راهکارهایی برای جذب ترافیک بیشتر در کمپین شما
ترافیک بخش ضروری هر کمپین موفقی است. مشتریان اغلب میگویند نمیخواهند برای افزایش ترافیک هزینه اضافی کنند.
شاید شما هم همینطور فکر کنید. شما فقط میخواهید برای ترافیک مرتبط هزینه کنید. اما برای رسیدن به ترافیک مرتبط، ابتدا باید تجربه جذب حجم زیادی ترافیک غیرمرتبط را داشته باشید تا بتوانید جایگاه خود را پیدا کنید. جذب ترافیک زیاد به شما در یافتن مشتریانتان کمک میکند.
هیچ چیز بدتر از کمپینی که نتیجهای ندارد، نیست. وقت و پولتان را صرف ساختن و راهاندازی کمپین بازاریابی PPC میکنید و در نهایت از بینتیجه ماندنش ناامید و سرخورده میشوید.
لازم نیست اینطوری باشه.
بیایید برخی روشهای ساده و مؤثر برای بهینهسازی کمپینهای تبلیغات کلیکی خود و رسیدن به نتایج دلخواه بررسی کنیم.
بودجه کلیکها را افزایش دهید
شاید ساده به نظر برسد، اما با صرف هزینه بیشتر در کمپین، نتایج بهتری خواهید گرفت. بیایید بررسی کنیم که چرا این اتفاق میافتد.
فکر نکنید که راهحل فقط «پول بیشتری بدهید و مشکل حل میشود» است. هرچه مبلغ پیشنهادی شما برای یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، رتبه شما در آن بالاتر میرود و در نتیجه بازدید و کلیک بیشتری خواهید داشت.
با این حال، بودجه کلیک تنها عامل نیست؛ کیفیت آگهی، مرتبط بودن آن و تجربه صفحه فرود نیز باید در نظر گرفته شوند.
برخی صنایع هزینهبرتر از صنایع دیگر هستند. اگر شرکت دوستتان نتایج عالی میگیرد و شما هزینه بیشتری میکنید اما ترافیک زیادی ندارید، ممکن است به دلیل گرانتر بودن صنعت شما باشد.
چون پولتان تمام میشود، ترافیک سایتتان بسیار کم است. بنابراین، افزایش بودجه ممکن است راه حل مناسبی باشد.
اگر بودجه تبلیغات روزانه شما به حداکثر رسیده، افزایش آن نیز مفید است. اگر بدون افزایش بودجه، مبلغ پیشنهادی را بالا ببرید، احتمالا هزینه هر کلیک و تعداد کل کلیکها افزایش مییابد.
هر متخصص بازاریابی با پرداخت به ازای کلیک میداند که اگر بودجهی زیادی ندارید، راهحل، تنظیم میزان پیشنهاد قیمت است. این کار باعث میشود کمپین تبلیغاتی شما در مواقعی که ترافیک بیشتری دریافت میکنید، هزینه بیشتری صرف کند.
برای جذب ترافیک بیشتر در کمپینهای دیجیتال، طراحی سایت وردپرس نقش کلیدی ایفا میکند. سایتهای وردپرسی به دلیل قابلیتهای سفارشیسازی و افزونههای مختلف، به شما این امکان را میدهند که طراحی سایت را به گونهای انجام دهید که نه تنها جذابیت بصری داشته باشد، بلکه به راحتی برای موتورهای جستجو بهینهسازی شود. این کار باعث میشود که سایت شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کند و ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کند. همچنین، وردپرس این امکان را فراهم میآورد که با اضافه کردن بخشهای مختلف مانند بلاگ، صفحه فرود و محتواهای بصری، بازدیدکنندگان بیشتری جذب کرده و تعامل بیشتری با مخاطبان داشته باشید.
تبلیغات مؤثرتری بنویسید
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در متنهای تبلیغاتی گوگل میبینیم، خلاقیت بیش از حد و غیرمستقیم بودن است. البته این موضوع به نوع صنعت هم بستگی دارد، اما بهتر است مستقیمتر باشید. مردم برای نتیجه به گوگل مراجعه میکنند و میخواهند سریع به آن برسند.
آنها نمیخواهند برای یافتن آنچه به دنبالش هستند، در پیچ و خم زبان پیچیده سرگردان شوند.
فرض کنید کفش دو میفروشید. میتوانید کلمات کلیدی مانند کفش دو، کفش دو زنانه، کفش دو مردانه و غیره را هدف قرار دهید.
به جای نوشتن «کفشهای ورزشی باکیفیت | طراحی شده برای دویدن | همین حالا بخرید»
کفش دویدن و کتانی | کفش دویدن مردانه و زنانه | کتانیهای دویدن با کیفیت بالا
از همه کلمات کلیدی استفاده میکند؛ بنابراین، وقتی مردم به دنبال آن میگردند، دقیقا همان چیزی را که میخواهند پیدا میکنند. اما مراقب باشید و از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکنید. آخرین چیزی که میخواهید این است که متن تبلیغاتیتان پر از کلمات کلیدی باشد.
ممکن است نتیجه عکس داشته باشد، زیرا مشتریان بیشتر به متن تبلیغاتی که مزایای منحصر به فرد محصول و حل مشکلات آنها را برجسته میکند، جذب میشوند.
هرچند استفاده از کلمات کلیدی و جذب ترافیک زیاد را توصیه میکنیم، حتما مطمئن شوید که متن تبلیغاتی شما نیز محصول یا خدمتتان را میفروشد.
برای افزایش ترافیک بیشتر در کمپینهای تبلیغاتی، خدمات سئو وردپرس ابزارهای قدرتمندی برای بهینهسازی سایت شما فراهم میکند. با استفاده از سئو وردپرس، میتوانید محتوای سایت خود را بهینهسازی کرده و استراتژیهای کلمات کلیدی، لینکسازی داخلی و خارجی، و بهینهسازی سرعت بارگذاری سایت را به کار گیرید تا بتوانید ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنید. افزونههای سئو وردپرس به شما این امکان را میدهند که به راحتی مشکلات فنی سئو سایت خود را شناسایی و برطرف کنید و از این طریق مطمئن شوید که سایت شما در موتورهای جستجو دیده میشود. بهینهسازی سایت برای سئو نه تنها به جذب ترافیک بیشتر کمک میکند، بلکه باعث بهبود تجربه کاربری و افزایش نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان میشود.
مکان هدف را تنظیم کنید
آخرین بار کی اطلاعات جمعیتی محل سکونت مخاطبان خود را در گزارشها بررسی کردید؟ این یک راه آسان برای شناسایی کشورها یا مناطقی است که در آنها عملکرد خوبی دارید یا خیر.
شاید یک منطقه بودجه شما را خالی میکند اما بازدهی ندارد. میتوانید آن منطقه را از کمپین فعلی خود حذف کنید یا کمپین جدیدی ایجاد کرده و به آن منطقه درصد کمتری از بودجه اختصاص دهید. به این ترتیب، فقط مبلغ X را برای این منطقه هزینه خواهید کرد.
برخی مکانها ارزانتر هستند؛ بنابراین میتوانید ترافیک بیشتری جذب کنید. همانطور که پیشتر گفته شد، کمپینهای تبلیغات کلیکی به شما امکان میدهند مناطق خاصی را دربر بگیرید یا از آنها حذف کنید. از این رو، میتوانید بسیار دقیق باشید و حتی از کد پستی استفاده کنید.
تحقیقات کلمات کلیدی بیشتری انجام دهید
کلمات کلیدی همیشه تعیین کنندهی عملکرد هر کمپین بازاریابی تبلیغات کلیکی هستند. اگر به نتایج مطلوب نمیرسید، شاید زمان آن رسیده که از نو شروع کنید. کلمات کلیدی کلید موفقیت شما هستند.
نباید خیلی کلی باشند، اما اگر محصول شما خاص است، نمیتوانید ترافیکی جذب کنید. بنابراین، برای بهترین نتیجه، هر چند هفته یکبار کلمات کلیدی خود را بررسی کنید.
سادهترین راه برای انجام این کار، استفاده از برنامهریزی کلمات کلیدی گوگل است. با وارد کردن هر کلمه کلیدی مرتبط و مرتبسازی بر اساس میانگین حجم جستجو شروع کنید. این کار به شما امکان میدهد کلمات کلیدی که بیشترین ترافیک را تولید میکنند، شناسایی کنید.
ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند، اما باز هم باید بهترین کلمات کلیدی را برای کمپین خود هدف قرار دهید. بازاریابی تبلیغات کلیکی (PPC) یک فرآیند مداوم است، اما پیمودن این فهرست، مبنای بسیار خوبی برای دستیابی به نتایج بهتر به شما میدهد.
اگر هیچکدام از موارد بالا کمکی نکرد یا گیجکننده بود، بهتر است با یک آژانس موفق بازاریابی PPC تماس بگیرید. مانند بازاریاب خوب