09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

ده راه برای پیشی گرفتن از رقبا

آنچه در این مقاله می خوانید:

رقابت تجاری می‌تواند شدید باشد، به‌خصوص در بازارهای پویا که مشتریان اغلب به دنبال گزینه‌های مختلف هستند. از این ده ایده برای حفظ جایگاه خود در بازار و ایجاد مزیت رقابتی استفاده کنید.

رقبا را بشناسید.

پیدا کن ببین کی رقبای شما آنها چه کسانی هستند، چه چیزی ارائه می‌دهند و نقاط قوت و ضعفشان چیست. این به شما کمک می‌کند تا حوزه‌های رقابت را شناسایی کرده و زمینه‌ای برای تمایز خود پیدا کنید.

در جاهایی که کسب‌وکارهای دیگر از شما موفق‌ترند، چه چیزی می‌توانید از آن‌ها یاد بگیرید؟ و در جاهایی که رقابت ضعیف‌تر است، برای استفاده‌ی بهینه از فرصت چه باید بکنید؟

مشتریان خود را بشناسید.

شما برای جذب و حفظ مشتریان رقابت می‌کنید؛ بنابراین باید بدانید که مشتریان (و مشتریان بالقوه) شما چه چیزهایی را ارزشمند می‌دانند.

انتظارات مشتری می‌تواند به شدت تغییر کند. بفهمید چه چیزی الان برای مشتریانتان اهمیت دارد – آیا قیمت پایین‌تر، خدمات ممتاز یا جدیدترین محصولات است؟

از اطلاعات مشتریان فعلی خود استفاده کنید تا درک بهتری از نوع مشتریانی که پیشنهاد شما برایشان جذاب‌تر است، به‌دست آورید. این به شما کمک می‌کند تا بازار هدف شما و بخش‌های بازار که در آن‌ها رقابتی‌ترین هستید.

تمام اطلاعات خود را در یک جا داشته باشید.

اختصاصی سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری به شما امکان می‌دهد داده‌های فروش و بازاریابی خود را با سوابق دیگر، مانند حساب‌ها، موجودی کالا و تحویل، ادغام کنید. به این ترتیب، از زمان رسیدن به موقع کالا تا اینکه آیا مشتری پرداخت خود را به تعویق انداخته است، از همه چیز در مورد تعاملات مشتری با شرکت خود مطلع می‌شوید و این به شما کمک می‌کند تا ارتباطات و خدمات کارآمدتر و شخصی‌سازی‌شده‌تری ارائه دهید.

مشاهده این مطلب  نمای کلی بازاریابی ایمیلی | دونات بازاریابی

(این) بهترین نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری انتخاب بسته مناسب برای کسب‌وکارتان به نیازهای خاص شما بستگی دارد. مثلاً ممکن است تمرکزتان بر بازاریابی برای جذب مشتریان جدید یا ایجاد ارتباط با مهم‌ترین مشتریان و ارائه خدمات باکیفیت به آن‌ها باشد. بسته‌های پیشرفته‌تر، ابزارهای پیشرفته تحلیل و خودکارسازی را ارائه می‌دهند که در صورت مدیریت تعداد زیادی از مخاطبین، بسیار مفید خواهند بود.

هیچ چیز داخل پرانتز نبود.

تفاوت قائل شو.

ضروری است که به مشتریان خود دلایل خوبی بدهید تا به شما مراجعه کنند نه به رقیب. یک مزیت فروش منحصر به فرد ایجاد کنید این باید نیاز مشتریان را برآورده کند. واضح و آشکار باشد؛ هیچ‌کس نباید بپرسد چه چیزی شما را متمایز می‌کند.

تمایز از رقبا، تبلیغ کسب‌وکار را آسان‌تر می‌کند. به جای رقابت قیمتی، می‌توانید به واسطه ویژگی‌های منحصر به فرد محصول یا خدمت خود، مشتری جذب کنید.

بازاریابی خود را ارتقا دهید.

بیشتر تلاش کنید تا به مردم بگویید که چه کسی هستید، چه می‌فروشید و چرا باید از شما خرید کنند. لازم نیست گران باشد. ایده‌های تبلیغاتی اقتصادی از پخش تراکت تا کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی، همه چیز را شامل می‌شود.

هدف این است که همه چیز را در یک کمپین بازاریابی پایدار به هم مرتبط کنید و پیوسته پیام‌های کلیدی یکسانی را به مشتریان هدف خود برسانید. با این کار، به مشتریان کمک می‌کنید تصویری واضح‌تر از آنچه ارائه می‌دهید و چگونگی برتری شما نسبت به رقبا داشته باشند و احتمال اینکه مشتریان بازاریابی شما را ببینند یا شما را به یاد بیاورند، زمانی که آماده خرید هستند، افزایش می‌یابد.

مشاهده این مطلب  پرسش و پاسخ‌های تحقیقات بازار

به‌روزرسانی ششم تصویر شما .

کارهای ساده‌ای مثل نقاشی کردن نمای مغازه می‌تواند ظاهر کسب‌وکار شما را مدرن‌تر و جذاب‌تر کند. به کارت ویزیت، حضور در شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت، بسته‌بندی برند و… خودتان نگاه کنید. آیا تصویری که ارائه می‌دهید، نشان‌دهنده‌ی ارزش منحصربه‌فرد شماست؟

با گذشت زمان، تصویر شما ممکن است به‌راحتی قدیمی شود، زیرا خواسته‌های مشتریان تغییر می‌کند و رقبا تلاش خود را بیشتر می‌کنند. آیا کسب‌وکار شما هنوز تازه و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، یا دارد کهنه می‌شود؟ آیا تصویر شما هنوز نشان‌دهنده‌ی آن چیزی است که می‌خواهید مشتریان درباره‌ی شما فکر کنند؟

از مشتریان فعلی خود مراقبت کنید.

راحت است که مشتریان وفادار را بدیهی بدانیم، اما آنها هدف بازار رقبای شما خواهند بود. به مشتریان خود دلیلی برای جستجوی تامین‌کنندگان جایگزین ندهید.

بهبود ببخشید خدمات مشتری با پاسخگویی بیشتر به نیازها و انتظارات آن‌ها. ارائه امتیازات کم‌هزینه مانند شرایط اعتباری بهتر، تخفیف یا برنامه‌های وفاداری را در نظر بگیرید. حفظ مشتریان فعلی، ارزان‌تر و آسان‌تر از یافتن مشتریان جدید است.

بازارهای جدید هدف قرار دهید.

فروش در بازارهای جدید می‌تواند پایگاه مشتریان شما را افزایش داده و ریسک را پخش کند. آیا مشتریان بالقوه دیگری شبیه بازار هدف فعلی شما وجود دارند؟ آیا می‌توانید با… فروش آنلاین یا خارج از کشور؟

مطمئن شوید که پیشنهادتان برای هر مورد متفاوت، مناسب باشد. بخش بازار فرض نکنید روشی که برای مشتریان فعلی‌تان جواب داده، لزوماً بهترین روش برای همه است. مطمئن شوید که می‌دانید گروه‌های مختلف مشتریان چه می‌خواهند، رقبا چه چیزی ارائه می‌دهند، و چگونه می‌توانید کسب‌وکار آن‌ها را از آن خود کنید.

مشاهده این مطلب  5 قدم برای آغاز فوری کمپین‌های ایمیل تعطیلات

بهترین کارفرما باش.

کارکنان ماهر و باانگیزه، پایه و اساس کسب‌وکارهای پویا و رو به رشد هستند. جذب آن‌ها به معنای پرداخت حقوق رقابتی نیست. افراد اغلب تحت تاثیر فضای کاری خوب و مزایایی مانند انعطاف‌پذیری در کار و برنامه‌ی پیشرفت شغلی منظم قرار می‌گیرند.

کارکنان باانگیزه تلاش بیشتری برای رضایت مشتریان می‌کنند و مشتریان نیز به تعامل با افرادی که نگرش مثبتی نسبت به کسب‌وکاری که در آن کار می‌کنند دارند، پاسخ مثبت می‌دهند.

به آینده نگاه کن.

کسب‌وکارهایی که برای رشد برنامه‌ریزی می‌کنند، موفق‌تر از کسب‌وکارهایی هستند که راکد می‌مانند. با تحولات بخش خود همراه باشید، روندهای مصرف‌کننده را دنبال کنید، در فناوری‌های جدید سرمایه‌گذاری کنید و… اپلیکیشن‌ها و ابزارهای تجاری که با رشد کسب‌وکارتان، قابل توسعه باشد. تصور روشنی از جایگاه خود در یک، سه و پنج سال آینده داشته باشید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070