5 ابزاری که برای آموزش فروش نیاز دارید
پژوهشی از سوی گروه آمادگی فروش و صنعت آموزش نشان داد که شرکتهایی که برنامههای آموزشی مهارتهای فروش آنها فراتر از انتظار بود، نرخ موفقیت بهطور قابل توجهی بالاتر (۵۲.۶ درصد) از شرکتهایی داشتند که برنامههای آموزشی آنها مطابق انتظار (۴۸ درصد) یا نیازمند بهبود (۴۰.۵ درصد) بود. 1 سوال واضح این است که چگونه یک شرکت میتواند برنامههای آموزش سازمانی فراتر از انتظار برای کارمندان خود ارائه دهد؟
بیایید با انتظاراتی که به طور کلی از آموزش و به طور خاص از آموزش آنلاین سازمانی داریم، شروع کنیم. این به طور کلی به کسب اطلاعات جدیدی میرسد که میتواند در کار ما به ما کمک کند. اما اگر جمعآوری… ماژولهای آموزشی با توجه به تمام منابع آموزشی که شرکت شما تا به حال تولید کرده است، آموزش آنلاین شما بیاثر، وقتگیر و بهسادگی خستهکننده خواهد بود. تصور کنید مدیران فروش مجبورند در حالی که در حال گذراندن چنین برنامه آموزشی هستند، مشتریان بالقوه را منتظر بگذارند. این کار را نخواهند کرد.
بنابراین، برای رسیدن به اهداف یادگیری، آموزش شما باید مفید، مرتبط و جذاب باشد. فرض کنید میخواهید مهارتهای ارتباطی مدیران فروش با مشتری را بهبود ببخشید. کدام روش مؤثرتر است: دادن جزوهای با عبارات آماده یا اجازه دادن به آنها برای تمرین؟ مهارتهای ارتباطی در یک شبیهسازی گفتگو؟
پنج ابزار آموزش فروش
برای راهاندازی و حفظ آموزشهای فروش آنلاین مؤثر در شرکتتان، به پنج ابزار یادگیری و توسعه نیاز دارید: ابزاری برای تولید محتوا، سامانه مدیریت یادگیری، سکویی برای آموزشهای کوتاه، ابزاری برای آموزش مجازی با مدرس و ابزاری برای برقراری ارتباط. این ابزارها تمام نیازهای یادگیری شما را از تولید و ارائه برنامههای آموزشی تا تسهیل ارتباطات پوشش میدهند. بیایید هر یک از آنها را بررسی کنیم.
برای آموزش فروش مؤثر، ابزارهای مناسبی نیاز است که فرآیند یادگیری را تسهیل کرده و بهرهوری را افزایش دهند. یکی از این ابزارها، نرمافزارهای مدیریت مشتریان (CRM) هستند که به تیم فروش کمک میکنند تا ارتباطات با مشتریان را بهطور مؤثری مدیریت کرده و به شناسایی نیازهای خاص هر مشتری پرداخته و استراتژیهای مناسب برای هر یک را طراحی کنند و طراحی سایت وردپرس در این راستا کمک میکند. به علاوه، استفاده از ابزارهای تحلیل وب و داده میتواند به فروشندگان در شناسایی رفتار مشتریان و پیشبینی روندهای بازار کمک کند. در کنار آن باید از خدمات سئو وردپرس استفاده کرد.
ابزار دیگری که در آموزش فروش بسیار کاربردی است، پلتفرمهای آموزش آنلاین و دورههای ویدئویی هستند. این پلتفرمها میتوانند به تیم فروش کمک کنند تا با تکنیکهای بهروز و استراتژیهای مؤثر در فروش آشنا شوند. ابزارهای دیگر شامل ابزارهای خودکارسازی ایمیل مارکتینگ و نظرسنجیها هستند که به فروشندگان این امکان را میدهند تا ارتباطات شخصیسازیشدهای با مشتریان برقرار کرده و تجربه مشتری را بهبود بخشند. با استفاده از این ابزارها، تیمهای فروش میتوانند بهطور مستمر دانش خود را ارتقا دهند و بهطور مؤثری در راستای اهداف تجاری گام بردارند.
ابزار نویسندگی
(A) ابزار ساخت محتوای اسکورم این نرمافزاری برای طراحی دورههای آموزشی است که به شما امکان میدهد محتوای الکترونیکی بسازید و آن را به فرمت آنلاین تبدیل کنید تا بتوانید بعداً از طریق سامانه مدیریت یادگیری ارائه دهید. ابزارهای مولف محتوا قابلیتهای مختلفی دارند، اما ویژگیهای اساسی آنها مشابه است. این ابزارها به شما اجازه میدهند:
دورهها را ایجاد کنید
دورهها معمولاً بر پایه اسلاید هستند و شامل انواع مختلف رسانه با انیمیشن و تعاملات میشوند.
ارزیابی بسازید
شبیهسازی مکالمات مشتری
از شخصیتهای مجازی نماینده مشتریان بالقوه استفاده کنید تا فروشندگان در شبیهسازیهای دیجیتالی و نه در دنیای واقعی، از طریق آزمون و خطا یاد بگیرند. این مانند شبیهساز پرواز برای خلبانان است. چنین آموزش فروش شاید جان نجات ندهد، اما برای کسبوکار شما پول ذخیره و کسب میکند.
فیلمهای آموزشی و درسهای ویدیویی ضبط کنید
اگر محصولی مرتبط با فناوری اطلاعات یا کامپیوتر میفروشید، فروشندگان باید خودشان متخصص فناوری باشند یا حداقل بتوانند تمام ویژگیهای محصول را بهطور مفصل توضیح دهند. ویدیوهای آموزشی گامبهگام با نشانگر برجسته، صداهای سیستم، و توضیحات صوتی، راهی عالی برای کمک به آنها در درک نحوه کار برنامه یا فناوری شماست.
اگرچه بسیاری از ابزارهای ساخت محتوا همه این راهحلها را ارائه میدهند، اما بیشتر آنها برای راهاندازی پروژه به تیمی از توسعهدهندگان باتجربه نیاز دارند. اگر مبتدی هستید، شاید بخواهید ابزارهایی را جستجو کنید که یادگیری آنها دشوار نباشد. برای مثال، iSpring Suite به لطف رابط کاربری شهودی خود، برای سازندگان بدون تجربه، آسان است.
منبع: مجموعه iSpring
برای شبیهسازی مکالمه با iSpring Suite نیازی به برنامهنویسی نیست؛ فقط کافی است شخصیتها و مکانها را از کتابخانهای با بیش از ۸۱۰۰۰ محتوای آموزشی انتخاب کنید، گزینههای پاسخ مکالمه را وارد کرده و گزینههای صحیح را تعیین کنید. شخصیتها طیف وسیعی از احساسات، از خشم تا شادی، را دارند تا فروشندگان بتوانند اشتباهات قابل اجتناب در ارتباط با مشتری در زندگی واقعی را بیاموزند.
بهترین ابزارهای تدوین محتوای آموزشی فروشآی اسپرینگ سوییت، برانچ ترک، آرتی کیولت رایس
سیستم مدیریت یادگیری
(متن فارسی در اینجا قرار میگیرد) سیستم مدیریت یادگیری یا سامانه مدیریت یادگیری (LMS)، نرمافزاری برای ارائه برنامههای آموزشی و پیگیری پیشرفت کارآموزان است. میتوان آن را دانشگاه آنلاین اختصاصی شرکت دانست که تمام مواد آموزشی را برای بخشهای مختلف ذخیره میکند، تعداد دورههای گذرانده شده توسط کارمند، دورههایی که در آنها موفق یا مردود شدهاند و موارد دیگر را پیگیری میکند.
به عنوان مثال، بیایید ببینیم ابزارهایی مانند iSpring Learn LMS چه کمکی به بخش فروش شما میکنند. این ابزار میتواند تمام فرآیندهای مدیریت آموزش را خودکار کند: دورههای توجیهی را به فروشندگان جدید اختصاص میدهد، تیم فروش را از بهروزرسانیهای محصول باخبر میکند و به شیوهای جذاب دانش و مهارت آنها را ارزیابی میکند. همچنین آمار مربوط به هر کارمند را در اختیارتان قرار میدهد تا دقیقا بدانید در چه زمینههایی قوی هستند و در چه مواردی نیاز به تلاش بیشتر دارند. فراگیرندگان میتوانند در هر زمان و با هر دستگاهی به مطالب آموزشی دسترسی داشته باشند.
برخی سامانههای مدیریت یادگیری، ابزار ساخت محتوا نیز دارند که به شما امکان ایجاد دورههای ساده را میدهد. آی اسپرینگ لرن نیز یک ابزار آنلاین برای ساخت سریع دورههای آموزشی شبیه مقاله دارد و بر خلاف دیگر سامانههای مدیریت یادگیری موجود در بازار، این سامانه همراه با مجموعه آی اسپرینگ ارائه میشود، بنابراین شما میتوانید هر محتوای الکترونیکی دلخواهی را بسازید و سپس آن را از طریق آی اسپرینگ لرن ارائه دهید.
بهترین سامانههای مدیریت یادگیری (LMS) برای آموزش فروشآی اسپرینگ لرن، اسایپی لیتموس، لرنآپان
یک بستر آموزش خرد
یک بستر آموزش خرد، برخی از کارکردهای ابزار تولید محتوا و سیستم مدیریت یادگیری را در خود ترکیب میکند. این بستر به شما امکان میدهد محتوای الکترونیکی کوتاه و فشرده ایجاد و آن را برای کارمندان توزیع کنید. بسترهای آموزش خرد، راهحل یادگیری مناسبی برای کسبوکارهای کوچک هستند که صدها کارمند ندارند. کارایی آنها تا حدودی محدود است، اما هنوز هم میتوانید دورههای آموزشی کوتاه محصولات را برای فروشندگان فراهم کنید تا در اوقات فراغت خود و با استفاده از دستگاههای تلفن همراه خود، آنها را بگذرانند.
بهترین بسترهای یادگیری خرد برای آموزش فروشاتو لرِن، گنو بی
ابزار آموزش مجازی تحت نظر مدرس
اگرچه آموزشهای آنلاین و دیگر محتوای الکترونیکی نقش مهمی در آموزش مدرن دارند، اما جلسات حضوری به دلیل مزیت تعامل انسانی همچنان مورد تقاضا هستند. برای رسیدن به اهداف آموزشی با این روش، به ابزار مناسبی نیز نیاز خواهید داشت. یکی از محبوبترین ابزارهای مجازی آموزش محور امروزه، زوم است.
زوم راهحل مناسبی است، اما اساساً قابلیتهای فراگیران و مدرسان را در ارائه مطالب آموزشی، دیدن فراگیران، و دریافت بازخورد یا پرسشها از طریق چت محدود میکند. ابزارهای پیشرفتهتر گزینههای مشارکتی مانند تخته سفید در مایکروسافت تیمز را ارائه میدهند که به فراگیران اجازه میدهد پروژهها را بهطور مشترک توسعه دهند، ایدههای خود را ارائه کنند و کارهای بیشتری انجام دهند.
برخی نرمافزارها، مانند ریکروم، امکان برگزاری جلسات آموزش مجازی در محیطهای بازی با استفاده از شخصیتهای بازی را فراهم میکنند. این ویژگیها، تجربیات یادگیری را جذابتر و در نتیجه، پربارتر میسازند.
بهترین ابزارهای مجازی آموزش تحت هدایت مربی برای آموزش فروشمایکروسافت تِمز، وباکس، رکروم
ابزاری برای ارتباط
ارتباط، بخش ضروری هر فرایند یادگیری، از جمله آموزش فروش است. فروشندگان نیاز دارند درباره دانش و مهارتهای جدید، روشهای تازه و استراتژیهای متفاوت با یکدیگر گفتگو کنند. اما اگر دورکاری میکنند و از راه دور آموزش میبینند، چطور میتوانند این کار را انجام دهند؟ تصور استفاده از ایمیل برای این منظور دشوار است. شاید شبکههای اجتماعی برای برخی مناسب باشد، اما بسیاری از کارمندان ترجیح میدهند زندگی شخصی خود را خصوصی نگه دارند.
اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، استفاده از یک ابزار ارتباطی میتواند راهحل بسیار مناسبی باشد. این ابزارها دارای قابلیتهای مختلفی هستند: برخی مانند اسلک به عنوان پیامرسان سازمانی عمل میکنند و برخی دیگر مانند Workplace شبیه به شبکه اجتماعی سازمانی هستند. هر کدام که برای شما و فروشندگانتان مناسبتر است را انتخاب کنید؛ آموزش فروش شما میتواند به دلیل فرصتی که کارآموزان برای بحث و تبادل نظر در مورد آن دارند، ماندگارتر و آموزندهتر شود.
بهترین ابزارهای ارتباطی برای آموزش فروشاسلک، گروه مسنجر، ورکپلیس
خلاصه اینکه
بنابراین، این فهرست ابزارهای مورد نیاز برای آموزش فروش است. میتوانید از برخی یا همه آنها، بسته به اهداف و مقاصد آموزشی شرکتتان، استفاده کنید. امیدواریم راهحل مناسبی برای شما پیدا کرده باشید و اکنون بتوانید آموزش آنلاین فراتر از انتظار طراحی کنید. موفق باشید!