فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

ده روش برای برنده شدن در مناقصات بخش دولتی

آنچه در این مقاله می خوانید:

به لطف تلاش دولت برای ایجاد رقابت برابر میان شرکت‌های کوچک و متوسط، تعداد بیشتری از این شرکت‌ها نسبت به گذشته موفق به کسب قراردادهای بخش عمومی می‌شوند. راشل میلر توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان از این فرصت‌های جدید بهره برد.

تعداد قراردادهای بخش دولتی اعطا شدن به کسب‌وکارهای کوچک در حال افزایش است دولت در سال‌های 2021 و 2022 به‌طور مستقیم و غیرمستقیم 20.9 میلیارد پوند برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط هزینه کرد (1.7 میلیارد پوند بیشتر از سال قبل).

قانون تدارکات که از اکتبر 2024 لازم‌الاجرا می‌شود، هدف آن افزایش دسترسی شرکت‌های کوچک و متوسط به قراردادهای دولتی است.

وزیر دفتر کابینه، بارونس نوویل-رول، گفت: از اینکه به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط کمک می‌کنم تا سهم بیشتری از قراردادهای دولتی به ارزش تقریباً ۳۰۰ میلیارد پوند به‌دست آورند، بسیار خرسندم.

پس چه تغییری کرده است؟

چند اصلاح کلیدی، مشارکت و برنده شدن شرکت‌های کوچک در مناقصات بخش عمومی را آسان‌تر کرده است.

  • قانون تدارکات، بستری مرکزی و واحد ایجاد می‌کند که تامین‌کنندگان می‌توانند در آن ثبت‌نام کرده و اطلاعات خود را ذخیره کنند؛ این امر، ارائه پیشنهادهای متعدد را آسان‌تر می‌کند.
  • دیگر پرسشنامه‌های ارزیابی اولیه‌ی طاقت‌فرسا برای قراردادهای کم‌ارزش الزامی نیستند.
  • مراحل مناقصه ساده شده‌اند.
  • تمام قراردادهای بخش عمومی در یک مکان (یابنده قراردادها) منتشر می‌شود.
  • همه افراد در زنجیره تامین باید به شرایط پرداخت ۳۰ روزه پایبند باشند.
  • قراردادهای بزرگ به طور فزاینده‌ای به کارهای کوچک‌تر تقسیم می‌شوند تا به شرکت‌های کوچک و متوسط فرصت پیشنهاد همکاری داده شود.

این‌گونه می‌توانید شانس خود را برای سهمی از کار افزایش دهید:

  • درباره قراردادهای بالای ۱۲۰۰۰ پوند اطلاعات کسب کنید.مناقصه‌های بریتانیا در این سایت منتشر می‌شوند وبسایت یابنده قراردادها و فرصت‌های اتحادیه اروپا در آن ذکر شده‌اند. وب‌سایت تد همچنین می‌توانید جستجو کنید وبسایت تامین کالاهای دولتی با ثبت نام در این سایت‌ها، وقتی مناقصه‌های مرتبط اضافه شدند، از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می‌شود.
  • به دنبال مناقصات محلی یا تخصصی بگردید.مقامات محلی معمولاً جزئیات قراردادها را در وب‌سایت خود منتشر می‌کنند و اغلب به شرکت‌های محلی نیز مشاوره می‌دهند. اگر در بخش تخصصی فعالیت می‌کنید، برای اطلاع از فرصت‌های جدید با نهادهای مربوطه در بخش عمومی تماس بگیرید.
  • درباره مناقصات بخش عمومی بیشتر بدانید. پُروکِرِکس زنده در سراسر بریتانیا رویدادهایی برگزار می‌شود که فرصت‌های آموزشی و شبکه‌سازی را برای همهٔ خریداران یا تأمین‌کنندگان بخش عمومی فراهم می‌کند.
  • از کمک بیرون کمک بگیر.مشاوران متخصص زیادی هستند که می‌توانند در شناسایی فرصت‌ها و آماده‌سازی پیشنهاد شما کمک کنند.
  • آماده شو.قبل از شروع کار، اسناد کلیدی را آماده کنید. به عنوان مثال، داشتن گواهی‌های ایزو ۹۰۰۱ (کیفیت) و ایزو ۱۴۰۱ (محیط زیست) می‌تواند به شما کمک شایانی کند. همچنین مطمئن شوید که سابقه خوبی در زمینه‌هایی مانند فرصت‌های برابر و بهداشت و ایمنی دارید.
  • خودت را تعریف کن.ارائه پیشنهاد فقط پر کردن فرم و زدن تیک نیست؛ بلکه فروش خدمات شماست. هر تجربه دیگری در بخش عمومی یا مرتبط را که داشته‌اید برجسته کنید و نشان دهید چگونه به مشتریان خود کمک کرده‌اید.
  • مدارک محلی خود را برجسته کنید.شوراها به دنبال تامین کنندگانی هستند که ارتباطات قوی محلی داشته و به جامعه بازگردانی کنند. بر مشارکت خود، از استخدام و خرید محلی تا حمایت از امور خیریه، تاکید کنید.
  • اعتماد ایجاد کنید.قراردادهای بخش دولتی معمولا توسط کمیته‌ای اعطا می‌شود و آنها به دنبال خرج کردن صحیح پول عمومی هستند. معیارهای کلیدی، کیفیت و صرفه‌جویی در هزینه هستند.
  • بازخورد بخواهید.اگر در مناقصه ناموفق بودید، حتما درخواست بازخورد کنید. نهادهای بخش عمومی موظفند ظرف ۱۵ روز پس از درخواست شما، این بازخورد را ارائه دهند.
  • سرنخ‌های خود را واجد شرایط کنید.ارائه پیشنهاد برای مناقصه‌ها زمان زیادی می‌برد، بنابراین واجد شرایط بودن هر فرصت بسیار مهم است تا مطمئن شوید که روی قراردادهایی تمرکز می‌کنید که بیشترین شانس موفقیت در آن‌ها را دارید. ارائه پیشنهاد می‌تواند طاقت‌فرسا باشد، اما باید تمام قوانین را رعایت و تمام مهلت‌ها را در نظر بگیرید؛ در غیر این صورت، احتمال موفقیت شما کم خواهد بود.
مشاهده این مطلب  در پیام‌های بازاریابی خود با مشتریانتان صحبت کنید.
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای
بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد
شهر مشهد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران، همواره نیاز به خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای داشته است....
مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای
هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...
چهار روش آسان برای افزایش فروش آنلاین
راه‌های زیادی برای بهبود وب‌سایتتان هنگام فروش آنلاین وجود دارد، اما گاهی اوقات ساده‌ترین کارها بیشترین...
ترند های بخش فروشگاه قطعات خودرو
شايد مهم‌ترين روند تأثيرگذار بر تجارت لوازم جانبی خودرو در سال‌های اخیر، کاهش مداوم تعمیر و نگهداری خودرویی...
ترند های تعمیر خودرو
اتفاقات اخیر در بخش تعمیر خودرو چه بوده است؟ تعداد خودروها در بریتانیا تا سال ۲۰۱۶ افزایش یافت، پس از...
رقبایی در نزدیکی کسب‌وکار من شروع به کار کرده است.
وقتی رقیبی در همسایگی شما کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کند، ممکن است دیدن جنبه‌های مثبت دشوار باشد،...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070