09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

ده ایده بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال 2024

آنچه در این مقاله می خوانید:

با توجه به رواج تفکر «سال نو، من جدید»، آغاز سال جدید یکی از سودآورترین زمان‌ها برای کسب‌وکارهاست. چه هدف، افزایش آگاهی از برند باشد، چه بهبود وفاداری مشتری یا ایجاد تبدیل، بسیاری از (اگر نگوییم همه) استراتژی‌هایی که در ادامه بررسی خواهیم کرد، به موفقیت کسب‌وکار شما در سال ۱۴۰۳ کمک خواهند کرد.

برای برندهای کوچک‌تر با بودجه و نیروی کار کمتر، برخی از این موارد شاید غیرقابل دسترس به نظر برسند؛ اما نگران نباشید؛ همکاری با یک آژانس بازاریابی دیجیتال مطمئن خواهم شد که بتوانید استراتژی‌های این فهرست را در سال ۱۴۰۳ اجرا کنید.

برای تکمیل استراتژی‌های آنلاین، استفاده از خدمات سئو وردپرس به شما کمک می‌کند تا سایت شما در جستجوهای گوگل و دیگر موتورهای جستجو بهتر دیده شود. این روش به شما این امکان را می‌دهد که در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار خود در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرید، که به نوبه خود ترافیک بیشتری به سایت شما جذب خواهد کرد. این روند نه تنها به افزایش دیده‌شدن کمک می‌کند، بلکه تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان واقعی را نیز تسهیل می‌نماید، و در نهایت می‌تواند رشد کسب‌وکار شما را تسریع کند.

بهینه‌سازی جستجوی صوتی

بهینه‌سازی محتوای وبسایت برای جستجوی صوتی، در سال 2024 به استراتژی کلیدی برای کسب‌وکارهای کوچک تبدیل خواهد شد. استفاده از جستجوی صوتی با فعال‌سازی صدا، از جمله در گوشی‌های هوشمند، بلندگوهای هوشمند و دستیاران مجازی، رو به افزایش است. برای انجام بهینه‌سازی جستجوی صوتی، باید محتوای وبسایت و کلمات کلیدی خود را با محبوب‌ترین پرس‌وجوهای گفتاری، از جمله عبارات طولانی و اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی، هماهنگ کنید. اگر می‌خواهید در بازار رقابتی و الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیشرو باشید، این استراتژی‌ای است که باید روی آن تمرکز کنید.

مشاهده این مطلب  پادکست را شروع نکنید: 10 درس از 10 هزار دانلود پادکست های Ahrefs

فواید:افزایش دید، فرصت‌های سئو محلی، بهبود تجربه کاربری، پیشی گرفتن از رقبا و روندها

تسلط بر محتوای ویدیویی

این نکته بر نقش مهم محتوای ویدیویی در سال ۲۰۲۳ و تداوم آن در سال ۲۰۲۴ استوار است. استفاده از محتوای ویدئو استفاده از پلتفرم‌های مختلف از جمله اینستاگرام، تیک‌تاک، یوتیوب و دیگر سرویس‌های پخش آنلاین برای جذب و تعامل با مخاطبان، استراتژی بسیاری از کسب‌وکارها در سال گذشته بود و به نیروی غالبی برای بازاریابان دیجیتال تبدیل شد. محتوای ویدئویی شما می‌تواند شامل آموزش، داستان‌گویی، پشت صحنه و موارد دیگر برای ارتباط عمیق‌تر با مخاطبان باشد.

(این)مزایاافزایش تعامل، بهبود سئو، نرخ تبدیل بالاتر و ارتباط انسانی بیشتر

چت‌بات‌های وب‌سایت و دستیاران هوش مصنوعی

این فرایند ادغام ابزارهای هوشمند برای بهبود تجربه کاربری وب‌سایت خود، از چت‌بات‌ها و دستیارهای هوش مصنوعی استفاده کنید. این برنامه‌های خودکار، به‌صورت بلادرنگ با کاربران شما ارتباط برقرار می‌کنند، به سؤالات پاسخ می‌دهند، اطلاعات ارائه می‌دهند و تا جایی که امکان دارد کمک می‌کنند و از بار کاری تیم شما می‌کاهند. افزودن دستیار هوش مصنوعی یا چت‌بات به وب‌سایت شما، خدمات مشتری ۲۴ ساعته ارائه می‌دهد و دسترسی و پاسخگویی کسب‌وکار شما را بهبود می‌بخشد.

مزایا:خدمات مشتری ۲۴ ساعته، کارایی زمانی و اقتصادی، ثبات، جمع‌آوری داده‌ها و مقیاس‌پذیری

در سال 2024، کسب‌وکارهای کوچک باید از روش‌های نوآورانه برای جلب توجه و رشد استفاده کنند. یکی از ایده‌های موثر برای جذب مخاطب، استفاده از طراحی سایت وردپرس است. با ایجاد یک سایت حرفه‌ای و واکنش‌گرا، شما می‌توانید یک پلتفرم آنلاین برای معرفی محصولات و خدمات خود بسازید که تجربه‌ای منحصر به فرد برای کاربران فراهم کند. وردپرس با قابلیت‌های سفارشی‌سازی و افزونه‌های متعدد، امکان طراحی سایتی را فراهم می‌آورد که بتواند نیازهای خاص کسب‌وکار شما را برآورده کند و به رشد آن کمک کند.

مشاهده این مطلب  بازاریابی پیامکی برای جذب مشتریان

 

کمپین‌های محتوای تولیدشده توسط کاربران

در این نوع کمپین، کسب‌وکارها مشتریان را به تولید محتوا درباره محصولات خود تشویق می‌کنند؛ مشتریان تجربیات و نظرات خود را به اشتراک می‌گذارند. سپس برندها می‌توانند از این محتوا در تمام پلتفرم‌های خود برای تبلیغ محصولات و ایجاد اعتماد در جامعه استفاده کنند. محتوای تولیدشده توسط مشتریان می‌تواند شامل انواع گوناگونی از نظرات و testimonials، یا تصاویر و ویدیوهای آنلاین باشد.

فواید:اعتماد و اصالت، تعامل و جامعه، تولید محتوای کم‌هزینه و دیدگاه‌های متنوع

همکاری با افراد تاثیرگذار

اسم خودش گویای همه چیز است. بازاریابی تأثیرگذار با افرادی کار می‌کند که بر دیگران نفوذ دارند. این شامل همکاری با کاربران شبکه‌های اجتماعی با دنبال‌کنندگان بسیار (که می‌تواند از هزاران تا میلیون‌ها نفر، بسته به بودجه، باشد) می‌شود. این افراد تأثیرگذار اغلب به‌عنوان «کارشناس» یا «علاقه‌مند» به محصولات خاصی مانند محصولات مو، زیبایی یا مد شناخته می‌شوند. به‌کارگیری این افراد تأثیرگذار به‌عنوان سفیر یا تبلیغ‌کننده محصولات شما، محتوایی در اختیارتان قرار می‌دهد که به مخاطبانی می‌رسد که در غیر این صورت دسترسی به آن‌ها نداشتید.

(این)مزایا:بُرد بیشتر، اعتبار و اعتماد، بازاریابی هدفمند، تولید محتوای مؤثر و تعامل بیشتر

ابتکارات پایدار

این به تلاش‌های آگاهانه‌ی کسب‌وکارها برای به‌کارگیری شیوه‌های مسئولانه‌ی زیست‌محیطی و اجتماعی در محصولات، خدمات و عملیات خود اشاره دارد. در سال 2024، همه‌ی کسب‌وکارها باید نهایت تلاش خود را برای پایدارسازی برند خود انجام دهند – از تامین‌کنندگان و بسته‌بندی تا تحویل و فناوری.

مزایا:بهبود شهرت برند، جذب مشتریان آگاه از محیط زیست، تأثیر مثبت اجتماعی، مزیت رقابتی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش تعهد کارکنان

مشاهده این مطلب  چهار روش آسان برای افزایش فروش آنلاین

محتوای تعاملی

به جای پیمایش بی‌وقفه و دریافت اطلاعات، کاربران در بسیاری از پلتفرم‌ها به‌دنبال راه‌هایی برای تعامل با اینفلوئنسر‌ها و برندهایی هستند که در فضای آنلاین دنبال می‌کنند. محتوای تعاملی برای کسب‌وکارها اطمینان می‌دهد که مخاطبان با محتوای شما درگیر می‌شوند و آن را از دست نمی‌دهند یا از کنارش رد نمی‌شوند. این محتوا می‌تواند به شکل قرعه‌کشی، نظرسنجی، آزمون، ویدئوهای تعاملی و موارد دیگر تولید شود. به‌عنوان برندی که می‌خواهد تأثیرگذار باشد، باید تجربیات اجتماعی برای افراد ایجاد کنید که شما را به‌یادماندنی کند، نه نادیده انگاشته شده!

مزایا:افزایش تعامل، جمع‌آوری داده‌ها، شخصی‌سازی و افزایش حفظ کاربران

تجربه‌های زنده و رویدادهای مجازی

در مسیر خلق بازاریابی خاطره‌انگیزتر، برگزاری رویدادهای زنده و مجازی برای مشتریان، تعامل دوسویه آنی را ممکن می‌سازد. به‌عنوان یک کسب‌وکار می‌توانید از راه‌اندازی محصول، فروشگاه‌های پاپ‌آپ و دیگر مناسبت‌های صمیمانه به‌صورت آنلاین یا حضوری برای دنبال‌کنندگان خود استفاده کنید. خلق این تجربیات برای مشتریان به شما امکان می‌دهد ارتباط برقرار کنید، وفاداری بسازید و در سال 2024 مرتبط بمانید.

مزایا:تعامل دوسویه، دسترسی جهانی، تجارب ماندگار، مقرون به صرفه بودن و تحلیل و بینش

اتوماسیون بازاریابی ایمیلی

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا کمپین‌های ایمیل خود را به‌طور خودکار ساده‌سازی و شخصی‌سازی کنند. این روش امکان ارسال پیام‌های هدفمند و به‌موقع را بر اساس محرک‌ها یا رفتار کاربران فراهم می‌کند. این محتوا می‌تواند شامل ایمیل‌های خوشامدگویی، توصیه‌ها، اطلاعیه‌های فروش و یادآوری سبد خرید رهاشده باشد.

مزایا:شخصی‌سازی پیشرفته، صرفه‌جویی در زمان، پیام‌های محرک رفتاری، ارتباط مداوم و بینش‌های مبتنی بر داده

پست‌های شبکه‌های اجتماعی قابل خرید

پست‌های قابل خرید، تجربه‌ای بی‌دردسر و روان از خرید را برای کاربران شما فراهم می‌کنند؛ به طوری که آن‌ها می‌توانند بدون ترک پلتفرمی که شما را در آن یافته‌اند، محصولی را کشف، انتخاب و خریداری کنند. پست‌های رسانه‌های اجتماعی قابل خرید، به تازگی برای کسب‌وکارها و برندهای تجارت الکترونیک انقلابی ایجاد کرده‌اند و به آن‌ها امکان می‌دهند محصولات و اطلاعات محصول را به طور یکپارچه در محتوای روزمره‌شان ادغام کنند.

مشاهده این مطلب  ده نکته برای جذب مشتریان بالقوه

فواید:تجربه خریدی روان، افزایش فروش، تعامل بیشتر، نمایش بهتر محصولات و بینش‌های مبتنی بر داده

به طور خلاصه

این تلاش‌های بازاریابی، صرف نظر از صنعت، اندازه شرکت یا بودجه شما، مؤثر و انعطاف‌پذیر هستند. از بهبود کمپین‌های ایمیل و ارتقای پایداری تا ایجاد ارتباطات قوی‌تر با مشتریان، کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند از روش‌های متعددی برای موفقیت در بازار رقابتی استفاده کنند.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070