09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

9 مشکل بازاریابی محتوا و چگونگی غلبه بر آن‌ها

آنچه در این مقاله می خوانید:

9 مشکل اصلی بازاریابی محتوا و چگونگی غلبه بر آنها

در سال ۱۹۹۶، بیل گیتس، مالک مایکروسافت، اعلام کرد که «محتوا پادشاه است».

بیل گیتس گفت:

محتوا همان جایی است که انتظار دارم بخش اعظم پول واقعی اینترنت در آنجا به دست آید، درست همان‌طور که در صنعت پخش صدا و سیما بود.

بازاریابی محتوا به شما امکان می‌دهد دقیقا در لحظه‌ای که مشتریان به دنبال چیزی هستند، به آنها دسترسی پیدا کنید. شما مزاحم آنها نمی‌شوید، بلکه با ارائه اطلاعات مفید و مرتبط که به پاسخ دادن به سوالات یا حل مشکلات آنها کمک می‌کند، آنها را به برند خود جذب می‌کنید.

در سال 2021 79 درصد از بازاریابان تجاری گزارش دادند که سازمان آن‌ها استراتژی بازاریابی محتوا دارد. 42 درصد از بازاریابان B2C گزارش دادند که سازمان آنها، استراتژی بازاریابی محتوا (در مقایسه با ۳۳ درصد سال گذشته) مستندسازی شده‌ای دارد. بنابراین می‌بینید که چه تعداد از بازاریابان به اهمیت محتوا برای کسب و کار خود پی برده‌اند.

هر چیزی از پست وبلاگ تا ایمیل، تصویر، اینفوگرافی، ویدئو یا کتاب سفید می‌تواند برای ارائه تخصص و رهبری فکری به مخاطبان هدف شما و ترغیب آن‌ها به تعامل با برندتان و در نهایت خرید از شما استفاده شود.

بازاریابی محتوا بخش بسیار مهم و مؤثری از هر استراتژی بازاریابی دیجیتالی است؛ اما چالش‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد که باید شناخته، برطرف و غلبه شوند تا استراتژی موفقی ایجاد شود.

در بسیاری از مواقع، بازاریابی محتوا با مشکل عدم هماهنگی تیم‌های مختلف روبه‌رو می‌شود. با استفاده از خدمات سئو وردپرس و ایجاد صفحات هدفمند و بهینه، می‌توان از تداخل‌ها و مشکلات ناشی از عدم هماهنگی جلوگیری کرد و یک استراتژی یکپارچه برای بازاریابی محتوا ایجاد کرد.

مشاهده این مطلب  راهنمای مشاوران سئو: چه زمانی استخدام کنید و چه انتظاراتی داشته باشید.

چالش اول: تولید محتوای باکیفیت

مطابق با [منبع ذکر نشده]، محتوای با کیفیت بالا بیشتر از هر روش دیگری بر تصمیمات خرید مشتری تأثیر می‌گذارد. هاب‌اسپات محتوا می‌تواند یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغ کسب‌وکار شما باشد، اما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. کیفیت محتوای شما به‌طور مستقیم بر عملکرد آن در نتایج جستجو و همچنین واکنش و تعامل مخاطبان هدف شما تأثیر می‌گذارد.

یکی از مشکلات رایج در بازاریابی محتوا، عدم دسترسی به مخاطب هدف است. برای غلبه بر این چالش، طراحی سایت وردپرس می‌تواند به شما کمک کند تا محتوای خود را به شکلی بهینه و جذاب برای کاربران ارائه دهید، به‌طوری که تجربه کاربری آن‌ها بهبود یابد و به راحتی به محتوای شما دسترسی داشته باشند.

هر محتوایی که تولید می‌کنید باید متفاوت و از همه بهتر باشد. محتوای شما باید برای مشتریان ارزش داشته باشد، در غیر این صورت آنها دوباره به نتایج جستجو برمی‌گردند تا محتوایی پیدا کنند که نیازشان را برطرف کند.

اگر در تولید محتوا مهارت ندارید، تشخیص محتوای باکیفیت و مزایای آن برای مشتریانتان دشوار خواهد بود. برای ارائه محتوایی بهتر یا متفاوت، محتوای رقبا، عملکرد آن در نتایج جستجو و نوع محتوای مورد نیاز خود را بررسی کنید.

تفاوت اینجاست که شما باید از کیفیت محتوای رقبا پیشی بگیرید و چیزی متفاوت به مشتریان خود ارائه دهید.

چالش دوم: تولید محتوای پیوسته

برای اثرگذاری و تاثیرگذاری محتوای شما، تولید مداوم محتوا ضروری است. شما می‌خواهید به‌عنوان یک رهبر فکری یا متخصص در صنعت خود شناخته شوید و محتوا به شما این امکان را می‌دهد. اما اگر وبلاگ یا وب‌سایت شما فقط چند محتوای پراکنده با فاصله چند ماه از هم داشته باشد، در تاثیرگذاری با محتوای خود با مشکل مواجه خواهید شد.

مشاهده این مطلب  پرسش و پاسخ‌های تکنیک‌های فروش

در حالت ایده‌آل، حداقل باید ماهانه چند محتوای جدید تولید کنید؛ هرچه بیشتر، بهتر است تا نتایج بازاریابی محتوایی خود را ببینید. برای اطمینان از تولید محتوای کافی و منظم، توصیه می‌شود که یک استراتژی و برنامه بازاریابی محتوا حداقل برای شش ماه آینده تدوین کنید.

یک استراتژی شفاف باید محتوای مورد نیاز، زمان تولید و فرد یا افراد تولید کننده آن را مشخص کند. این کار به اولویت‌بندی کمپین‌های بازاریابی محتوا و نشان دادن اهمیت آن برای رشد کسب‌وکار به ذینفعان کمک می‌کند. در درازمدت نیز با ارائه طرحی روشن از آنچه باید انجام شود و چه زمانی، در وقت صرفه‌جویی می‌کند و شما را از جستجوی بی‌هدف برای موضوع محتوا در هر هفته یا ماه بی‌نیاز می‌سازد.

چالش شماره ۳: هماهنگ کردن محتوای شما با مسیر مشتری و شخصیت‌های مشتری

بسیاری از بازاریابان در هماهنگ کردن محتوای خود با مراحل مختلف سفر مشتری و شخصیت‌های مختلف مشتری، با مشکل مواجه هستند.

همه مشتریان شما با هم متفاوتند. ممکن است علایق و ارزش‌های مشترکی داشته باشند، اما باز هم با هم فرق دارند و ترجیح می‌دهند محتوا را به شیوه‌های مختلفی دریافت کنند. اگر استراتژی محتوایی دارید، باید در حال حاضر تصوری از شخصیت‌های مشتری خود داشته باشید.

از این برای درک محتوای مورد نظر مخاطبان و نحوه‌ی مصرف آن استفاده کنید. می‌توانید یک محتوای واحد را با فرمت‌های مختلف برای مخاطبان گوناگون بازسازی کنید.

علاوه بر این، باید مطمئن شوید محتوای شما در هر مرحله از مسیر مشتریان، نیازهای آن‌ها را برطرف می‌کند. هدف قرار دادن مشتریان با محتوای مناسب در زمان مناسب، می‌تواند چالش بزرگی باشد.

مشاهده این مطلب  استراتژی بازاریابی کوالکام: رمز موفقیت

47 درصد از خریداران قبل از تماس با کسب‌وکار، حداقل ۳ تا ۵ مورد از محتواهای آن را ببینند. ۸۲ درصد از مشتریان بعد از خواندن محتوای یک برند، دیدگاه مثبت‌تری نسبت به آن پیدا می‌کنم. این نشان می‌دهد که چقدر ارائه اطلاعات در تمام مراحل سفر مشتری، نه فقط در ابتدای قیف فروش، اهمیت دارد.

برای غلبه بر این چالش، بنشینید و پرسوناهای مشتری و مسیری که قبل از خرید از شما طی می‌کنند را بررسی کنید. محتواهایی را که به پیشروی آن‌ها در قیف فروش کمک می‌کند، ترسیم و در مکان‌های مناسب، آن‌ها را ایجاد و به اشتراک بگذارید.

چالش شماره ۴: سنجش بازگشت سرمایه

از نظر تاریخی، اندازه‌گیری بازگشت سرمایه در استراتژی بازاریابی محتوا بسیار دشوار بوده است. ارتباط دادن تبدیل‌ها و معیارها به محتوای خاص و اندازه‌گیری و ارزیابی تأثیر آن بر سود خالص کسب‌وکار، چالش‌برانگیز است. با این حال، غیرممکن نیست.

بازگشت سرمایه استراتژی بازاریابی محتوای شما، نسبی است و به اهداف یا ماموریت کسب‌وکارتان بستگی دارد.

برای سنجش مؤثر بازگشت سرمایه، مهم است که قبل از شروع، اهداف بازاریابی محتوایی خود را مشخص کنید. آیا می‌خواهید ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید؟ آیا می‌خواهید سرنخ‌های تجاری تولید کنید؟ آیا می‌خواهید در صنعت خود به عنوان یک پیشرو شناخته شوید؟

اگر ندانید با محتوای خود چه هدفی را دنبال می‌کنید، تشخیص موفقیت آن بسیار دشوار خواهد بود.

شروع به تولید، انتشار و به اشتراک گذاری محتوا بدون دانستن دلیل آن، در درازمدت درک تأثیر آن را دشوار خواهد کرد. تعیین اهداف روشن و دانستن نحوه پیگیری آن‌ها به شما کمک می‌کند تا موفقیت تلاش‌هایتان را ارزیابی کرده و زمان و منابع صرف‌شده را توجیه کنید.

مشاهده این مطلب  استفاده از کالاهای تجاری برای بازاریابی کسب‌وکار شما

چالش پنجم: منابع محدود

تولید محتوای باکیفیت، به‌طور مداوم و پیوسته، کاری ماهرانه و زمان‌بر است. کمبود وقت، بسیاری از کسب‌وکارها را از تولید محتوای پیوسته باز می‌دارد؛ چه کسب‌وکاری کوچک باشد و چه بزرگ، بدون ظرفیت کافی.

مهم نیست چه کسی هستید، نداشتن منابع کافی برای تولید محتوا مشکلی است که بسیاری از کسب‌وکارها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این کار اغلب به پایین‌ترین اولویت‌ها می‌رود، چون شما روی وظایف مهم‌تر مثل اداره روزمره کسب‌وکارتان تمرکز می‌کنید.

کمبود بودجه، مانع بزرگ دیگری است که کسب‌وکارها در بازاریابی محتوا با آن مواجه‌اند. تولید محتوا را می‌توان به‌صورت داخلی انجام داد یا آن را برون‌سپاری کرد. در هر صورت، تولید محتوا زمان و بودجه می‌طلبد.

اگر در شرکت خود فردی متخصص در تولید محتوا ندارید، بهترین راه حل، برون‌سپاری به شرکتی دیگر است که بتواند زمان خود را به کمک شما برای خلق محتوای مناسب برای کسب‌وکارتان و توزیع آن در مکان‌های درست اختصاص دهد.

چالش ششم: انتخاب کانال‌های مناسب

با وجود کانال‌های بازاریابی و پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی فراوان، دانستن اینکه دقیقا محتوای خود را کجا پخش کنید می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. همیشه روی کانال‌هایی تمرکز کنید که بیشترین ارتباط را با مشتریان هدف شما برقرار می‌کنند.

ممکن است کمی آزمون و خطا لازم باشد تا بفهمید کدام کانال‌ها برای شما بهترین عملکرد را دارند، اما یافتن کانال‌های مناسب برای کسب‌وکارتان بسیار مهم است. اگر در همه جا پست بگذارید، ممکن است تلاش‌ها و بودجه بازاریابی خود را در جاهای اشتباه هدر دهید و هرگز به افراد مناسب نرسید.

وقت بگذارید تا مشتریان خود و کانال‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنند و با آن‌ها درگیر می‌شوند را بشناسید. شخصیت‌های خریدار شما باید در این زمینه کمک کنند و اگر مدتی است که کسب‌وکار خود را اداره می‌کنید، باید ایده‌ای از بهترین کانال‌ها برای خود داشته باشید. برای مثال، اگر کسب‌وکاری B2B دارید، لینکدین پلتفرمی ایده‌آل است. با این حال، برای B2C جای مناسبی نیست!

مشاهده این مطلب  هشت کاربرد عالی VoIP در خدمات مشتری

چالش شماره ۷: افزایش رقابت

با وجود مشاغل بسیار متنوع، حجم عظیمی از محتوا هم وجود دارد! هر موضوعی که داشته باشید، احتمالاً کسب‌وکار دیگری هم در مورد آن می‌نویسد.

بسیاری از کسب‌وکارها برای جلب توجه همان مشتریان با هم رقابت می‌کنند؛ بنابراین دیده شدن محتوای شما در فضای آنلاین توسط افراد مناسب و مهم‌تر از آن، جلب مشارکت آن‌ها، می‌تواند دشوار باشد.

به کار رقبا نگاه کنید و مطمئن شوید محتوای شما چیزی بیشتر یا متفاوت ارائه می‌دهد تا متمایز شود. با افزایش رقابت در صنعت شما، انتظارات مشتریان نیز بالاتر می‌رود و این یعنی محتوای شما باید پیوسته بهتر و بهتر شود.

مطمئن شو هر چیزی که منتشر و به اشتراک می‌گذاری، بهترین کیفیت ممکن را داشته باشد و این رویه را در بلندمدت حفظ کن تا مخاطبانت را جذب و با آن‌ها تعامل داشته باشی.

چالش هشتم: گرایش به تبلیغات پولی

با توجه به اینکه فضای محتوا به سمت اولویت دادن به تبلیغات پولی بیشتر و بیشتر سوق پیدا می‌کند، گاهی اوقات فقط تولید محتوای خوب کافی نیست.

رسانه‌های اجتماعی ارگانیک هنوز هم راهی عالی برای انتشار محتوا هستند، اما پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک، توییتر و لینکدین روش‌های پولی برای تقسیم مخاطبان ارائه می‌دهند تا به شما در رسیدن به افراد مناسب کمک کنند. در نتیجه، این پلتفرم‌ها اکنون بر پرداخت هزینه برای نمایش محتوای شما به مخاطبان مناسب در کانال‌های مناسب تمرکز دارند.

اگر می‌خواهید با شبکه‌های اجتماعی مخاطبان بیشتری جذب کنید، بهتر است به گزینه‌های تبلیغات پولی هم فکر کنید. شما زمان و منابع زیادی صرف تولید محتوای باکیفیت می‌کنید، پس داشتن بودجه‌ای برای دیده شدن این محتوا باید بخشی از برنامه‌تان باشد.

مشاهده این مطلب  5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

اگر در شبکه‌های اجتماعی دنبال‌کنندگان زیادی دارید، ممکن است بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بدون پرداخت هزینه برای شما موثر باشد و به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند.

چالش شماره ۹: بی‌صبری و انتظارات غیرواقع‌بینانه

مهم نیست تیم بازاریابی محتوایی شما چقدر بزرگ یا بودجه‌تان چقدر زیاد باشد، ممکن است سال‌ها طول بکشد تا محتوای شما نتیجه بدهد. چه محتوای خود را برای سئو تولید کنید و بخواهید در نتایج جستجو ظاهر شوید، چه بخواهید بازاریابی محتوایی شما سرنخ‌های جدیدی ایجاد کند، زمان می‌برد.

ایجاد مخاطب و اعتبار برای برندتان، یک استراتژی بلندمدت است که باید در کنار استراتژی‌های کوتاه‌مدت مانند جستجوی پولی اجرا شود. اگرچه بازاریابی محتوا ممکن است زمان زیادی برای نشان دادن نتایج ببرد و منابع زیادی مصرف کند، اما یکی از مؤثرترین استراتژی‌های بازاریابی است که سال‌ها سودآوری خواهد داشت.

بسیاری از متخصصان بازاریابی محتوا با مدیران و مسئولانی روبرو هستند که انتظارات غیرواقع‌بینانه‌ای از نتایج بازاریابی محتوا و سرعت دستیابی به آن دارند. آنها به استراتژی‌های بازاریابی سنتی که بازگشت سریع سرمایه را تضمین می‌کنند، عادت کرده‌اند.

توضیح فرایند به مدیران و مسئولان و اطلاع‌رسانی از آنچه می‌توانند انتظار داشته باشند و در چه بازه زمانی، به تنظیم انتظارات داخلی کمک کرده و به شما امکان می‌دهد به تولید محتوایی که بر سودآوری کسب‌وکار تاثیر می‌گذارد، ادامه دهید.

با وجود چالش‌های فراوان بازاریابی محتوا، سود حاصل از یک استراتژی مؤثر به مراتب بیشتر از این چالش‌هاست. ایجاد استراتژی‌ای پایدار، شناخت اهداف و مخاطبان و تولید محتوای باکیفیت و مداوم، تضمین‌کننده بهترین نتیجه از محتوای شما و غلبه بر چالش‌های مذکور خواهد بود.

مشاهده این مطلب  شکست رو به جلو: استفاده از اشتباهات به عنوان سوخت حرفه ای

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070