09376996070 | شروع کسب و کار آنلاین به صورت حرفه ای

هنر بخش‌بندی مشتریان

آنچه در این مقاله می خوانید:

همه مشتریان یکسان نیستند. پس از رویکردی که برای همه یکسان باشد در بازاریابی خود دست بردارید و شروع به تقسیم‌بندی مشتریان خود به گروه‌های کوچکتر کنید.

بخش‌بندی بازار روشی صحیح است. این کار به شما امکان می‌دهد تا … درک عمیق‌تر از مشتریان شما و کشف کنید چه چیزی باعث عملکرد آن‌ها می‌شود. خلق پروفایل مشتریان و فرستادن پیام‌های بازاریابی هدفمند بخش کلیدی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است و برای کسب‌وکارهای کوچک به همان اندازه که برای شرکت‌های بزرگ مهم است، ضروری است.

تقسیم‌بندی مشتریان چیست؟

تقسیم‌بندی مشتریان، به طور ساده، روشی برای تقسیم مشتریان به گروه‌های کوچکتر با توجه به نوع‌بندی. این زیرگروه‌ها یا بخش‌های مجزا باید با ویژگی‌های خاصی مشخص شوند. حالا می‌توانید پیام‌های بازاریابی خاص و مرتبط را برای هر گروه هدف قرار دهید.

مهم نیست فقط چه می‌گویید، چگونگی برقراری ارتباط نیز حیاتی است. زیرا برخی از مشتریان بازاریابی تلفنی را ترجیح می‌دهند، در حالی که برخی دیگر به روش‌های دیگر بهتر پاسخ می‌دهند. ایمیل یا پیامک .

چگونه مشتریان خود را تحلیل کنید

بخش‌بندی مشتریان لازم نیست پیچیده باشد. برای یک شرکت کوچک، ممکن است به این معنا باشد که تشخیص دهید دو یا سه نوع مشتری متمایز با نیازهای متفاوت دارید.

فلسفه من این است که همیشه با این پرسش ساده شروع کنم: با چه کسانی می‌خواهیم صحبت کنیم؟ سپس، اصول بخش‌بندی می‌توانند با توجه به عوامل کلیدی مانند …، چند لایه اطلاعات به این پرسش اضافه کنند.

  • الگوهای خرج کردن
  • جنسیت
  • جایی که زندگی می‌کنند
  • سن
  • گروه اجتماعی-اقتصادی

چه تفاوت‌هایی در واقع بر رفتار خرید تأثیر می‌گذارند؟

مثلاً اگر آرایشگاه دارید، نوع پیشنهاداتتان برای گروه‌های مختلف مشتری، قطعاً با توجه به جنسیت و سن متفاوت خواهد بود. اگر محصولاتتان را آنلاین می‌فروشید، می‌توانید الگوهای خرید مشتریان را تحلیل کنید و بر اساس میزان خرید، دفعات خرید یا محصولاتی که به آن‌ها علاقه دارند، پروفایل مشتری بسازید.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

هدفمند کردن پیام‌های فروش بر اساس بخش‌بندی مشتریان

با افزایش درک خود از آنچه مشتریان شما خریداری می‌کنند، می‌توانید فرصت‌ها را نیز به حداکثر برسانید. فروش افزایشی یا فروش جایگزین یاد آن فروشنده مصالح ساختمانی می‌افتم که آجر می‌فروشد اما از فرصت فروش همزمان شن و سیمان غافل می‌ماند.

با دسته‌بندی مشتریانی که به‌طور مرتب محصولات خاصی را می‌خرند، می‌توانید با پیشنهادهای مرتبط، آن‌ها را به افزایش میزان خریدشان ترغیب کنید.

نه تنها پیام بازاریابی مرتبط، ابزاری مؤثرتر برای فروش است، بلکه … خدمات مشتری خوب پیامی که خرید شما و زمان آن را تأیید کند، بسیار تأثیرگذارتر از پیام‌های کلی است. ضمن اینکه اگر مشتری دائمی باشید، پیام هدفمند نشان می‌دهد که قدردان و ارزشمند هستید.

نحوه تفکیک مشتریان بالقوه جدید

ارتباط با مشتریان فعلی یک چیز است، اما چگونه باید … شناسایی مشتریان بالقوه و بخش‌بندی آن‌ها؟

برای یافتن کسب‌وکار جدید، ضروری است که وجود بازار برای محصولات و خدماتتان را بررسی کنید و نوع مشتریان ایده‌آل را شناسایی نمایید. این می‌تواند بر اساس پروفایل مشتری فعلی یا شاید در حال ورود به حوزه‌ای جدید هستید و نیاز به شناسایی دقیق آن دارید. مخاطبان شما .

کلید موفقیت، ترسیم تصویری از فردی است که نماینده‌ی نوع شخصی است که هدف شماست. اگر دو نوع مشتری بسیار متفاوت را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که نیازها، خواسته‌ها، ارزش‌ها و نظرات بسیار متفاوتی دارند و بسته به روش بازاریابی که استفاده می‌کنید، واکنش‌های کاملا متفاوتی نشان می‌دهند. برای مثال:

مردان

  • با فراغت
  • با درآمد مازاد
  • بازنشستگان یا کسانی که نیمه‌بازنشسته هستند
  • ساکنان مناطق روستایی

دختران نوجوان

  • زندگی در شهرها
  • با درآمد کم
  • با آرزوی زندگیِ کامل و لذت‌بخش

البته این‌ها مثال‌های افراطی هستند، اما نشان می‌دهند که بخش‌های مختلف مشتریان شما چقدر می‌توانند با هم متفاوت باشند و چرا هدف قرار دادن دقیق پیام‌ها ضروری است.

با تحلیل پایگاه مشتریان خود، به‌زودی متوجه خواهید شد که گروه‌های متمایزی با نیازهای خاص وجود دارند. زمان آن رسیده است که پایگاه مشتریان را تقسیم‌بندی کرده و هر بخش از مشتریان را به‌طور جداگانه هدف قرار دهید. نتایج ممکن است شما را شگفت‌زده و خوشحال کند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو دیگر بازی آسانی نیست... و هیچ‌وقت هم قرار نبود باشد.

سئو واقعی: ۱۷ سال حقیقت بی‌ پرده برای آن‌ هایی که هنوز در صفحهٔ سوم گوگل گیر کرده‌اند

۱. گوگل برای شما نیست، برای کاربر است. همیشه بوده بیایید از تلخ‌ترین حقیقت شروع کنیم:گوگل هیچ تعهدی به...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070