09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

ده روش برای پوشش خبری در رسانه‌های محلی

آنچه در این مقاله می خوانید:

اگر بخواهید جذب مشتریان محلی سعی کنید در روزنامه‌ها، مجلات و ایستگاه‌های رادیویی محلی پوشش خبری بگیرید؛ ارزشش را دارد. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

1- تحقیق کن

با روزنامه‌ها، مجلات و ایستگاه‌های رادیویی محلی خود آشنا شوید. دریابید که مخاطبان آن‌ها چه کسانی هستند، محتوای آن‌ها چه تفاوت‌هایی در طول روز و در بخش‌های مختلف دارد و مهم‌تر از همه، مهلت‌های تحویل آن‌ها چه زمانی است. همچنین نام نویسندگان، ویراستاران و گویندگان را که مطالبی تولید می‌کنند که ممکن است مورد توجه مشتریان شما باشد، یادداشت کنید.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

2- شبکه

برای افزایش اعتبار خود، عضو فعال گروهی تجاری مانند اتاق بازرگانی محل خود شوید و پیشنهاد دهید سخنرانی در مراسم‌ها برای افزایش شانس ملاقات با روزنامه‌نگاران محلی و درخواست مصاحبه از شما.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

3- با خبرنگاران محلی تماس بگیرید مستقیماً

اگر در مراسمی خبرنگاران محلی را دیدید، خودتان را به آن‌ها معرفی کنید. پیشنهاد دهید که آن‌ها را در محل کارتان بگردانید، با افراد کلیدی آشنا کنید یا اطلاعاتی برای تهیه‌ی گزارش در اختیارشان بگذارید. دوستانه باشید، اما اصرار نکنید. فراموش نکنید که خبرنگاران و نشریات محلی را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید، با پست‌های آن‌ها تعامل داشته باشید و اگر درباره‌ی موضوعی که روی آن کار می‌کنند مطلبی گذاشتند، پیشنهاد کمک و اظهار نظر بدهید. خبرنگاران اغلب از شبکه‌های اجتماعی برای جمع‌آوری واکنش‌ها به اخبار استفاده می‌کنند.

4- خبررسانی به خبرنگاران

اگر درگیر مسئله‌ای محلی مربوط به کسب‌وکارتان هستید، مثلاً محدودیت‌های جدید پارکینگ، می‌توانید برای روزنامه یا مجله مطلبی بنویسید یا اظهارنظری ارائه دهید. به روندها و اخبار در حال شکل‌گیری توجه کنید؛ اگر اتفاق مهمی رخ داد که به کسب‌وکارتان مربوط است، خبرنگاران را در جریان بگذارید و اطلاعات و دیدگاه خود را در اختیارشان قرار دهید. همچنین می‌توانید پیشنهاد همکاری و نوشتن ستون ثابت یا پاسخگویی به پرسش‌های خوانندگان در مورد مسائل تجاری را بدهید.

طراحی سایت وردپرسی به صورت کاملا حرفه ای و در سطح جهانی در شرکت یاسئومی انجام می شود و پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می شود.

5- یادگیری نگارش خبر اطلاعیه‌های مطبوعاتی

خبرنگاران به اطلاعیه‌های مطبوعاتی خوب نوشته‌شده و آموزنده پاسخ می‌دهند. تیتر واضح و توصیفی که داستان را بیان کند، از زبان غیرفنی استفاده کنید و متنی بنویسید که موضوع را توضیح دهد. مزایای پیشنهاد شما برای مشتریان محلی، همیشه شامل نقل قول، اطلاعات زمینه، مشخصات تماس و عکسی با کیفیت بالا باشد.

6- سوء استفاده فرصت‌های روابط عمومی طبیعی

اگر شرکت شما ده ساله شد، اگر به ده هزارمین مشتری خود خدمت کردید، اگر جایزه‌ای گرفتید یا قراردادی بزرگ بستید، به رسانه‌های محلی خود اطلاع دهید. داستان‌های موفقیت برای خوانندگان و شنوندگان بسیار جذاب هستند.

7- بساز فرصت‌های روابط عمومی

می‌توانید با روزنامه یا رادیوی محلی خود همکاری کنید و مسابقه‌ای با جایزه‌ای مرتبط با کسب‌وکار خود، مانند یک سال محصولاتتان یا یک وعده شام برای دو نفر در رستورانتان، برگزار کنید. با مرتبط کردن آن با یک رویداد کلیدی مانند روز ولنتاین، تبلیغات را به حداکثر برسانید.

8- در فعالیت‌های اجتماعی محله شرکت کن

با حمایت از رویدادها و سازمان‌های محلی می‌توانید روابط عمومی ایجاد کنید. این می‌تواند از برپایی غرفه‌ای در جشن کریسمس محلی تا… ادامه داشته باشد. حمایت مالی از یک تیم ورزشی با نام شما روی پیراهنشان. به مطبوعات از مشارکتتان در هر رویداد محلی خبر دهید و ببینید آیا می‌توانند خبرنگاری بفرستند، در غیر این صورت بعداً گزارشی برایشان ارسال کنید.

9- در فعالیت‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی شرکت کن.

برگزاری رویدادهای خیریه یا تشویق کارکنان به شرکت در فعالیت‌های غیرمعمول و چشمگیر جمع‌آوری کمک‌های مالی می‌تواند در پوشش رسانه‌ای سودمند باشد. مثلاً اگر یکی از کارکنانتان برای اتحادیه حفاظت از جنگل‌های بارانی با کانو از رود آمازون پایین آمده است، مطمئن شوید که یک اطلاعیه مطبوعاتی جذاب با عکس ارسال می‌کنید و کارمندتان را برای مصاحبه در دسترس قرار می‌دهید.

10- تلاش‌های خود را بررسی کنید.

در نظر بگیرید کدام یک از اقدامات شما تبلیغات مفیدی ایجاد کرده‌ایم و همچنان در همین راستا فرصت‌های بیشتری خلق می‌کنیم. در این کار آزمون و خطا زیاد است؛ هر بار لزوماً پوشش خبری به دست نمی‌آورید، اما ارتباطاتتان گسترش می‌یابد و جایگاهتان ارتقا می‌یابد. و این قطعاً برای کسب‌وکار مفید است.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070