اگر فروشگاه اینترنتی دارید، صفحات محصولاتتان باید تلاش زیادی کنند تا بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنند. ما وبسایت میسازیم بهترین راهکارهایش را برای بهبود طراحی صفحات و افزایش فروش به اشتراک میگذارد
اهمیت صفحه محصول در هر وبسایت تجارت الکترونیکی غیرقابل انکار است. این نقطه ای است که بازدیدکننده علاقه مند به مشتری بالقوه تبدیل می شود و تصمیم نهایی خرید در آنجا گرفته می شود؛ بنابراین بسیار مهم است که صفحات محصول شما فروش بالقوه را از دست ندهند.
ده راه برای بهبود عملکرد صفحات محصول شما
صفحه را در گوگل بیشتر دیده شود
ساختن صفحه در گوگل رتبه خوبی داشته باشد نتایج شما را بهبود میبخشد. با این حال، من به طور فزایندهای به مشتریانم میگویم که زیاد نگران سئو نباشند. اگر محتوای خوبی تولید کنید که به اشتراک گذاشته شود، یا محتوای قابل توجهی داشته باشید برند گوگل متوجه خواهد شد.
الگوریتمهای گوگل اکنون به اندازهای هوشمند هستند که به افرادی که تولید میکنند، پاداش میدهند محتوای خوب وبسایتهای مفید راهاندازی کنند، بدون نیاز به بهینهسازی زیاد. بخش فنی سئو به سادگی اطمینان از سرعت و سهولت استفاده وبسایت، از جمله در موبایل، است.
مهمترین نکته در سئو همیشه اعتبار دامنه شما بوده است. چند نفر به شما لینک میدهند یا در وبسایتها یا شبکههای اجتماعی از شما نام میبرند؟ و این به روشهای سنتی و قدیمی برمیگردد. روابط عمومی و ترغیب اینفلوئنسرها به صحبت دربارهی شما.
موتز این تصویر راهنمای مفیدی را تهیه کرده است که مهمترین عناصر سئو را برای بهینهسازی صفحات محصولاتتان نشان میدهد.
نکات کلیدی که باید روی آنها تمرکز کرد:
- استفاده از کلمات کلیدی: rبه یاد داشته باشید که گوگل مترادفها را هم تشخیص میدهد، پس فقط کافی است محصول خود را بهخوبی توصیف کنید. خلاصه اینکه، برای انسانها خوب بنویسید و کارتان راه میافتد.
- تجربه کاربرییعنی صفحهای که در همه دستگاهها به راحتی قابل استفاده است.
- عمق و ارزش محتواباز هم یعنی نوشتن توصیفات با کیفیت.
در نهایت، یادتان باشد که توضیحات متا با حداکثر ۱۶۰ کاراکتر بنویسید؛ زیرا این همان چیزی است که کاربران در نتایج جستجوی گوگل میبینند. درصد افرادی که روی نتیجه شما کلیک میکنند، نرخ کلیک (CTR) نامیده میشود.
این قطعه از نتیجه جستجو بسیار مهم است؛ میتواند شما را نسبت به رقبا برتر کند، نرخ کلیک (CTR) شما را افزایش دهد و فروش شما را رونق بخشد. اگر توضیحات متا را ارائه ندهید، گوگل معمولا از پاراگراف اول صفحه محصول استفاده میکند، اما این ممکن است اطلاعات کلیدی را منتقل نکند.
آماده باش، از گوشی همراهت.
مطمئنم نیازی به گفتن نیست، اما اگر هنوز… وبسایت شما برای موبایل بهینه شد. این حقایق را بخوانید
- احتمالا بیش از ۵۰ درصد ترافیک وبسایت شما از تلفنهای همراه و تبلتهاست.
- بر اساس آمار، مصرفکنندگان بریتانیایی بیش از هر کشور دیگری از طریق تلفن همراه خود خرید میکنند. رتیلمینات ;
- این رشد قرار است با ۱۵ میلیارد پوند هزینه تخمینی برای تلفن همراه در سال جاری ادامه یابد. ایمارکتر ;
- فروشنده لوکس پوشاک نتآپورتر تخمین زده است که ۴۱ درصد سفارشهایش از طریق تلفن همراه انجام میشود.
- ممکن است نرخ تراکنش در بخشهای دیگر پایینتر باشد، اما حتی اگر مصرفکنندگان از جای دیگری خرید کنند، باز هم از طریق موبایل به تحقیق آنلاین میپردازند.
طراحی واکنشگرا بهترین روش برای سازگاری وبسایت شما با دستگاههای تلفن همراه است. بدین معنی که وبسایت بهطور خودکار برای هر اندازهی صفحهنمایش بهینهسازی میشود.
سالهاست که تمام وبسایتهایی که میسازیم، واکنشگرا هستند؛ اما هنوز هم میبینیم که برخی از خرده فروشان، حتی فروشگاههای بزرگ، این گام اساسی را برنمیدارند و از فروش خود میمانند. همچنین، وبسایتی که سازگار با موبایل نباشد برای سئو مضر است؛ گوگل صفحات بهینهسازیشده برای موبایل را در نتایج جستجو در اولویت قرار میدهد.
از عکسهای بسیار با کیفیت استفاده کنید.
عکسها با کمک به خریداران برای تصور داشتن محصول، به فروش آن کمک میکنند. عکاسی خوب، جزئیات کالا را نشان میدهد، یکدست است و از همه مهمتر، الهامبخش است.
معمولاً بهتر است خودتان از محصول عکس بگیرید؛ عکسهای تولیدی کارخانه همیشه با کیفیت نیستند. در حالت ایدهآل، صفحات محصول شما باید شامل عکسهای مدل و بستهبندی محصول باشند.
وقتی اندازه مهم است، چیزی را در عکس نشان دهید که زمینه را مشخص کند. برای مثال، بلروی اسکناسهای بانک انگلستان را در کیفهای باریک خود جای میدهد.
اگر کالای منحصر به فرد یا دست دوم میفروشید، باید از عکس واقعی کالا استفاده کنید تا خریداران بدانند چه چیزی میخرند.
روند محبوب استفاده از تصاویر تمام صفحه است که در آن مدل در برابر پسزمینهای قرار میگیرد که پسزمینه کل صفحه را تشکیل میدهد، مانند این مثال از آیر :
توضیحات محصولی جذاب و کامل بنویسید
شرح محصولات فوقالعاده مهم است؛ باید توصیفی، دقیق و به اندازهی عکسها الهامبخش باشند. همچنین باید به رایجترین پرسشهایی که هنگام خرید ممکن است مطرح شود، پاسخ دهند، مانند:
- از چه ساخته شده است و چگونه ساخته میشود؟
- چرا این کالا ساخته شده یا چرا آن را موجود دارید؟ برای شما چه معنایی دارد؟ و برای خریدار چه معنایی میتواند داشته باشد؟
- محدودیتهای آن چیست؟
- چه کاربردی دارد؟
- کالا کی ارسال میشود؟
- بستهبندی چه شکلیه؟
- دستورالعملهای مراقبت چیست؟
- آیا گارانتی دارد؟
- سیاست برگشت شما چیست؟
با این حال، این هم مهم است که صفحه محصول با توضیحی از کالا که فراتر از مشخصات فنی آن است، خریدار را به وجد آورد.
قیمت و دکمهی خرید را برجسته کنید.
دکمهی خرید باید واضحترین عنصر صفحه باشد، نزدیک به بالا، درست زیر قیمت، که آن هم باید درست زیر عنوان محصول قرار گیرد. این یک قرارداد معمول است و کاربران به آن عادت دارند.
صرف نظر از چیدمان، همیشه باید اطمینان حاصل کنید که دکمه خرید، واضحترین فراخوان برای اقدام باشد. دوچرخههای کاندور مثال خوبی است.
دوست دارم یک جملهی کوتاه با فونت کوچک، درست زیر دکمهی خرید قرار دهم که به مزایای کلیدی محصول مثل ارسال رایگان، گارانتی دو ساله یا تحویل سریع اشاره کند. این کار به خریدار کمی دلگرمی و اعتماد به نفس میدهد قبل از این که روی دکمهی خرید کلیک کند.
اطلاعات مربوط به تحویل، مرجوع کردن کالا و بازپرداخت را درج کنید.
نمایش اطلاعات مربوط به تحویل، مرجوعی و بازپرداخت در صفحه محصول کاملا ضروری است. این اطلاعات را میتوان برای صرفهجویی در فضا خلاصه کرد (اما همیشه لینک به صفحهای با اطلاعات کامل را درج کنید) یا از زبانهها یا طرح آکاردئونی استفاده کنید.
در دسترس بودن را نشان دهید
برای جلوگیری از نارضایتی مشتریان، نشان دادن موجودی کالا در اسرع وقت بسیار مهم است. در صفحات محصول، این به معنای مشخص کردن واضح و روشن گزینههای موجود است. در غیر این صورت، ممکن است مشتریانی که مجبورند برای انتخاب سایز، چندین گزینه را بررسی کنند تا متوجه شوند کالا تمام شده است، ناراضی شوند.
8. کمیابی را نشان دهید
نمایش موجودی کم کالا به بازدیدکنندگان، هم مفید است و هم آنها را به خرید ترغیب میکند. یک حد مشخص تعیین کنید و وقتی موجودی از آن کمتر شد، اخطاری مانند «فقط سه عدد باقی مانده» نمایش دهید. این روش فوقالعادهای برای تشویق مشتریان به خرید سریعتر است، پیش از آنکه دیر شود (یا اصلاً نخرند).
نکتهی خوب دیگر این است که در جایی از سایتتان، شمارهگیری وجود داشته باشد که مهلت ارسال در همان روز یا تحویل در روز بعد را نشان دهد. این کار حس فوریت را نیز القا میکند.
گواهی اجتماعی ارائه دهید
مگر اینکه فردی شناختهشده باشید، مردم قبل از خرید از شما به کمی اطمینان خاطر نیاز دارند. بهترین راه برای این کار، ارائه «اثبات اجتماعی» است. مثلاً:
- مطبوعات اخیرفقط از لوگو استفاده کنید، از عکس کامل صفحه استفاده نکنید.
- (متن داخل پرانتز را اینجا بنویسید تا ترجمه شود)دنبال کنندگان زیاد در شبکههای اجتماعیاگر تعداد زیادی دارید دنبالکنندگان اینستاگرام این را نشان بده.
- سایر مشتریانی که از محصولات شما استفاده میکننداینستاگرام.
- دیده شد…افراد مشهوراستفاده یا پوشیدن وسایل شما
- رسمی و خودکارسامانهی بررسیمثل یوتپو یا تراستپایلت .
- قدیمی و اصیل نظرات مشتریان .
معمولاً این بخش را پایینتر در صفحه، بعد از تصاویر و توضیحات محصول قرار میدهیم. این کار به مشتری اطمینان میدهد که کالای مناسب را یافته و مانعی برای خرید ایجاد نمیکند.
محصولات مرتبط را نشان دهید
ممکن است این کالا، کالای مورد نظر نباشد؛ در این صورت باید محصولاتی مرتبط را به مشتری پیشنهاد دهید. این کار را میتوانید با نمایش محصولات مرتبط در انتهای صفحه محصول انجام دهید، مانند مثالی که در… آمده است.
در اینجا چند روش مناسب برای انتخاب محصولات مرتبط آمده است:
- دیگر مشتریان نیز از این خوششان آمد…
- محصولات مکمل و فرصتهای فروش افزایشی
- اقلام دیگر در این بازه
میتوانید پیشنهادها را بهصورت دستی انتخاب کنید یا از خودکارسازی برای نشان دادن محصولات بر اساس رفتار خرید قبلی مشتریان استفاده کنید.
هیچ بازدیدکنندهای را سرگردان نگذارید. اگر در انتهای صفحات محصول خود پیشنهادهای مناسبی ارائه دهید، تعامل با وبسایتتان افزایش مییابد. این کار به مشتری کمک میکند تا آنچه را که میخواهد پیدا کند و ممکن است میانگین ارزش سفارش (AOV) شما را نیز افزایش دهد.
ملاحظات نهایی
چند ایده دیگر هم هست که ارزش امتحان کردن را دارند:
- اضافه کنلیست آرزوهاقابلیتی برای وبسایتتان که مشتریان بتوانند کالاها را برای بعداً ذخیره کنند
- بسازجهیزیه عروسیاگر مناسب باشد، تابع.
- نشان بدهشماره محصولاگر عمدهفروشان احتمالاً وبسایت شما را مرور کنند.
صفحه محصول بخش بسیار مهمی از فرآیند خرید مشتری است و بهطور مستقیم بر سودآوری کسبوکار شما تأثیر میگذارد، بنابراین اهمیت دارد که بهدرستی طراحی شود.