برای موفقیت، خرده فروشان مستقل باید مشتری قرن ۲۱ را با تمام ویژگیهایش بشناسند. ریچل میلر راهنمایی برای ده نوع مشتری اصلی ارائه میدهد و پیشنهاد میکند چگونه میتوان نیازهایشان را برآورده کرد.
شیوه خرید ما دگرگونی بنیادینی کرده است. این تغییرات فراتر از افزایش خریدهای آنلاین است؛ تمام مراحل فروش از جستجوی کالا و مرور گزینهها تا پیشنهادها، انتخاب، مقایسه، بررسی، سفارش و دریافت کالا بهطور کامل توسط فناوری متحول شده است و در مقابل، خود مصرفکنندگان نیز تغییر کردهاند.
برای خرده فروش مستقل چه آنلاین باشد، چه حضوری، یا هر دو، فرصتها بیش از هر زمان دیگری هستند. اما شیوه خرید همچنان امری کاملا شخصی است؛ شاید رفتار مصرفکننده در کل تغییر کرده باشد، اما هر خریداری متفاوت است.
علاقهمندیهای خرید هم متفاوت است، به این معنی که باید در ارائه شیوههای تحویل کالا، از جمله سفارش آنلاین، تنوع ایجاد کنید. ارسال به منزل و کلیک کنید و تحویل بگیرید.
ده نوع مشتری اصلی و چند ایده برای جلب رضایت آنها:
پیشگام
این خریداران از پیشگامان و تعیینکنندگان مد هستند که از یافتن خردهفروشان مستقل و خاص در تجارت الکترونیک آنلاین لذت میبرند و از آنها حمایت میکنند. آنها اغلب پُرکارترین نویسندگان نقد و بررسی نیز هستند. آنها به برندهایی با شخصیت پاسخ مثبت میدهند و به احتمال زیاد از برندهای مورد علاقه خود پیروی میکنند. رسانههای اجتماعی .
چگونه پیشگامان را جذب کنیمآنها را از آخرین پیشرفتهایتان آگاه نگه دارید، در شبکههای اجتماعی با آنها در ارتباط باشید (که آنها عاشق آن هستند) و با داستان خودتان به آنها الهام ببخشید. این خریداران اغلب در شبکههای خودشان تأثیرگذار هستند؛ از آنها مراقبت کنید و از این طریق شهرت خود را افزایش خواهید داد. دهان به دهان .
خریدار عملگرا
این افراد خرید کردن را دوست ندارند، بلکه آن را امری ضروری میدانند. اما از صرفهجویی در وقت بهواسطهی خرید اینترنتی قدردانی میکنند، بنابراین احتمالا با اینترنت آشنایی دارند. از همه مهمتر، راحتی در اولویت است، بنابراین اگر خرید حضوری سریع و آسان باشد، از آن هم استفاده میکنند. اطلاعات سادهای مانند موجودی کالا، ساعات کاری و مکان فروشگاه برای این افراد عملگرا از اهمیت ویژهای برخوردار است.
چگونه خریداران عملگرا را جذب کنیممطمئن شوید که وبسایت تجارت الکترونیک شما سریع بارگذاری میشود. آسان برای استفاده روند کار را ساده کنید فرآیند خرید آنلاین چون این خریداران از پر کردن فرم یا ثبتنام متنفرند، جزئیات فروشگاه خود را در وبسایت و فهرستهای محلی مانند… منتشر کنید. فریاد تا بازدید راحت باشد
طرفدار شبکههای اجتماعی
خریداران بهطور فزایندهای از شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک هیچ چیز پینترست هیچ چیزی داخل پرانتز وجود ندارد. توییتر و اینستاگرام در تصمیمات خرید آنها تاثیرگذارند. شبکههای اجتماعی بیشک آگاهی از برندها را افزایش میدهند و به ایجاد ارتباط بین کسبوکارها و مشتریان نیز کمک میکنند.
چگونه در شبکههای اجتماعی دنبالکننده جذب کنیملبخند تماس بگیرید و درگیر شوید با مشتریان و مشتریان بالقوه در شبکههای اجتماعی اصلی تعامل داشته باشید. با پیشنهادهای ویژه، هرگونه علاقهای را پاداش دهید و با انتشار محتوایی که دیدگاه پشت صحنهای از شرکتتان را ارائه میدهد، به این طرفداران شبکههای اجتماعی، بینشی از کسبوکارتان بدهید. برنامههای شبکههای اجتماعی نظارت بر ذکر نام برندتان، پاسخ به حمایتهای مثبت و رسیدگی به موارد منفی نقدها با ادب و سرعت
پژوهشگر
جزئیات برای این گروه از خریداران اهمیت دارد. محققان، نقدها و امتیازات را بررسی میکنند، ویژگیهای محصولات را مقایسه و تحلیل میکنند و سطوح مختلف را ارزیابی میکنند. خدمت آنچه خرده فروشان ارائه میدهند. تحقیقات آنها احتمالا به صورت آنلاین و در فروشگاه انجام میشود. خدمات ضعیف باعث میشود آنها از فروشگاه خارج شوند؛ نبود اطلاعات آنلاین آنها را مستقیما به سوی رقبا میراند. رقیبان شما اما اگر بتوانید نظر آنها را جلب کنید، دوباره برمیگردند.
جذب پژوهشگران اطلاعات کاملی درباره خودتان ارائه دهید. طیف محصولات و خدماتی که ارائه میدهید. پرسشهای متداول منتشر کنید، تصاویر و فیلمهای آموزشی را در وبسایت خود قرار دهید و مشتریان را تشویق کنید بررسی و امتیازدهی به مشتریان خود در فروشگاه، تلفن، شبکههای اجتماعی و ایمیل کمک کنید؛ این خریداران احتمالا با سوالات خود با شما تماس خواهند گرفت.
معتاد به گوشی هوشمند
کاربران پرکار تلفنهای هوشمند، هنگام خرید در فروشگاه از تلفنهای خود استفاده میکنند. ممکن است عکسهایی از خودشان که لباس میپوشند در شبکههای اجتماعی منتشر کنند تا نظر دوستانشان را جویا شوند و اغلب قبل از خرید، قیمت اجناس مورد علاقه خود را بررسی میکنند.
باید معتادان به گوشی هوشمند را جذب کرداول از همه، شما حتما باید داشته باشید وبسایت سازگار با موبایل همچنین، جستجوی تمام مدلها، اندازهها و رنگهای محصول را برای مرورگرها آسان کنید تا خریداران بتوانند به راحتی آنها را پیدا کنند. سریع سفارش بده آنچه میخواهند حتی اگر در فروشگاه پیدا نشود.
آرزومند
افراد علاقهمند به لیست آرزوها، از همه امکانات اینترنت نهایت استفاده را میبرند، به جستجوی آنلاین محصولات مورد علاقه خود میپردازند و فهرستهایی از آنها تهیه میکنند. برنامههای مخصوص لیست آرزوها نیز وجود دارند، مانند لیست آرزوها و بسیاری نیز از فهرست آرزوهای آمازون استفاده میکنند یا بهسادگی تصاویر و لینکها را روی تلفن یا لپتاپ خود دانلود میکنند. پینترست همچنین بهطور گسترده توسط افرادی که لیست آرزوها دارند، برای الهام گرفتن و ذخیره ایدهها استفاده میشود.
چگونه مشتریان بالقوه را جذب کنیمحتما از تصاویر با کیفیت بالا برای محصولات خود در وبسایت تجارت الکترونیکتان استفاده کنید؛ از سایتهای مبتنی بر تصویر به بهترین نحو بهره ببرید. پینترست به یاد داشته باشید که ممکن است برای ترغیب فهرستنگاران به خرید، به انگیزهای مانند یک پیشنهاد نیاز باشد.
خریدار دانا
برخی از خریداران در وبسایتهای تجارت الکترونیکی آشنا احساس راحتی بیشتری میکنند. این وبسایتها ممکن است شامل چند برند اصلی و همچنین بازارچههای معتبر باشند. اتسی و آساس با این حال، فروشگاههای کوچک محلی بهاندازهی فروشگاههای بزرگ میتوانند مورد توجه خریداران خوشذوق قرار بگیرند، مشروط بر اینکه هم فروشگاه و هم وبسایت آنها انتظارات را برآورده کنند.
چگونه مشتریان نکتهسنج را جذب کنیممحصولات خود را فهرست کنید بازارهای معتبر یک وبسایت تجارت الکترونیک برای خودتان راهاندازی کنید و پیشنهاد دهید. برنامههای وفاداری بهترین مشتریان خود را شناسایی و پاداش دهید؛ از طریق ایمیل یا پیامک با آنها در ارتباط باشید.
مشتری حریص
شکارچیانِ معاملههای ارزانقیمت از پیدا کردن پیشنهادهای عالی، بهخصوص آنلاین، لذت میبرند و بیشترین احتمالِ خریدهای ناگهانی را دارند. درواقع، اگر قیمت مناسب باشد، بیشترین احتمال را دارند که چیزی را بخرند که حتی به آن نیازی ندارند. آنها به دنبال کدهای تخفیف آنها میتوانند با آرامش روی مبل خود و همچنین از طریق گوشی هوشمندشان هنگام خرید در بیرون، قیمتها را بهصورت آنلاین مقایسه کنند. ارسال رایگان نیز برای این خریداران از اهمیت ویژهای برخوردار است.
چگونه شکارچیانِ حراج را جذب کنیممواظبش باش رقبای آنلاین قیمتها را تعیین و بهطور مرتب پیشنهادهای ویژه را در فروشگاه، وبسایت تجارت الکترونیک و سایتهای شبکههای اجتماعی ارائه میدهیم؛ مشتریان را به ثبتنام تشویق میکنیم. متنها یا خبرنامههای ایمیلی تا بتوانید مرتباً به آنها پیشنهادهای هدفمند ارائه دهید.
مصرف کننده محتاط
همه افراد با اینترنت آشنا نیستند، و پرداخت آنلاین برای بسیاری، مانع بزرگی است. مصرفکنندگان محتاط به دنبال نشانههایی از امنیت و اعتبار کسبوکار شما هستند و در صورت کوچکترین تردید، احتمالاً از خرید صرف نظر میکنند.
چگونه مصرفکننده محتاط را جذب کنیمبا ثبتنام، تعهد خود را به امنیت پرداخت نشان دهید امنیت SSL و سایر اقدامات احتیاطی امنیتی قولهای مربوط به خدمات مشتری خود را بهصورت آنلاین و در فروشگاه نمایش دهید. تماس با شما را برای مشتریان آسان کنید و بهسرعت پاسخ دهید. موارد مهم را مشخص کنید. تاییدیههای مثبت شامل نظرات مشتریان و نقدهای رسانهای باشد. ناوبری وبسایت را ساده نگه دارید و این خریداران را با پیامهای بازاریابی بمباران نکنید.
پروانهی آنلاین
پروانهها عاشق گشتوگذار آنلاین هستند و از یک وبسایت تجارت الکترونیک به وبسایت دیگر میپرند. اما این خریداران اغلب یادشان میرود برگردند و بهکرات… سبدهای آنلاین خود را رها کنند .
چگونه پروانهها را جذب کنیموبسایتی که بهینه شده برای موتورهای جستجو ظاهر زیبا و پیمایش آسان، پروانهها را جذب میکند. برای جلوگیری از نرخ بالای ترک، فرآیند خرید را ساده نگه دارید. پیشنهادها را تبلیغ کنید که مقاومت در برابر آنها دشوار است و در صورت رها کردن سبد خرید توسط مشتریان، ایمیل یادآوری ارسال میکنند.