرده است. برای بهبود نرخ پرش، محتوای جالب و مرتبط ارائه دهید و اطمینان حاصل کنید که کاربران تجربه‌ای عالی دارند.

ردیابی رویدادها و اهداف

می‌توانید گوگل آنالیتیکس را طوری تنظیم کنید که کلیک کاربران روی دکمه‌های خاص یا انجام اقدامات مشخص در وب‌سایتتان (که به‌عنوان ریز تبدیل در نظر می‌گیرید) را ردیابی کند. این کار به شما کمک می‌کند تا نحوه تبدیل کمپین‌های بازاریابی اولیه به اقدامات مورد نظر در سایت خود را پیگیری و اندازه‌گیری کنید. حتی می‌توانید به رویدادها و اهداف، ارزش‌هایی اختصاص دهید تا اثربخشی و بازگشت سرمایه آن‌ها را بهتر درک کنید.

نتیجه

بازاریابی دهانه قیف برای آگاهی از برند و کسب‌وکارتان ضروری است. بدون جذب مخاطبان جدید، جذب مشتری جدید دشوار و پرهزینه خواهد بود. هدایت هر چه بیشتر افراد به بالای قیف اهمیت دارد تا بتوانید به‌تدریج این مشتریان بالقوه را گرم کرده و به مشتری و فروش تبدیل کنید. حتما برند خود را به مشتریان بالقوه جدید معرفی کنید، نشان دهید چه کاری می‌توانید انجام دهید و چه مزایای منحصربه‌فردی محصول یا خدمات شما ارائه می‌دهد. در این مقاله، قدرتمندترین استراتژی‌هایی که می‌توانید برای جذب مخاطبان جدید که امیدواریم به مشتری شما تبدیل شوند، مورد بحث قرار گرفت. به یاد داشته باشید که محتوای مفید و ارزشمند، تبلیغات جذاب و گیرا تولید کنید و بلافاصله سعی در فروش نداشته باشید. هیچ‌کس نمی‌خواهد چیزی از یک غریبه بخرد! اگر به کمک برای هدایت ترافیک به بالای قیف نیاز دارید، با ما تماس بگیرید و بیاموزید که چگونه می‌توانیم این غریبه‌ها را به مشتریان راضی تبدیل کنیم. و اگر سؤالی دارید، در پایین برای ما پیام بگذارید. ما مطمئن می‌شویم که تمام نظرات شما را می‌خوانیم.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو + طراحی سایت = 09376996070

خدمات گوگل، تبلیغات، هدایا تبلیغاتی و … = 09339159432