تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

قدرت شبکه‌سازی

آنچه در این مقاله می خوانید:

هیتر وایت از شبکه‌سازی هوشمندانه شبکه‌سازی را توضیح می‌دهد، چه هست و چه نیست، و چگونگی ایجاد پایه‌های موفقیت در آن را.

شبکه‌سازی را به‌طور خلاصه می‌توان ابزاری برای بازاریابی شخصی و تجاری دانست که استراتژی کلی کسب‌وکار و بازاریابی شما را به نتیجه می‌رساند.

در اصطلاح بازاریابی، شبکه‌سازی به عنوان ابزاری نشان می‌دهد که کجا باید … را پیدا کنید.آیندهفرصت‌های تجاری به جای نتایج فوری. اما شبکه‌سازان موفق به نتایج فوری نیز دست می‌یابند؛ به همین دلیل است که همه افراد تجاری باید در شبکه‌سازی مهارت داشته باشند.

چه کسانی باید شبکه‌سازی کنند؟

شبکه‌سازی به‌ویژه برای کسب‌وکارهایی مناسب است که بر فروش مشاوره‌ای، مشاوران مورد اعتماد، برنامه‌های مدیریت حساب‌های کلیدی، بازاریابی مبتنی بر حساب، بازاریابی ارجاعی و بازارهای محلی تمرکز دارند. همچنین اگر به دنبال … هستید، فوق‌العاده مؤثر است. وارد بازارهای جدید شدن دربارهٔ خودت بیشتر بدان رقبا دانش خود را افزایش دهید شناخت مشتریان شما و دیگر انواع پژوهش بازار در واقع، در هر زمینه‌ای که دانستن اوضاع داخلی کسب‌وکار مشتری یا بازارهای کاریتان اهمیت دارد، شبکه‌سازی به‌خوبی جواب می‌دهد.

چون شیوه‌ای شخصی از ارتباط است و معمولا به‌صورت رودررو انجام می‌شود، شبکه‌سازی ارتباطات تجاری شما را عمیق‌تر می‌کند.

مردم هنوز هم اول از انسان‌ها خرید می‌کنند. اگر می‌خواهید مردم به خاطر اعتماد به شما از شما خرید کنند، باید ارتباطات خوبی داشته باشید و در بازارتان پروفایل معتبری داشته باشید.

شبکه‌سازی موثر است، اما به‌طور اتفاقی نتیجه نمی‌دهد. چگونگی، زمان و افراد مورد تعامل شماست؛ اما اگر به‌خوبی و با برنامه انجام شود، هم اکنون و هم در آینده‌ای دور، برای کسب‌وکارتان سودمند خواهد بود.

مشاهده این مطلب  مروری بر وبسایت شما

ارتباط‌گران موفق به نتایج شگفت‌انگیزی دست می‌یابند و من فکر می‌کنم توضیح مختصر دستاوردهای ممکن، برای درک پتانسیل‌ها ضروری است.

  • به تجربه من، با صدها شبکه‌ساز خوب که ملاقات کرده‌ام، تا ۹۰ درصد از کسب و کار جدیدشان از طریق … حاصل می‌شود. معرفی دهان به دهان ارجاعات و شبکه‌سازی مستقیم
  • در شرایط رقابتی، داشتن ارتباطات قوی به شما برتری می‌دهد؛ زیرا از قبل با مشتریان رابطه برقرار کرده‌اید.

ارتباطات شبکه‌ای کی اتفاق می‌افتد؟

بازاریابی دهان به دهان همیشه اتفاق می‌افتد. مردم همیشه درباره دیگران صحبت می‌کنند. جف بزوس، مدیرعامل آمازون می‌گوید: «برند چیزی است که مردم وقتی شما در اتاق نیستید، درباره شما می‌گویند». من اضافه می‌کنم: «این همان نحوه‌ی شبکه‌سازی است». این همان گپ و گفت‌های دوستانه و مکالمات غیررسمی است. در اینجا مثالی از چنین مکالمه‌ای آمده است:

شخص الف: «پیشرفت پروژه چطوره؟»

بد نیست، اما جیم انصراف داده و کارمون به بن‌بست رسیده!

شخص الف: «جایگزین پیدا کردید؟»

نه، داریم تلاش می‌کنیم کسی رو پیدا کنیم که بهش اعتماد کنیم و مهارت‌های لازم رو داشته باشه.

شخص الف: «کسی را می‌شناسم که ممکن است مناسب باشد. اجازه بدهید شمارا به او وصل کنم.»

حضور فعال، ارتباط با افراد، ایجاد تاثیر مثبت و حفظ ارتباط، فرصت‌های تجاری آینده را برای شما به ارمغان می‌آورد. و اگر شما این روابط را بنا نکنید، دیگران خواهند گذاشت.

تصورات غلط رایج در مورد شبکه‌های اجتماعی

درباره شبکه‌سازی برخی تصورات غلط رایج وجود دارد که می‌تواند هم افراد و هم کسب‌وکارها را محدود کند.

  • بسیاری از کارمندان رده پایین فکر می‌کنند شبکه‌سازی فقط برای کارمندان ارشد، فروشندگان و افراد با استعداد است. بنابراین اگر شما تیمی که نیاز به شبکه‌سازی دارد به خاطر داشته باشید که این ممکن است برای آن‌ها چالش‌برانگیز باشد و از طریق آموزش، راهنمایی و معرفی‌های اولیه، از آن‌ها در ایجاد ارتباط‌های مفید حمایت کنید.
  • بیشتر مردم تنها راه شبکه‌سازی را شرکت در رویدادها یا بازی گلف می‌دانند. خلاق باشید و روش‌های متنوعی برای ملاقات با افراد پیدا کنید. باشگاه‌های صبحانه، عضویت در انجمن‌های مرتبط با صنعت، لینکداین، گروه‌های شبکه‌های اجتماعی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه، همگی می‌توانند فرصت‌های شبکه‌سازی و ارتباط برقرار کردن را فراهم کنند.
  • بسیاری از شرکت‌ها فکر می‌کنند هرچه تعداد افراد بیشتری را برای شبکه‌سازی بفرستند، بهتر است. فرستادن فردی که تمایلی ندارد، می‌تواند به برند و کسب‌وکار شما آسیب جدی وارد کند.
  • بیشتر مردم فکر می‌کنند شبکه‌سازی فقط اسم دیگری برای فروش است. این کاملاً اشتباه است. شبکه‌سازی باید به فروش منجر شود، اما تنها چیزی که در ابتدا باید بفروشید خودتان هستید.
  • بسیاری معتقدند برای شبکه‌سازی باید برون‌گرا و پرخاشجو باشید، اما هر شخصیتی می‌تواند با تعامل کامل با دیگران در شبکه‌سازی موفق باشد. کلید موفقیت، ایجاد ارتباط و تفاهم است.
  • خیلی‌ها فکر می‌کنند باید هر شب بیرون باشید. من از روش‌های مختلفی برای تقویت روابط مهمم استفاده می‌کنم، مثلاً تماس تلفنی و… رسانه‌های اجتماعی و همچنین جلسات حضوری
  • خیلی‌ها از کارایی‌اش مطمئن نیستند. اگر برای شما جواب نمی‌دهد، شاید اشتباه انجامش می‌دهید.
مشاهده این مطلب  بازاریابی محتوایی لینکدین - نیروگاه برای رشد کسب و کار

حالا که ذهنیت درست، استراتژی و تلاش برای مشارکت و درگیر شدن را دارید، می‌توانید به هدف خود برسید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

راز موفقیت در دم‌آوری: نگاهی عمیق به استراتژی بازاریابی دیجیتال استارباکس

راز موفقیت در دم‌آوری: نگاهی عمیق به استراتژی بازاریابی دیجیتال استارباکس استاربکس با لوگوی سبز نمادین...

راهنمای ساده تفکر طراحی برای بازاریابان

راهنمای ساده تفکر طراحی برای بازاریابان یافتن و اجرای راه‌حل‌های جدید، کاری زمان‌بر و پرهزینه به نظر...

۸ کمپین خلاقانه بازاریابی رستوران و ۵ ایده عالی

8 کمپین خلاقانه بازاریابی رستوران و 5 ایده عالی گم شدن در دنیای ایده‌های کمپین‌های بازاریابی برای رستوران‌ها...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570