تحقیقات بازار میتواند بینشهای ارزشمندی در مورد بازار، رقبا، محصولات، بازاریابی و مشتریان شما ارائه دهد. در اینجا ۲۰ سؤالی آمده است که تحقیقات بازار میتواند به پاسخگویی به آنها کمک کند.
- مشتریان فعلی شما چه کسانی هستند؟ چه کسی است در حال خرید محصول یا خدمت شما؟
- مشتریان شما کجا در فضای آنلاین دور هم جمع میشوند؟ آیا پلتفرمها یا گروههای آنلاین خاصی وجود دارند که بتوانید از طریق آنها به آنها دسترسی پیدا کنید؟
- مشتريان شما چه ويژگيهاي مشتركي دارند؟زندگی این افراد چگونه است و محصول یا خدمت شما چگونه میتواند آن را بهبود بخشد؟
- چرا دیگران محصول یا خدمت شما را نمیخرند؟ به جای آن چه کالاها و خدماتی را انتخاب میکنند و چرا؟
- چه کسی ممکن است به خرید آن علاقهمند باشد؟ در آینده ?
- چند نفر دیگر مثل این هستند که هنوز به آنها نرسیدهاید؟
- در حال حاضر چه روندهای کلی زندگی این افراد را تحت تاثیر قرار میدهد؟
- مردم محصول یا خدمت شما را از کجا میخرند؟ آیا مسیرهای جدیدی برای ورود به بازار وجود دارد که میتوانید و باید از آنها بهره ببرید؟
- چه زمانی، کجا و چگونه آیا مشتریان بالقوه از آن استفاده یا مصرف خواهند کرد؟
- چرا باید آن را بخرند؟آنها چه نیازی را میخواهند برطرف کنند؟
- واقعی تو کیست؟ رقابت ?
- تصویر ذهنی مردم از برند شما در مقایسه با برند رقبای شما چیست؟
- تصویر ایدهآل چه باید باشد؟ برند شما داشتن؟ آیا برند فعلی شما با انتظارات مشتریان همسو است یا نیاز به تغییر دارد؟ تازه شدن ?
- مشتریان هدف شما واقعا در مورد کسب و کارتان چه فکر میکنند؟نظر آنها در مورد جنبههای مختلف محصول یا خدمت شما (نام) چیست؟ بستهبندی (ویژگیها، برندسازی، تبلیغات، قیمتگذاری و …)
- مردم چگونه از محصول یا خدمت شما استفاده میکنند؟ اگر از محصول شما به شکلی غیرمنتظره استفاده میکنند، این میتواند راه جایگزینی برای بازاریابی محصولتان به شما نشان دهد.
- چگونه میتوانید محصول یا خدمت خود را بهبود ببخشید؟چه بهبودها آیا میتوان تغییری در محصول یا خدمت شما ایجاد کرد تا نیازهای مردم را حتی بهتر برآورده کند؟
- چیست مهمترین مزیت برند شما باید به ارائه [چیزی] شناخته شود، و چه چیزی باعث میشود مردم این را باور کنند؟
- چگونه میتوانید آن مزیت را منتقل کنید؟ برای افرادی که جذبشان علاقهمندید؟
- چه چیزی درست است؟ قیمت شارژ کردن؟ آیا قیمت پایین، این تصور را ایجاد میکند که محصول شما بیکیفیت است؟
- چه چیز دیگری محصولات یا خدمات جدید آیا میتوانید به مردم پیشنهاد دهید؟
وقتی به پاسخ این پرسشها رسیدید، میتوانید (طرح خود را) تدوین کنید. استراتژی بازاریابی شما بساز چشمانداز برند شما برای برند شما و توسعهی نقشه راه برای رسیدن به آنجا